![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bestaat de mensheid? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 75,00% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aangezien er rond dit onderwerp nogal wat wordt gediscussieerd toch effe peilen: bestaat er zoiets als de mensheid?
Of zijn bepaalde groepen van de Homo sapiens familie eigenlijk toch eerder te classificeren onder de 'beestheid'? Of zijn alle genen, van beesten, planten, bacterieën enzoverder, eigenlijk niet allemaal "menswaardig" en behorend tot "de Mensheid"? Laatst gewijzigd door C2C : 25 juli 2007 om 00:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wat bedoel je met "de mensheid"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Mens verwijst in Van Dale naar Homo Sapiens, het geheel van de mensen (de mensheid) is dan zoiezo het geheel van de Homo Sapiens'en (wat is het correcte meervoud daarvan?).
Maar C2C volgens mij vraagt iets anders dan het linguïstische, alleen begrijp ik niet goed wat? Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 25 juli 2007 om 00:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mens is een dier. Een slim dier. We mogen onszelf een stapje hoger zetten omwille van ons brein, maar we moeten onszelf in biologische context toch maar zien als een dier en onderhevig aan de erg strenge natuurwetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Euh, tja, wat bedoel ik daar nu eigenlijk mee. Inderdaad een moeilijke vraag. Daarom stel ik ze. Tikje filosofisch bedoeld.
Laatst gewijzigd door C2C : 25 juli 2007 om 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn aanvoelen is dat hij wil weten of de mens bestaat als aparte groep of dat het gewoon een omnivoor/carnivoor als een andere is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Voor mij zijn alle genen fundamenteel gelijk en hebben ze allen mensenrechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou de mensheid niet bestaan,wat ben ik dan anders
![]()
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben wel humanist maar geen gek. Ik doorzie het dier in de mens en de mens in het dier. Geef elk hun stukje waar ze zichzelf kunnen zijn zonder opgelegde grote ideologie van bovenaf. Zet de Leeuwen in Zuid-Afrike en de Hyena's in Noord-Afrika en het probleem is van de baan.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 juli 2007 om 00:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() xxx
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 juli 2007 om 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Als internationalist, stalinist, darwinist en transhumanist ga ik uit van een veel diepzinniger en ruimer concept van communicatie: communicatie tussen genen. Over miljoenen jaren heen gezien raken genenpoelen met elkaar vermengd en ontstaan er hybriden, nieuwe soorten en allerlei fantastische vertakkingskes. Wij stammen allemaal van dezelfde organische oersoep. Voor de toekomst van het leven is het van groot belang dat wij de genetische uitwisseling blijven stimuleren - dat betekent dat we de biodiversiteit moeten in stand houden. Maar voor mijn part mag er ook op een artificiële manier aan genetische uitwisseling gedaan worden. Alle genen communiceren met elkaar. Ge moet daar alleen naar kijken op de giga-lange termijn. Willen wij ons bestaan als Mensheid voortzetten, dan zullen wij genetisch materiaal van onze planeet naar andere planeten moeten laten migreren. Wij zullen dan een bacterie naar Mars zenden en daar het grove voorbereidende werk voor ons laten doen. Wij zullen zeggen: dat is genetisch materiaal "van ons", van onze aardkloot hier. Eigen genetisch materiaal eerst. Inderdaad, in principe is dat genetisch materiaal deel van één en dezelfde grote transhumane genetische familie. Ge moet dat echt op kosmisch vlak durven bekijken. Zeker nu we weten dat er waarschijnlijk miljarden planeten zijn waar andere levensvormen bestaan. Ik vind het soorten-fascisme te oppervlakkig. Soorten veranderen en evolueren. Ge moet dat durven erkennen. Laatst gewijzigd door C2C : 25 juli 2007 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. een bloedige revolutie zoals die onder Hitler plaats had toen men de moegevochten Duitsers ook nog eens zo liet lijden na de eerste wereldoorlog zodat die tweede wereldoorlog niet zomaar een gevolg was van de eerste maar een gepland gevolg. 2. een platgeklopt en honger lijdend volk dat geen woord meer durft zeggen zoals in Noord-Korea. Totaal leven voor het regime zonder ooit maar eens een grapje maken of eens uit de band gaan. Alles voor het totale planregime om de revolutie te vermijden. Dat zijn de twee keuzes. Ik kies het eerste, C2C kiest waarschijnlijk het tweede. Ik kan alleen maar zeggen dat we dat aan den lijve moeten ondervinden. Maar ik ga liever revolteren om mijn plekje te houden dan niet meer te mogen leven en enkel te mogen hongeren en mijn bek te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Als je al een min of meer zeker en redelijk bestaan hebt, ga je normaal gezien je eigen leven niet meer op het spel zetten om uw welvaart te vergroten, probleem is dat de welvaart ongelijk verdeeld is waardoor de ene in een gewelddadig conflict geen risico loopt en een ander zo overmeestert, maar uiteindelijk wordt je wel gepakt, mensen laten zich niet doen
|
![]() |
![]() |