![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met de zomer weer in aantocht kunnen we weg beginnen dromen van vreemde verre landen.
Maar stel eens voor dat je zou verhuizen naar een ander land, naar waar zou je gaan? En waarom?
![]() |
#2 |
|
![]() Zwitserland, om eens te ervaren hoe een democratie is
![]()
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Naar een warm "altijd zomers" land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ik zou graag verhuizen naar Nederland, omdat dit een fijn land is met leuke mensen, en het bovendien de natiestaat is van alle Nederlanders, ook de Vlamingen.
Maar ook buiten mijn roots om zou ik gaarne wonen in Catalonië. Als klein kind heb ik het genoegen gehad om ginds een tijdje te wonen, en dat land in Spanje heeft nog steeds een plaats in mijn hart (iets minder enthousiast ben ik over de rest van Spanje, ma bon). Het is daar warm, mooie landschappen, lekker eten (al is het soms vrij boertig) en de mensen zijn daar extreem hartelijk (misschien had het er mee te maken dat ik een klein kindje toen was en de Catalanen kinderen als koningen behandelen). Afgezien daarvan zou ik ook nog opteren voor Zwitserland, omwille van de chocolade, de lekkere maar grove keuken en de democratie (ik zou me dus laten naturaliseren). Ook Nieuw-Zeeland is een schitterend land met een gezonde economie, een gezonde samenleving, vele soorten interessante mensen, lekkere wijn, mooie landschappen en veel natuur. Veruit het beste land uit het Britse Commonwealth. Ook Griekenland zou me nog kunnen bekoren, al was het maar omdat de Grieken zichzelf als volk zo respecteren: lekkere keuken, oude tradities, mooie gebouwen (afin, mooi...) Alleszins heb ik niet de intentie om in België of Nederland te sterven. Geef mij maar een lekker warm land om in te creperen.
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Nieuw-Zeeland (lekker weertje, mooie natuur, bloeiende economie),
Canada (zalige dorpkes aan oost- en westkust, pitoreske vuurtorens) of een beetje dichterbij: het groene Ierland (gezellige pubs en dito muziek)...
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Australië is altijd mijn droom geweest.
The outback.. natuur ruimte en rust. Een low-comfort of low-luxury leven schrikt me helemaal niet af. Als daar vrijheid voor in de plaats komt, graag. Hadden destijds mijn vriendinnetjes, en nu mijn vrouw meegewild, zat ik nu ginds. Misschien goed dat ze dat gedaan hebben. Een droom is altijd mooier dan de werkelijkheid.. denk ik. Intussen maken we er hier het beste van. België is ook een zeer mooi land met vele charmes.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Nooit ga ik weg uit Leuven of Hasselt. Tenzij naar Maastricht, mooiste stad ter wereld.
![]() |
#9 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Leuven is leuk, maar ook niet zo om daar eeuwig te blijven plakken. Na wat ik al gezien heb ik mijn leven, ben ik niet geneigd het eigen gebied n'importe quoi op te hemelen: elders kan het ook goed zijn.
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tuurlijk, Tantist. Voorlopig is Leuven nog mijn centrum van de wereld, maar uiteraard komt er ooit een dag dat ik hier weg ben!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
En naar waar zou jij dan trekken Zeno? Rond welke regio in Vlaanderen? Of naar welk ander land moest je bv. dat moeten doen omdat Patriot aan de macht is gekomen en alle flaminganten verband.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laat me eens even nadenken... Nieuw-Zeeland spreekt me wel aan, maar is te ver weg Zou wel eens een paar jaar willen doorbrengen op zo'n "Expeditie Robinson" eiland, maar dan wel met het nodige comfort uiteraard... De Maledieven of de Seychellen (dus niet de caraïben). Zo 's morgens opstaan en dit zien: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voorts wel een knappe griet in die film. Citaat:
![]() ![]() Ik ben van het principe : ik kies voor iemand, en zo'n belangrijke beslissingen nemen we samen. Dat gaat voor op m'n eigen willetje. Ik zie dat gewoon weg niet zitten een relatie met iemand waar ik van hou op te blazen om mijn zin te krijgen. Er is zoveel dat ik wil en nooit zal hebben.. so what? That's life! Als jij 'onder voorbehoud' deals wenst te maken met je vriendin is dat jouw zaak, maar daar heb ik geen goed oog in. Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn vriendin en ik nemen echter samen beslissingen, en Nieuw-Zeeland zal voor haar waarschijnlijk te ver zijn, Nederland misschien niet. Dat is een compromis, niet unilateraal de wil van uw partner die jij volgt. Daar heb ik nu eens geen goed oog in zie... Citaat:
Trouwens, ik heb af en toe nog heimwee naar Catalonië. Zo erg zal die aanpassing dus niet geweest zijn, denk je ook niet?
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Nu ik er over denk, hoe zou het zijn om in de Nederlandse Antillen te leven of in Aruba?
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() lees eens het onderlijnde in uw tekst. Sloefke ![]() en uw eigen maar wijsmaken dat dat een compromis is ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |