Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2007, 08:09   #1
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.537
Standaard Zever in pakskes: Total opent eerste waterstofstation

Citaat:
(Belga) De Franse petroleumgroep Total heeft een eerste waterstofpomp geïnstalleerd in Anderlecht. Het gaat slechts om een voorlopige installatie. Total heeft echter officiële aanvragen ingediend en hoopt de komende weken de toelatingen te verkrijgen voor een definitief tankstation. Dat schrijft de Franstalige krant L'Echo dinsdag.
De eerste waterstofpomp kadert in een project dat de groep ontwikkelt in associatie met BMW en The Linde Group, een van de wereldleiders in de productie en engineering van industriële gassen. Om de waterstoftechnologie te ontwikkelen heeft BMW een honderdtal eenheden van het model "Hydrogen 7" gecreëerd, dat de autoconstructeur aanbiedt aan bekende mensen, zoals Brad Pitt, die goed geplaatst zijn om er reclame voor te maken. In België bood BMW twee van die modellen aan de Europese Commissie aan. Het is om die twee unieke voertuigen te bevoorraden dat Total zijn eerste waterstoftankstation geopend heeft in België. Het is slechts het derde station ter wereld. Het definitieve tankstation zal in de min of meer nabije toekomst autobussen voorzien van waterstofgas. (SVR)

Bron: www.skynet.be
Waterdamp is een erger broeikasgas dan CO2 en de luchtvochtigheid opdrijven lijkt mij al evenmin gezond. Maar ja, dan krijgen we binnen 20 jaar anti-H2O-taksen en zo is de begroting binnen enkele decennia weer in evenwicht. Niet vergeten: wagens zijn meer CO2 gaan uitstoten na die andere milieumaatregel, de katalysatorplicht.

Laatst gewijzigd door Libro : 12 juni 2007 om 08:09.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 08:23   #2
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waterdamp is een erger broeikasgas dan CO2 en de luchtvochtigheid opdrijven lijkt mij al evenmin gezond. Maar ja, dan krijgen we binnen 20 jaar anti-H2O-taksen en zo is de begroting binnen enkele decennia weer in evenwicht. Niet vergeten: wagens zijn meer CO2 gaan uitstoten na die andere milieumaatregel, de katalysatorplicht.
Hahaha Ik hoop dat je aan het zwanzen bent.
Water-damp erger dan CO2? Je was zeker ook gebuist voor uw vakken biologie en chemie?
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 08:55   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Hahaha Ik hoop dat je aan het zwanzen bent.
Water-damp erger dan CO2? Je was zeker ook gebuist voor uw vakken biologie en chemie?
Waterdamp veroorzaakt eveneens een broeikaseffect en mijn gezond verstand zegt mij dat een hogere luchtvochtigheid met de nodige reserves moet bekeken worden, vooral als men daar ooit politiek munt uit wil slaan. EP'er Chris Davies wil auto's die sneller rijden dan 160/u laten verbieden omdat de huidige wagens als maar zwaarder worden en dus meer CO2 zouden uitstoten. Het gewicht van de auto's is echter mee het gevolg van Europese maatregelen. Ik voel mij in het ootje genomen als ik (al dan niet door de overheid) tot iets wordt verplicht en de overheid mij dan gaat aanpakken op de mogelijke schadelijke gevolgen, wat ik verwacht als waterstaf als brandstof veralgemeend zou worden.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 08:57   #4
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waterdamp veroorzaakt eveneens een broeikaseffect en mijn gezond verstand zegt mij dat een hogere luchtvochtigheid met de nodige reserves moet bekeken worden, vooral als men daar ooit politiek munt uit wil slaan. EP'er Chris Davies wil auto's die sneller rijden dan 160/u laten verbieden omdat de huidige wagens als maar zwaarder worden en dus meer CO2 zouden uitstoten. Het gewicht van de auto's is echter mee het gevolg van Europese maatregelen. Ik voel mij in het ootje genomen als ik (al dan niet door de overheid) tot iets wordt verplicht en de overheid mij dan gaat aanpakken op de mogelijke schadelijke gevolgen, wat ik verwacht als waterstaf als brandstof veralgemeend zou worden.

Uw gezond verstand versus dat van vele wetenschappers,hmmm...
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 08:58   #5
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Uw gezond verstand versus dat van vele wetenschappers,hmmm...
Wie leeft, zal zien.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 09:05   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Hahaha Ik hoop dat je aan het zwanzen bent.
Water-damp erger dan CO2? Je was zeker ook gebuist voor uw vakken biologie en chemie?
Waterdamp is inderdaad een broeikasgas, maar geloof me vrij, de menselijke uitstoot zal op een warme dag in het niet vallen bij de verdamping van alle oceanen en zeeen samen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 09:18   #7
DenMathias
Schepen
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 427
Standaard

KMI: Over waterdamp

Zo'n vaart zal het dus niet lopen.

