![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Moest ik volgende tekening publiceren: ![]() Ik zou door dezelfde mannen nogal worden uitgescholden voor fascist.
#2 |
Minister-President
|
![]() Tantist, in het leven wordt je nu eenmaal veel uitgelachen en uitgescholden voor je geloof/politieke overtuiging.
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt gelijk, Tantist, maar moet jij als volksnationalist niet voor Palestijnse-staat-met-Jeruzalem-als-hoofdstad zijn?
|
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun argument dat ze er 2000 jaar eerder verdreven werden roept bij mij volgend tafereeltje op: Berlusconi: "Guyke, ik drop de helft van mijn Italianen in Vlaanderen" Verhofstadt: "Maar Silvio toch, hoe komt ge daar nu plots bij." B: "Tsja, jong, 2057 jaar terug had Jules Caesar deze gebieden toch ferm veroverd en waren ze Romeins grondgebied. Dat verstaat ge toch wel hee?" G: ![]() Anderzijds zitten de Joden daar nu reeds meer dan een halve eeuw en hebben ze die woestijnstaat uitgebouwd tot een leefbaar land..... Niet makkelijk om elk daar nu te geven wat hem toekomt. Wat ik mij soms als naïeveling afvraag: Kan het geld dat aan de oorlogsmachinerie en leger aldaar gespendeed wordt, niet aangewend worden om zo wel Joden als Palestijnen een luxe-appartementje te geven met de nodige voorzieningen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superstaaf ,je naiëve opmerking is een terechte.
Probleem is dat het hier geen tegenstelling van have's and Have nots meer is ,maar van extremisten aan beide zijdes van de geweerlopen.Als beide partijen eens gingen kijken hoe ze het beter kunnen krijgen, dan was Israel een modelstaat. Maar enkele internationale belangen staan daar op het spel.En een conflicthaardje is altijd mooi meegenomen als bliksemafleider. Het is ook een feit dat de palestijnen nog steeds niet meer hebben dan 50j geleden, ,zelfs een stuk minder,nadat hun "broeders" tot 2 keer toe geprobeerd hebben de joden terug in zee te drijven. Probleem is.. palestina in 1940 was niet meer dan een stukje woestijn met wat nederzettingen en 2 of 3 oude stoffige steden. anno 2003 is er een serieus stuk vruchtbaar en zou het stuk grond het meest leefbare van de wijde omgeving kunnen zijn. En niet dankzij een stel woestijnstuivers.
#8 | ||
|
![]() Citaat:
De tekst en de vlag suggereren dat de Joden moeten verdwijnen uit Israël (of toch uit Jeruzalem) en dat vind ik dubieus. Het is hetzelfde als wanneer men zou zeggen dat de Nederlandstaligen uit Brussel moeten verdwijnen... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Geen woorden in mijn mond leggen die ik niet gezegd heb, dat lijkt wel jullie gewoonte te zijn he...
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drink je champagne zelf op, want dat heb je waarschijnlijk nooit gezegd.
Dat zeg ik ook helemaal niet, ik zeg alleen dat dat wel gebruikelijk is voor volksnationalisten - zoals jij. |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwoord toch maar, aub.
|
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ze hebben er beiden recht op.
#14 |
Burger
|
![]() Beste BUBer u doet uw traditie van onwetendheid alweer grote eer aan.
Volksnationalisten zijn per definitie tegen kolonialisme en imperialisme. Vandaar dat u mij, nooit of nimmer de partij zult zien kiezen van Joodse kolonisten in Palestijnse gebieden. Belgicisten daarentegen, die hun onland België, zagen geboren worden op imperialistische tekentafels in rokerige Londense achterkamers, hebben het waarschijnlijk minder moeilijk om Joodse expansiedrift te gedogen. |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is heel stom maar ook heel typisch dat de palestina-kwestie wordt herleidt tot een joden-palesteinen conflict. Het is helemaal geen oorlog tussen twee volkeren maar tussen de leiders van die twee volkeren. Dat is sowieso bij elke oorlog want volkeren voeren zelf geen oorlog om het simpele feit dat zij weten dat zij de eerste én enige slachtoffers zijn.
Twee: het probleem kan simpel opgelost worden door een democratische staat Palestina te maken waar iederéén gelijke rechten heeft. D�*t is de bedoeling van de Staat Palestina van op die vlag.
![]() |
#16 |
|
![]() En die ene hoofdstad Jeruzalem dan, Pelgrim? Met alle respect, maar dit is gewoon eenzijdig de Palestijnen steunen door de PvdA. Ik ben ook voor een eigen Palestijnse staat, maar zo'n vijandige opstelling tegenover Israël helpt daar niets aan. Zij zijn net zo extremistisch als de extreemrechtse partijen in Israël die voor deportatie van alle Palestijnen uit de bezette gebieden pleiten.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() Oh toe pelgrim waarom niet gewoon toegeven dat de Palestijnse strijd dezelfde grondwaarde heeft als de Vlaamse(gelukkig geweldloze) strijd voor zelfbeschikking.
Kijk naar de ontstaansreden van de Vlaamse beweging. Een in weze progressieve emancipatiestrijd, tegenover een imperialistische kracht. Blijkbaar zien zelfverklaarde linkse ideologen dit nog steeds niet in. Of denkt u dat de Vlaamse beweging uitsluitend uit rechts addergebroed bestaat/bestond? |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u al mijn vorige postings erop naleest zal u ongetwijfeld merken dat ik flamingant ben (én links, heel links zelfs). En gelooft u me maar dat ik het een zeer spijtige zaak vind dat al wat Vlaams is per definitie als extreem-rechts bestempeld wordt.
Wat betreft de PvdA, met die stalinisten heb ik vooreerst niets te maken. Die partij heeft ook het monopolie daarop niet.
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mijn argusoog zal u voortaan stalken op dit forum, met de voorkennis die u mij zopas liet geworden. Voorts raad ik u met drang aan om u te vermenigvuldigen in astronomische getale, linkse flaminganten als onszelf zijn er namelijk niet in grote oplage. Zeker niet in die orde om weerwerk te bieden aan degenen die de Vlaamse zaak verkrachten in de diepste geborgten van hun egonationalisme. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal mijn best doen.