![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Seingevers komen in opstand
![]() PUURS - De seingevers, die elk jaar de Vlaamse wielerkoersen in goede banen leiden, dreigen met een staking. ![]() Johan Kesteloot, hoofdseingever uit Sint-Niklaas, is de huidige situatie meer dan beu. 'De politie en de wielerbond waarderen ons werk niet. Ze schelden ons uit en als er iets mis loopt, wijzen alle vingers in onze richting. We worden zelfs niet op voorhand ingelicht over hoe en waarheen we het verkeer moeten omleiden.' De seingevers zijn tevens niet te spreken over de manier waarop ze soms door automobilisten worden behandeld. 'We zijn de scheldpartijen intussen al wel gewoon, maar vorige maand kreeg één van onze leden uit Vrasene een klap in het gezicht van een automobilist die even moest wachten voor de passerende renners. Dat gaat toch echt te ver!' Bovendien werken de seingevers voor een appel en een ei. 'We krijgen 12,5 euro voor vijf uur werken in weer en wind.' 'De wielerbond laat haar seingevers bovendien in de kou staan wat verzekering betreft', valt een andere seingever in. 'Als het eventueel tot een rechtszaak komt, zelfs voor zaken waar je als seingever volledig in je recht bent, betaal je jezelf blauw. Je krijgt geen bijstand.' Op een heuse Staten-Generaal in café Excelsior stelden ze zaterdag een eisenbundel samen die zal worden opgestuurd naar het ministerie van Binnenlandse Zaken. 'Als er niet naar ons geluisterd wordt, leggen we het wielerleven in Vlaanderen stil met een staking', aldus Johan Kesteloot.(ehs) --------------------------------------------------------------- dat luie walen staken, kunnen we nog begrijpen. dat vlaamse fabrieksarbeiders opgehitst door hun allochtone collega's staken, kunnen we ons ook nog voorstellen. maar de seingevers van de VLAAMSCHE WIELERKOERSEN in staking, d�*t doet het vlaamse land op zijn grondvesten daveren van de panne tot zwevezele en terug. is dit het einde van de beschaving? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat idee is mij vreemd. Heb je daar een bron voor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Id, die zelfverklaarde security-idioten-voor-een-dag heeben he hoog in hun bol. Geen enkele pipo houdt mij tegen op een baan waarvoor ik betaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar serieus, heb jij dat voor? als ik er zo eentje tegenkom en ik ken mijn baan niet genoeg om te weten hoe ik best rondrij, dan draai ik gewoon mijn raampje open en vraag het hen gewoon. Die zijn altijd vriendelijk. De laatste keer dat ik dat deed (in juni was dat) was er wel zo'n rund achter mij dat agressief zat te claxonneren omdat ik even stil stond. Toen keek die seingever iets minder vriendelijk. Hij heeft me dan nogmaals eens in 't lang en in 't breed uitgelegd hoe ik moest omrijden
![]()
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afblaffen is natuurlijk voor interpretatie vatbaar, maar ik denk dat ik voor mezelf wel kan uitmaken wanneer iemand dat doet.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 augustus 2007 om 11:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat betekent niet dat ze zelf niet vaak als stront behandeld worden.Toen een oude schoolvriendin van me begon te werken als kleuterjuf werd ze al afgeblaft als de kleuters iets te traag de straat overstaken. Ik heb meermaals hetzelfde meegemaakt toen ik nog leiding gaf. En dan gaat het over kinderen. Ik veronderstel dat het spel nog wat harder gespeeld wordt als het om plaatselijke koerskes gaat. Ik heb ooit eens iemand uit zijn vel zien springen tegen ne flik omdat hij niet doorkon omdat de ronde van frankrijk passeerde (dat was zowat aan mijn deur toen). Ik vermoed dat mensen zich nog wat minder inhouden tgo seingevers dan tgo flikken.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou er geen probleem mee hebben moesten ze die koersen op voorhand melden, en zeggen wat ze allemaal gaan afsluiten... wat ook niet altijd het geval is
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit betaald. Als ik daar kom voor het carnaval: graag. Maar zoniet, nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |