![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik zou graag een nieuwe draad beginnen, graag door ieder van u aan te vullen. De draad is gewijd aan het idioom van de LSP, een wonderbaarlijke mengelmoes van zelf uitgevonden uitdrukkingen en oude marxistische frazen. Voor de zelf uitgevonden uitdrukkingen zijn interessant: ze worden binnen de groupuscule door iedereen steeds opnieuw gebezigd, zonder dat de buitenwereld begrijpt wat er precies wordt bedoeld
Eerste voorbeeld: "bredere lagen". Zoals in "de nieuwe arbeiderspartij richt zich op bredere lagen". Of nog: het sociaal-democratische loft-progressisme wekt steeds meer ongenoegen bij bredere lagen" Het gaat niet om bladerdeeg en ook niet om lasagna-laagjes, zoveel is zeker. Maar het gaat wellicht ook niet over 'een gro(o)t(er) deel van de bevolking', want daarmee heeft de groupuscule natuurlijk geen enkele contact ![]() Vult u naar believen aan met eigen voorbeelden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() (o ja, merk ook op dat de lsp-neologismen ook nooit goed nederlands zijn)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bekijk de website van de LSP, net zoals die van de meeste partijen (CD&V &c. laat ik echter rechts liggen), en mijn opmerking richt zich vooral tot het thema van de daar aangevoerde artikels.
Negatief, negatief, negatief. Alles is negatief. Is het niet tegen het VB of fascisme, waar ellenlange, vervelende artikels over worden geschreven, dan is het tegen het neoliberalisme en meer van dat spielerei. Ik zou het leuk vinden om eens een artikel van LSP te lezen met een boodschap. Soms verschijnt er zo eens iets over een congresje hier of in Sri Lanka, en dat is dan fijn om te lezen temidden van al dat verbaal gespui van een vreemd soort ongemak. Of deze opmerking in deze draad past, weet ik niet.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is uw punt nu, E? Dat LSP veel beter de vinger op de sociaal-democratische wonde weet te leggen dan de loft-sossen van Gennez en co? Dat wist ik al lang. Het kindertaaltje van de LSP heeft in één enkele zin veel meer inhoud dan een heel boek geschreven door Steve Stevaert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat zijn dan nog maar trotskisten. Ge moet niet vragen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() ![]() heeft Steve Stevaert een boek geschreven? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Jawel: koken met Steve. En dat is geen grap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() ongetwijfeld vindt de gemiddelde lsp-aanhanger "bredere lagen" betekenisvoller dan "de mensen", maar ik weet niet of de buitenwereld er ook zo over denkt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Grappig wel dat jullie zelf evenveel aandacht lijken te hebben voor 'stijlkwesties' als de vermaledijde reclameburo's van de sp-a. Alleen verzinnen die buro's verstaanbare campagnes (ook al was laatste dan niet scherp genoeg) , jullie moeten het doen met het catchy begrip "bredere lagen"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() Bredere lagen die, overigens, in de kiesuitslagen wel bijzonder smal uitvallen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik deel Lombas zijn treffende analyse.
Partijen die hoofdzakelijk negatief zijn, daar heb ik het niet voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik snap feitelijk niet waaruit jullie afleiden dat 'wij' negatief zouden zijn. Wat is er zo negatief aan een samenleving in het vooruitzicht stellen die superieur is aan deze? Dat lijkt me veel optimistischer dan de dominante ondertoon in het denken die volhoudt dat we eigenlijk niet veel meer kunnen doen dan wat rommelen in de marge om onze samenleving wat draaglijker te maken. Enfin, voorzover zelfs d�*t gezegd wordt.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is dus exact wat ik bedoel.
Citaat:
'Wat iedereen doet, is slecht.' Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() dat is natuurlijk waar, maar laten we dat houden voor een volgende keer
![]()
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kankeren op het veebee is een methode die al vijftien jaar wordt toegepast, maar voortdurend faalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar!
Niets is leuker.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 juli 2007 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij vindt dat doenbaar? Het is een site van een politieke partij eh, niet van één of ander actiegroepje als ALS of antifa.
![]() |