En toch vind ik dat tankstation nogal belachelijk. Bijna alle industriële reacties (lees: haalbaar op grote schaal) voor het produceren van waterstof, gebruiken CH4 en maken daarbij CO of CO2. Bovendien moet daarbij nog een boel energie toegevoegd worden, waardoor het dus eigenlijk efficiënter en minder vervuilend is om gewoon rechtstreeks CH4 te verbranden.
Bron: wikipedia.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 09:38   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waterdamp is inderdaad een broeikasgas, maar geloof me vrij, de menselijke uitstoot zal op een warme dag in het niet vallen bij de verdamping van alle oceanen en zeeen samen.
Volgens sommige cijfers bedraagt de menselijke CO2-uitstoot ook maar een fractie van de natuurlijke uitstoot, maar dat weerhoudt de politiek er niet van om ons een schuldgevoel aan te praten, gedragswijzigingen net niet op te leggen en om ons te taxeren. Voorzorgsprincipe, weet je wel... Vanaf de eerste alarmerende berichten over klimaatsproblemen door teveel waterdampuitstoot, kan je er vergif op innemen dat we met H2O om de oren gaan worden geslagen.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 11:00   #9
His Majesty King Mob
Vreemdeling
 
His Majesty King Mob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2005
Locatie: overal
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
dat weerhoudt de politiek er niet van om ons een schuldgevoel aan te praten, gedragswijzigingen net niet op te leggen en om ons te taxeren. Voorzorgsprincipe, weet je wel
Hebt gij uw ademtaks al betaald meneer? Nee? Ah, dan zullen wij uw lucht moeten afsluiten he meneer...

Waarom het trouwens meteen zo ver gaan zoeken? Methaan is ook een broeikasgas, en niet 1 van de minste... misschien gaan De Politiekers™ ons eerst wel allemaal verplichten een filter te dragen. En ge zult ze deze keer niet moeten vertellen waar ze hem kunnen steken
His Majesty King Mob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 12:02   #10
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Hahaha Ik hoop dat je aan het zwanzen bent.
Water-damp erger dan CO2? Je was zeker ook gebuist voor uw vakken biologie en chemie?
Dacht je dan dat bij de andere brandstoffen (benzine, diesel, LPG) geen waterdamp vrijkomt ? Of rijdt je auto op pure grafiet ?
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 12:17   #11
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door His Majesty King Mob Bekijk bericht
Hebt gij uw ademtaks al betaald meneer? Nee? Ah, dan zullen wij uw lucht moeten afsluiten he meneer...

Waarom het trouwens meteen zo ver gaan zoeken? Methaan is ook een broeikasgas, en niet 1 van de minste... misschien gaan De Politiekers™ ons eerst wel allemaal verplichten een filter te dragen. En ge zult ze deze keer niet moeten vertellen waar ze hem kunnen steken

LOL...... hehe....

De homo's zullen hun lol niet opkunnen....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 12:28   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Dacht je dan dat bij de andere brandstoffen (benzine, diesel, LPG) geen waterdamp vrijkomt ? Of rijdt je auto op pure grafiet ?
Dit zit....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 12:48   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.217
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waterstof tanken? En wie gaat er kunnen tanken? Mensen die een peperdure omgebouwde Hummer of BMW 7 reeks hebben.....
Ze hadden dat tankstation beter in Laken of Knokke Heist gezet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 13:07   #14
DenMathias
Schepen
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Volgens sommige cijfers bedraagt de menselijke CO2-uitstoot ook maar een fractie van de natuurlijke uitstoot, maar dat weerhoudt de politiek er niet van om ons een schuldgevoel aan te praten, gedragswijzigingen net niet op te leggen en om ons te taxeren. Voorzorgsprincipe, weet je wel... Vanaf de eerste alarmerende berichten over klimaatsproblemen door teveel waterdampuitstoot, kan je er vergif op innemen dat we met H2O om de oren gaan worden geslagen.
Zie mijn bron van een post voor jouw bericht:
Citaat:
  • 1) de gemiddelde verblijftijd van een H2O molecuul in de atmosfeer is in de orde van een week. Dit komt door de sterke hydrologische kringloop. CO2 heeft een verblijftijd van ruim 100 jaar.
  • 2) De hoeveelheid waterdamp in het klimaatsysteem wordt gestuurd door de temperatuur: een hogere temperatuur geeft een hoger gemiddeld waterdampgehalte in de atmosfeer door de temperatuurafhankelijkheid van de waterdampspanning (ook wel bekend als Clausius-Clapeyron).
Het gevolg is dat wanneer er veel meer waterdamp in de atmosfeer zou komen via bv antropogene emissies dan is "toegestaan" volgens de temperatuur, er binnen een week het surplus aan waterdamp condenseert (hetzij aan het aardoppervlak of in de atmosfeer van waaruit het via neerslag aan het oppervlak wordt toegevoegd).
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 00:27   #15
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Brol is ook marketing hé. Elke marketeer weet dat aandacht goud waard is, ook al verkoopt ge lucht.

De meeste multinationals die zich vandaag volop "greenen" weten dat de technologie waarmee ze dat doen, zever in pakskes en pompkes is.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 09:13   #16
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
Standaard

Vandaag stond in de krant dat men de CO2 neutraalheid van de waterstof garandeerde door de aankoop van certificaten. Wat dit waard is, is natuurlijk wat anders.

Het is wel een verkeerd signaal om met waterstof te gaan rijden in deze BMW 7-reeks waar een dikke motor inzit. De technologie is verder niet zo impressionant. Ze gebruiken immers een gewone verbrandingsmotor die ze hebben aangepast aan het gebruik van waterstof. Moest het nu een brandstofcel geweest zijn dan had het nog nieuws geweest.

Het ideale zou natuurlijk zijn om te testen met kleine voertuigen met een brandstofcel (eventueel nog geholpen met een kleine verbrandingsmotor). We kunnen ze ervaring opbouwen met de distributie en opslag van waterstof en het gebruik in voertuigen. Na deze fase kunnen we dan hopelijk al wat cleaner waterstof produceren (electrolyse m.b.v. groene stroom of nucleaire stroom, andere technieken, ...).
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 09:23   #17
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Vandaag stond in de krant dat men de CO2 neutraalheid van de waterstof garandeerde door de aankoop van certificaten. Wat dit waard is, is natuurlijk wat anders.

Het is wel een verkeerd signaal om met waterstof te gaan rijden in deze BMW 7-reeks waar een dikke motor inzit. De technologie is verder niet zo impressionant. Ze gebruiken immers een gewone verbrandingsmotor die ze hebben aangepast aan het gebruik van waterstof. Moest het nu een brandstofcel geweest zijn dan had het nog nieuws geweest.

Het ideale zou natuurlijk zijn om te testen met kleine voertuigen met een brandstofcel (eventueel nog geholpen met een kleine verbrandingsmotor). We kunnen ze ervaring opbouwen met de distributie en opslag van waterstof en het gebruik in voertuigen. Na deze fase kunnen we dan hopelijk al wat cleaner waterstof produceren (electrolyse m.b.v. groene stroom of nucleaire stroom, andere technieken, ...).
Achja, gewoon effe omgevormd é. Simpel!

Ivm een bmw 7...daar ga ik met je akkoord.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 10:23   #18
Zyp
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waterstof tanken? En wie gaat er kunnen tanken? Mensen die een peperdure omgebouwde Hummer of BMW 7 reeks hebben.....
Ze hadden dat tankstation beter in Laken of Knokke Heist gezet.
dat is nu eenmaal eigen aan nieuwe zaken...

De eerste echte desktop pc was niet te betalen, als je er nu nog een hebt, dan kan je er gratis nog niet van af geraken..

bekijk het zo :

In alle nieuwe zaken zitten fouten, bugs. Die 'rijke stinkers' waarnaar jij verwijst zullen ermee te maken hebben, tegen dat het mainstream word zullen de meeste bugs er uit zijn..

beetje zoals met besturingssystemen op de pc...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 10:33   #19
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
dat is nu eenmaal eigen aan nieuwe zaken...

De eerste echte desktop pc was niet te betalen, als je er nu nog een hebt, dan kan je er gratis nog niet van af geraken..

bekijk het zo :

In alle nieuwe zaken zitten fouten, bugs. Die 'rijke stinkers' waarnaar jij verwijst zullen ermee te maken hebben, tegen dat het mainstream word zullen de meeste bugs er uit zijn..

beetje zoals met besturingssystemen op de pc...
Leuke analogie, dat besturingssysteem. Kunnen we net om die reden de technologie die nodig is om auto's op waterstof te laten rijden (en dan bij voorkeur m.b.v. brandstoccellen) niet open-source maken ?
Op die manier zal bij doorbraak van de technologie iedereen het gratis kunnen gebruiken en eventueel zelfs verbeteren.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 16:19   #20
Karpax
Burger
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Leuke analogie, dat besturingssysteem. Kunnen we net om die reden de technologie die nodig is om auto's op waterstof te laten rijden (en dan bij voorkeur m.b.v. brandstoccellen) niet open-source maken ?
Op die manier zal bij doorbraak van de technologie iedereen het gratis kunnen gebruiken en eventueel zelfs verbeteren.
Dit is het beste argument tegen open-source dat ik ooit heb gehoord.
Om de analogie door te trekken, stel u voor dat elke amateur z'n eigen waterstoftanks en -motoren begint te maken. Ge gaat ze nogal zien vliegen...
__________________
I commend my soul to any god that can find it...

Think for yourself!!

Laatst gewijzigd door Karpax : 13 juni 2007 om 16:20.
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be