Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2007, 13:36   #1
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard Opgepast voor AK-47 moslim BIJEN !!!

Citaat:
Nahoul de Bij vervangt Jihad Mickey Mouse




Nahoul de Bij.



Farfour de Muis.






De omstreden cartoonmuis Farfour, een op Mickey Mouse lijkende pop die Palestijnse kinderen aanspoorde tot de jihad, heeft een opvolger. De zender al-Aqsa, die wordt bestierd door de radicale Hamas-beweging, is nu met Nahoul de Bij op de proppen gekomen.

In het jeugdprogramma Pioniers van Morgen waarin Farfour figureerde dook opeens Nahoul op. „Wie ben jij?”, vroeg de jonge presentratice Sara aan de grote zwartgele insectenpop. „Ik ben Farfours neef”, zei Nahoul op huilende toon. „Ik wil het pad van Farfour vervolgen, het pad van het heldendom en van het martelaarschap”.

Farfour werd in een uitzending enkele werken geleden zogenaamd doodgeslagen door een Israëlische ambtenaar die zijn land wilde pikken. De inzet van een stripfiguur om jonge kinderen te overtuigen van de gewapende strijd tegen onder meer Israël, leidde internationaal tot verontwaardigde reacties.

Zijn 'neefje' is al net zo'n extremist. „Wij zullen uit zijn naam ons wreken op de vijanden van Allah, de moordenaars van de profeet, de moordenaars van onschuldige kinderen, tot de al-Aqsa-moskee van hun vuil (de Joden) is bevrijd”, zo beloofde Nahoul. Vrijdag is de tweede uitzending met de bij.
Moet ik nu zeggen :

1. Arme "Mickey", of :

2. Arme, achterlijke moslims.

Ach neen ... zoals men het "besnijden" moet aanvaarden als "uiting van een cultuur", zwam, pardon : zal, dit ook met de AK-47, pardon ..., de "bij" zo moeten geïnterpreteerd worden.

De westerling ? Ik stel voor hem een nieuwe naam te geven :

de weggeïnterpreteerde.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 13:41   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Je kan zeggen wat je wilt.

Maar Goebbels heeft zeer interessante volgelingen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 18 juli 2007 om 13:41.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 15:18   #3
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
nubian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2006
Berichten: 9.622
Standaard

amai, weer zo'n geloofwaardig verhaal
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:35   #4
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Nubian :

Citaat:
amai, weer zo'n geloofwaardig verhaal
De bron : de digitale Knack van deze week.

Wil je ook deze Westerse Bron niet geloven, je bent blijkbaar een goed geïntegreerde, dan ken je je wenden tot :

[email protected]

en daar de vraag stellen : waar of niet waar ?
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:44   #5
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Moet ik nu zeggen :

1. Arme "Mickey", of :

2. Arme, achterlijke moslims.

Ach neen ... zoals men het "besnijden" moet aanvaarden als "uiting van een cultuur", zwam, pardon : zal, dit ook met de AK-47, pardon ..., de "bij" zo moeten geïnterpreteerd worden.

De westerling ? Ik stel voor hem een nieuwe naam te geven :

de weggeïnterpreteerde.

hmmm, als ik u was zou ik eens kritisch kijken naar de bron van Knack, Memri staat nu niet echt bekend om zijn objectiviteit.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 20:00   #6
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

T.a.v. Brandaan :

Citaat:
Nahoul the Bee Replaces Farfour - Hamas Mickey Mouse - and Vows to Continue on His Path of Martyrdom and Jihad

Following are excerpts from a Hamas TV children's show, featuring Nahoul the Bee, which aired on Al-Aqsa TV on July 13, 2007:
Saraa, child host: Who are you, and where did you come from?

Nahoul the Bee: I am Nahoul.

Saraa: Nahoul who?

Nahoul: I'm Nahoul, Farfour's cousin.

Saraa: What do you want?

Nahoul: I want to continue the path of my cousin Farfour.

Saraa: How do you want to do this?

Nahoul: I want to be in every episode with you on the Pioneers of Tomorrow show, just like Farfour. I want to continue in the path of Farfour – the path of Islam, of heroism, of martyrdom, and of the mujahideen. Me and my friends will follow in the footsteps of Farfour. We will take revenge upon the enemies of Allah, the killer of the prophets and of the innocent children, until we liberate Al-Aqsa from their impurity. We place our trust in Allah.

Saraa: Welcome, Nahoul...
Deze tekst kan je vinden op het elektonische Het Laaste Niews; dus een andere bron; de inhoud van de openingspost is daar ook terug te vinden. Zij hebben nun informatie van ANP.

