Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2007, 13:24   #1
donrad
Vreemdeling

Standaard kafka in de provence : frankrijk als politiestaat

Zo werd mijn langverwachte vakantie in de provence een echte hel , voor mezelf en mijn gezin.

Na een restaurantbezoek in Beaucaire werd ik gestopt door de plaatselijke politie voor een alcoholcontrole. Niks ergs , had slechts een paar glazen wijn , en aperitief en veel water gedronken gedurende de hele avond. Toch blaasde ik positief ( 0,3 promille ) , en moest mijn wagen aan de kant laten staan.

Tot zover geen probleem ! Toen een plaatselijke politieman er niet in slaagde mijn wagen te parkeren , stelde ik hem voor dit voor hem te doen. Toen brak de hel los : ik werd in een politiewagen geduwd , en naakt in en smerige politie-cel gegooid. Toen mijn vrouw de politiemannen attent maakte op een medische aandoening waar ik last van heb , werd een ambulance gebeld , om me naar het ziekenhuis te brengen. Eens deze aangekomen , maakte ik de opmerking dat ik slechts wilde meegaan , vergezeld door mijn gezin. Dit was niet toegelaten . Ik stelde voor om dan maar in de cel te blijven : was niet toegelaten .

Na heel wat discussie , en heel wat bedreigingen van de politie naar mijn gezin toe , vertrok de ambulance zonder mij. Mijn zoon werd opgesloten in onze wagen , mijn vrouw en ikzelf stonden uren buiten op straat , de autosleutels had de politie meegenomen.

Om 6 hr ’s morgens arriveert de brandweer-ambulance. Mijn zoontje , dat ondertussen in slaap was gevallen , werd manu militari door 6 politiemannen uit de wagen gesleurd , en meegenomen naar het politiebureel.
Ik werd in de ambulance geforceerd.

Aangekomen op de spoed-afdeling in het ziekenhuis van nîmes , werd mij na enkele uren verteld dat ik zou opgesloten worden , gedurende het hele WE in de gesloten psychiatrische instelling.

Zo geschiedde : ik werd daar onder een zeer streng regime opgesloten , bij de allerzwaarste gevallen. De medische staf vond het een schande , maar was verplicht mij deze maatregel op te leggen. De artsen vonden het niet menselijk , dat ik daar als gezond mens diende te verblijven.

Ik kreeg geen hulp van de reisverzekering , noch van de Belgische ambassade in parijs , noch van mijn persoonlijke hospitalisatie-verzekering.

Iemand van de medische staf , stopte mij op maandag een telefoonnummer toe van een gerenomeerd advocaat in Nîmes : hij heeft mij samen met de artsen op maandagnamiddag vrij gekregen.

Ondertussen stelden we vast dat ik niet meer in het bezit was van mijn rijbewijs. Mijn raadsman in Nimes was in de mogelijkheid om de procureur rechtstreeks te contacteren : hij had geen weet over de intrekking van mijn rijbewijs : de alcoholintoxicatie was zeer miniem. Woensdag werd het plots terug gevonden door de politie , en werd ik uitgenodigd om dit te gaan halen. Mijn raadsman raadde me dit af , daar de politie dit moment zou aangrijpen , om toch een dossier tegen me te kunnen opstellen. Hij raadde me aan naar België terug te keren , hij stuurt me het rijbewijs na wanneer hij het in handen krijgt.

Case closed ?

Mijn gezin is emotioneel gekraakt . Geen enkele hulp van de Belgische instanties !

Laatst gewijzigd door Akira : 12 augustus 2007 om 13:46.
donrad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:29   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ja, de mensen verschieten dan als ze eens door het systeem getrokken worden. Plots is het niet goed.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:41   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Sorry, maar ik vind dit verhaal toch een tikkeltje ongeloofwaardig overkomen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:48   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Deze keer ben ik het helemaal eens met jou.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 14:32   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het valt nog goed mee vind ik, normaal krijg je nog wat motten op uw kop ook.
't is toch dat wat iedereen wilt hé?
Voila!
Oud 12 augustus 2007, 14:35   #6
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En waarom?
Als ik dat vragen mag...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 14:53   #7
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En waarom?
Als ik dat vragen mag...
Ik meen dat zoiets toch het nieuws zou halen.
Oud 12 augustus 2007, 15:06   #8
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik meen dat zoiets toch het nieuws zou halen.
In Frankrijk?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 15:23   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

duveltje kan dit verhaal wel begrijpen omdat ik ook zo iets soortelijk mee heb gemaakt

Mijn ex vrouw had 8 jaar geleden een hersenbloeding,en op een zeker ogenblik vroeg ze iets voor de pijn,ik gaf haar een Dafalgan en ze viel in een diepe slaap

Toen ik na en paar uur besloot de dokter te bellen kwam deze dokter van wacht ter plaatse,deze besloot na het horen van het verhaal een ziekenwagen op te roepen
De dokter vertelde de abulanciers dat ik een paar Dafalgans had gegeven,ik mocht zelfs nog niet mee rijden naar het ziekenhuis

