![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Yo allen
Als ik doorheen Politics.be surf, dan merk ik dat velen hier best wel een aardig woordje kunnen meespreken. Ik vroeg me bij deze af, van alle mensen die hier actief zijn, hoeveel er daadwerkelijk toekomstplannen hebben in de politiek? Zie je m.a.w. deze fora enkel als een manier om je politieke ideeën, interesses of frustraties kwijt te geraken? Of vloeit het voort uit dat politieke buikgevoel dat je later wel eens op een kabinet of gemeenteraad zou kunnen brengen? --- Mercury |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() hmmmm, niet echt. Soms kan ik me enorm opwinden in de politieke wereld, mee discussieren (op dit forum), kijken naar televisie & debatten, doch ik weet dat ik daar niet voor geschikt ben. Ik ben niet zo'n sterke debater, en dat is denk ik best wel een noodzaak in de politieke wereld. De interesse & kennis is er maar het mondje kan niet altijd mee. Er is nog altijd een groot verschil met real life debating & een forum
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Blackwidow : 13 juni 2007 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moest ik nu ooit zonder inkomen zitten, zou ik nog wel via den SPa ergens een mandaatje proberen krijgen
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 13 juni 2007 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Goedendag ,
Ik heb mij hier aangemeld omdat ik wat met vragen zit die ik via internet zelf niet kan oplossen ( nogal heel weinig informatie ) Ik volg de politiek al enkele jaren . ( Ik ben 20 jaar ) Dus ik ken er wel 1 en het ander van . Nu is zowat tot mij doorgedrongen de laaste maanden dat ik mij graag zou willen aansluiten tot een politieke partij die bij mij past . Maar niet om affiches te plakken en folderkes uit te delen natuurlijk . Ik zou mij willen aansluiten en echt lid worden en mij verkiesbaar willen stellen . Ik wil iets kunnen veranderen in mijn gemeente . Ik wil naar de mensen luisteren en ik wil hun woorden omzetten in praktijk . Ik wil iets kunnen betekenen bij de mensen . Hun vertrouwen winnen en hun geen loze beloftes maken , zoals vele politici doen . Nu , zoals ik al heb gezegd , vind ik heel weinig info op het internet zelf . Ik weet wel dat het niet op de 1 en andere dag komt dat ik ineens Schepen word ofzo . Dat duurt jaren en jaren geduld en volhouding . Miss dat jullie eens mij tips kunnen geven . Hoe mij kunnen verkiesbaar stellen . Hoe het allemaal juist gebeurt in een partij om "optewerken" enz enz... Alle info is welkom . Ik heb alleen wat schrik dat ik nooit geen succes ga kennen , laat staan in een partij komen . Ik heb trouwens geen diploma . Ben een gewone arbeider ( Technieker ) met een job van 8 tot half 5 . Maar ik ben zeker geen persoon dat niks kan ! Laatst gewijzigd door Busse87 : 13 juni 2007 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Eerst militant zijn, dan recht verwerven om kandidaat te kunnen zijn.
Dat is alvast mijn theorie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij ook de normale werkwijze, maar er zijn natuurlijk nog andere opties. Een ouder in de politiek schijnt bijvoorbeeld ook nogal eens te werken, maar dat is bij u waarschijnlijk niet het geval, dan had u immers dit topic niet hoeven te starten. Daarnaast kunt u ook eerst uw sporen in een andere organistie/bedrijf verdienen en als u dan respectabel genoeg bent, kunt u zo hoog op een lijstje terecht komen, maar dat is toch meer een lange-termijn-planning
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() scoutsleider toevallig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() eerst affiches plakken en folders uitdelen.
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Poen en macht is ook mooi meegenomen.
![]() Maar, ik raad je toch maar aan millitanten-werk te doen. ![]()
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/ ![]() Laatst gewijzigd door pinbag : 13 juni 2007 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Aan iedereen die mss stapje in de politieke wereld wil zetten.
Een nieuwe partij met een compleet andere gedachtengang dan de andere, Vrij Vlaanderen, de kans om ooit in de politiek te gaan is mss wel nu! ![]() De meeste weten waar wij voor staan de anderen kunnen naar onze site gaan, Vrij Vlaanderen, of je mag het natuurlijk altijd vragen.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Leren omgaan met passer en winkelhaak.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Het lijkt mij een vuil wereldje. Maar misschien ben ik zelf wel vuil genoeg, ik weet het niet. We zien wel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Yo allen
Ik zou alvast een politiek ambt zien zitten. Ik werk naar de toekomst toe als volgt: - Ik ben al lang aangesloten bij een politieke partij en ben al een tijdje actief geweest in de jongerenafdeling daarvan - Ik werk mijn kennis bij via beginselverklaringen en dossierkennis via de gekende media (kranten, vrtnieuws.net, andere sites - Ik ben aanwezig op evenementen en durf mensen aan te spreken - Ik zet mijn doel op de gemeenteraadsverkiezingen 2012 en heb daartoe enkele persoonlijke plannen Ik denk dat je vooral moet zien te bewijzen dat je een goede keuze voor de partij zou zijn. Want wat winnen ze bij als jij hen versterkt? Daar moet je mee bezig zijn. --- Mercury Laatst gewijzigd door Mercury : 13 juni 2007 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan natuurlijk ook bij een toevallige gelegenheid iemand aanspreken, zeggen dat je wel sympathie voor de partij hebt en zeggen dat je ook wel iets voor de partij wil doen. Voor de rest moet je vooral met je voeten op de grond blijven en geen al te grote verwachtingen stellen. Probeer gewoon te bewijzen dat je iets te zeggen hebt, vertrouw op je gevoel en als je inderdaad talent hebt, krijg je vroeg of laat wel een kans. Citaat:
En niemand verplicht je om ineens op een lijst te staan. Dat beslis je nog altijd zelf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik ben op dit forum terechtgekomen omdat ik informatie zocht over het opstarten van een politieke partij.
![]() Mijn politieke ambities zijn dus, hoewel nu wat gestagneerd, heel groot.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben de echte Koning der Belgen. Nu nog die usurpator in Laken uit het zadel lichten.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben de biatch van de echte koning van België. Nu nog die Paola uit het zadel lichten.
|
![]() |
![]() |