Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2007, 12:10   #1
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Dries Van Acht op de bres voor de Palestijnen ?

In het programma Knevel & Van Brink deed ex premier Van Acht een opmerkelijke oproep om de UN resoluties in het Israëlo-Palestijnse conflict eindelijk eens na te leven. Hij brak o.m;; een lans voor de aanvaarding van de resolutie van Mekka door Israël dat een moratorium op het erkennen van het bestaansrecht van Israël zou instellen voor ten minste 10 jaar in ruil voor de erkenning & oprichting van een Palestijnse staat op de door andere Arabische Staten "afgestane" gebieden nl. Gaza en de W;Jordaanoever.

Terecht merkte mr. Van Acht op dat een "erkenning van Israêl" door de Arabieren/Palestijnen slechts dan kan plaatshebben als Israël eindelijk eens zou aangeven waar de grenzen van die staat zich precies bevinden m.a.w. welk Israël, achter welke grenzen ?

...

Ik vind de opinies van deze ex. 1ste minister zeer waardevol , maar blijf bij mijn stelling dat er, helaas, gestreden zal worden, vrouwen en kinderen eerst vermoord zullen worden zo lang beide zijden in dit conflict van een democratische steun van hun kiezers blijven genieten om dit bloedbad door te zetten, waarbij zowel arabische als joodse steun aan de oorlogvoerenden primordiaal is om de oorlog voort te zetten..

De pogingen van de Likoed-vertegenwoordiger voor Nederland om het conflict te minimalizeren tot een dispuutje over een gebiedje zo klein als de provincie Utrecht is infaam : hij moet het graf van Schindler dringend eens bezoeken en nadenken over het opschrift
"hij die één mens redt, redt de wereld".

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 6 juni 2007 om 12:22.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 13:29   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Toevallig bij het zappen kwam ik op een Nederlandse zender en zodanig heb ik het dus gezien.

Van Acht sloeg nagels met koppen vond ik.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 20:02   #3
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Het is wel "Van Agt", en niet "Van Acht"...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be