Zij vertelde mij dat mijn vrouw zelfmoord wilde plegen,en dat ze daarom was opgenomen op de psygiatrie
Ik heb 5 weken aan één stuk moeten aantonen dat het iets anders was,maar de dokters weigerde naar mij te luisteren
Ten einde raad ben ik dan terecht gekomen bij een oogarts in dat ziekenhuis die een hersenchan beveelde
Toen plots na de uitslag van die scan konden ze hun niet voldoende exuseren

Ik denk zelf dat je dit aan Duupje mag vragen wat zij kende ons toen al

duveltje
Oud 12 augustus 2007, 15:50   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.jouwfilmpjes.nl/videos/politie_malta_pwnd
Oud 12 augustus 2007, 15:56   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

0,3 promille ... als ik het goed voorheb, is het in Vlaanderen nog altijd 0,5 dat je mag hebben;
bovendien heb ik eens gehoord (maar van horen zeggen, hoort ge liegen ...) dat ge in Fr zelfs iets meer moogt hebben, als ge iets gedronken hebt in een restaurant bij een maaltijd ...
(als ik veel tijd heb, ga ik eens trachten dat op te zoeken).

Toch een eigenaardig verhaal.
Als die Franse flikken zo elk één toerist per dag kontroleren, en wie heeft er geen 0,3 promille in La Douce France ..., dan moet het daar stikken van het volk in die psichiatrie ...

Allez kom, zeg eens eerlijk, wat is er echt gebeurd?
Toch iets teveel gedronken en wat verkeerd ingeschat dat die Franse flikken geen gevoel voor humor hebben en een ander gedacht van "niet akkoord zijn" en diens meer? Hebt gij zo'n beetje neiging om agressief te worden als ge gedronken hebt misschien?
Smijt het eens in de groep, kom ...

Of is het, met uw eerste post hier, een mislukte poging om een stadslegende op gang te brengen ..???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 augustus 2007 om 16:00.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 16:03   #12
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
0,3 promille ... als ik het goed voorheb, is het in Vlaanderen nog altijd 0,5 dat je mag hebben;
bovendien heb ik eens gehoord (maar van horen zeggen, hoort ge liegen ...) dat ge in Fr zelfs iets meer moogt hebben, als ge iets gedronken hebt in een restaurant bij een maaltijd ...
(als ik veel tijd heb, ga ik eens trachten dat op te zoeken).

Toch een eigenaardig verhaal.
Als die Franse flikken zo elk één toerist per dag kontroleren, en wie heeft er geen 0,3 promille in La Douce France ..., dan moet het daar stikken van het volk in die psichiatrie ...

Allez kom, zeg eens eerlijk, wat is er echt gebeurd?
Toch iets teveel gedronken en wat verkeerd ingeschat dat die Franse flikken geen gevoel voor humor hebben en een ander gedacht van "niet akkoord zijn" en diens meer? Hebt gij zo'n beetje neiging om agressief te worden als ge gedronken hebt misschien?
Smijt het eens in de groep, kom ...

Of is het, met uw eerste post hier, een mislukte poging om een stadslegende op gang te brengen ..???
Sè... Nu staat meneer op ontploffen...
Oud 12 augustus 2007, 16:24   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

http://www.frankrijkalsvakantieland.nl/alcohol.htm

Thema's > Alcohol

Het is in Frankrijk verboden een voertuig te besturen met meer alcohol in het bloed dan 0,5 mg of meer per liter bloed. De politie en de gendarmerie mogen automobilisten aan een alcoholtest onderwerpen.

Het is zelfs als u lopend bent verboden dronken op de openbare weg te zijn.

Het is verboden alcoholhoudende dranken te verkopen of aan te bieden aan minderjarigen onder de 16 jaar (in drankgelegenheden, winkels en openbare plaatsen). Als u een minderjarige thuis laat drinken totdat hij dronken is, begaat U in Frankrijk een strafbaar feit.

http://nl.franceguide.com/home.html?...&EditoID=11867

Alcoholgebruik
Iedereen die in staat van dronkenschap rijdt, brengt de veiligheid van zijn passagiers en van de andere weggebruikers ernstig in gevaar. Het is daarom verboden een voertuig te besturen met een alcoholgedeelte in het bloed van 0,5 g of meer per liter bloed (in plaats van 0,7 g voor 15 september 1995). De politie en de gendarmerie mogen automobilisten aan een alcoholtest onderwerpen. Het is verboden zich in staat van dronkenschap (zelfs te voet) op de openbare weg te bevinden. Wie een minderjarige laat drinken totdat hij dronken is, begaat een strafbaar feit. Het is verboden alcoholhoudende dranken te verkopen of aan te bieden aan minderjarigen onder de 16 jaar (in drankgelegenheden, winkels en openbare plaatsen). Volgens de Franse wet van 10 januari 1991 is het verboden alcoholhoudende dranken binnen te brengen in fitnesscentra of instellingen voor sportbeoefening.

http://www.infofrankrijk.com/pagina/Politie/88/

De meest begane overtredingen, de strafpunten en de boetes:

strafpunten boetes in €
Rijden met alcohol 0,5 tot 0,8 promille

6
135
Rijden met meer dan 0,8 promille

6
tot maximaal 4500
Rijden zonder veiligheidsgordel

3
135
Rijden zonder veiligheidshelm

3
135
Niet handsfree telefoneren

2
35
Snelheidsovertreding <20 km.

