![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Van HLN.be:
Citaat:
Hoe beestachtig mag men zijn. 7 jaar? Hij kan nog eens naar Cassatie trekken om er nog een of meerdere jaartjes af te pietsen. De sukkelaar had ochottekes zijn arm gebroken. Dat moeten toch verzachtende omstandigheden zijn... Dit begrijp ik niet meer, dit is iemand beestachtig afmaken en dan 7 jaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdelijke ontoerekeningsvatbaar had goed gekunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De blanke Amanda Monti, 24, uit Liverpool rukt een teelbal van het lijf van haar ex, met haar blote handen.
Ze stak vervolgens het bloederige orgaan in haar mond, en spuugde het daarna uit. Een omstaander gaf het orgaan terug aan de eigenaar, zeggende: "Dit is van u, denk ik." http://news.bbc.co.uk/2/hi/4253849.stm |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat de straffen écht niet meer in verhouding staan tot daden. Dit was toch slachten (ritueel?)... Een pedofiel die 20 kinderen verkracht heeft, daartegen wordt 10 jaar geeïst... wat gaat hij krijgen? Hoelang zal hij effectief zitten? Ik vind het argument van tijdelijk ontoerekeningsvatbaar ook niet doorslaggevend. Is dit cyclisch? Zoja, wat is de cyclustijd? Zo nee, dan is het zoals een vulkaan; onvoorspelbaar wanneer de volgende uitbarsting komt... Moet de maatschappij (mijn kinderen, uw lief, ...) het risico nemen om zo iemand in haar midden te laten? Ik weet, de discussie is grijs gedraaid, maar ik heb de indruk dat het nog slechter wordt. Waarom blijven we signalen geven dat dit niet kan, maar ook niet ZO erg is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Snoopy niemand houdt je tegen rechter te worden als je het toch zoveel beter kan.
![]() |
#6 |
|
![]() Maar den arme sukkelaar.. en z'n arm gebroken ook nog. Ik stel voor dat we even Freya Vandenbossche bijhalen om hem wat te troosten. Meteen kan ze haar contacten aanspreken om de arme sukkelaar aan een job te helpen zodat hij zijn leven kan terugopnemen.
Die "partner" zal hem wel geprovoceert hebben.
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() Ik heb ook ooit iemand met een schroevendraaier willen aanvallen, maar dat was terwijl ik een kast van de IKEA aan het "bouwen" was...
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar naar mijn gevoel staan die straffen niet meer in verhouding tot de misdrijven. En ik denk niet dat ik alleen ben... Het zal jouw kind maar wezen dat kapotgemaakt wordt, of het zal je moeder maar zijn die met een schroevendraaier bewerkt wordt. Het feit van Mariusz en de jeugdrechter... Het feit van een 20-voudige pedofiel met max 10 jaar... Het feit dat Michelle Martin's vrijlating TER SPRAKE komt... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw gevoel of de ervarenheid en studies van rechters, hmmmmmm
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Er zijn verschillende stadia van morele ontwikkeling. Niet iedereen bereikt het hoogste.
Daarnaast wordt iedereen bewust en onbewust beïnvloed door de meest irrelevante, al dan niet toevallige, omgevingsfactoren. Zo bleek uit onderzoek dat rechters hun strafmaat significant minder zwaar is wanneer ze net voor de uitspraak een dobbelsteen opgooien en hierbij een laag getal scoren. Het omgekeerde gold ook. Een gevolg daarvan is dat we het waarschijnlijk nooit eens zullen geraken over iets als strafmaat. Los daarvan is ons gevangenissysteem bedenkelijk.
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand vraagt zich af wat zijn vrouw had gedaan?
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, Groentje-18 heeft wel gelijk als hij zegt dat er altijd discussies zullen zijn over strafmaat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Het gaat niet om studies, het gaat om wetten die niet goed zijn en straffen die erdoor te licht zijn.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat: