Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2007, 17:33   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Marrokkaanse VN-blauwhelmen in Ivoorkust beschuldigd van kindermisbruik

Citaat:
De Verenigde Naties hebben wegens vermoedelijk kindermisbruik een in Ivoorkust gelegerd contingent Marokkaanse blauwhelmen geschorst. Een intern onderzoek heeft gevallen van seksueel misbruik van minderjarige meisjes in Bouaké in het binnenland aan het licht gebracht, aldus een woordvoerder van de VN-missie in Ivoorkust (ONUCI) vandaag in de Ivoraanse hoofdstad Abidjan.

Contingent
Als voorzorgsmaatregel werd het hele contingent van meer dan 700 soldaten geschorst. De VN-missie moet het vredesproces tussen de regering en de rebellen in het noorden van het land ondersteunen.

Onderzoek
Het resultaat van het officieel onderzoek wordt nu afgewacht, aldus de woordvoerder. Het is niet duidelijk, wanneer dat zal afgerond zijn. De betrokken soldaten worden naar hun land van herkomst teruggestuurd en overgedragen aan de plaatselijke justitie.

Marokko
In totaal bevinden zich meer dan 8.000 blauwhelmen uit 45 landen in de West-Afrikaanse staat. Marokko stelt het tweede grootste contigent ter beschikking na Bangladesh. De VN hebben afgelopen twee jaar meer dan 300 beschuldigingen van misbruik tegen blauwhelmen onderzocht. Twee derde daarvan betroffen de wereldwijd grootste vredesmissie in Congo, waar circa 17.000 soldaten worden ingezet. De VN zelf kan de daders niet strafrechtelijk vervolgen. (belga/hln)
Worden die smeerlappen dan niet vervolgd? Of heb ik hier iets gemist?

.
Oud 24 juli 2007, 17:54   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Worden die smeerlappen dan niet vervolgd? Of heb ik hier iets gemist?
Citaat:
Onderzoek

Het resultaat van het officieel onderzoek wordt nu afgewacht
, aldus de woordvoerder. Het is niet duidelijk, wanneer dat zal afgerond zijn. De betrokken soldaten worden naar hun land van herkomst teruggestuurd en overgedragen aan de plaatselijke justitie.
Dat lijkt me anders toch duidelijk, niet? De laatste zin van je artikel wil enkel zeggen dat de VN als organisatie niet als rechter kan optreden. Het kan dat wel laten doen door de justitie van het land van herkomst. En geloof me, die zouden honderd keer liever gestraft worden door de VN dan door de Marrokaanse justitie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 juli 2007 om 17:55.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 17:58   #3
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat lijkt me anders toch duidelijk, niet? De laatste zin van je artikel wil enkel zeggen dat de VN als organisatie niet als rechter kan optreden. Het kan dat wel laten doen door de justitie van het land van herkomst. En geloof me, die zouden honderd keer liever gestraft worden door de VN dan door de Marrokaanse justitie.
Inderdaad en de Amerikaanse soldaten die islamitische meisjes hebben verkracht in Irak worden volgens mij ook liever door een Amerikaanse rechtbank berecht dan door een Iraakse rechtbank.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2007 om 17:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 18:03   #4
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Inderdaad en de Amerikaanse soldaten die islamitische meisjes hebben verkracht in Irak worden volgens mij ook liever door een Amerikaanse rechtbank berecht dan door een Iraakse rechtbank.
Met dat verschil dat het meestal gaat om loze aanteigingen en niet om VN-onderzoeken.

Propaganda enzo weet je wel
Oud 24 juli 2007, 18:04   #5
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Met dat verschil dat het meestal gaat om loze aanteigingen en niet om VN-onderzoeken.

Propaganda enzo weet je wel
D�*t zal wel. En de gevangenis van Abu Ghraib ook zeker? Naïeve mensch.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2007 om 18:06.
Oud 24 juli 2007, 18:08   #6
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D�*t zal wel. En de gevangenis van Abu Ghraib ook zeker? Naïeve mensch.
In de overheidsgebouwen van de Shia overheid vinden ze regelmatig ook sunnies terug in de kelder. Meestal slecht bewaard ook.

Heeft de US niks mee te maken.
Oud 24 juli 2007, 18:12   #7
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In de overheidsgebouwen van de Shia overheid vinden ze regelmatig ook sunnies terug in de kelder. Meestal slecht bewaard ook.

Heeft de US niks mee te maken.
En in Guantanamo heeft de US ook niets te maken natuurlijk. En de geheime gevangenissen van de US over gans de wereld (steeds ontkend door de US maar tot hun schade en schande uitgelekt ) heeft de US ook niets te maken. Bush heeft een wet goedgekeurd waardoor martelen verboden werd. Maar martelen was reeds verboden in de US, ook voordat Bush het verbood. Dus Bush verbood iets wat reeds verboden was.

Nogmaals: naïeve mensch.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2007 om 18:16.
Oud 24 juli 2007, 18:15   #8
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in Guantanamo heeft de US ook niets te maken natuurlijk.
In guantanamo worden geen mensen doodgemarteld teruggevonden.

Citaat:
En de geheime gevangenissen van de US heeft de US ook niets te maken.
De iraakse overheid heeft soevereiniteit over die gebouwen. Die sunni moslims zijn per ongeluk teruggevonden
Oud 24 juli 2007, 18:17   #9
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In guantanamo worden geen mensen doodgemarteld teruggevonden.

De iraakse overheid heeft soevereiniteit over die gebouwen. Die sunni moslims zijn per ongeluk teruggevonden

Per ongeluk? Naïeve mensch.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2007 om 18:18.
Oud 25 juli 2007, 10:24   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt het ook hebben over Sri Lankeze soldaten in de Tamil , Indische soldaten in de Kasjmir of over Columbiaanse soldaten in hun oorlog tegen drugbarons. Of eventueel over de ervaringen van Cousteau in de diepe zee.

Maar het heeft allemaal niets te maken met deze draad.

Hier gaat het over de Marrokkaanse contingent VN-soldaten dat teruggestuurd is naar Marrokko omdat hun soldaten kleine meisjes misbruikt hebben in Ivoorkust.
Oud 25 juli 2007, 11:24   #11
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in Guantanamo heeft de US ook niets te maken natuurlijk. En de geheime gevangenissen van de US over gans de wereld (steeds ontkend door de US maar tot hun schade en schande uitgelekt ) heeft de US ook niets te maken. Bush heeft een wet goedgekeurd waardoor martelen verboden werd. Maar martelen was reeds verboden in de US, ook voordat Bush het verbood. Dus Bush verbood iets wat reeds verboden was.

Nogmaals: naïeve mensch.
niemand kan mij verdenken van Bush te bewonderen, maar wat Guantanamo betreft: mischien houden ze daar wel mensen opgesloten die anders hier in Europa zouden zitten bommen leggen, zoals in Paris, Madrid en London reeds gebeurt is, en op zoveel andere plaatsen.Zeg danku dat Ome Sam het vuile werk opknapt! Schaamte over ons, dat we die Yankees daarvoor nodig hebben...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 11:24   #12
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Je kunt het ook hebben over Sri Lankeze soldaten in de Tamil , Indische soldaten in de Kasjmir of over Columbiaanse soldaten in hun oorlog tegen drugbarons. Of eventueel over de ervaringen van Cousteau in de diepe zee.

Maar het heeft allemaal niets te maken met deze draad.

Hier gaat het over de Marrokkaanse contingent VN-soldaten dat teruggestuurd is naar Marrokko omdat hun soldaten kleine meisjes misbruikt hebben in Ivoorkust.

Ja, maar dat is toch normaal? Is het geen 'culturele traditie' voor Marokkaanse mannen om 'zich bezig te houden' met zeer jonge meisjes? Ze volgen toch maar gewoon, als gelovige moslims, het voorbeeld van hun grote profeet (God zallem naaien)...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 11:35   #13
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Ja, maar dat is toch normaal? Is het geen 'culturele traditie' voor Marokkaanse mannen om 'zich bezig te houden' met zeer jonge meisjes? Ze volgen toch maar gewoon, als gelovige moslims, het voorbeeld van hun grote profeet (God zallem naaien)...
Blijkbaar kunnen de Marokkanen zich nergens ter wereld gedragen. Tja, wat wil je met zo'n islamitisch frustro-cultuur ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 11:36   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat doet me denken dat ik Gangreen nog eens moet lezen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 12:04   #15
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat doet me denken dat ik Gangreen nog eens moet lezen.

Doen maar! Schrijnend maar mooi boek van één van onze grootste schrijvers. Ge weet toch wel dat het hier een roman betreft en dat Geeraerts, zelfs als alles werkelijk zo gebeurd is, nooit iemand verkracht heeft?
Oud 25 juli 2007, 12:26   #16
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het dan een Belgische "culturele traditie" om negertjes te braden boven de barbeque?
Wat een lachwekkende uitspraak. Er zijn altijd en overal militairen die zich misdragen op zo een verachterlijke wijze. Er zullen daar wel psychologische verklaringen voor zijn, maar dit heeft 0,0 met godsdienst te maken. Maar het hoeft natuurlijk niemand te verwonderen dat sommigen hier weer eens een religietopic willen van maken
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 12:39   #17
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Is het dan een Belgische "culturele traditie" om negertjes te braden boven de barbeque?
Wat een lachwekkende uitspraak. Er zijn altijd en overal militairen die zich misdragen op zo een verachterlijke wijze. Er zullen daar wel psychologische verklaringen voor zijn, maar dit heeft 0,0 met godsdienst te maken. Maar het hoeft natuurlijk niemand te verwonderen dat sommigen hier weer eens een religietopic willen van maken

Hier heb je weer zo'n slimmeke! Heeft Jezus ooit met kinderen geslapen? Neen! En Mohammed? Ja dus. En nu gij weer...
Ook het braden van negertjes komt niet in de bijbel voor, maar arabische terreur tegenover de zwarten volgt wel rechtstreeks uit de koran. Het waren trouwens de arabische moslims die van de slavernij, die op zich al erg genoeg is, een RACISTISCHE MISDAAD hebben gemaakt, door alleen blanken en zwarten als slaven te houden.

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 25 juli 2007 om 12:40.
Oud 25 juli 2007, 13:48   #18
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier heb je weer zo'n slimmeke! Heeft Jezus ooit met kinderen geslapen? Neen! En Mohammed? Ja dus. En nu gij weer...
Ook het braden van negertjes komt niet in de bijbel voor, maar arabische terreur tegenover de zwarten volgt wel rechtstreeks uit de koran. Het waren trouwens de arabische moslims die van de slavernij, die op zich al erg genoeg is, een RACISTISCHE MISDAAD hebben gemaakt, door alleen blanken en zwarten als slaven te houden.
Waarom sleur jij eigenlijk Mohammed en Jezus bij het mishandelen van mensen door VN soldaten? Ben jij een religieuze freak of zo? Ik weet niet wat Mohammed en Jezus in hun leven gedaan hebben hoor. Ik weet zelfs niet of ze niet gewoon het hersenspinsel zijn van een paar onnozelaars op zoek naar aandacht. Dus stop met die religieuze zever als het gaat over de mishandeling van vrouwen/mannen/kinderen door vn soldaten. Het doet niks terzake.

Als een Marrokaan een kindje roostert dan is het de schuld van de Islam, als een Belg een kindje roostert dan is die Belg een psychopaat. Heb ik het zo een beetje correct?

Laatst gewijzigd door fox : 25 juli 2007 om 13:49.
Oud 25 juli 2007, 13:56   #19
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom sleur jij eigenlijk Mohammed en Jezus bij het mishandelen van mensen door VN soldaten? Ben jij een religieuze freak of zo? Ik weet niet wat Mohammed en Jezus in hun leven gedaan hebben hoor. Ik weet zelfs niet of ze niet gewoon het hersenspinsel zijn van een paar onnozelaars op zoek naar aandacht. Dus stop met die religieuze zever als het gaat over de mishandeling van vrouwen/mannen/kinderen door vn soldaten. Het doet niks terzake.

Als een Marrokaan een kindje roostert dan is het de schuld van de Islam, als een Belg een kindje roostert dan is die Belg een psychopaat. Heb ik het zo een beetje correct?
Ge moet echt eens leren lezen wat in mijn posting staat voor ge zo begint te zeveren, ventje. De islam is momenteel één van de grootste gevaren voor de ganse wereld. Punt aan de lijn. Natuurlijk komen misdaden bij iedereen wel voor, maar nergens worden die zo afgeleid uit een 'heilig boek' als bij de islam. En ge moet niet zeggen, dat staat allemaal niet in de koran, want het staat er wel degelijk. Nu gij weer!
Oud 25 juli 2007, 14:00   #20
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge moet echt eens leren lezen wat in mijn posting staat voor ge zo begint te zeveren, ventje. De islam is momenteel één van de grootste gevaren voor de ganse wereld. Punt aan de lijn. Natuurlijk komen misdaden bij iedereen wel voor, maar nergens worden die zo afgeleid uit een 'heilig boek' als bij de islam. En ge moet niet zeggen, dat staat allemaal niet in de koran, want het staat er wel degelijk. Nu gij weer!

Heeft niks te maken met nu gij weer.

Feit is dat jij het nodig vindt om in een topic over mishandeling door soldaten, er de islam bij te sleuren. Je hebt er geen enkele reden voor om aan te nemen dat dit het werk is van religieuze fanatici, maar toch veronderstel je het.

Als je zo graag de religieuze freak uithangt kun je dat beter op andere subforums doen, daar gebeurt al genoeg islambashing. Dat je dit nu al begint te doen in topics die in de verste verte zelfs niets met de islam te maken hebben, is een brug te ver.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be