Het Beste.
__________________
Pour les flamands la même chose ...

Laatst gewijzigd door predator : 18 juli 2007 om 20:02.
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 22:13   #7
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
2. Arme, achterlijke moslims.

Ach neen ... zoals men het "besnijden" moet aanvaarden als "uiting van een cultuur", zwam, pardon : zal, dit ook met de AK-47, pardon ..., de "bij" zo moeten geïnterpreteerd worden.

De westerling ? Ik stel voor hem een nieuwe naam te geven :

de weggeïnterpreteerde.
Bij de moslims is een deel van de hersenen, d�*t deel dat instaat voor logisch en zelfstandig denken weg-besneden..., een veel ergere verminking dan het wegsnijden van een stuk van hun lul...

Dat filmpje is typies.

We zouden moeten handelen als de vroegere kruisvaarders waar ze met terugwerkende kracht zo een schrik van hebben, die buitten de moslim domheid en agressie tegenover elkaar zeer goed uit.
Goed idee zou zijn officieel Fatah te steunen maar in het geheim wapens aan Hamas geven, kunnen ze elkaar wat uitmoorden.

Laatst gewijzigd door slobodan : 18 juli 2007 om 22:18.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 22:16   #8
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
T.a.v. Brandaan :



Deze tekst kan je vinden op het elektonische Het Laaste Niews; dus een andere bron; de inhoud van de openingspost is daar ook terug te vinden. Zij hebben nun informatie van ANP.

Het Beste.
Wel toevallig dat de ANP vertaling volledig dezelfde is als die van Memri
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 22:52   #9
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Smerig hoe ze die kinderen al zo vroeg beginnen te programmeren. Wel vind ik dat Israël een illegale staat is omdat ze het Palestijns grondgebied gewoon ingepikt hebben. Dit keurt de uitspraken en daden van deze moslimextremisten niet goed, maar ze hebben gelijk dat dit grondgebied terug Palestina moet worden.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 23:30   #10
Hoogmoed
Gouverneur
 
Hoogmoed's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Locatie: Belgie !!!!
Berichten: 1.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Bij de moslims is een deel van de hersenen, d�*t deel dat instaat voor logisch en zelfstandig denken weg-besneden..., een veel ergere verminking dan het wegsnijden van een stuk van hun lul...

Dat filmpje is typies.

We zouden moeten handelen als de vroegere kruisvaarders waar ze met terugwerkende kracht zo een schrik van hebben, die buitten de moslim domheid en agressie tegenover elkaar zeer goed uit.
Goed idee zou zijn officieel Fatah te steunen maar in het geheim wapens aan Hamas geven, kunnen ze elkaar wat uitmoorden.
zij hebben teminste nog hersenen ...
dat kunnen we van jou niet zeggen met je walnoot in je kop...
__________________
Hoogmoed komt voor de val!
De geschiedenis leert dat elk rijk gedoemd is te verdwijnen.

Divide et impera .... Panem et circenses


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 01:18   #11
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Moet ik nu zeggen :

1. Arme "Mickey", of :

2. Arme, achterlijke moslims.

Ach neen ... zoals men het "besnijden" moet aanvaarden als "uiting van een cultuur", zwam, pardon : zal, dit ook met de AK-47, pardon ..., de "bij" zo moeten geïnterpreteerd worden.

De westerling ? Ik stel voor hem een nieuwe naam te geven :

de weggeïnterpreteerde.
je bent een derde keuze vergeten :

3. Arme achterlijke predator die weer eens in de val van de joodszionistische memri "vertaling" valt. de vorige keer met het figuurtje mickey slaagden ze erin om de uitspraken : "de joden komen ons doden" te vervormen tot (en gratis te vertalen en ter beschikking te stellen van de Us media): "wij de palestijnen, moeten de joden uitroeien".


het is zoals de Noordkoreanen als credibele bron en ondertiteling nemen voor Westerse programma's. er zijn zo noordkoreanen die oprecht geloven dat wij hun babies zullen opeten en hun dochters allemaal in de prostitutie zullen dwingen. dat zijn natuurlijk wel de domste noordkoreanen
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 19 juli 2007 om 01:25.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 07:11   #12
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

De discussie over de Mickey Mouse vertaling is ontstaan door een artikel in The Guardian. Over wat de ene en de andere meent gehoord te hebben, en hoe dat dan moet vertaald werd een hele discussie gevoerd.

