![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Beste forumbezoekers,
Bij deze stel ik aan u mijn blog voor. http://bertdeckers.skynetblogs.be Hou u vooral niet in om, nu en dan, een bezoekje te brengen en/of enige zinnige commentaar te geven. Met vriendelijke groeten, Bert Deckers Provincieraadslid Vlaams Belang Voorzitter VBJ Antwerpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoe staat u als mandataris tegenover de huidige liberaal-populistische koers die een aanfluiting is van het waarachtige volksnationalistische gedachtengoed ?
Hoe kijkt u tegen de huidige partijwerking aan waar men blijkbaar geen behoefte heeft aan ideologische kadervorming en waar militante acties taboe zijn? Hoe komt het dat de propaganda van de laatste jaren zo zwak is ? Is de angst voor het verlies van subsidies zo groot ? Is het feit dat VBJ momenteel enkel nog op papier bestaat (kleine overdrijving) niet een rechtstreeks gevolg van de huidige tamme koers ? Zou een verwijdering van anti-sociale elementen (oa. Van Gaever) en van personen die eerst moeten onderhandelen voor een postje voor ze aansluiten (oa. Morel) geen goede zaak zijn voor de partij ? Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 8 augustus 2007 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Beste gepluimde,
De partij is op dit ogenblik met een verademing bezig. Daarover krijgt u binnenkort wel meer nieuws. Wat het 'radicalisme' betreft en dan vooral dat van VBJ hoeft u zich zeker geen zorgen te maken. Vorig jaar hadden we naar aanleiding van de federale verkiezingen een zeer geslaagde Vlaamse Week. VBJ Antwerpen plant dit jaar een nog grootsere activiteit en meer gericht op het rechtse aspect van de zaak waar we mee bezig zijn. Het hele jaar staat trouwens in het teken van Europa der Volkeren. Niet echt liberaal-populistisch te noemen dus. Ook de partij zal in september, in het Antwerpse, met een opvallende campagne van start gaan. Uiteraard kan ik nog niet meer vertellen. De propaganda is volgens u wat mak. Doe een voorstel! Ik werk als grafisch vormgever voor de partij en maakte onder andere het beruchte 'Zonder Jihad Straat'-pamflet. Niet echt mak dacht ik zo! Gegroet, Bert Deckers (bezoek gerust de webstek van VBJ Antwerpen even) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Beetje meer moeite doen in het vervolg, maar toch goed geprobeerd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier nog een toffe blog: http://www.bloggen.be/bobvangeel .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Die "zonder Jihad straat" campagne moet men m.i. kaderen in een grotere campagne tegen de Islamisering van Europa i.p.v. nog even te "stunten" voor de verkiezingen. Zo'n campagne kan men dan doen samenvallen met info-avonden, plaktochten, verspreiden pamfletten en waarom niet een grote betoging in een migrantenwijk om aan te tonen dat dit nog steeds onze wijken zijn. Nu, afgezien van die kleine "zonder Jihad straat" campagne was de gehele verkiezingscampagne van het VB enorm slappe kost. (idem dito voor de gemeenteraadsverkiezingen) Daarnaast was er het defensieve, angstige optreden van onze mandatarissen op TV. Frank Vanhecke op kop ! Het algehele beeld van de partij is er één van tamheid en besluiteloosheid. Altijd maar dat negativisme, altijd maar dat mekkeren over het "cordon sanitaire", dat compleet onduidelijke gewauwel over "assimilatie", de onbegrijpelijke sympathie voor de Yankee-plutocraten... Het is mijn overtuiging dat een partij kiezers moet lokken door hen te overtuigen van de juistheid van het programma en niet door te rekenen op het falen van de anderen. Een partij als het VB moet m.i. werk maken van een grote, volkse basis met daarachter geharde en ideologisch geschoolde kaders. Ik heb de stellige indruk dat het VB wil evolueren naar een gematigd rechtse partij die de (betaalde) topstructuur belangrijker acht dan de lokale partijwerking. Overal merk ik, zowel bij partijleden als bij kiezers, dat het "fanatisme" om voor de partij te militeren/stemmen serieus minder is dan pakweg 10 jaar geleden. Een ommekeer (voor zover nog mogelijk) kan er enkel komen door ideologisch klare wijn te schenken en niet langer angst te hebben voor de eigen schaduw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Belang moet terug als één Vlaams blok (!) naar buiten treden. Het hoofd opgeheven en recht door zee! En ik ben er van overtuigd dat dat ook zo zal gebeuren. Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 8 augustus 2007 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Spam!
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
hoewel de naam sterk overeenkomt met een bepaald blad (wisten we niet bij de oprichting) heeft het toch een ietwat andere inhoud. Je mag er je mening over vertellen. Hier of op ons eigen forum...
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wanneer iemand anders een mening verkondigd die niet strookt met de uwe, dan heet dat spam volgens u... Erg democratisch van u!
Update: http://bertdeckers.skynetblogs.be Ziezo, nog wat spam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet wel leren schrijven zonder dt-fouten, als u serieus genomen wilt worden als 'politicus'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kan nu eenmaal gebeuren. Verkondigt moest idd met een t. Te snel geweest en met teveel zaken tegelijk bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige wat mij intresseert is dat ik de mensen versta van wat ze zeggen,al de rest intresseert mij geen fluit. En ja,als je op sites als deze post dan is het bij mij vanhetzelfde;vlug vlug vlug en net zoals dh hierboven zit ik evenzeer met tal van andere zaken bezig dus neen,ik heb niet de tijd ervoor om alles nog eens te gaan controleren laat staan op dt fouten,dzjeezes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |