Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2007, 17:34   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard CD&V-top overlegde met Open VLD

Citaat:
CD&V-top overlegde met Open VLD

BRUSSEL - De strategische spelletjes en berekeningen in de Wetstraat gaan onverminderd door. Johan Vande Lanotte (SP.A) maakte bekend dat Open VLD en CD&V gesprekken gevoerd hebben. Beide partijen bevestigen dat er gesprekken zijn geweest, maar zien daar niets abnormaals in.
‘De tweede week van mei zat de CD&V-top samen met de Open VLD top, om over een coalitie te spreken. De vergadering ging door op het kabinet van Open VLD-vicepremier Patrick Dewael. Daar zaten Dewael, Verhofstadt en Karel De Gucht samen rond de tafel met CD&V’ers Herman Van Rompuy en Yves Leterme en Jo Vandeurzen. Ook Etienne Schouppe was er mogelijks bij’, zegt SP.A-voorzitter Johan Vande Lanotte. ‘Ik weet het uit zeer betrouwbare liberale bron’, voegt hij er aan toe.

SP.A-voorzitter Johan Vande Lanotte verklaarde eerder deze week dat een coalitie zonder PS niet onmogelijk is. Het was een reactie op de uitlating van premier Guy Verhofstadt (Open VLD) dat een stem voor SP.A of CD&V eigenlijk een stem voor de PS betekent. In Wallonië wordt het immers steeds duidelijker dat PS en CDH de handen in elkaar zullen slaan na 10 juni.

Vandaag verklaarde Vande Lanotte echter dat liberalen en christendemocraten in mei al topoverleg hebben gehouden. Volgens hem staat er zelfs een rooms-blauwe coalitie in de steigers, dat liet hij optekenen in De Morgen, later gaf hij aan De Standaard details over de ontmoeting.

Op het kabinet van premier Verhofstadt wordt het verhaal bevestigd. ‘Maar je moet daar niets achter zoeken. Het gesprek ging over de hervorming van de instellingen. In de aanloop naar de verkiezingen spreekt iedereen met iedereen. Dat is trouwens helemaal niet abnormaal, wij zitten samen met de CD&V in de Vlaamse regering.’

Bij Open VLD is men naar eigen zeggen uiterst verbaasd over het feit dat de SP.A-voorzitter het bericht naar de pers heeft gelekt. ‘Verhofstadt heeft Vande Lanotte immers over de gesprekken ingelicht.’

Vande Lanotte benadrukt dat de SP.A-top vier of vijf maanden geleden voor het laatst een gesprek heeft gehad met de CD&V-top.

‘Dit zijn pre-electorale spelletjes van Vande Lanotte. Ik heb hem ook drie of vier keer gezien. Als hij zo begint, zal ik niet aarzelen om ook plaats en uur van die ontmoetingen te geven’, reageert Yves Leterme (CD&V) verontwaardigd.

In CD&V-kringen wijst men ondertussen op dat een rooms-blauwe coalitie nog steeds niet evident ligt, nadat de liberalen in 2002 een pak CD&V’ers via Johan Van Hecke en zijn NCD binnenhaalden bij Open VLD. ‘Zowel voor de ACV-vleugel als voor de ‘middenstanders’ zijn die oude wonden nog niet geheeld. Vande Lanotte ligt bijgevolg veel makkelijker als onderhandelingspartner. Als het dan toch rooms-blauwe coalitie moet zijn, zal het minstens twee maanden masseren worden, voor we een regering kunnen vormen’, zegt een CD&V-topman.
Voila zie. We moeten al niet meer gaan stemmen, de coalitievorming is al begonnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 juni 2007 om 17:35.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 17:36   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ja, en Dehaene wordt informateur.

En Leterme mag daarna naar de Miss België verkiezing ipv naar de Miss Poepeloerekapelle verkiezing.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 7 juni 2007 om 17:36.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 17:37   #3
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

ja. En VHS zei al krak hetzelfde over de Spa en de CVP. En Leterme over Paars. En groen! heeft zichzelf al uitgenodigd.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 17:39   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik geloof er niks van.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 17:42   #5
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik geloof er niks van.
Citaat:
Beide partijen bevestigen dat er gesprekken zijn geweest, maar zien daar niets abnormaals in.
Zelf geloven ze 't anders wel, de CD&V en Open VLD

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 17:46   #6
Scalle2
Vreemdeling

Standaard

Er zijn ook al gesprekken geweest tussen tsjeven en sossen ...

Al wie stemme voor politiek correct zal stemmen voor een bestuur dat de ingeslagen weg alsmaar verder gaat uitdiepen.

Dus nie komen blijten over een paar maanden.
Scalle2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 18:04   #7
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

VLD en Vlaams Kartel kwamen bijeen over mogelijke staatshervorming. Leterme en Vandelanotte kwamen ook een viertal keren bijeen, oa nog in dat ludiek TV-programma. De rest van de dagen kwamen SPa en VLD bijeen bij Verhofstadt , oa nog in Leuven en vorige week om 8 jaar Paars te vieren en afspraken te maken voor de verkiezingsdebatten. Misschien spraken ook Mr en PS af voor het boeiend toneelstuk in Franstalig België.

Op 11 juni komen ze weer bijeen om Paars te vormen, eventueel aangevuld met Groen of Oranje-geel. De kiezer zal alleen bepalen wie het meest kan vragen.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 18:21   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Steldu voor dat ze mekaar nog nooit ontmoet hadden, en dat Berten Bibber op 't paleis hen aan mekaar zou moeten voorstellen !! Zo in de aard van: "voil�* voici, uwe camarade pour jouer les quatres années suivantes, allez-y"".

Wie daarin een probleem ziet (en zelfs durft stellen dat we daardoor zelfs niet meer moeten gaan kiezen), die moet een kursuske zin voor realiteit gaan volgen in plaats van op reis te gaan naar Plopsaland.

Allez meisjes en jongens, wat een onzin wordt hier uitgekraamd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 18:25   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kiezer zal alleen bepalen wie het meest kan vragen.
Dat is alles! of hoe sterk de oppositie kan zijn natuurlijk.

Ik ga stemmen (voor de eerste maal in mijn lang leven omdat het MOET) en verder omdat ik het leuk vind een heleboel (door mij gekende) mensen tegen te komen en nadien een terraske te doen (met of zonder deze kennissen).

De verkiezingspropaganda gaat rechtstreeks de papierberg op (niet zozeer omdat ik me verplicht voel te sorteren, wel omdat de grijze zak duurder kost dan de papierberg).

Ze hebben het goed gedaan gekregen!

De informateur is gekend
een aantal ministers zijn reeds gekend
groen! mag inspringen als ze het zonder CDV kunnen "rooien" en dan de milieuminister leveren

Enfin, laten we hopen dat het zondag terrasjesweer is, dan weten we tenminste waarom we de tocht naar het stemlokaal gemaakt hebben.

Ik betwijfel zelfs of ik 's avonds naar de uitslagen ga kijken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 juni 2007 om 18:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be