Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2007, 09:16   #1
E
Schepen

Standaard Kindertaal van LSP

Ik zou graag een nieuwe draad beginnen, graag door ieder van u aan te vullen. De draad is gewijd aan het idioom van de LSP, een wonderbaarlijke mengelmoes van zelf uitgevonden uitdrukkingen en oude marxistische frazen. Voor de zelf uitgevonden uitdrukkingen zijn interessant: ze worden binnen de groupuscule door iedereen steeds opnieuw gebezigd, zonder dat de buitenwereld begrijpt wat er precies wordt bedoeld

Eerste voorbeeld: "bredere lagen". Zoals in "de nieuwe arbeiderspartij richt zich op bredere lagen". Of nog: het sociaal-democratische loft-progressisme wekt steeds meer ongenoegen bij bredere lagen"

Het gaat niet om bladerdeeg en ook niet om lasagna-laagjes, zoveel is zeker. Maar het gaat wellicht ook niet over 'een gro(o)t(er) deel van de bevolking', want daarmee heeft de groupuscule natuurlijk geen enkele contact En de mensen uit de middenklassen worden wellicht ook niet bedoeld, want die worden in de LSP propaganda steeds opnieuw uitgescholden als onbetrouwbare carrièristen uit de "hogere middengroepen"

Vult u naar believen aan met eigen voorbeelden!
E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 09:18   #2
E
Schepen

Standaard

(o ja, merk ook op dat de lsp-neologismen ook nooit goed nederlands zijn)
Oud 18 juli 2007, 09:34   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik bekijk de website van de LSP, net zoals die van de meeste partijen (CD&V &c. laat ik echter rechts liggen), en mijn opmerking richt zich vooral tot het thema van de daar aangevoerde artikels.

Negatief, negatief, negatief. Alles is negatief. Is het niet tegen het VB of fascisme, waar ellenlange, vervelende artikels over worden geschreven, dan is het tegen het neoliberalisme en meer van dat spielerei.

Ik zou het leuk vinden om eens een artikel van LSP te lezen met een boodschap. Soms verschijnt er zo eens iets over een congresje hier of in Sri Lanka, en dat is dan fijn om te lezen temidden van al dat verbaal gespui van een vreemd soort ongemak.

Of deze opmerking in deze draad past, weet ik niet.
Oud 18 juli 2007, 11:59   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

En wat is uw punt nu, E? Dat LSP veel beter de vinger op de sociaal-democratische wonde weet te leggen dan de loft-sossen van Gennez en co? Dat wist ik al lang. Het kindertaaltje van de LSP heeft in één enkele zin veel meer inhoud dan een heel boek geschreven door Steve Stevaert.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 12:00   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dat zijn dan nog maar trotskisten. Ge moet niet vragen
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 12:23   #6
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

heeft Steve Stevaert een boek geschreven?
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 12:26   #7
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht

heeft Steve Stevaert een boek geschreven?
Jawel: koken met Steve. En dat is geen grap.

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 12:36   #8
E
Schepen

Standaard

ongetwijfeld vindt de gemiddelde lsp-aanhanger "bredere lagen" betekenisvoller dan "de mensen", maar ik weet niet of de buitenwereld er ook zo over denkt
Oud 18 juli 2007, 12:38   #9
E
Schepen

Standaard

Grappig wel dat jullie zelf evenveel aandacht lijken te hebben voor 'stijlkwesties' als de vermaledijde reclameburo's van de sp-a. Alleen verzinnen die buro's verstaanbare campagnes (ook al was laatste dan niet scherp genoeg) , jullie moeten het doen met het catchy begrip "bredere lagen"
Oud 18 juli 2007, 12:39   #10
E
Schepen

Standaard

Bredere lagen die, overigens, in de kiesuitslagen wel bijzonder smal uitvallen
Oud 18 juli 2007, 14:18   #11
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Jawel: koken met Steve. En dat is geen grap.
ik geloof niet dat ie dat zelf geschreven heeft
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 14:38   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik deel Lombas zijn treffende analyse.

Partijen die hoofdzakelijk negatief zijn, daar heb ik het niet voor.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 15:30   #13
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik deel Lombas zijn treffende analyse.

Partijen die hoofdzakelijk negatief zijn, daar heb ik het niet voor.
Optimismus ist Pflicht!

Ik snap feitelijk niet waaruit jullie afleiden dat 'wij' negatief zouden zijn. Wat is er zo negatief aan een samenleving in het vooruitzicht stellen die superieur is aan deze? Dat lijkt me veel optimistischer dan de dominante ondertoon in het denken die volhoudt dat we eigenlijk niet veel meer kunnen doen dan wat rommelen in de marge om onze samenleving wat draaglijker te maken. Enfin, voorzover zelfs d�*t gezegd wordt.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:39   #14
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
Optimismus ist Pflicht!
Dit is dus exact wat ik bedoel.

