![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Patrick Lacroix wil voor de klas staan
"di 17/07/07 - Gewezen topgangster Patrick Lacroix wil lesgeven in het volwassenenonderwijs. De man zat 14 jaar in de cel, maar haalde daar zijn licentiaatsdiploma Germaanse Talen. Lacroix werd onder meer veroordeeld voor zijn betrokkenheid bij de ontvoering van oud-premier Paul Vanden Boeynants en enkele bankovervallen. In de gevangenis haalde de gangster eerst zijn diploma van het secundair onderwijs. Nadien stortte hij zich op verschillende talen en studeerde hij Germaanse Talen aan de universiteit. Voor de mondelinge examens kwamen de professoren naar de gevangenis. "Ik heb onnoemelijk veel spijt van mijn daden, maar hoop dat ik kan bewijzen dat mensen zoals ik toch hun leven ten goede kunnen veranderen", zegt Lacroix. Lacroix wacht nog op een handtekening van het ministerie van Onderwijs en zou dan volgend schooljaar voor de klas staan." Bron: www.vrtnieuws.net ![]() ![]() ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 17 juli 2007 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, als die mens zich wilt bekeren
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het ons hopen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ik wens Patrick Lacroix een mooie loopbaan toe in het onderwijs!
![]() ![]() ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Repressie schijnt toch te werken ?
Ik wens hem veel succes in ieder geval. En zo zou het moeten zijn in de maatschappij. Ieder mens die een fout begaan heeft en zich terug op het rechte pad wil begeven moet die kans gegeven worden. Het enige waar ik aan twijfel is of hij wel les zou mogen geven. Hij zal wel geen blanco strafregister hebben vrees ik en dat is meestal toch een voorwaarde om met kinderen te mogen werken.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verbaasde mij gewoon over dit bericht. Les krijgen van een topgangster lijkt mij een eigenaardig idee.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Het zou beter zijn hem een decoratie te geven ! Paul Vanden Boeynants was imo een grotere gangster.
![]() |
#10 |
|
![]() heeft er iemand ne straffe leesbril voor mij.....
oepsie doepsie ik had er over gelezen... sla me, gesel me..... LOL allez dan is een deel van het probleem opgelost. 't is maar zelfs ik als scheidsrechter moet een blanco strafblad hebben om te mogen fluiten. En ik fluit geen jeugd meer, maar als ge begint met scheidsrechteren is het altijd bij de jeugd en daar zijn ze bij de voetbalbond heel streng op en terecht maar.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
De grote folteraars hier op het forum, zij die gevangenissen zien als kerkers waar men levenslang moet lijden om een stommiteit kunnen hier een pinnetje aan zuigen. De veiligheid van ons land zal enorm verhogen als we eindelijk eens gaan inzien dat om resultaten te boeken bij het bestreiden van de criminaliteit we criminele mensen moeten verbeteren, in plaats van er maatschappij haters en proffesionele criminelen van te maken in negentiende eeuwse kerkers. De sadisten hebben ongelijk: de humanisten daarentegen scoren nogmaals. Dat de man in het onderwijs VAN VOLWASSENEN wil stappen is niet eens een slecht idee. Vele diaboliseringstendensen tegenover ex-gevangenen zijn schadelijk. Indien je in een vlaag van woede een stommiteit begaat, dan verdien je een straf. Maar om dan heel je leven met een stempel te moeten lopen, om daarenboven wegens het niet hebben van een getuigschrift van goed zedelijk gedrag moeilijk werk te vinden is niet erg verstandig. Waarom moet een postbode eigenlijk vrij zijn van enige smet? waarom mag hij geen brieven ronddragen omdat hij ooit bij een café ruzie een mens klop gaf, jaren geleden? Onze angst voor misdaad is gericht op de daders. De oorzaken van de misdaad wordt nooit bekeken. Er wordt geen rekening gehouden bij het beoordelen van misdadigers die werk zoeken of zij door hun misdaad minder geschikt zijn om een job uit te oefenen. Er is daar willekeur, er is daar veel schrijnende discriminatie. Een veroordeelde pedofiel in een lagere school laten lesgeven is natuurlijk dom. Maar aan volwassenen lesgeven is geen probleem, indien de ex-misdadiger dit tenminste aankan: men zal hem wel eens op de rooster leggen hé! Laatst gewijzigd door ericferemans : 17 juli 2007 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Het ligt aan de mens Lacroix en aan niets anders volgens mij. Want anders zou iedereen die in de gevangenis zit dezelfde weg moeten afleggen als Lacroix nu schijnbaar heeft afgelegd en dat gebeurt jammer genoeg niet. Het is dus duidelijk het individu Lacroix die zijn fouten heeft ingezien en die er werk van heeft gemaakt. Ik heb daar groot respect voor. Nochtans heeft die Lacroix in dezelfde gevangenissen gezeten als de anderen en vele van die anderen hervallen in hun fouten. Jammer. Of hebt U er weet van dat Lacroix in een aparte gevangenis met een apart regime heeft gezeten ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 17 juli 2007 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Dat zal dan waarschijnlijk goed lopen tot hij zijn eerste pree krijgt. =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Edit: En er het geld voor hebben, de meeste in de gevangenis dus niet. Laatst gewijzigd door HAMC : 17 juli 2007 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Dezelfde wiet die hier 20 kilometer verder legaal in de winkel te koop is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Misschien een idee. Alle gevangenen verplicht lessen laten volgen.
Ieder op zijn niveau natuurlijk. Het kunnen niet allemaal hogeschool studenten worden. En we zouden dat ook als een voorwaarde kunnen laten gelden voor de invrijheidsstelling. Geen diploma ? Niet vrijkomen. Ongeschoolden kunnen we zo opleidingen geven voor knelpuntberoepen..... Ze gewoon verplichten om iets te leren. Niet zomaar de hele dag lagen lummelen. Leren verdorie, naar de schoolbanken. Hop hop hop....vooruit met de geit....
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() En als zijn leerlingen vervelend doen, kan hij lijfstraffen toepassen.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Alle gekkigheid op een stokje : niet studeren is geen eten..... LOL We kunnen dat halen uit de transferten aan de Walen..... Ministerie van Onderwijs ? afdeling Volwassenonderwijs ? Is het ook in feite he... Waar een wil is, moet een weg zijn.....Lange termijninvestering is dat ...
|
![]() |
![]() |