![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God en klein Pierke zijn reeds gepasseerd bij de informateur.
Altijd aardig op de foto, zowel voor de informateur-tijdverliezer als voor de uitgenodigde. Maar gaat men er rekening mee houden? Met al die pijnpunten die de mensen sinjaleren aan de nieuwe regering? Zeker als blijkt dat ze mekaar blijven tegenwerken? Moet men dan nog aandringen op "beter samen werken" en in een floe artistique blijven verder boeren, of moet men duidelijkere grenzen stellen, met het aksent op grenzen? D�*t zou op de onderhandelingstafel van de formateur moeten komen. Mooi voorbeeld voor de onderwijswereld !! ![]() donderdag 19 juli 2007 Federale overheid remt stages af BRUSSEL - De Vlaamse overheid moedigt stages van leerlingen aan, de federale remt ze af. van onze redacteur De Vlaamse minister van Onderwijs, Frank Vandenbroucke (SP.A), wil het aantal stages voor leerlingen opdrijven. Hij heeft twee jaar onderhandeld met de bedrijfstakken, en die scheppen de volgende jaren 75.000 stageplaatsen. Dan kan iedere vijfde- en zesdejaars van het technisch en beroepsonderwijs een stage volgen, en zelfs een deel van de leerlingen van het algemeen middelbaar onderwijs. Mieke Van Hecke, topvrouw van het katholiek onderwijs, 'springt echter uit haar vel' omdat 'de federale overheid die plannen afremt door de nieuwe regels voor de verzekering arbeidsongevallen voor deze stages'. Van Hecke is niet tegen een arbeidsongevallenverzekering voor stagiairs, maar 'men moet zoiets invoeren in overleg met de sector, zo niet legt men verkeerde dingen op', zegt ze. Ze kroop meteen in haar pen en schreef een heus memorandum aan de federale formateur. Die moet weten dat dit geen alleenstaand geval is, zegt ze. De federale overheid neemt vaak zonder enig overleg beslissingen met gevolgen voor het onderwijs. Dat kan niet meer, zegt ze. Ze verwijst naar beslissingen over wettelijk beschermde beroepen, in de medische sector en de accountancy. Meteen vraagt ze ook de verlaging van de btw op de scholenbouw tot 6procent, en de uitvoering van de afspraken uit het Lambermont-akkoord over de oude leningen bij het Nationaal Waarborgfonds voor de Scholenbouw. guy tegenbos
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoog tijd om dat federale niveau gewoon af te schaffen dus.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |