![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een spin-off van mijn topic over het mogelijke verbod op snelle wagens. In België zijn er ergens tussen de 5 en 6 miljoen voertuigen. Als slechts 10% daarvan één overtreding per week zou begaan, dan zitten we toch nog aan 500.000 overtredingen per week. Zijn de Belgen dan toch zo'n goede chauffeurs dat er niet meer doden en gewonden vallen? Is de heisa rond verkeersveiligheid in dit opzicht niet overroepen? Wat denken jullie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze een verbod op scholieren met de auto moeten invoeren. Ze worden een beetje te dik.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je even de statistieken van het aantal verkeersdoden bekijkt, dan zie je dat er het verkeer in 2005 per week gemiddeld 20 dodelijke slachtoffers eiste en dat is dan al een sterke vooruitgang in vergelijking met de voorgaande jaren. De "heisa" rond verkeersveiligheid, die jij klaarblijkelijk nogal overroepen vindt, werpt dus toch wel vruchten af. Of kijk jij niet op een verkeersdode meer of minder?
1997: 1.364 1998: 1.500 1999: 1.397 2000: 1.470 2001: 1.486 2002: 1.353 2003: 1.215 2004: 1.163 2005: 1.089
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...den.htm#juiste Citaat:
http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...mobiliteit.htm staat in de tabel 'Verkeersdoden in Europa per 100.000 inwoners' onderaan de opmerking: Cijfers 2002-2005 België en gewesten zijn gehercalibreerd. Die resultaten moeten dus omzichtig geïnterpreteerd worden. Hercalibereren staat niet in de Van Dale en calibreren ook niet. Een Frans-Nederlands woordenboek uitkomst: calibrer = een zeker caliber geven, het kaliber bepalen van, sorteren. Helaas, hoe die cijfers 'gehercalibreerd' werden, geen flauw idee van. In elk geval: erg betrouwbaar zijn de cijfers dus niet, een daling van het aantal verkeersdoden gedurende de laatste 5 jaar of de grootte van een dergelijke daling zijn niet bewezen, laat staan het in welke mate de veronderstelde daling het gevolg is van snelheidsbeperkingen, flitscamera's e.d. Zie ook: De Standaard, 25.07.2006 Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
teneinde je punt te bewijzen verwijs je naar een onderzoek dat eveneens beweert dat er een daling is sinds de snelheidscontroles ![]() al is dat minder dan verwacht het zijn er dus wel minder, niet ? dit bevestigt dus eerder de correlatie ( kan niet missen omdat er nu eenmaal een oorzakelijk verband is ) tussen beiden wat jij betwist misschien nu nog werk maken van de oorzaken voor die discrepantie te vinden .... je zou haast zeggen dat desondanks de lagere snelheden die Belgen er toch nog in slagen zo'n slechte chaffeurs te zijn in vergelijking met onze buren ( tot zover de spin-off ) Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2007 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Weet jij hoe die cijfers gehercalibreerd zijn?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik kwam dan ook niet met dat artikeltje op de proppen... dat was jij ps. 't is kalibreren hoor, zover ik weet Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2007 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onvoorstelbaar verkreukelde wagens worden er vrijwel ieder weekend "geopend" door de hulpdiensten,met de bestuurders heel dikwijls nog levend ,zij het zwaar beschadigd er in... Bestuurders die in dergelijke "omstandigheid" geraakt zijn door het NIETnaleven van het verkeersreglement.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus ik zie echt niet in waar het artikel je sceptisme dan zou tegemoet komen.. daar ging het me over Citaat:
en kan zijn dat het ook met een c kan maar ik betwijfel dat |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is al een constante doorheen de geschiedenis van de sector... zo ook is het een constante dat bij de alsmaar toenemende technische verbeteringen er een soort periodische laksheid bestaat bij de gebruikers ervan naast een toenemende snelheid ( als er geen paal en perk aan gesteld wordt ) die die positieve ontwikkelingen voor een stuk teniet doen het lijstje opgegeven door Raf lijkt me dan weer hoofdzakelijk meer met verkeersveiligheid/preventie ed e maken te hebben gezien de meer recente datering Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2007 om 20:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Samengevat: bij gebrek aan kennis iets als geloofwaardig aannemen is geen wetenschappelijke verklaring.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb je gelezen wat ik geschreven heb, of ga je hier verder de relnicht uithangen?
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke van je persoonlijke aanvalletjes voegt iets toe aan deze discussie en zou ik derhalve moeten gelezen hebben?
![]() |
![]() |