![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() (oh ja... voor de bubbers: Hanske mocht eens op TV komen) |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Spa krijgt een GIGANTISCHE klop, houzee!
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele bedenkingen:
* Margriet Hermans zegt dat ze voor emopolitiek is ![]() * De N-VA'ers zijn flink aanwezig in de CD&V feestzaal... Leterme werd onthaald op een hoop zwaaiende Vlaamse leeuwen. Interessant. Blijkbaar een kleine reminder naar Leterme toe. Als ik die beelden zie, dan heb ik de indruk dat het een Vlaams Belang congres is. Goed... houden zo. * De prozac glimlach van de nieuwsankers van de VRT bij het begin van de uitzending is verworden tot een getormenteerde uitdrukking. * De open-VLD scoort beter dan verwacht. Het lijkt wel of de SP.a betaalt voor paars.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 juni 2007 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() vond Somers wel super...
![]() Paars wordt afgestraft en LDD is een groot succes dus we kunnen met opgeheven hoofd rondkijken ![]() Dat zijn nu net redenen om de kop diep in de grond te steken ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Even samenvatten:
- 40 pct uitgesproken stemmen voor onafhankelijkheid - franstalige partijen in Halle-Vilvoorde gaan dramatisch achteruit - paars is totaal vernietigd - roomsrood is onmogelijk, wsch zelfs niet met groen erbij Ik volg de politiek al 35 jaar, maar zoiets moois heb ik nog nooit meegemaakt. Het was idd een zalige dag. |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ok. Wat gaat er nu veranderen?
Een explosie aan normen en waarden? |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() En, zou u daar niet mee kunnen leven?
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() YES, 10 juni 07 gaat de geschiedenis in.
![]() ![]() ![]() Links afgestraft, ondanks alle linkse intimidatietrukjes (+ peilingen). Groen sprokkelt dankzij die onnozele CO²-hysterie nog enkele zieltjes meer, maar die komen meestal van de SPa... ![]() Gezond verstand van de Vlaamse kiezer zegeviert Spijtig dat er in W vermoedelijk weinig gaat veranderen... Ecolo zal daar wel op de kar vd PS springen, ik hoop van niet... Laatst gewijzigd door Micele : 10 juni 2007 om 17:49. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de echte problemen in het land moesten de heren het niet hebben tijdens hun debatten, maar het heeft hen niet veel opgebracht. Nu moeten ze enkel nog speeches in elkaar knutselen waaruit moet blijken dat ze niet de grote verliezers maar de bijna-winnaars zijn... |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paars weg , en nu ???
Zouden ze eindelijk de ballen hebben om met rechts te praten ??? De visjes die de liberalen al naar groen had gegooid zijn ook verloren .... Toch naar een "forza Flandria " ???
#11 |
|
![]() Vlaams Belang kan zich zuiveren van het ultra liberalisme zonder al te veel electorale schade. Ook dat is duidelijk geworden.
Ze verliezen een deel, 4% liberale kiezers die ze in 2004 hadden, aan Dedecker. Als Vlaams Belang 20% haalt ben ik tevreden. Trouwens Dedecker snoept ook kiezers af van de regimepartijen die nooit Vlaams Belang zouden stemmen. Dat is ook al een goede zaak. Vlaams Belang en Dedecker moet twee verschillende partijen worden met een totaal verschillende ideologie, maar ze kunnen samenwerken op bepaalde thema's zoals ik voorgesteld heb in mijn topic over Forza Flandria. Spa verliest zwaar en toch wint radicaal links (CAP+PVDA) niet. Hoe zou dat toch komen. ![]() Ik had hen gewaarschuwd dat ultra Belgicisme geen alternatief is voor het systeem. Enkel Vlaams gezinde partijen winnen vandaag. Hopelijk komt er ter radicaal linkse zijde ook een Vlaams nationale partij, die niet extreem progressief is. En dan gaat Vlaanderen nog mooie tijden tegemoed. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 juni 2007 om 17:50. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wacht nog even met Halle-Vilvoorde : zo gauw ze er daar de resultaten van enkele faciliteitengemeenten bijtellen, kan dit het resultaat fameus doen omslaan.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Dat de sossen zwaar slaag krijgen is inderdaad prachtig. Eigenlijk verdienen ze geen regeringsdeelname maar gezien de situatie in het apenland, zullen ze wel weer mogen meedoen. En dat is niet prachtig. Vlaanderen wilt duidelijk een rechts beleid zonder sossen.
|
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Waar is CAP van Jef Sleeckx gebleven ???
De SPA verliest nochtans zwaar. Je ziet dat Belgicisme geen alternatief is voor het systeem. Een linkse Vlaams nationale partij haalt de kiesdrempel wel. |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Over de rest van de verkiezingen: Meer Vlaamse autonomie zal er aankomen, denk ik zo. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil trouwens nog eens zien in hoeverre de verschuivingen nu voortkomen uit Vlaams-nationalistisch stemgedrag. Volgens mij is dat helemaal niet zo'n beslissende factor geweest, maar ik kan fout zitten natuurlijk. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 10 juni 2007 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |