![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw.../070724_Moefti
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 100% islamitisch en 100% mee eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100% tegen de ideologie van de Koran.
Maar ik vind het een aardige aanpassing die in de normaal onveranderbare Koran zou moeten staan.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() M.a.w hij moet in één of ander opperwezen geloven.
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wel, in de praktijk kan je niemand dwingen om in iets te geloven.
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 24 juli 2007 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat ik de meeste monotheistische godsdiensten zo hypocriet vind.
Maar het is volgens mij wel duidelijk beschreven in de Koran wat je als man met ongelovige honden moet doen. De mannen sla je dood, en de vrouwen neem je tot slavin. De kinderen van die slavin, die moet je maar als moslim opvoeden. Tenzij ze mannelijk zijn, van een andere vader dan de meester. Joden en kristenen, dat zijn gelovers in dezelfde god, helaas geloven ze de verouderde, of verkeerd geschreven boeken. Daarom ga je ze ,als moslim , een kansje geven, en zolang ze niet drie keer geroepen hebben voor een mohammedaans publiek "er is maar 1 god, Allah, en Mohammed is zijn profeet", zijn ze alleen goed om te onderdrukken en zwaar te belasten (ongeveer zoals de Belgische staat eerlijke hardwerkende burgers onderdrukt).
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 juli 2007 om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds na korte literatuur van het OT zul je vaststellen dat het ook niet van de poes is.In de kortste keren wordt daarin vrijwel iedere VN-overeenkomst ernstig geschonden ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 juli 2007 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door kelt : 25 juli 2007 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kelt, vergeet niet de levenservaring van de woestijnrover Mohamed.
Alle soera's hebben hun voeten in wat toen "streetwise" of levenswijsheid was. De eerste Soera's zijn lief en vriendelijk. Met de joden en kristenen als vrienden. Het is pas als de joden en kristenen zich onwillend opstellen tegen de "vernieuwde" leer, dat de afgehakte hoofden en handen beginnen in het rond te spatten en dat slavinnen , evenals meerwijverij quasi verplichte kost worden (als er krijgers sterven zijn er meer weduwen, en die willen ook een regelmatigebeurt.... binnen een wettelijk/goddelijk stramien)
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Bij mijn weten heeft de eerbiedwaardige grootmoefti zijn uitspraken van gisteren aangaande godsdienstvrijheid ondertussen al uitvoerig ontkend.
Mag ik hieruit opmaken dat men in Egypte 0 % moslim is ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Een islamitische visie op Europa
Onlangs had de Franse journalist Philippe Aziz een vraaggesprek met de 25-jarige Mohammed Sabaoui, student sociologie aan de universiteit van Rijsel, Algerijn van afkomst, maar tot Fransman genaturaliseerd. In dit artikel de voornaamste passages uit dit gesprek. Erg verhelderend. Vraag: Moet de opkomst van de Islam niet een zekere vrees wekken in Frankrijk en de wereld ? Antwoord van M. Sabaoui: Zeker. het Islamitische rijk was ooit groter dan Rome en deed zijn invloed gelden over een groot gedeelte van de wereld, zoals onze Profeet dat wenst; Vraag: In Frankrijk is uw Godsdienst toch erkend en vertegenwoordigd. Er zijn meer dan 1.500 moskeeën. Antwoord: Neen, want uw wetten stemmen niet overeen met die van de Koran. U legt ons uw wetten op, terwijl mohammedanen alleen door de Charia geregeerd kunnen worden. We gaan ons dus inspannen om de macht te grijpen. In Roubaix bv. waar er een islamitische meerderheid is van ong. 60 %. Bij de gemeenteverkiezingen zullen wij onze mensen mobiliseren en de volgende burgemeester zal mohammedaan zijn. Na onderhandelingen zullen wij Roubaix tot onafhankelijke mohammedaanse enclave verklaren en de charia opleggen aan alle inwoners. Vraag: Zullen alle islamieten daarmee akkoord gaan, sommigen zijn toch vergaand geïntegreerd ? Antwoord: U onderschat de Islamitische solidariteit, men blijft Arabier, zelfs als men geboren is uit een huwelijk van een Arabier en een ongelovige. Uw vraag bewijst uw naïviteit. Vraag: Om terug te komen op Roubaix, wat gaat u doen met niet-mohammedanen ? Antwoord: De christelijke minderheid zal de status krijgen van Dhimmis, d.w.z. zij zullen een aparte categorie vormen en hun vrijheid kunnen terugkopen door een speciale belasting. Bovendien zullen wij hen pogen te bekeren. Tienduizenden Fransen hebben dat over het hele land al gedaan, waarom zij niet ? Op dit ogenblik worden er met dit doel aan de universiteit van Riisel al geloofsgroepen opgericht, want God wil dat ! Zij die weigeren, zullen behandeld worden zoals het hoort. Als wij de sterksten zijn is het omdat God dat wil, wij hebben niet de dwang van de christeiijke verplichting tot bijstand en bescherming aan de weduwe, de wees, etc... Wij moeten hen integendeel verpletteren als zij door hun ongeloof een obstakel zijn. Vraag: Wat u zegt is verbijsterend. Antwoord: U vergeet uw kruistochten, uw kolonisaties, uw kersteningen. U vergeet bovendien de enorme vruchtbaarheid van onze vrouwen, ons aantal zal u overweldigen. Financiert en voedt hen die uw meesters zullen worden. De zes miljoen Arabieren ( of niet-Fransen geworden) in Frankrijk, vormen een leger van minstens 3 miljoen soldaten van God. Wij overdekken het grondgebied met een dicht netwerk, zelfs uw autoriteiten erkennen 1.400 buitenwettelijke gebieden. Vraag: Maar waarom wacht u dan nog met handelen ? Antwoord: Onze "vreedzame" invasie op Europees niveau is nog niet ten einde. Wij willen in alle landen gelijktijdig handelen. Daar u voor ons een steeds grotere plaats inruimt, zou het dom zijn daarvan niet te profiteren. Wij zullen uw paard van Troje zijn. In naam van de Rechten van de Mens, waarin u verstrikt zit, hebt u slechts u zelf gegijzeld. Mocht u in Algerije of Saoudi-Arabië bv. tegen mij spreken zoals ik nu tegen u, dan zou u in het beste geval onmiddellijk gearresteerd worden. U weet bij onze jongeren geen respect af te dwingen, waarom zouden zij een Frankrijk respecteren dat voor hen capituleert ? Men respecteert siechts wat men vreest. Wanneer wij de macht hebben zult u geen Arabieren meer auto's in brand zien steken, winkeldiefstallen plegen, enz... Zij zullen weten dat de straf meedogenloos is: diefstal betekent amputatie. Wij zullen overwinnen. Allah Akbar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Adrian, de pers heeft het niet goed begrepen of de man is van gedacht veranderd. Welke politiek correcte uitleg zullen we nu krijgen? Ik ben benieuwd!
----------------------------------------------------------------------- Grootmoefti ontkent nuvan onze redactie kerk CAIRO - De Egyptische grootmoefti Ali Gomaa, een belangrijk adviseur van de regering, ontkent dat hij eerder deze week heeft beweerd dat een moslim vrij is zich te bekeren tot een andere godsdienst. Dat meldde het Franse persbureau AFP gisteren. De grootmoefti oogstte dinsdag in eigen land en in het Westen veel aandacht met uitspraken over de vraag of moslims van geloof mogen veranderen. In de Amerikaanse media the Washington Post en Newsweek zei hij dat het aan God is te oordelen over een afvallige moslim en dat een 'aardse' straf daarbij niet op zijn plaats is. Aanvankelijk bevestigde een woordvoerder van Gomaa deze uitspraken, die ook door Egyptische media uitgebreid werden opgepikt. Naderhand kwam er echter via het Egyptische staatspersbureau Mena een verklaring uit waarin de grootmoefti beweert dergelijke uitspraken nooit gedaan te hebben. In de verklaring staat dat een moslim die zijn geloof vaarwel zegt een dodelijke zonde begaat. De bekering van moslims is een precair onderwerp in islamitische kring. Officieel belijden veel moslimlanden godsdienstvrijheid, in werkelijkheid is het voor moslims nagenoeg onmogelijk van religie te veranderen door bijvoorbeeld christen te worden. Landen als Egypte en Maleisië kwamen de afgelopen maanden juist in het nieuws met rechtszaken waarin afvallige moslims veroordeeld werden. Voor Gert-Jan Segers, voor de zendingsorganisatie GZB tot dit jaar werkzaam aan een christelijk studie- en toerustingscentrum in Caïro, is het getuigen van godsdienstvrijheid en het vervolgens weer intrekken van zo'n verklaring, zoals Gomaa doet, een bekend verschijnsel. ,,Toen ik de uitspraken van de grootmoefti las, dacht ik meteen: dit is voor de bühne.'' Volgens hem staan regerings- en godsdienstige leiders in moslimlanden erom bekend richting het Westen mooie verklaringen over godsdienstvrijheid af te geven. De praktijk is echter een heel andere, stelt Segers. ,,Moslims die christen worden, moeten vrezen voor hun leven. Alleen als ze over hun bekering zwijgen, is er nog iets van een leven mogelijk. Maar spreken ze er openlijk over, dan loopt hun leven niet zelden gevaar.'' Waarschijnlijk heeft de ophef in eigen land Gomaa ertoe genoodzaakt zijn eerdere verklaringen in het buitenland naderhand te ontkennen. Als gevolg van de globalisering is een uitspraak als nu door Gomaa in de Verenigde Staten gedaan, ook snel in eigen land bekend. Segers zegt te hopen op een debat van intellectuelen in moslimlanden over de vraag of een moslim niet mag overgaan naar een andere religie. Maar een ommezwaai in die richting voorziet hij alsnog niet op de korte termijn. Laatst gewijzigd door luc broes : 28 juli 2007 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ik las onder Uh-Huh zijn tekst:
Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden. Profeet Mohammed En met dit gezegde weten we dat mildheid bij de islam enkel en alleen berust op plat opportunisme. En wat die vijanden betreft: geen enkele godsdienst kent zo veel dode vijanden als de islam. Logisch! Als een moslim op een dag ontdekt dat je onmogelijk nog zijn vriend kunt worden, bijvoorbeeld na het beledigen van de profeet, dan mag je kop eraf. Wat een contrast met Jezus' woorden: heb uw vijanden lief als jezelf. Gisteren zag ik een reportage over twee priesters die zich het lot aantrekken van straatkinderen in Manila. Belangloos, en zonder bekeringsdrift! De tranen stonden in mijn ogen. Ik vroeg me af waar al die volgelingen van mohammed zijn. Ik vroeg me ook beschaamd af waar ik me bevind, en wat ik eraan kan verhelpen. Meer dan geld geven zal het wellicht niet zijn. (allah weiger ik met hoofdletter te schrijven, ook mohammed als naar de profeet verwezen wordt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En, blij zeker?
![]() |