Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 22 juli 2007, 19:19   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard surpraais: de formatienota is klaar

Die domme joernalist van de rtbf.
Had die iets gevraagd over de werkelijke aktualiteit (vb. hoe staat het met de voorbereiding van de formatienota) dan had ie waarschijnlijk een skoep ...

Niet te verschieten dat Leterme zich deerlijk vergiste van volkslied: hij zat mijn zijn kop elders; en hij was waarschijnlijk zich stevig aan 't voorhouden wat of wat niet hij daarvan ging prijsgeven.

In alle geval, 't is zover.
Nu juist nog wachten op de eerste lekken. Of de eerste reakties ....

Mijn punt van diskussie: zou het welbewust zijn dat Leterme vroeger klaar is dan hij had aangekondigd; kwestie om gebruik te maken van het verrassingseffekt ...?

zondag 22 juli 2007
Leterme roept voorzitters oranje-blauw samen

BRUSSEL - Formateur Yves Leterme (CD&V) heeft de voorzitters van de partijen die in een oranje-blauw kabinet willen stappen, uitgenodigd. Ze ontvangen wellicht zijn formatienota. Dat meldt de VRT-nieuwsdienst zondagavond. Het bericht werd bevestigd door de woordvoerster van Leterme.

Om 20 uur ontvangt Leterme de partijvoorzitters op Hertoginnedal. Leterme had eerder gezegd dat zijn formatienota pas midden volgende week af zou zijn. Als reden voor het feit dat de nota vroeger rond is dan gepland, schuift woordvoerster Miet Deckers naar voor dat er de afgelopen dagen hard is doorgewerkt.

De voorzitters krijgen de nota van Leterme mee, hebben maandag de tijd om die verder door te nemen en dinsdag zouden de echte besprekingen over de nota al beginnen, klinkt het nog. Over de inhoud van de nota noch over de verdere timing van de formatiegesprekken wil Leterme meer commentaar kwijt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 juli 2007, 19:43   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

hmm... Wallonië kan zich de komende dagen nog druk maken over de brabançonne van Leterme, ik vraag mij af welke bliksemafleider wij gaan krijgen? Proces Van Themsche start morgen? Of vannacht laat een zogezegde splintergroep van B&H een nationaal monument de lucht in vliegen?

Spannend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 24 juli 2007, 17:01   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zou de kans niet bestaan dat er al geruime tijd een complot werd gesmeed tussen de paarse partijene (en groen) om Leterme volledig als ongeloofwaardig en onbekwaam voor te stellen, zodat ze na een tijdje terug kunnen regeren?
Chipie is offline  
Oud 24 juli 2007, 17:29   #4
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Ja ja, een complot zeg ik u! Paars heeft Leterme vervangen door een hoogtechnologische cyborg en deze de Marseillaise aangeleerd.
Oud 24 juli 2007, 18:27   #5
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ja ja, een complot zeg ik u! Paars heeft Leterme vervangen door een hoogtechnologische cyborg en deze de Marseillaise aangeleerd.
Paars is slechts een NWO-marionet!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be