![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Parket in beroep tegen vrijlating Albanees gezin - 12/02/2004
Het Albanees gezin Bajaktari uit Geraardsbergen moet dan toch in het gesloten asielcentrum in Steenokkerzeel blijven. De raadkamer in Oudenaarde had maandag dan wel hun vrijlating bevolen, maar het openbaar ministerie is tegen deze beslissing alsnog in beroep gegaan (zie de krant van gisteren). Volgende week al zou de Gentse kamer van inbeschuldigingstelling zich over het dossier buigen. ![]() Vader en moeder Bajaktari en hun vier kinderen, die sinds 2000 in ons land verblijven, dienden een asielaanvraag in maar die werd afgewezen. Met het oog op zijn uitwijzing werd het gezin begin januari in het asielcentrum in Steenokkerzeel opgesloten. Ondanks het gezin bij de Raad van State tegen zijn uitzetting beroep heeft aangetekend, wordt de uitwijzingsprocedure toch voortgezet. Advocaat Stefanie Declerck, die het gezin verdedigt, steunt zich op het Verdrag van de Rechten van de Mens om dit te voorkomen. Vader Bajaktari, die om politieke redenen Albanië ontvluchtte, riskeert [size=6]folteringen[/size] wanneer hij wordt teruggestuurd. Wat een zweeppartij als het Vlaams Blok aanricht !!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het persbericht van gisteren, schooltje was zo blij
![]() ![]() ![]() ![]() Oost-Vlaanderen regionaal School is blij met terugkeer Albanees gezin - GERAARDSBERGEN - Gisteren besliste de Oudenaardse rechter om de Albanese familie Bajraktari niet uit te wijzen. Het gezin woont al ruim 3 jaar in Geraardsbergen en telt 4 kinderen. De familie werd onlangs afgevoerd naar het gesloten asielcentrum van Steenokkerzeel in afwachting van de uitspraak. In het Sint-Jozefsinstituut, waar 3 kinderen van het Albanese gezin naar school gaan, is men opgetogen over de uitspraak. Als het openbaar ministerie niet in beroep gaat tegen de rechterlijke beslissing, kan het gezin naar Geraardsbergen en de school terugkeren. "De 3 oudste kinderen van het gezin waren Sonilla, Eridson en Edison. Zij kwamen hier naar school sedert november 2000, het jongste kind was daarvoor nog te klein", herinnert schooldirecteur Luc Van Schoors zich. "Net als vader Hekuran en moeder Vanbona spraken ze al snel zeer voortreffelijk Nederlands. De hele familie was volledig geïntegreerd, echt een voorbeeldig gezin." De ouders misten geen enkele oudercontactavond en volgden nauwgezet alle infoavonden op school. "Dat toont wel aan dat zij heel betrokken zijn bij de opvoeding van hun kinderen en bij de werking van de school", meent Van Schoors. Dat het hele gezin zomaar werd opgepakt en afgevoerd naar Steenokkerzeel kwam in de schoolgemeenschap hard aan. "Het gezin werd zonder voorafgaande verwittiging weggevoerd uit Geraardsbergen. De school was compleet verrast en kon dan ook geen actie meer voeren om de mogelijke uitwijzing tegen te gaan. De klasgenootjes van het oudste kind spreken er nu nog over en wilden tekeningen en teksten opsturen naar hun Albanese maatje uit solidariteit." Financiële gevolgen De wegvoering van de familie Bajraktari gebeurde op dezelfde dag dat een ander Albanees gezin, waarvan de kinderen ook op het Sint-Jozefsinstituut zaten, werd uitgewezen. "Maar die familie was hiervan al lang op de hoogte en ging akkoord met de terugkeer naar Albanië. Voor het gezin Bajraktari ligt dit heel anders." Voor de school dreigde het plotse verdwijnen van 3 leerlingen ook financiële gevolgen te hebben. "De jaarlijkse telling van het aantal leerlingen werd op 2 februari uitgevoerd, de kinderen waren toen al opgepakt en dus niet meer ingeschreven. Ze tellen dus niet mee voor de subsidies die na de telling per leerling worden toegekend." Door de terugkeer van de kinderen is dit probleem wellicht ook van de baan. Die nazi Duisland praktijken moeten stoppen onder druk van x-rechts |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een belachelijke slotzin is me dat toch.
Sinds wanneer maakt het Vlaams Blok de regering in dit land ? Is het, het Vlaams Blok dat de huidige wetgeving rond asiel geschreven heeft ? En als die wet uitgevoerd dient te worden, dan moet dat maar gebeuren. Net zoals de belastingswetten dienen uitgevoerd te worden. Alhoewel dat ieder jaar een vreselijk menselijk drama veroorzaakt bij menig landgenoot als die hun afrekening krijgen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Pakistaans, Marokkaans of Fraudiaans. Papieren voor iedereen!
![]()
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het Vlaams Blok is een fascistische zweeppartij en de regering kan niet meer besturen en al die maatregelen worden genomen uit angst , dus niets belachelijk aan.
Vlaams Blok kiezers hebben dit op hun geweten ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() weer een belachelijke slotzin. Voor zover ik weet is het gerecht nog altijd onafhankelijk in zijn werk.
Als een rechtbank een uitspraak doet en er moet iemand opgepakt worden, dan is het de plicht van de politie om die mensen op te pakken. Trouwens ik ben het eens dat het op menselijk gebied erg is, maar verdorie ge schiet op de verkeerde vijand. Het is de VLD en de SPA die nu al 5 jaar aan de macht zijn en dus ook verantwoordelijk zijn voor de wetgeving.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() De asielwetten zijn door alle partijen, behalve Vlaams Blok en Liberaal Appel, geschreven.
En al goed dat ze dat gedaan hebben, alhoewel het wat mij betreft nog véél strenger mag! Zoals niet op ons grondgebied toelaten totdat dossier goedgekeurd is! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaan we weer. Het zoveelste rondje "Het Blok is slecht en wij zijn goed". ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Kan het Rode Valkje mij uitleggen waarom het Vlaams Blok facistisch zou zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Rood Valkje,
sorry jongen maar dan is het de schuld van Steve En karel en Guy en Louis dat ze zich laten doen door die 700.000 Vlaams Blok kiezers. Zij hebben de meerderheid en dus moeten ze de wet maar aanpassen als ze willen he. en dat ze het niet doen uit angst om stemmen te verliezen aan het Vlaams Blok ? tiens, tiens, tiens, Misschien dat ze dus zelf beseffen dat ze dingen goedkeuren die niet gedragen worden door de meerderheid van de mensen ? En als het doen uit angst om stemmen te verliezen aan het vlaams blok dan zijn het labekakken en minkunkels die ne stamp onder hun kl*ten moeten krijgen omdat ze te laf zijn om hun standpunten door te drukken. Dan zijn het angshazen. En die krijgen en verdienen mijn respect niet. Weerom Roode Valk ge schiet op de verkeerde.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]() Ze bestuurt uitsluitend zoals het h�*�*r belieft, dus ze gebruikt alle middelen om aan de macht te blijven. En dat kan ze alleen door ongewenste tegenstanders uit te sluiten via cordons en kiesdrempels en criminelen, waarvan ze stemmen weet te kunnen ronselen, stemrecht te geven. (Geen stemplicht want daar is weer het eigen, tv-kijkend klootjesvolk voordeliger voor) Citaat:
Vlaams Blok kiezers hébben tenminste een geweten. ![]()
![]() |