![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Dat belooft ... ![]() De standaard: ------------------------------------------------------------------ Forza Flandria wordt moddergevecht BRUSSEL - De scheiding tussen Vlaams Belang en Jurgen Verstrepen (LDD) wordt voer voor advocaten. Er is veel geld mee gemoeid. Voorzitter Frank Vanhecke: 'Jurgen is voor het geld naar LDD gegaan.' Van onze redacteur Het verhaal loopt bij Vlaams Belang al langer. Jurgen Verstrepen zou louter voor het geld naar de nieuwe partij van Jean-Marie Dedecker zijn getrokken. Vlaams Belang-voorzitter Frank Vanhecke doet geen moeite om dat te ontkennen. 'Zonder onze financiële disputen zat Verstrepen nog bij ons. Politiek is er tussen ons nooit een probleem geweest. Maar de ruzie over geld heeft onze persoonlijk relatie zeer verzuurd.' Het geschil valt uit elkaar in twee luiken maar kent een gelijkaardige voorgeschiedenis. In de zomer van 2005 kondigde Vlaams Belang aan om met eigen radio-uitzendingen te beginnen. Verstrepen kreeg hiervoor maandelijks tussen de 2.500 en 3.500 euro toegestopt. De uitzendingen draaiden door heel wat moeilijkheden uit op een flop. Na zes maanden stierven de uitzendingen een roemloze dood. Verstrepen wierp zich vervolgens op de podcast. Verstrepen bleef ook rekeningen sturen. Die werden door Patsy Vatlet, de penningmeester, netjes betaald. Eind 2006, begin 2007 - tijdens de gesprekken met Jean-Marie Dedecker over de oprichting van een Forza Flandria - nam Marie-Rose Morel deze toestand op de korrel. Morel, die met Verstrepen ooit goed bevriend was, vond het ongepast dat een mandataris enkele duizenden euro's per maand extra factureerde voor bepaalde diensten. 'Soms maak ik een heel weekend spaghetti om de afdelingskas met 1.000 euro te stijven. Dan gaat Verstrepen toch veel te ver. Soms ben ik een gierige pin. Ik stond trouwens niet alleen met mijn opmerkingen', zegt ze. Overigens torpedeerde Morel ook de gesprekken met Dedecker, iets wat onder meer Filip Dewinter en Gerolf Annemans later bestempelden als een 'gemiste historische kans'. Vanhecke bevestigt. 'Het was volstrekt onduidelijk welke diensten Verstrepen hiervoor leverde. We besloten dan ook om de rekeningen niet langer te betalen. De zaak is nu in handen van onze advocaten.' De voorzitter gaat zelfs aan het mijmeren. 'Mochten we hebben gezwegen en die rekeningen hebben betaald, dan zat Verstrepen nog bij Vlaams Belang.' Maar er is meer aan de hand. Voor de radio-uitzendingen kreeg Verstrepen van het Vlaams Commissariaat voor de Media een boete van 12.500 euro. De radio-omroep VB6015 overtrad het mediadecreet. Dat bepaalt dat omroepen onafhankelijk van een politieke partij moeten zijn.' Na bezoek van een deurwaarder eiste Verstrepen het geld in cash van de partij, voor het geval hij zou moeten betalen. Vlaams Belang weigerde. De partij wilde de boete gerust betalen maar verkoos het geld toch onder strikte voorwaarde - het mag enkel worden gebruikt om de boete te betalen -op de rekening van Verstrepen te storten. Ook dat is voer voor advocaten. Vlaams Belang wil het geld nu terug omdat de boete normaal gezien wordt kwijtgescholden. Een brief ging al de deur uit maar bleef onbeantwoord. Morel: 'Verstrepen wist trouwens dat er met de Vlaamse meerderheidspartijen een deal in de maak was om de boete te schrappen. Toch eiste hij het geld op.' Verstrepen geeft toe dat het geld op zijn rekening staat. 'Maar de procedure bij de Raad van State is nog niet afgerond. Dus betaal ik niet terug. Je weet maar nooit.' Ondertussen eist de LDD-volksvertegenwoordiger 13.461 euro aan achterstallige rekeningen van zijn voormalige partij. 'Hoezo onduidelijke diensten? Ik garandeerde het Belang ongelimiteerde bandbreedte en serverruimte, bijvoorbeeld voor de internetpetitie SOS Democratie. Ik heb dat contract moeten opzeggen.' Volgens Verstrepen wil Morel gewoon zijn bedrijf aanpakken. 'Ze werkt iedereen buiten om vervolgens haar eigen vriendjes in de plaats te zetten. Politiek is oorlog. maar nu wordt het spel wel erg vuil gespeeld. Ik mag er niet aan denken dat Vlaams Belang ooit aan de macht komt.' |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Maar laten we wooral Leterme blijven afzeiken.