De discussie rond die vertaling aanhalen om de diensten van Memri te discrediteren is intellectueel oneerlijk, en zelfs voor een forum uitermate goedkoop. Memri's vertalingen zijn doorgaans van goede kwaliteit.

De vertaling van de Nahoul-introductie wordt nergens betwist. Overigens past die in de retoriek die overal in de mohammedaanse wereld overheerst: geweld wordt verheerlijkt.

Het is eigen aan dergelijke cultuur dat de brainwashing begint bij kleine kinderen.

__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 09:01   #13
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

bruut geweld stelde :

Citaat:
je bent een derde keuze vergeten :
bruut moslim geweld, je hebt gelijk ! eerst sorry, voor het woord te veel, maar als democraat laat ik je de vrije keuze :

bruut geweld, of :
moslim geweld

is inderdaad hetzelfde ...

eigenlijk is het hopeloos nog veel metaforen aan jou te besteden want je anti-joods sentiment maakt het je onmogelijk nog progressief te oordelen; je oordeelt niet maar veroordeelt (is de naam van je baas soms De Witte ?).

mocht je een allochtoon zijn : proficiat je intigratie is op de goede weg want je praat al vlaams én dat is ook alles; maar verbrand (gebiedende wijze van verbranden) je cash niet op de weg naar de assimilatie ... die weg is nog lang en bezaaid met Disney-figuren.

wat ook merkwaardig is :

- noch jij;
- noch één van je gelijkgerichte-companen heeft maar één woord over voor de essentie van de zaak :

"het WEGWERPEN van een westers cultuursymbool".

ach ja ! ze zijn misschien bezig met ... hun volle aandacht is waarschijnlijk gericht op het ONTVANGEN van dat ander westers cultuursymbool :

OCMW-geld !


Basy Lys plaatste nog een bemerking :

Citaat:
De vertaling van de Nahoul-introductie wordt nergens betwist. Overigens past die in de retoriek die overal in de mohammedaanse wereld overheerst: geweld wordt verheerlijkt.

Het is eigen aan dergelijke cultuur dat de brainwashing begint bij kleine kinderen.
het is vooral op de laatste alinea dat ik je anti-joodse aandacht wil vestigen !

"men" brengt nu speciale moslim baby-voeding op de markt. wordt nu het geweld al ingevoerd met de "papfles" .... ????

Beste Groeten.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 10:17   #14
barfo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 517
Standaard

Israeli Textbooks and Children's Literature Promote Racism and Hatred Toward Palestinians and Arabs
Citaat:
Published: July 17, 2007 Author: maureen Meehan

Israeli Hate Education

Israeli Textbooks and Children's
Literature Promote Racism and
Hatred Toward Palestinians and Arabs

By Maureen Meehan

Israeli school textbooks as well as children's storybooks, according to recent academic studies and surveys, portray Palestinians and Arabs as "murderers," "rioters," "suspicious," and generally backward and unproductive. Direct delegitimization and negative stereotyping of Palestinians and Arabs are the rule rather than the exception in Israeli schoolbooks.

Professor Daniel Bar-Tal of Tel Aviv University studied 124 elementary, middle- and high school textbooks on grammar and Hebrew literature, history, geography and citizenship. Bar-Tal concluded that Israeli textbooks present the view that Jews are involved in a justified, even humanitarian, war against an Arab enemy that refuses to accept and acknowledge the existence and rights of Jews in Israel.

"The early textbooks tended to describe acts of Arabs as hostile, deviant, cruel, immoral, unfair, with the intention to hurt Jews and to annihilate the State of Israel. Within this frame of reference, Arabs were delegitimized by the use of such labels as 'robbers,' 'bloodthirsty,' and 'killers,'" said Professor Bar-Tal, adding that there has been little positive revision in the curriculum over the years.

Bar-Tal pointed out that Israeli textbooks continue to present Jews as industrious, brave and determined to cope with the difficulties of "improving the country in ways they believe the Arabs are incapable of." Hebrew-language geography books from the 1950s through 1970s focused on the glory of Israel's ancient past and how the land was "neglected and destroyed" by the Arabs until the Jews returned from their forced exile and revived it "with the help of the Zionist movement."

"This attitude served to justify the return of the Jews, implying that they care enough about the country to turn the swamps and deserts into blossoming farmland; this effectively delegitimizes the Arab claim to the same land," Bar-Tal told the Washington Report.

"The message was that the Palestinians were primitive and neglected the country and did not cultivate the land."

This message, continued Bar-Tal, was further emphasized in textbooks by the use of blatant negative stereotyping which featured Arabs as: "unenlightened, inferior, fatalistic, unproductive and apathetic." Further, according to the textbooks, the Arabs were "tribal, vengeful, exotic, poor, sick, dirty, noisy, colored" and "they burn, murder, destroy, and are easily inflamed."

Textbooks currently being used in the Israeli school system, says Bar-Tal, contain less direct denigration of Arabs but continue to stereotype them negatively when referring to them. He pointed out that Hebrew- as well as Arabic-language textbooks used in elementary and junior high schools contain very few references either to Arabs or to Arab-Jewish relations. The coordinator of a Palestinian NGO in Israel said that major historical events hardly get a mention either.

"When I was in high school 12 years ago, the date '1948' barely appeared in any textbooks except for a mention that there was a conflict, Palestinians refused to accept a U.N. solution and ran away instead," said Jamal Atamneh, coordinator of the Arab Education Committee in Support of Local Councils, a Haifa-based NGO. "Today the idea communicated to schoolchildren is basically the same: there are winners and losers in every conflict. When they teach about 'peace and co-existence,' it is to teach us how to get along with Jews."

Atamneh explained that textbooks used by the nearly one million Arab Israelis (one-fifth of Israel's population) are in Arabic but are written by and issued from the Israeli Ministry of Education, where Palestinians have no influence or input.

"Fewer than 1 percent of the jobs in the Education Ministry, not counting teachers, are held by Palestinians," Atamneh said. "For the past 15 years, not one new Palestinian academic has been placed in a high position in the ministry. There are no Palestinians involved in preparing the Arabic-language curriculum [and] obviously, there is no such thing as affirmative action in Israel."

In addition, there are no Arabic-language universities in Israel. Haifa University, Atamneh points out, has had a steady 20 percent Arab student population for the past 20 years. "How can that figure have remained the same after all these years when the population in the north [of Israel] has grown to over 50 percent Arab?"

Answering his own question, Atamneh rattles off statistics that reflect excellent high school scores among Arab students which he contrasts to their subsequent lower-than-average performance in Hebrew-language college entrance exams given by the state.

"No major scholarships have ever been awarded to an Arab; there are no dorms for Arabs and no college-related jobs or financial aid programs. They justify this legal discrimination by the fact that we do not serve in the army. There are numerous blatant and official methods used to keep Palestinian Arabs out of the universities."

Absence of Palestinian Identity in Schoolbooks

Dr. Eli Podeh, lecturer in the Department of Islamic Studies and Middle East History at the Hebrew University in Jerusalem, says that while certain changes in Israeli textbooks are slowly being implemented, the discussion of Palestinian national and civil identity is never touched upon.

"Passages from 'experts' about the existence of a Palestinian identity were introduced, but in general it appeared that the textbook authors were not eager to adopt it," said Dr. Podeh, adding that "the connection between Palestinians in Israel and Arabs in Arab countries is not discussed. Especially evident is the lack of a discussion on the orientation of Palestinians to the [occupied] territories.

"While new textbooks attempt to correct some of the earlier distortions, these books as well contain overt and covert fabrications," said Dr. Podeh. "The establishment has preferred -- or felt itself forced -- to encourage the cover-up and condemn the perplexity."

One Israeli public high school student told the Washington Report that the contents of the schoolbooks and the viewpoints expressed by some teachers indeed have a lasting negative effect on youngsters' attitudes toward Palestinians.

"Our books basically tell us that everything the Jews do is fine and legitimate and Arabs are wrong and violent and are trying to exterminate us," said Daniel Banvolegyi, a 17-year-old high school student in Jerusalem.

"We are accustomed to hearing the same thing, only one side of the story. They teach us that Israel became a state in 1948 and that the Arabs started a war. They don't mention what happened to the Arabs -- they never mention anything about refugees or Arabs having to leave their towns and homes," said Banvolegyi.

Banvolegyi, who will be a high school senior this fall, and then will be drafted into the Israeli army next summer, said he argues with his friends about what he regards as racism in the textbooks and on the part of the teachers. He pointed out a worrisome example of how damaging the textbooks and prevailing attitudes can be.

"One kid told me he was angry because of something he read or discussed in school and that he felt like punching the first Arab he saw," said Banvolegyi. "Instead of teaching tolerance and reconciliation, the books and some teachers' attitudes are increasing hatred for Arabs."

Banvolegyi spoke about his schoolmates who, he says, "are dying to go into combat and kill Arabs. I try to talk to them but they say I don't care about this country. But I do care and that's why I tell them peace and justice are the only ways to work things out."

Racist Israeli Upbringing

Considering what the schools have to offer, both Banvolegyi and Atamneh agree that the oral tradition is one of the few ways to get the story straight.

"Unfortunately Israeli children's books are not an option for promoting equality in this society,"" said Atamneh, citing a book written by Israeli writer/researcher Adir Cohen called An Ugly Face in the Mirror.

Cohen's book is a study of the nature of children's upbringing in Israel, concentrating on how the historical establishment sees and portrays Arab Palestinians as well as how Jewish Israeli children perceive Palestinians. One section of the book was based on the results of a survey taken of a group of 4th to 6th grade Jewish students at a school in Haifa. The pupils were asked five questions about their attitude toward Arabs, how they recognize them and how they relate to them. The results were as shocking as they were disturbing:

Seventy five percent of the children described the "Arab" as a murderer, one who kidnaps children, a criminal, and a terrorist. Eighty percent said they saw the Arab as someone dirty with a terrifying face. Ninety percent of the students stated they believe that Palestinians have no rights whatsoever to the land in Israel or Palestine.

Cohen also researched 1,700 Israeli children's books published after 1967. He found that 520 of the books contained humiliating, negative descriptions of Palestinians. He also took pains to break down the descriptions:
Sixty six percent of the 520 books refer to Arabs as violent; 52 percent as evil; 37 percent as liars; 31 percent as greedy; 28 percent as two-faced; 27 percent as traitors, etc.

Cohen points out that the authors of these children's books effectively instill hatred toward Arabs by means of stripping them of their human nature and classifying them in another category. In a sampling of 86 books, Cohen counted the following descriptions used to dehumanize Arabs: Murderer was used 21 times; snake, 6 times; dirty, 9 times; vicious animal, 17 times; bloodthirsty, 21 times; warmonger, 17 times; killer, 13 times; believer in myths, 9 times; and a camel's hump, 2 times.

Cohen's study concludes that such descriptions of Arabs are part and parcel of convictions and a culture rampant in Hebrew literature and history books. He writes that Israeli authors and writers confess to deliberately portraying the Arab character in this way, particularly to their younger audience, in order to influence their outlook early on so as to prepare them to deal with Arabs.

"So you can see that if you grew up reading or studying from these books, you'd never know anything else," said Atamneh.

"But in the case of Palestinians, we grow up 500 meters away from what used to be a town or village and is now a Jewish settlement. Our parents and grandparents tell us all about it; endlessly they talk about it. It's the only way."

Maureen Meehan is a free-lance journalist who covers the West Bank and Jerusalem.
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:09   #15
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

barfo :

Leef er maar eens mee ...

Ziehier een voorbeeld van deze vakantie :

Belgische toeristen geterroriseerd in Egyptisch luxehotel
In het vijfsterrenhotel Radisson SAS Resort in de Egyptische badplaats Taba leven 72 Belgische toeristen op voet van oorlog met circa 200 Arabische Israëliërs. Die terroriseren al dagenlang het zwembad, "dat ze als openbaar toilet gebruiken", en de restaurants, "die ze als vuilnishopen achterlaten". De hoteldirectie zette extra veiligheidspersoneel in en de rivaliserende groepen hebben nu een aparte zone aan het zwembad en de buffetten. Touroperators Thomas Cook en Neckermann hebben de Belgen alternatieve hotels in de buurt aangeboden. (belga)



De door jou geciteerde 'madame' schijft in humo zéker ...

Wanneer ga je naar de winkel barfo ?

Terrorisme is vooral een kwestie van "timing" ... én de papfles nu ...

Beste Groeten.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:23   #16
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
bruut geweld stelde :



bruut moslim geweld, je hebt gelijk ! eerst sorry, voor het woord te veel, maar als democraat laat ik je de vrije keuze :

bruut geweld, of :
moslim geweld

is inderdaad hetzelfde ...

eigenlijk is het hopeloos nog veel metaforen aan jou te besteden want je anti-joods sentiment maakt het je onmogelijk nog progressief te oordelen; je oordeelt niet maar veroordeelt (is de naam van je baas soms De Witte ?).

mocht je een allochtoon zijn : proficiat je intigratie is op de goede weg want je praat al vlaams én dat is ook alles; maar verbrand (gebiedende wijze van verbranden) je cash niet op de weg naar de assimilatie ... die weg is nog lang en bezaaid met Disney-figuren.

wat ook merkwaardig is :

- noch jij;
- noch één van je gelijkgerichte-companen heeft maar één woord over voor de essentie van de zaak :

"het WEGWERPEN van een westers cultuursymbool".

ach ja ! ze zijn misschien bezig met ... hun volle aandacht is waarschijnlijk gericht op het ONTVANGEN van dat ander westers cultuursymbool :

OCMW-geld !


