Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2007, 11:59   #1
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard Blog

Beste forumbezoekers,

Bij deze stel ik aan u mijn blog voor. http://bertdeckers.skynetblogs.be
Hou u vooral niet in om, nu en dan, een bezoekje te brengen en/of enige zinnige commentaar te geven.

Met vriendelijke groeten,

Bert Deckers
Provincieraadslid Vlaams Belang
Voorzitter VBJ Antwerpen
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 12:30   #2
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Hoe staat u als mandataris tegenover de huidige liberaal-populistische koers die een aanfluiting is van het waarachtige volksnationalistische gedachtengoed ?

Hoe kijkt u tegen de huidige partijwerking aan waar men blijkbaar geen behoefte heeft aan ideologische kadervorming en waar militante acties taboe zijn?

Hoe komt het dat de propaganda van de laatste jaren zo zwak is ?
Is de angst voor het verlies van subsidies zo groot ?

Is het feit dat VBJ momenteel enkel nog op papier bestaat (kleine overdrijving) niet een rechtstreeks gevolg van de huidige tamme koers ?

Zou een verwijdering van anti-sociale elementen (oa. Van Gaever) en van personen die eerst moeten onderhandelen voor een postje voor ze aansluiten (oa. Morel) geen goede zaak zijn voor de partij ?

Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 8 augustus 2007 om 12:37.
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 12:42   #3
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de blog
08-08-2007
Koran = Mein Kampf (volgens Wilders)

Geert Wilders, van de Partij Voor De Vrijheid in Nederland, bepleit het verbod op de verkoop van de koran in zijn land. Dat staat te lezen op hun webstek. Hij vindt het 'heilige' boek een fascistisch boek en vergelijkt het met Mein Kampf van Adolf Hitler. Dat laatste boek is in Nederland verboden en dus wil Wilders hetzelfde voor de koran.

Zelf heb ik geen problemen met de verkoop van eender welk boek. Thuis hebben we ook de koran in onze bibliotheek staan, naast de bijbel. Laat de mensen maar lezen wat er in de koran staat. Ze zullen snel hun gedacht over een 'vredige' islam laten varen! Lees hier het volledige artikel.
Toeval dat als je op alle links in het artikel klikt je op een WIkipedia-artikel terechtkomt, behalve bij de link van Mein Kampf, waar je een zip-file kan downloaden, met de integrale versie van het bboek. Toeval toch weer.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 12:45   #4
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Beste gepluimde,

De partij is op dit ogenblik met een verademing bezig. Daarover krijgt u binnenkort wel meer nieuws.

Wat het 'radicalisme' betreft en dan vooral dat van VBJ hoeft u zich zeker geen zorgen te maken. Vorig jaar hadden we naar aanleiding van de federale verkiezingen een zeer geslaagde Vlaamse Week. VBJ Antwerpen plant dit jaar een nog grootsere activiteit en meer gericht op het rechtse aspect van de zaak waar we mee bezig zijn. Het hele jaar staat trouwens in het teken van Europa der Volkeren. Niet echt liberaal-populistisch te noemen dus.

Ook de partij zal in september, in het Antwerpse, met een opvallende campagne van start gaan. Uiteraard kan ik nog niet meer vertellen.

De propaganda is volgens u wat mak. Doe een voorstel! Ik werk als grafisch vormgever voor de partij en maakte onder andere het beruchte 'Zonder Jihad Straat'-pamflet. Niet echt mak dacht ik zo!

Gegroet,

Bert Deckers

(bezoek gerust de webstek van VBJ Antwerpen even)
Oud 8 augustus 2007, 12:47   #5
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Toeval dat als je op alle links in het artikel klikt je op een WIkipedia-artikel terechtkomt, behalve bij de link van Mein Kampf, waar je een zip-file kan downloaden, met de integrale versie van het bboek. Toeval toch weer.
Had deze reactie verwacht. Doch, een klik op de bijbel geeft de bijbel online, een klik op de koran geeft de koran online.

Beetje meer moeite doen in het vervolg, maar toch goed geprobeerd!
Oud 8 augustus 2007, 13:59   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Hier nog een toffe blog: http://www.bloggen.be/bobvangeel .
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 14:30   #7
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Beste gepluimde,

De partij is op dit ogenblik met een verademing bezig. Daarover krijgt u binnenkort wel meer nieuws.

Wat het 'radicalisme' betreft en dan vooral dat van VBJ hoeft u zich zeker geen zorgen te maken. Vorig jaar hadden we naar aanleiding van de federale verkiezingen een zeer geslaagde Vlaamse Week. VBJ Antwerpen plant dit jaar een nog grootsere activiteit en meer gericht op het rechtse aspect van de zaak waar we mee bezig zijn. Het hele jaar staat trouwens in het teken van Europa der Volkeren. Niet echt liberaal-populistisch te noemen dus.

Ook de partij zal in september, in het Antwerpse, met een opvallende campagne van start gaan. Uiteraard kan ik nog niet meer vertellen.

De propaganda is volgens u wat mak. Doe een voorstel! Ik werk als grafisch vormgever voor de partij en maakte onder andere het beruchte 'Zonder Jihad Straat'-pamflet. Niet echt mak dacht ik zo!

Gegroet,

Bert Deckers

(bezoek gerust de webstek van VBJ Antwerpen even)
Bedankt om toch op enkele vragen een héél klein beetje te antwoorden...

Die "zonder Jihad straat" campagne moet men m.i. kaderen in een grotere campagne tegen de Islamisering van Europa i.p.v. nog even te "stunten" voor de verkiezingen.
Zo'n campagne kan men dan doen samenvallen met info-avonden, plaktochten, verspreiden pamfletten en waarom niet een grote betoging in een migrantenwijk om aan te tonen dat dit nog steeds onze wijken zijn.

Nu, afgezien van die kleine "zonder Jihad straat" campagne was de gehele verkiezingscampagne van het VB enorm slappe kost.
(idem dito voor de gemeenteraadsverkiezingen)
Daarnaast was er het defensieve, angstige optreden van onze mandatarissen op TV.
Frank Vanhecke op kop !

Het algehele beeld van de partij is er één van tamheid en besluiteloosheid.
Altijd maar dat negativisme, altijd maar dat mekkeren over het "cordon sanitaire", dat compleet onduidelijke gewauwel over "assimilatie", de onbegrijpelijke sympathie voor de Yankee-plutocraten...

Het is mijn overtuiging dat een partij kiezers moet lokken door hen te overtuigen van de juistheid van het programma en niet door te rekenen op het falen van de anderen.

Een partij als het VB moet m.i. werk maken van een grote, volkse basis met daarachter geharde en ideologisch geschoolde kaders.
Ik heb de stellige indruk dat het VB wil evolueren naar een gematigd rechtse partij die de (betaalde) topstructuur belangrijker acht dan de lokale partijwerking.

Overal merk ik, zowel bij partijleden als bij kiezers, dat het "fanatisme" om voor de partij te militeren/stemmen serieus minder is dan pakweg 10 jaar geleden.
Een ommekeer (voor zover nog mogelijk) kan er enkel komen door ideologisch klare wijn te schenken en niet langer angst te hebben voor de eigen schaduw.
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 15:30   #8
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Overal merk ik, zowel bij partijleden als bij kiezers, dat het "fanatisme" om voor de partij te militeren/stemmen serieus minder is dan pakweg 10 jaar geleden.
Een ommekeer (voor zover nog mogelijk) kan er enkel komen door ideologisch klare wijn te schenken en niet langer angst te hebben voor de eigen schaduw.
Daar heb je zeer zeker gelijk in. Wat dat militeren betreft kan je het bij het Vlaams Belang verklaren door het feit dat vele militanten schrik krijgen door de berichtgevingen over uitsluitingen her en der. Veel mensen zetten niet graag hun job op het spel voor een partij en/of een beweging. En dat is begrijpelijk.

Het Vlaams Belang moet terug als één Vlaams blok (!) naar buiten treden. Het hoofd opgeheven en recht door zee! En ik ben er van overtuigd dat dat ook zo zal gebeuren.

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 8 augustus 2007 om 15:31.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 20:44   #9
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

en nog een leuke blog:

http://blog.groenweb.be
Oud 8 augustus 2007, 20:47   #10
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Spam!
Oud 8 augustus 2007, 21:51   #11
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Beste forumbezoekers,

Bij deze stel ik aan u mijn blog voor. http://bertdeckers.skynetblogs.be
Hou u vooral niet in om, nu en dan, een bezoekje te brengen en/of enige zinnige commentaar te geven.

Met vriendelijke groeten,

Bert Deckers
Provincieraadslid Vlaams Belang
Voorzitter VBJ Antwerpen
Breng eens een bezoekje aan deze link : www.vrij-vlaanderen.be
hoewel de naam sterk overeenkomt met een bepaald blad (wisten we niet bij de oprichting) heeft het toch een ietwat andere inhoud. Je mag er je mening over vertellen. Hier of op ons eigen forum...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 12:51   #12
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Spam!
Wanneer iemand anders een mening verkondigd die niet strookt met de uwe, dan heet dat spam volgens u... Erg democratisch van u!

Update: http://bertdeckers.skynetblogs.be

Ziezo, nog wat spam.
Oud 9 augustus 2007, 12:53   #13
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

U moet wel leren schrijven zonder dt-fouten, als u serieus genomen wilt worden als 'politicus'.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:47   #14
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
U moet wel leren schrijven zonder dt-fouten, als u serieus genomen wilt worden als 'politicus'.
Kan nu eenmaal gebeuren. Verkondigt moest idd met een t. Te snel geweest en met teveel zaken tegelijk bezig.
Oud 9 augustus 2007, 16:35   #15
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Jongen toch,stop eens met dat leuteren over dt fouten.
Het enige wat mij intresseert is dat ik de mensen versta van wat ze zeggen,al de rest intresseert mij geen fluit.
En ja,als je op sites als deze post dan is het bij mij vanhetzelfde;vlug vlug vlug en net zoals dh hierboven zit ik evenzeer met tal van andere zaken bezig dus neen,ik heb niet de tijd ervoor om alles nog eens te gaan controleren laat staan op dt fouten,dzjeezes.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:45   #16
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Update:

http://bertdeckers.skynetblogs.be

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be