![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt nu steeds regelmatiger in het nieuws, waar we geweest zijn,wanneer en met wie is in steeds meer gevallen niet alleen meer bekend bij onszelf en een uitgelezen gezelschap maar ook bij "anderen".....(overheid)
In de fysieke wereld is er uiteraard de verspreiding van de camera's,en het potentieel nog grotere gevaar van RFID-technieken in paspoorten,gsm-traceringen enz....... En op het internet houden zoekmachines,speciaal marktleider Google,met groot enthousiasme een ferme log bij waarbij,uiteindelijk,uw computer-ID wel gekoppeld zal raken aan uw "echte" ID ![]() Ikzelf ben al afgestapt van Google om die reden,ofwel tik ik komplete internet-adressen in(NIET in het zoekbalkje),ofwel zoek ik via IxQuick(dat uw gegevens binnen 48 uur gegarandeerd weer uitwist).Dit beperkt,hoop ik,specifieke kennis over mijn persoontje tot mijn directe internet-provider,een Belgisch bedrijf onderhevig aan Belgische privacy wetten,en bijgevolg vervolgbaar onder Belgisch Recht..... De Google's,AOL's en Yahoo's van deze wereld hebben mijn vertrouwen verloren,temeer daar er recent enkele "pijnlijke" zaken boven water gekomen zijn(in de VS). Bovendien,loglijsten zijn zowel voor privé-bedrijven als voor de overheid veel te waardevol om te "beschermen".... Wat denken jullie ? Laatst gewijzigd door kelt : 20 juli 2007 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen mag weten wat ik google.
Ik doe niets verkeerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien beetje ouderwets,maar een individu moet het recht hebben,zoals vroeger,zelf te kiezen wanneer welke informatie aan wie bekend raakt..... Aktiviteiten om dergelijke informatie te verzamelen en verspreiden buiten medeweten van een individu om noemde men vroeger "spionage","undercover","privacy-schending".... hoe de tijden veranderen..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 juli 2007 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat wéét je nu eenmaal als je google gebruikt. (Alhoewel, google heeft toch geweigerd mee te werken?) Internet is een keuze. Google is een bedrijf.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat tips: 1. Als ik niks verkeerd doe, dan is er ook geen reden om me te bespioneren. 2. Omdat de Staat definieert wat goed/fout is en ze veranderen continu de voorwaarden. 3. Omdat men misschien wel 'foute' dingen doet met die informatie. 4. Quis custodiet custodes ipsos? Of lees gewoon volgend paper: 'I've Got Nothing to Hide' and Other Misunderstanings of Privacy - Daniel J Solove (George Washington University Law School) In this short essay, written for a symposium in the San Diego Law Review, Professor Daniel Solove examines the nothing to hide argument. When asked about government surveillance and data mining, many people respond by declaring: I've got nothing to hide. According to the nothing to hide argument, there is no threat to privacy unless the government uncovers unlawful activity, in which case a person has no legitimate justification to claim that it remain private. The nothing to hide argument and its variants are quite prevalent, and thus are worth addressing. In this essay, Solove critiques the nothing to hide argument and exposes its faulty underpinnings.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Google is ene bedrijf. Als ik dat bedrijf gebruik, dan ga ik akkoord met het bedrijfsbeleid. Dat is natuurlijk iets anders dan gewoon over straat lopen. De staat is geen bedrijf en a fortiori heb ik daar ook niet voor gekozen. Ik gebruik google. En als die morgen overeenkomen alle informatie integraal aan de staat te geven, dan zal ik het nog steeds gebruiken. Want het is - voor mij - de beste. Probeer volgende keer nog eens, wil je?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, ik hoop echt dat je nu aan't proberen bent.
Het zal eens wat anders zijn dan altijd dezelfde irrelevante zever over onafhankelijk Vlaanderen of immigranten.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 20 juli 2007 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar: "Google mag hun documentatie over mij aan derden doorspelen omdat ik niks te verbergen heb" is geen goede argumentatie. "Google mag hun documentatie over mij aan derden doorspelen omdat ik nu eenmaal door google te gebruiken me moet schikken naar de gebruikersovereenkomst tussen mij en Google." is dat wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zover de kei interessante discussie. ![]() Het gaat nog ooit een reclamestunt worden. 'Wij geven echt niets door aan de overheid.'
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bijna krèk hetzelfde als: Tu ne cede malis, sed contra audentior ito. Google heeft trouwens qua privacy-lekken zowat het beste track record van alle zoekrobotten.
Laatst gewijzigd door netslet : 20 juli 2007 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() en Ron Paul is op de Google Campus komen spreken
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moet ik concreet verstaan onder 'do no evil'?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Een intentieverklaring. Mijn inziens toch een beter bedrijfscredo dan "i'm loving it."
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets is cooler dan we lossen de problemen op als ze zich stellen.
Maar dit is allemaal al off topic. Bedankt voor de info. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het over dergelijke benadering van privacy gaat, dan moet ik altijd glimlachen.
Er zijn inderdaad twee soorten mensen: zij die denken dat ze belangrijk en interessant genoeg zijn opdat goegel hen in het oog gaat houden, en er een zodanige database mee gaat opbouwen, dat er later konklusies uit getrokken kunnen worden; en zij die denken dat ze één van de zes miljoen Vlamingen zijn ... Wie leeft en woont in een dorpje, waar het zeer goed leven is, waar de mensen mekaar nog kennen en helpen, daar weet iedereen van mekaar of 't ie naar de kerk gaat, of 't ie naar de voetbal gaat, of 't ie uitgaat tot een kot in de nacht, en of 't ie durft lonken naar de buurvrouw ... Wie aan den unif gestudeerd heeft, weet dat knak het de moeite kan vinden om je tesis op het internet te zwieren. Mocht ik graag mijn tesis op de site van knak zwieren, ik zou er veel voor moeten betalen. Anders natuurlijk voor van den bosse of voor Morelleke. Maar in de bib kan iedereen aan je tesis, en dat is ook de bedoeling: wetenschap moet bereikbaar zijn weet je wel .... Dus ja, bankontakt en den delhaize zouden dus kunnen weten wat je koopgedrag is, maar of ze meer geïnteresseerd zijn in jou dan alleen maar de statistieken van de ganse winkel .... ik heb geen twijfels. Dus ga maar verder met de toogpraat, domoren zullen overdonderd zijn, je kan jezelf interessant vinden, je kan jezelf de illusie scheppen dat je interessant gevonden wordt ... leuke bezigheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |