![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Denken jullie dat Mladic & Karadzic nog opgepakt zullen worden. | |||
Ja, beide zullen nog opgepakt worden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Slechts 1 van de 2 zal opgepakt worden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 14,29% |
Nee, het blijft een groot schandaal, ze zullen nooit gevonden worden |
![]() ![]() ![]() |
7 | 50,00% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mladic & Karadzic zijn na Milosevic de grootste schuldigen in de oorlog in ex-Joegoslavië van '92 tot '95. We zijn nu al 2007, 12 jaar na de oorlog, maar deze 2 lopen nog steeds vrij rond, op zich een groot schandaal.
Denken jullie dat deze 2 nog ooit gevonden zullen worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het valt me op hoe selectief de pers is.
Gisteren had men het over de Serviër in de Krajina in Kroatië, die misdaden gepleegd had. Dat er Kroaten vermoord zijn wordt gezegd, maar over het lot van de Serviërs in dat gebied wordt nooit iets gezegd. Ik denk dat de grote ergernis bij de Serviërs niet is dat men die mensen probeert te pakken, maar dat men eigenlijk alleen achter de Servische zit. ![]()
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Idem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het in jouw milieu de gewoonte om massamoordenaars (op onschuldige burgers, cf. "Srebreniça") te decoreren ??
Laatst gewijzigd door Pietje : 13 juni 2007 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Het is in elk geval de gewoonte in jou milieu om creatief met cijfers en benamingen om te gaan.
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Maar hier eert u wel de orthodoxe christenen. Ik zou verwachten dat u voor de Kroaten kiest. Dat hebben bepaalde heren reeds gedaan: ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het tribunaal heeft onlangs nog een vooraanstaande Albanese massamoordenaar gewoon laten gaan. Ondertussen wordt enkel ServiË onder druk gezet, d Kosovaren kunnen, als het van het Westen afhangt, gewoon onafhankelijk worden zonder voorwaarden, terwijl mensenrechtenschendingen tegen de Servische minderheid nog steeds doorgaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Zelfs al is het zo dat in het bosnische conflict Servië aan de goede kant stond,dan is het toch zo dat men in zijn pro-servische houding niet mag overdrijven.Mladic en de andere zijn serieus over de schreef gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil daarom niet speciaal dat ze gepakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, heeft er niets mee te zien, Mladic en Karadzic zijn absoluut geen communisten of zelfs maar links. Ik kaart gewoon de politiek van 2 maten en 2 gewichten aan, Kosovaren kunnen ongestraft doorgaan met mensenrechtenschendingen, hun grootste oorlogsmisdadigers worden vrijgelaten "om het politieke proces in Kosovo niet te verstoren", en straks zullen ze, als het van het Westen afhangt, ongestoord de etnische zuivering kunnen voltooien in een onvoorwaardelijk onafhankelijk Kosovo. Servië wordt daarentegen keihard aangepakt, ondanks het feit dat ze Milosevic hebben uitgewezen. Ik hoop hartsgrondig dat deze politiek Servië stevig in het pro-Russische kamp drijft. Alleszins is de republika Srpska in alles behalve de naam onafhankelijk, als gevolg van Dayton. Als Kosovo onafhankelijk wordt zullen Serven en Russen zeker een tegenprestatie eisen, en dat zou wel eens de aansluiting van Srpska bij Servië kunnen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt, maar alle partijen zijn in dit conflict serieus over de schreef gegaan, zelfs de NAVO. (zoals U weet is het moedwillig bombarderen van civiele doelwitten niet toegestaan door het internationale oorlogsrecht)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Er was in dat conflict geen goede kant. Zowel Serviers, Kroaten als Moslims hebben gedurende dat conflict genoeg oorlogsmisdaden begaan om het Joegoeslaviëtribunaal nogf een decenium werk te bezorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sprska bij Servië?
![]() Ik denk het niet hoor, van Kosovo kan je nog zeggen dat het een provincie, die men nu wil afscheiden volgens vrij oude grenzen, maar van Srpska niet. Of dat een geldig argument is, laat ik even in het midden, ik zeg gewoon dat ik denk dat dat voor de internationale gemeenschap niet aanvaardbaar zal zijn.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
En met alle respect, maar volgens mij heeft Servië helemaal niet de kracht om Kosovo (gedeeltelijk) terug te nemen. ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Rusland zijn veto stelt, wat het aangekondigd heeft te doen, is er geen VN-steun. En het Servische leger mag je niet onderschatten, zoals ook al bleek in 1999. In Servïë zijn de radikale nationalisten nu al veruit de grootste partij, zelfs de pro-westerse partijen kunnen zich het niet veroorloven om toe te zien op een totale etnische zuivering van de overgebleven Serviërs in Kosovo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Behalve natuurlijk als Rusland zich ermee moeit, maar dat zal wel niet (dat hebben ze uiteindelijk toen ook niet gedaan) Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() evilbu
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||