Afterall ... volgende verkiezingen LDD,VB,N-Va,Spirit = Forza Flandria Dromen mag, maar neem dromen niet voor werkelijkheid. Als ze tegen dan nog niet versplinterd zijn in 8 groeperingen die met getrokken messen tegenover elkaar staan, zal het een succes wezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och je gaat me toch niet zeggen dat de toekomst van "Forzia Flandria" staat of valt met Verstrepen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De één wil enkel zijn maandelijkse loon veilig stellen. De ander gebruikt zijn politieke activiteiten als hefboom voor andere lucratieve zaakjes. Enkelen willen de grootste haan op de mesthoop zijn dus creëren ze maar hun eigen mesthoop. Nog anderen weigeren elke verantwoordelijkheid op te nemen door hun eisen zo hoog te leggen dat ze niet eens zweet moeten laten om ze te verwezelijken. De meest ijdelen zijn zij die menen dat zij fatsoenlijk Vlaams zijn en de ander niet. Mooie bende. Even bonte mengeling als bij onze traditionele partijen. Of om het minder persoonlijk te maken: er zijn andere idealen die primeren op de Vlaamse. Allergie van buitenlanders, vreemde godsdiensten, links gedachtengoed, rechts gedachtengoed, andere partijen/meningen. Neigingen om toch maar meer/minder salonfähig te zijn dan de ander. Laatst gewijzigd door Ferre : 26 juli 2007 om 01:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Het hele verhaal bewijst nog maar eens dat het gaat om Eigen portemonnee eerst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() het bewijst dat men ten allen tijde waakzaam moet zijn met 'laat ingestapte opportunisten' �* la Verstrepen en (misschien meer nog) Morel ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() 'het gaat over veel geld' ... als je dan naleest en wat rekent, blijkt het over hoop en al 50.000 € te gaan ...
de zoveelste opgeblazen bagatel dus ... en vooral slechte communicatie weer ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor het eerst geef ik dan nu kommentaar op de overstap van Verstrepen naar de LDD, en het zal kort zijn:
Als het waar is dat het om bovenstaande reden was dat Verstrepen afhaakte bij het VB, dan valt Verstrepen mij nogal tegen. Meer nog, ik begin te vermoeden dat de partij van Dedecker geen lang, succesvol leven zal beschoren zijn als daar figuren zoals Verstrepen hun heil zoeken samen met andere figuren zoals Mimount Bousakla. Niet dat ik iets tegen Mimount heb, maar ik ben nog niet vergeten wat het binnenhalen van een bont politiek allegaartje van postjesjagers in de vorige partij van De Decker heeft teweeg gebracht. Het VB heeft, wegens het cordon sanitair, veel meer moeite dan een andere partij om aan fatsoenlijke medewerkers te geraken. Een werknemer die zijn job niet op het spel wil zetten zal tien keer nadenken vooraleer openlijk voor het VB te kiezen. Verstrepen h�*d niet meer zo'n job. Hij kreeg er een goedbetaalde aangeboden door het VB en nam die w�*t graag aan. Verstrepen diende enkel te bewijzen wat hij in de hem bekende mediawereld waard is. Het lijkt er hoe langer hoe meer op dat dit niet gek veel is. Hopelijk voor het VB heeft het zijn les geleerd. Deze partijpolitieke herrie aangrijpen om de aandacht van de beloofde staatshervorming af te leiden of Leterme uit de wind te zetten vind ik onder het niveau van Ferre.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 juli 2007 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het VB zou beter Morel naar buiten werken...
De samenwerking met LDD was een gemiste kans.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() alvast uit het partijbestuur zetten zou een mooie geste zijn, en wel te verantwoorden na haar uiteenzettingen in de pers van kartelbesprekingen, zoiets is 'not done'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() In elke partij heb je mensen die liever voor eigen macht gaan, dat is toch algemeen geweten?
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Op de webstek van Jurgen:
Een extra boodschapje voor FVanHecke: "Als jij je wat meer had beziggehouden met jonge skinheads en neonazi's van bepaalde VBJ-fuifjes, waar ik als gastDJ ging draaien, te weren dan had je een eerste stap in de verruiming gezet. Politiek had ik daar een serieus probleem mee maar ik moest het niet zo serieus nemen hé. Vergeten? Typisch zoals ik hypocriet Vanhecke ken: voorzichtig distanciëren en ondertussen aanmoedigen en wat drinkgeld (uit de kas) in hun pollen stoppen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verstrepen is hersenloos krapuul. Waar haalt Dedecker het vandaan om zo iemand in zijn partij op te nemen.
![]() Trouwens zelfde vraag wat Vlaams Blok in 2004 betrof hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Tsja Max, al eens goed gekeken wat ze allemaal in het Blok binnen pakken ? Vooral sinds het grote succes (vette poen)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U onder andere...
|
![]() |
![]() |
![]() |