Basy Lys plaatste nog een bemerking :



het is vooral op de laatste alinea dat ik je anti-joodse aandacht wil vestigen !

"men" brengt nu speciale moslim baby-voeding op de markt. wordt nu het geweld al ingevoerd met de "papfles" .... ????

Beste Groeten.

maar grappig predatorken toch... Je bent op je bekje gegaan omdat je de zionistische memri "vertaling" *propaganda* gemakkelijkerwijze hebt aangenomen,je staat met je mond vol tanden , ziet geen uitweg en dan komen er alleen nog maar wat stupiede persoonlijke verwijtjes he

nog veel meer beste groeten !
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:28   #17
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
Israeli Textbooks and Children's Literature Promote Racism and Hatred Toward Palestinians and Arabs
Israeli Textbooks and Children's Literature Promote Racism and Hatred Toward Palestinians and Arabs Citaat:
Published: July 17, 2007 Author: maureen Meehan

Israeli Hate Education

Israeli Textbooks and Children's
Literature Promote Racism and
Hatred Toward Palestinians and Arabs

By Maureen Meehan

Israeli school textbooks as well as children's storybooks, according to recent academic studies and surveys, portray Palestinians and Arabs as "murderers," "rioters," "suspicious," and generally backward and unproductive. Direct delegitimization and negative stereotyping of Palestinians and Arabs are the rule rather than the exception in Israeli schoolbooks.

Professor Daniel Bar-Tal of Tel Aviv University studied 124 elementary, middle- and high school textbooks on grammar and Hebrew literature, history, geography and citizenship. Bar-Tal concluded that Israeli textbooks present the view that Jews are involved in a justified, even humanitarian, war against an Arab enemy that refuses to accept and acknowledge the existence and rights of Jews in Israel.

"The early textbooks tended to describe acts of Arabs as hostile, deviant, cruel, immoral, unfair, with the intention to hurt Jews and to annihilate the State of Israel. Within this frame of reference, Arabs were delegitimized by the use of such labels as 'robbers,' 'bloodthirsty,' and 'killers,'" said Professor Bar-Tal, adding that there has been little positive revision in the curriculum over the years.

Bar-Tal pointed out that Israeli textbooks continue to present Jews as industrious, brave and determined to cope with the difficulties of "improving the country in ways they believe the Arabs are incapable of." Hebrew-language geography books from the 1950s through 1970s focused on the glory of Israel's ancient past and how the land was "neglected and destroyed" by the Arabs until the Jews returned from their forced exile and revived it "with the help of the Zionist movement."

"This attitude served to justify the return of the Jews, implying that they care enough about the country to turn the swamps and deserts into blossoming farmland; this effectively delegitimizes the Arab claim to the same land," Bar-Tal told the Washington Report.

"The message was that the Palestinians were primitive and neglected the country and did not cultivate the land."

This message, continued Bar-Tal, was further emphasized in textbooks by the use of blatant negative stereotyping which featured Arabs as: "unenlightened, inferior, fatalistic, unproductive and apathetic." Further, according to the textbooks, the Arabs were "tribal, vengeful, exotic, poor, sick, dirty, noisy, colored" and "they burn, murder, destroy, and are easily inflamed."

Textbooks currently being used in the Israeli school system, says Bar-Tal, contain less direct denigration of Arabs but continue to stereotype them negatively when referring to them. He pointed out that Hebrew- as well as Arabic-language textbooks used in elementary and junior high schools contain very few references either to Arabs or to Arab-Jewish relations. The coordinator of a Palestinian NGO in Israel said that major historical events hardly get a mention either.

"When I was in high school 12 years ago, the date '1948' barely appeared in any textbooks except for a mention that there was a conflict, Palestinians refused to accept a U.N. solution and ran away instead," said Jamal Atamneh, coordinator of the Arab Education Committee in Support of Local Councils, a Haifa-based NGO. "Today the idea communicated to schoolchildren is basically the same: there are winners and losers in every conflict. When they teach about 'peace and co-existence,' it is to teach us how to get along with Jews."

Atamneh explained that textbooks used by the nearly one million Arab Israelis (one-fifth of Israel's population) are in Arabic but are written by and issued from the Israeli Ministry of Education, where Palestinians have no influence or input.

"Fewer than 1 percent of the jobs in the Education Ministry, not counting teachers, are held by Palestinians," Atamneh said. "For the past 15 years, not one new Palestinian academic has been placed in a high position in the ministry. There are no Palestinians involved in preparing the Arabic-language curriculum [and] obviously, there is no such thing as affirmative action in Israel."

In addition, there are no Arabic-language universities in Israel. Haifa University, Atamneh points out, has had a steady 20 percent Arab student population for the past 20 years. "How can that figure have remained the same after all these years when the population in the north [of Israel] has grown to over 50 percent Arab?"

Answering his own question, Atamneh rattles off statistics that reflect excellent high school scores among Arab students which he contrasts to their subsequent lower-than-average performance in Hebrew-language college entrance exams given by the state.

"No major scholarships have ever been awarded to an Arab; there are no dorms for Arabs and no college-related jobs or financial aid programs. They justify this legal discrimination by the fact that we do not serve in the army. There are numerous blatant and official methods used to keep Palestinian Arabs out of the universities."

Absence of Palestinian Identity in Schoolbooks

Dr. Eli Podeh, lecturer in the Department of Islamic Studies and Middle East History at the Hebrew University in Jerusalem, says that while certain changes in Israeli textbooks are slowly being implemented, the discussion of Palestinian national and civil identity is never touched upon.

"Passages from 'experts' about the existence of a Palestinian identity were introduced, but in general it appeared that the textbook authors were not eager to adopt it," said Dr. Podeh, adding that "the connection between Palestinians in Israel and Arabs in Arab countries is not discussed. Especially evident is the lack of a discussion on the orientation of Palestinians to the [occupied] territories.

"While new textbooks attempt to correct some of the earlier distortions, these books as well contain overt and covert fabrications," said Dr. Podeh. "The establishment has preferred -- or felt itself forced -- to encourage the cover-up and condemn the perplexity."

One Israeli public high school student told the Washington Report that the contents of the schoolbooks and the viewpoints expressed by some teachers indeed have a lasting negative effect on youngsters' attitudes toward Palestinians.

"Our books basically tell us that everything the Jews do is fine and legitimate and Arabs are wrong and violent and are trying to exterminate us," said Daniel Banvolegyi, a 17-year-old high school student in Jerusalem.

"We are accustomed to hearing the same thing, only one side of the story. They teach us that Israel became a state in 1948 and that the Arabs started a war. They don't mention what happened to the Arabs -- they never mention anything about refugees or Arabs having to leave their towns and homes," said Banvolegyi.

Banvolegyi, who will be a high school senior this fall, and then will be drafted into the Israeli army next summer, said he argues with his friends about what he regards as racism in the textbooks and on the part of the teachers. He pointed out a worrisome example of how damaging the textbooks and prevailing attitudes can be.

"One kid told me he was angry because of something he read or discussed in school and that he felt like punching the first Arab he saw," said Banvolegyi. "Instead of teaching tolerance and reconciliation, the books and some teachers' attitudes are increasing hatred for Arabs."

Banvolegyi spoke about his schoolmates who, he says, "are dying to go into combat and kill Arabs. I try to talk to them but they say I don't care about this country. But I do care and that's why I tell them peace and justice are the only ways to work things out."

Racist Israeli Upbringing

Considering what the schools have to offer, both Banvolegyi and Atamneh agree that the oral tradition is one of the few ways to get the story straight.

"Unfortunately Israeli children's books are not an option for promoting equality in this society,"" said Atamneh, citing a book written by Israeli writer/researcher Adir Cohen called An Ugly Face in the Mirror.

Cohen's book is a study of the nature of children's upbringing in Israel, concentrating on how the historical establishment sees and portrays Arab Palestinians as well as how Jewish Israeli children perceive Palestinians. One section of the book was based on the results of a survey taken of a group of 4th to 6th grade Jewish students at a school in Haifa. The pupils were asked five questions about their attitude toward Arabs, how they recognize them and how they relate to them. The results were as shocking as they were disturbing:

Seventy five percent of the children described the "Arab" as a murderer, one who kidnaps children, a criminal, and a terrorist. Eighty percent said they saw the Arab as someone dirty with a terrifying face. Ninety percent of the students stated they believe that Palestinians have no rights whatsoever to the land in Israel or Palestine.

Cohen also researched 1,700 Israeli children's books published after 1967. He found that 520 of the books contained humiliating, negative descriptions of Palestinians. He also took pains to break down the descriptions:
Sixty six percent of the 520 books refer to Arabs as violent; 52 percent as evil; 37 percent as liars; 31 percent as greedy; 28 percent as two-faced; 27 percent as traitors, etc.

Cohen points out that the authors of these children's books effectively instill hatred toward Arabs by means of stripping them of their human nature and classifying them in another category. In a sampling of 86 books, Cohen counted the following descriptions used to dehumanize Arabs: Murderer was used 21 times; snake, 6 times; dirty, 9 times; vicious animal, 17 times; bloodthirsty, 21 times; warmonger, 17 times; killer, 13 times; believer in myths, 9 times; and a camel's hump, 2 times.

Cohen's study concludes that such descriptions of Arabs are part and parcel of convictions and a culture rampant in Hebrew literature and history books. He writes that Israeli authors and writers confess to deliberately portraying the Arab character in this way, particularly to their younger audience, in order to influence their outlook early on so as to prepare them to deal with Arabs.

"So you can see that if you grew up reading or studying from these books, you'd never know anything else," said Atamneh.

"But in the case of Palestinians, we grow up 500 meters away from what used to be a town or village and is now a Jewish settlement. Our parents and grandparents tell us all about it; endlessly they talk about it. It's the only way."

Maureen Meehan is a free-lance journalist who covers the West Bank and Jerusalem.

__________________
D.R. : love talks to everyone, money talks more
dit zal je dus nooit van memri te horen krijgen
alleen pro zion propaganda, al goed dat ze ondertussen bij de bevolking ontmaskerd zijn, nu alleen sommige newschannels nog. Maar die zijn nog in handen van...juist
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:44   #18
Hoogmoed
Gouverneur
 
Hoogmoed's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Locatie: Belgie !!!!
Berichten: 1.219
Standaard

hehe...
der zijn een paar islamofoben zwaar op hunne bek gegaan hier...
zoals ik al zei moesten ze vertellen dat de wereld plat is ... ze zouden het nog geloven ook...
een islamofoob is een idioot!
__________________
Hoogmoed komt voor de val!
De geschiedenis leert dat elk rijk gedoemd is te verdwijnen.

Divide et impera .... Panem et circenses


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 13:31   #19
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
Israeli Textbooks and Children's Literature Promote Racism and Hatred Toward Palestinians and Arabs
U stelt het bedrieglijk voor alsof de tekst recent zou zijn. Hij dateert reeds van 1999! Zie http://www.ipc.gov.ps/ipc_e/ipc_e-1/...ticles_76.html

En wie de moeite wil doen om de originele tekst te lezen op dewelke de auteur haar bewering baseert: http://www.tau.ac.il/education/homepg/bar-tal/ Bar-Tal, D. (1998). Societal beliefs in times of intractable conflict: The Israeli case. International Journal of Conflict Management, 9, 22-50. (Also published in Megamot, 1999, 39(4), 443-491, in Hebrew).

Overigens gaat het niet om 124 schoolboeken, maar wel om 142, en het is niet Bar-Tal die die boeken bestudeerde, maar wel een zekere Firer:
The most extensive and comprehensive study of history school textbooks in Israel was done by Firer (1985). She content analyzed 142 history textbooks, used in the Jewish schools in Israel, during four periods between 1900-1984, to examine their role as agents for Zionist socialization. Of special importance for the present paper are findings which pertain to books published between 1948-1967, because in those years, there was a unanimous view in Israeli society that the Israeli-Arab conflict is intractable.
Bar-Tal haalt in zijn tekst nog verschillende andere studies aan.

Bar-Tal had reeds in 1993 vastgesteld dat Arabieren werden omschreven als "unenlightened, inferior, fatalistic, unproductive, apathetic, in need of a powerful paternalism. In addition it was said that their customs were different, as well as their homes, occupations, and their ways of life in general. They were presented as divided, tribal, exotic, people of the backward East, poor, sick, dirty, noisy, colored. Arabs are not progressive, they are fast to increase, ungrateful, not part of us, non-Jews. Moreover they burn, murder, destroy, are easily inflamed, and vengeful. " Ik heb niet gevonden hoe elk van deze eigenschappen werd gedocumenteerd.

Toemaatje: de aangehaalde publicatie van Adir Cohen dateert van 1985 ...
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 09:39   #20
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
De discussie rond die vertaling aanhalen om de diensten van Memri te discrediteren is intellectueel oneerlijk, en zelfs voor een forum uitermate goedkoop. Memri's vertalingen zijn doorgaans van goede kwaliteit.




Zionisten moeten toch blijven liegen he, memri is een zionistich propagandavehikel, niets meer. Dat ze genadeloos ontmaskerd zijn, zit de uitverkorenen ook op dit forum duidelijk niet lekker
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be