![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren ga ik nog maar eens naar de Carrefour om een paar dozen wijn, systeem 2 flessen + 1 gratis en zo... Aan de kassa zit een jongedame die weer alle moeite van de wereld heeft om de streepjescodes te vinden en door het systeem te jagen. Sommige codes "pakken" niet goed ens dus worden bepaalde dozen en een paar andere zakens meerdere keren door het "electronisch oog" gehaald tot het uiteindelijk schijnt te lukken...
Bon, kar gevuld en met een relatief lange lijst boodschappen naar huis. Thuis tel ik, bijna toevallig, het aantal ingescande dozen wijn eventjes op... en er staan er natuurlijk twee teveel op: in 't zak gezet voor 70 euro. En ga nu maar eens gaan bewijzen dat je twee dozen minder mee had naar huis dan wat er op je blaadje stond... Missen is menselijk ... maar dat is me al een paar keer teveel overkomen over de laatste jaren, plus de vele keren dat het lijstje niet werd nagekeken, zoals wellicht bij de meeste mensen. Een tweetal jaren geleden in Delhaize, zelfde scenario, gevolgd door een brief naar de directie. Nooit meer iets van gehoord. Ik vraag me dus heel ernstig af of er op die manier niet systematisch een hele hoop mensen dagelijks voor schut worden gezet, zonder dat ze het zelf maar beseffen, want de keren dat de streepjescodes problemen opleveren zijn legio. En dat ze dat in die grootwarenhuizen ook niet weten, dat kan niet... Maar het voornaamste is dat je denkt dat je goede zaken doet als je in gaat op de reclamefolders natuurlijk. De "verborgen verleiders"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() rekening checken als je buitenkomt.... Ik doe het altijd juist om die reden...
Het is niet aan hun om dat na te kijken he wel aan u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zou die winkel eigenlijk een extra ruimte moeten voorzien om al die klanten die door de kassa's komen nog eens gedurende een zekere tijd hun boeltje te laten nazien! Nog eens: missen is menselijk, en we hebben al meerdere keren kleinigheden achteraf ontdekt, zoals 4 flessen cola gekocht en 6 aangerekend en zo van die dingen, en dat is allemaal geen ramp! Alleen blijf ik met de indruk zitten, zoals je zegt "de keren dat het zaakje niet klopt zijn ontelbaar", en dat kan niet! Een soort van georganiseerde diefstal, niet meer en niet minder! De winkel moet er maar voor zorgen dat alle producten vlot en eerlijk kunnen gescand worden, en het is ook niet de schuld van de kassierster dat ze daar zo dikwijls moet zitten knoeien! Misschien mag er wat meer aandacht aan deze gewoonte besteedt worden dan men op het eerste zicht denkt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Waar men ons als klant te kort doet, is dat men op het moment van inscannen geen display (of monitor) heeft waarop men, als klant, mee kan volgen wat geregistreert word met prijs en wat niet.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dergelijke zaken zijn inderdaad vaak verborgen verleiders, zeker bij zaken waar er niet altijd een min of meer vaste referentieprijs is. Bepaalde wijnen bijvoorbeeld. Bij bieren is dat vaak wat moeilijker omdat die jaar in jaar uit te koop staan, en je dan kunt vergelijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() de essentie van het kapitalisme is nu eenmaal elkaar in proberen in 't zak te zetten.
niet janken dat dat dus ook gebeurd hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() trouwens die artikelen + 2 gratis is telkens op de al reeds duurdere dingen..
vroeger trapte ik er ook in maar nu ga ik liever elders waar ik weet dat de het +2 gratis echt wel zo is. 1 voorbeeld is colruyt. Goed ze missen zich ook nog soms maar die rekening is meestal zo overzichtelijk en je kan meevolgen wat er ingescand wordt en hoeveel.. Ook al heb je veel mee dan nog is het een kleine moeite om alles na te gaan. je weet toch zelf wel hoeveel flessen of dozen je mee hebt , kijk dan gewoon es op de rekening of het aantal klopt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Delhaize kan je zelf je zaakjes inscannen. Dat zou fouten elimineren lijkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Carrefour staan ook "publieke" scanners, maar veel te weinig, en ze zijn heel onpractisch voor "grote" artikelen.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat vele mensen niet hun volle kar nog eens checken voor ze de winkel verlaten, wat eigenlijk ook niet te doen is... Men moet toch een systeem kunnen bedenken waarbij de klant kan rekenen op een eerlijke en correcte factuur of rekening! Ze hangen heel wat centen aan diefstalbeveiliging, en ze hebben daarvoor 100% gelijk! Camera's, winkeldetectives, speciale beveiliging aan duurdere kledij, electronische controlepoortjes bij het buitengaan ea... en nog eens, ze hebben gelijk, maar zorgen dat de klant een korrekte rekening krijgt, neen, dat kunnen ze nog niet! En de klant moet het maar zelf zien en vinden en melden, dat is toch ook de oplossing niet! Dat systeem kun je meteen doortrekken naar andere zaken! 30% teveel belastingen aangerekend? Geen probleem, je moet het maar zelf uitrekenen en de wetten terzake kennen enz enz... neen, dank U. Maar bon, er zijn ergere dingen in de wereld, ik weet het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uwe zever heeft lang genoeg geduurd. Hartelijk welkom op mijn negeerlijst.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik tel de prijzen op terwijl ik alles in m'n kar leg ... Afgerond naar boven, zodoende kom ik aan de kassa nooit voor verassingen te staan ... Zelfs met een volle kar weet ik steeds ongeveer hoeveel de rekening zal zijn ...
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() Ik ben nu (2 weken) jobstudent in een klein warenhuis (Okay). Als ik aan de kassa sta te wachten bij de betaling, kijk ik soms de rekening in het kort na. Maar als klant kan je best altijd je rekening ook eens nakijken. Bespaart je volgens mij wel wat geld
![]() Laatst gewijzigd door Flame : 20 september 2007 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien u een man bent, dan is dat een normale actie.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|