![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/buitenland/495728
De vierkantswortel. Prachtig toch. Laat dit een inleiding wezen. Wijst dit immers niet op de onmogelijkheid van werkelijke supranationale samenwerking op een continent dat de natiestaat als begrip heeft uitgevonden? Sta mij toe te stellen dat het "Europese verlangen" van in den beginne gestoeld was op een zeer gegronde oorlogsangst, en elke andere emotie die eventueel met dit project gepaard ging er een van pure artificialiteit was. Cultureel is de verbinding alvast niet, tussen 2 willekeurige naties in de unie zijn objectief nauwelijks minder verschillen te vinden dan tussen 2 willekeurige andere landen ter wereld. Een nadeel wellicht van enkele eeuwen eurocentrisme en kolonialisme. Een en ander (koude oorlog, jullie kennen dat verhaal met die breuklijnen wel) heeft ertoe geleid dat heel "het project" intussen verwaterd is tot een zaak van institutionalistische boekhouders en een zeer centralistische bureaucratie. Op zich natuurlijk cruciale actoren in elk integratief project, maar zoals iedereen wel weet is er meer nodig om het niet te laten verstarren. Als we de Duitse eenmaking als voorbeeld mogen nemen: Bismarck investeerde niet voor niets veel moeite in het stimuleren van eenmakingsgedachten bij de Duitse volkeren.
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() En ondertussen zijn het VK, Frankrijk en Nederland stiekem zeer opgelucht dat ze iemand anders met de vinger kunnen wijzen voor het afbreken van de EU grondwet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kunnen we de eu niet laten hoe ze is.. een economische unie en met een andere kleiner meewerkend groepje een unie starten binnen de unie die gewoon voortbouwt op de eu zoals die nu is... wie niet tevreden is gaat niet mee maar blijft wel in de economische unie?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Het zou misschien niet al te dom zijn om Polen terug uit het verenigde europa te knikkeren...
Die liggen nu toch ook eens dwars op alle vlakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
18 landen voor en 9 tegen Dus die grondwet was er toch nooit gekomen. Waarom altijd problemen maken van landen die een andere mening hebben? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Poolse EU? Om wat te doen? Op Europees niveau kijken of tinkiewinkie homo is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Laat dit nu net het probleem zijn, het is geen kwestie van keuzes.
Jullie moeten beseffen dat er nergens een draagvlak bestaat voor de Unie, niemand heeft er enige sentimentele verbinding mee (behalve de Vlamingen en Walen, omdat zij ergens stiekem hopen dat het al hun problemen op zal lossen Oh, en de Ieren, omdat we er een welvaartsstaat van hebben gemaakt) De eenmaking werd 50 jaar lang aangewend door verschillende landen om er bepaalde nationale behoeftes van te voorzien, maar de motor was altijd gestoeld op een koude-oorlogsangst. Nu die weg is zullen de staten andere middelen zoeken om aan die behoeften te voldoen, want de prijs die ze ervoor moeten betalen weegt hen te zwaar: Frankrijk mág geen eerste viool meer spelen, de Scandinaviërs zien het als een bedreiging voor hun "magische formule" (fel overschat trouwens), Duitsland begint het beu te worden de Europese hoer te zijn en over de rest durf ik nog niet eens te beginnen.
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Het zou in elk geval veel vraagtekens doen verdwijnen.
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Duitsland moet een leren om een normaal land te zijn. Frankrijk is alllang geen supermacht meer en dient nu eindelijk zelf het reizend circus maar eens gaan betalen. Al die idiote fantasieen over Europa om frustraties uit het verleden recht te zetten,moet gewoon eens afgelopen zijn. Nuchter verder gaan.De natie-staten respecteren en alleen zaken die perse bovennationaal geregeld moeten worden ,daar hebben we Europa voor. Niet meer en niet minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() In het verleden speelde (West-)Duitsland vaak een toegeeflijke rol in de unie, ten voordele van Frankrijk. Frans-Duitse as en zo.. zelfs waar het normaal gezien onaantastbare numero uno kon zijn. Dat bedoelde ik met de Duitse hoer.
Al dat eurominimalisme is erg fijn, alleen is het project een klein beetje te vergevorderd om die houding aan te nemen. Nu al wordt het gros van de nationale wetgevingen door Europa bepaald. Op zijn minst ondemocratisch te noemen. Wat daarmee doen? Ons er niets van aantrekken? Elke Europese invloed terugschroeven? Dat zijn de enige opties waarvoor een maatschappelijk draagvlak bestaat, maar het een is praktisch niet haalbaar en het ander is manifest anti-democratisch, zoals gezegd. Misschien moeten we dan maar gewoon blind vooruit, met toegeknepen neus.
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben je verhuisd?
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Europese gedachte is ten onder gegaan met de Waffen-SS. Als er tijdens WOII een continentaal blok van Parijs tot Tokio was geweest - inclusief Moskou - dan hadden we nu een andere en beter Europa. Of op zijn minst toch een Europa en geen provincie van Yankee-Judea. http://www.oswaldmosley.com/people/p...ilosophy.html: Evola, Thiriart, Mosley zouden beter eens aan bod komen als het over Europese eenmaking gaat!
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() ach wauw, ik zag staan dat Volksstormer gereageerd had en kon een kleine nostalgische oprisping niet onderdrukken.
Yankee-Judea �*s Europa, althans, ze maken er deel van uit. Judaïsme is een pilaar van onze cultuur, en het Yankeedom is een verderzetting van Europa aan de andere kant van een wereldzee. Culturele (en spirituele als dat echt moet) onderbouw is niet iets dat beperkt wordt tot wie de marionettentouwtjes bespeelt, het is een verzameling van tradities en data uitgesmeerd over vele eeuwen. Als de Europese gedachte gestorven is bij de ontmanteling van die circusorganisatie voor sadistische en collectief-geöedipeerde mentaal infantiele oerossen, dan heeft ze nooit bestaan. Hallo opnieuw, Stormer.
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat Yankeestan betreft, dat is - jammer genoeg voor de Natives daar - een lozing van Europees afval: Angelsakisch protestantisme, sektarisme, kapitalisme, enz. Die kanker heeft zich helaas via economische en militaire roof over de hele wereld uitgezaaid. Europa, Azië én de "Derde Wereld" moeten met alle mogelijke middelen een tegenoffensief organiseren om het Yankee-imperialisme te keren. Citaat:
![]()
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 18 juni 2007 om 20:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al deze vices die je daar opsomt zijn ook in onze cultuur aanwezig. Ik zou het niet bepaald als "afval" bestempelen. Hele naties hebben zich gedefinieerd rond die begrippen. In het calvinisme staan ze zelfs redelijk centraal (kapitalisme toch). Het woekeren is trouwens een beroep dat we ze praktisch hebben gedwongen te beoefenen, al de rest was hen verboden. Ik begrijp niet goed wat men dergelijke outcasts altijd verwijt; als ze arm zijn, zijn het luizen, zijn ze rijk, persen ze ons uit. Ze raken maar niet af van dat parasitair imago.
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben bezig met de ontluistering van mijn eigen illusies.
Dat is al werk genoeg.