Citaat:
Ik snap feitelijk niet waaruit jullie afleiden dat 'wij' negatief zouden zijn.
'Iedereen is slecht.'
'Wat iedereen doet, is slecht.'

Citaat:
Wat is er zo negatief aan een samenleving in het vooruitzicht stellen die superieur is aan deze? Dat lijkt me veel optimistischer dan de dominante ondertoon in het denken die volhoudt dat we eigenlijk niet veel meer kunnen doen dan wat rommelen in de marge om onze samenleving wat draaglijker te maken. Enfin, voorzover zelfs d�*t gezegd wordt.
Etc.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 18 juli 2007, 17:05   #15
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht
Ik zou graag een nieuwe draad beginnen, graag door ieder van u aan te vullen. De draad is gewijd aan het idioom van de LSP, een wonderbaarlijke mengelmoes van zelf uitgevonden uitdrukkingen en oude marxistische frazen. Voor de zelf uitgevonden uitdrukkingen zijn interessant: ze worden binnen de groupuscule door iedereen steeds opnieuw gebezigd, zonder dat de buitenwereld begrijpt wat er precies wordt bedoeld

Eerste voorbeeld: "bredere lagen". Zoals in "de nieuwe arbeiderspartij richt zich op bredere lagen". Of nog: het sociaal-democratische loft-progressisme wekt steeds meer ongenoegen bij bredere lagen"

Het gaat niet om bladerdeeg en ook niet om lasagna-laagjes, zoveel is zeker. Maar het gaat wellicht ook niet over 'een gro(o)t(er) deel van de bevolking', want daarmee heeft de groupuscule natuurlijk geen enkele contact En de mensen uit de middenklassen worden wellicht ook niet bedoeld, want die worden in de LSP propaganda steeds opnieuw uitgescholden als onbetrouwbare carrièristen uit de "hogere middengroepen"

Vult u naar believen aan met eigen voorbeelden!
Hetzelfde kan je zeggen van al andere partijen...
Oud 18 juli 2007, 17:37   #16
E
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Hetzelfde kan je zeggen van al andere partijen...
dat is natuurlijk waar, maar laten we dat houden voor een volgende keer

Oud 18 juli 2007, 18:27   #17
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik bekijk de website van de LSP, net zoals die van de meeste partijen (CD&V &c. laat ik echter rechts liggen), en mijn opmerking richt zich vooral tot het thema van de daar aangevoerde artikels.

Negatief, negatief, negatief. Alles is negatief. Is het niet tegen het VB of fascisme, waar ellenlange, vervelende artikels over worden geschreven, dan is het tegen het neoliberalisme en meer van dat spielerei.

Ik zou het leuk vinden om eens een artikel van LSP te lezen met een boodschap. Soms verschijnt er zo eens iets over een congresje hier of in Sri Lanka, en dat is dan fijn om te lezen temidden van al dat verbaal gespui van een vreemd soort ongemak.

Of deze opmerking in deze draad past, weet ik niet.
inderdaad ook opvallend, zeker zestig procent gaat over het VB, over collaborateurs, over Hitler, ik zou haast gaan denken dat ik op de website van de BUB zit...

Kankeren op het veebee is een methode die al vijftien jaar wordt toegepast, maar voortdurend faalt.
Oud 18 juli 2007, 18:37   #18
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar!

Niets is leuker.
Oud 18 juli 2007, 18:37   #19
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
inderdaad ook opvallend, zeker zestig procent gaat over het VB, over collaborateurs, over Hitler, ik zou haast gaan denken dat ik op de website van de BUB zit...

Kankeren op het veebee is een methode die al vijftien jaar wordt toegepast, maar voortdurend faalt.
Er staan zo'n 3100 artikels op onze nieuwe site en daarvan is er in zo'n 300 tal een verwijzing naar het Vlaams Belang. Dat is minder dan 10%. Er zijn 79 artikels met daarin een verwijzing naar Hitler. Dat is minder dan 3%

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 juli 2007 om 18:37.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 20:26   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Er staan zo'n 3100 artikels op onze nieuwe site en daarvan is er in zo'n 300 tal een verwijzing naar het Vlaams Belang. Dat is minder dan 10%. Er zijn 79 artikels met daarin een verwijzing naar Hitler. Dat is minder dan 3%
Jij vindt dat doenbaar? Het is een site van een politieke partij eh, niet van één of ander actiegroepje als ALS of antifa.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be