![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Libro : 12 juni 2007 om 08:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Water-damp erger dan CO2? Je was zeker ook gebuist voor uw vakken biologie en chemie?
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waterdamp veroorzaakt eveneens een broeikaseffect en mijn gezond verstand zegt mij dat een hogere luchtvochtigheid met de nodige reserves moet bekeken worden, vooral als men daar ooit politiek munt uit wil slaan. EP'er Chris Davies wil auto's die sneller rijden dan 160/u laten verbieden omdat de huidige wagens als maar zwaarder worden en dus meer CO2 zouden uitstoten. Het gewicht van de auto's is echter mee het gevolg van Europese maatregelen. Ik voel mij in het ootje genomen als ik (al dan niet door de overheid) tot iets wordt verplicht en de overheid mij dan gaat aanpakken op de mogelijke schadelijke gevolgen, wat ik verwacht als waterstaf als brandstof veralgemeend zou worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw gezond verstand versus dat van vele wetenschappers,hmmm... ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Waterdamp is inderdaad een broeikasgas, maar geloof me vrij, de menselijke uitstoot zal op een warme dag in het niet vallen bij de verdamping van alle oceanen en zeeen samen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() KMI: Over waterdamp
Zo'n vaart zal het dus niet lopen. En toch vind ik dat tankstation nogal belachelijk. Bijna alle industriële reacties (lees: haalbaar op grote schaal) voor het produceren van waterstof, gebruiken CH4 en maken daarbij CO of CO2. Bovendien moet daarbij nog een boel energie toegevoegd worden, waardoor het dus eigenlijk efficiënter en minder vervuilend is om gewoon rechtstreeks CH4 te verbranden. Bron: wikipedia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens sommige cijfers bedraagt de menselijke CO2-uitstoot ook maar een fractie van de natuurlijke uitstoot, maar dat weerhoudt de politiek er niet van om ons een schuldgevoel aan te praten, gedragswijzigingen net niet op te leggen en om ons te taxeren. Voorzorgsprincipe, weet je wel... Vanaf de eerste alarmerende berichten over klimaatsproblemen door teveel waterdampuitstoot, kan je er vergif op innemen dat we met H2O om de oren gaan worden geslagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waarom het trouwens meteen zo ver gaan zoeken? Methaan is ook een broeikasgas, en niet 1 van de minste... misschien gaan De Politiekers™ ons eerst wel allemaal verplichten een filter te dragen. En ge zult ze deze keer niet moeten vertellen waar ze hem kunnen steken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Dacht je dan dat bij de andere brandstoffen (benzine, diesel, LPG) geen waterdamp vrijkomt ? Of rijdt je auto op pure grafiet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
LOL...... hehe.... De homo's zullen hun lol niet opkunnen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waterstof tanken? En wie gaat er kunnen tanken? Mensen die een peperdure omgebouwde Hummer of BMW 7 reeks hebben.....
Ze hadden dat tankstation beter in Laken of Knokke Heist gezet.
![]() |
#14 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Brol is ook marketing hé. Elke marketeer weet dat aandacht goud waard is, ook al verkoopt ge lucht.
De meeste multinationals die zich vandaag volop "greenen" weten dat de technologie waarmee ze dat doen, zever in pakskes en pompkes is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Vandaag stond in de krant dat men de CO2 neutraalheid van de waterstof garandeerde door de aankoop van certificaten. Wat dit waard is, is natuurlijk wat anders.
Het is wel een verkeerd signaal om met waterstof te gaan rijden in deze BMW 7-reeks waar een dikke motor inzit. De technologie is verder niet zo impressionant. Ze gebruiken immers een gewone verbrandingsmotor die ze hebben aangepast aan het gebruik van waterstof. Moest het nu een brandstofcel geweest zijn dan had het nog nieuws geweest. Het ideale zou natuurlijk zijn om te testen met kleine voertuigen met een brandstofcel (eventueel nog geholpen met een kleine verbrandingsmotor). We kunnen ze ervaring opbouwen met de distributie en opslag van waterstof en het gebruik in voertuigen. Na deze fase kunnen we dan hopelijk al wat cleaner waterstof produceren (electrolyse m.b.v. groene stroom of nucleaire stroom, andere technieken, ...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ivm een bmw 7...daar ga ik met je akkoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De eerste echte desktop pc was niet te betalen, als je er nu nog een hebt, dan kan je er gratis nog niet van af geraken.. bekijk het zo : In alle nieuwe zaken zitten fouten, bugs. Die 'rijke stinkers' waarnaar jij verwijst zullen ermee te maken hebben, tegen dat het mainstream word zullen de meeste bugs er uit zijn.. ![]() beetje zoals met besturingssystemen op de pc... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op die manier zal bij doorbraak van de technologie iedereen het gratis kunnen gebruiken en eventueel zelfs verbeteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Om de analogie door te trekken, stel u voor dat elke amateur z'n eigen waterstoftanks en -motoren begint te maken. Ge gaat ze nogal zien vliegen...
I commend my soul to any god that can find it... Think for yourself!! Laatst gewijzigd door Karpax : 13 juni 2007 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |