![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alles is bijna dezelfde tactiek, strategie en inconsequente vooroordelen die toegepast worden tegen de moslims ,wie zijn ogen blind en dicht wil laten mij goed !
http://www.youtube.com/watch?v=CxDI_...related&search= http://www.youtube.com/watch?v=fml8T...related&search= http://www.youtube.com/watch?v=sqsrk...related&search= http://www.youtube.com/watch?v=g2qI9...related&search= http://www.youtube.com/watch?v=nEFMh...related&search= http://www.youtube.com/watch?v=VBeA_...related&search= http://www.youtube.com/watch?v=49rFC...related&search= TsIrHc-iTnA Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 augustus 2007 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Geloof wat je wil maar hou je aan de wetten die in een land gelden, als personen niet met die wetten kunnen leven dan moeten ze het land verlaten of belanden ze bij ernstige wetsovertredingen in de gevangenis (met tv, verwarming, voldoende voedsel en geen martelingen... hmmm, niet te vergelijken met nazi-concentratiekampen denk ik...) Niemand heeft iets tegen gelovigen die zich aan de wetten van een land houden (niet moorden in naam van hun goden is nu eenmaal een voorwaarde die onbespreekbaar is) Nazi-Duitsland is inderdaad een mooi voorbeeld om aan te tonen dat het volgen van een leider die dood en ellende wenst aan een andere bevolkingsgroep niet tolereerbaar is... Godsdienstidioten die wensen een leider te volgen die oproept om "ongelovigen" te doden is inderdaad gevaarlijk en mogen we niet zomaar aanvaarden... Er zijn nu eenmaal geen goden, verzonnnen door mensen hé... waanzin om in naam van "een verzinsel" misdaden goed te praten... nazi's hadden inderdaad ook andere motieven maar ik hoop dat niemand hier gaat beweren dat de deportaties niets met godsdienst of ras te maken hadden? Ik weet dat je het tegenovergestelde bedoelde van wat ik hier neerschrijf... en ik ben ook wel tegen het beeld dat van "islam" gecreëerd is, maar je moet toegeven dat sommige gelovigen nu eenmaal niet in onze maatschappij thuishoren... een misdaad gepleegd in "naam van god" blijft een misdaad en moet bestraft worden, of zie jij dit anders? Niet alle gelovigen, maar diegene die onze wetten overtreden of willen overtreden... horen net als alle andere misdadigers niet thuis in onze maatschappij... christenen, moslims, whatevers... de wetten van ons land gelden voor iedereen!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
En tegen het beeld van de islam dat gecreeerd is , Wie heeft dat gecreeerd ? De meerderheid van de moslims , of een groep marginalen zoals die in elke maatschappij te vinden zijn ? Jammer dat de film hierboven die tentoond gesteld is uw oogjes niet open hebben gedaan, wat jammer !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 augustus 2007 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Bij het lezen van dit stuk krijg ik koude rillingen in mijn rug, wat jammer dat er nog mensen in deze wereld rondlopen met deze gedachte,.
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 augustus 2007 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kleine opmerking: de Spanjaarden gebruikten ongeveer gelijktijdig met de Engelsen concentratiekampen in hun West-Indische kolonies.
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nergens zal je mij kunnen quoten dat ik alle gelovigen uit onze huidige maatschappij verbannen wil zien... (onder mijn vrienden zitten trouwens zowel moslims, christenen en atheïsten...) Ik zal mezelf maar eens quoten: "Ik ben ook wel tegen het beeld dat van "islam" gecreëerd is, maar je moet toegeven dat sommige gelovigen nu eenmaal niet in onze maatschappij thuishoren... een misdaad gepleegd in "naam van god" blijft een misdaad en moet bestraft worden, of zie jij dit anders? Niet alle gelovigen, maar diegene die onze wetten overtreden of willen overtreden... horen net als alle andere misdadigers niet thuis in onze maatschappij... christenen, moslims, whatevers... de wetten van ons land gelden voor iedereen!!" Mijn "verbeelde" maatschappij is onze huidige maatschappij met al onze rechten en plichten... ik wil liever geen goddelijke interventie of een interpretatie van een "goddelijke" tekst om deze aan te passen... als wij onze wetten aanpassen dan zie ik dit liever op democratische manier gebeuren. Het beeld dat van de islam is gecreëerd, is een combinatie van gebeurtenissen en de manier waarop ze aan ons zijn voorgesteld... ik had er in elk geval niets mee te maken... De moslims die ik ken vonden trouwens ook dat bepaalde acties hun godsdienst meer kwaad dan goed hebben gedaan... Laatst gewijzigd door nero1 : 12 augustus 2007 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Het probleem daarbij is, wat verbieden? en tot waar zal het verbieden gaan? Want de maatschappij gaat meer en meer naar een wet die zegt, verbergt wie je bent en pratikeert je godsdienst alleen binnen in uw huis, en doet uw huis op slot zodat niemand het ziet. Waar gaan we dan naartoe? Iedereen heeft zijn waarheid en niemand moet ZIJN waarheid opleggen aan een ander maar niemand moet zich ook verminderen of verbergen voor een ander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed, maar is het ook een vooroordeel te zeggen dat de islam op bepaalde vlakken toch vrij onverdaagzaam is? Ik denk hier aan de behandeling (ook volgens de koran) van de moslim die zijn geloof afvalt. Geeft u me daar nu eens uw mening over. Laatst gewijzigd door system : 13 augustus 2007 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zegt u hierop? Laatst gewijzigd door system : 13 augustus 2007 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() De Amerikanen niet vergeten beste lombas.
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 13 augustus 2007 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ja de moslims worden de volgende joden. Wie twijfelt daar nog aan? En jij Lincoln, zal dat niet veranderen met al je onzinnig kinderlijk en provocerend gebalk. Jij Lincoln, doet al jaren niet anders dan je steentje bijdragen aan dit nabije conflict.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() 2004gun schrijft al in die richting en ik ben ook niet akkoord met wat in de openingspost in dat citaat uit Wikipedia vermeld wordt over concentratiekampen als "Britse uitvinding".
Het mij steeds als eerste geciteerde concentratiekamp is Andersonville in Georgia(1864)*: http://www.angelfire.com/ga2/Andersonvilleprison/ http://www.nps.gov/history/seac/andearch.htm *maar er waren er heel wat andere in Amerika toen: Camp Ford in Texas oa. http://www.48ovvi.org/oh48cfvisit1.html Laatst gewijzigd door filosoof : 13 augustus 2007 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel de concentratiekampen op Cuba, de Filippijnen &c. Ik dacht dat de Amerikanen daar onder de Monroe-Doctrine waren binnengevallen om juist die concentratiekampen uit de weg te ruimen.
Pas in 1901 bouwden de Amerikanen daar ook iets wat je concentratiekampen kunt noemen. Later dan 1899 dus. ![]() PS Uiteraard kun je wel discuteren over de internering van indianen die in de VS al in de eerste helft van de 19de eeuw begonnen was.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat één van de vereisten van een concentratiekamp was dat er burgers geconcentreerd werden. Oxford Dictionary: "a camp where non-combatants of a district are accommodated".
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we mekaar geen mietje noemen. Hitler was een goede vriend van de Grootmufti van Jeruzalem, die ging meehelpen het "jodenprobleem" op te lossen. De Arabische vertaling van "Mein Kampf" is naar het schijnt één van de best verkopende boeken ter wereld. Uw vergelijking tussen joden en moslims krijgt zo wel een enigszins sarcastisch karakter.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Hoe dan, door al je vragen te beantwoorden zeker (zie vragen over de islam gestart door fikr al 7or)? ik deed alleen een vriendelijke dienst , no more en jij komt hier aandraven met deze nonsens...sukkel.
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 augustus 2007 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Is er hier een online "main-kampf" te vinden, want al die geblaat over "mein kampf" zonder te weten wat er in staat haalt mij de keel uit ?
![]() |
#20 |
|
![]() Zie antwoord op andere draad !