1
135 (€ 90 bij betaling binnen 2 weken)
Snelheidsovertreding tussen 20 en 30 km.

2
Snelheidsovertreding tussen 30 en 40 km.

3
Snelheidsovertreding tussen 40 en 50 km.

4
Snelheidsovertreding >50 km.

4
tot maximaal 1500
Herhaling van deze overtreding

6
tot maximaal 3750

Naast de genoemde boetes kan de rechter bij extreem alcoholgebruik het rijbewijs voor drie jaar intrekken en een gevangenis van maximaal twee jaar opleggen. Wie herhaaldelijk (binnen drie jaar na de eerste overtreding) veel te hard rijdt, kan ook zijn rijbewijs voor drie jaar verliezen en riskeert een celstraf van drie maanden. Dat is vooral in Frankrijk geen lolletje.

In Frankrijk zijn bekeuringen (amendes) voor verkeersovertredingen (infractions) in vijf klassen ingedeeld, oplopend naar de ernst van de overtreding. De boetes kunnen direct worden betaald aan de agent of via het plakken van een zegel (timbre fiscal) op de bon. De zegels zijn o.m. te koop bij de bureaux de tabac. Ook kan binnen 3 dagen nog een cheque worden gestuurd (14 dagen als de overtreding is geconstateerd door een flitspaal). Betaalt men later dan zal de te betalen boete flink hoger zijn, € 135 na 45 dagen en € 375 als nog langer met betalen is gewacht. Boetes zijn ook via internet te betalen.

Frankrijk hanteert vijf categorieën van overtredingen:

1. Verkeerd parkeren en het niet kunnen tonen van de autopapieren (boete € 11 bij betaling binnen 30 dagen; bij betaling na 30 dagen € 33). Parkeren op een plek voor gehandicapten levert een boete van € 135 op.
2. Onnodig lang claxonneren, het niet dragen van de veiligheidsriemen, hinderlijk parkeren, weigeren tol te betalen, langzamer dan 80 kilometer per uur op de linker rijbaan rijden (boete € 22 als ter plaatse wordt betaald of binnen 3 dagen, € 35 binnen 30 dagen en € 75 na 30 dagen)
3. Gebreken aan de auto zoals verlichting, uitlaat, verkeerde afmetingen kentekenplaten (boete € 45 als ter plaatse wordt betaald, € 68 binnen 30 dagen en € 180 na 30 dagen)
4. Ernstiger overtredingen, zoals te hard rijden, rijden door het rode licht of niet stoppen voor een stopbord, gevaarlijk inhalen, overschrijding van de ononderbroken middenstreep, geen voorrang verlenen, parkeren op een busbaan, rijden op de veiligheidsstrook van een autosnelweg, gladde banden, rijden onder invloed, geen gordel om (boete € 90 als ter plaatse wordt betaald, € 135 binnen 45 dagen en € 375 na 45 dagen). Ook kan de rechter een opschorting van het rijbewijs opleggen. Men kan dan alleen op afgesproken tijdstippen rijden.
5. Veroorzaken van ongelukken met gewonden (arbeidsongeschikt gedurende hoogstens drie maanden), onverzekerd rijden of rijden zonder rijbewijs (boetes worden vastgesteld door de rechter).
Onder misdrijven (délits) tijdens het verkeer verstaat de Franse wetgever onder meer:

Rijden met een alcoholpromillage in bloed van 0,5 of meer (gemeten via bloedonderzoek)
Zo gevaarlijk rijden dat het leven van anderen in gevaar komt;
Het rijden met een rijbewijs dat is ingetrokken;
Het doorrijden na een ongeluk;
Het overschrijden van de maximumsnelheid met ten minste 50 km per uur in het jaar nadat men voor deze overtreding al is bekeurd;
Het weigeren de auto te laten doorzoeken;
Het veroorzaken van een dodelijk ongeluk;
Het rijden met valse kentekenplaten;
Het weigeren het rijbewijs in te leveren wanneer dit is ingetrokken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 16:37   #14
Chipie
Banneling

Standaard

Gelukkig dat de onderstaande chauffeur zich niet in Frankrijk bevond oop hetogenblik van zijn 'betrapping':

Litouwer opgepakt met 8,4 promille in zijn bloed

Een bestuurder uit Litouwen is tijdens een alcoholcontrole betrapt met 8,4 promille alcohol in zijn bloed. Dat is zeventien keer het gemiddelde dat in meeste Europese landen is toegestaan.

De 50-jarige automobilist zei dat hij al anderhalve week lang zijn verjaardag vierde. In mei had de verkeerspolitie bij een automobilist in de Baltische staat een promillage van 7,3 vastgesteld.

De Litouwse krant Lietuvos Rytas sluit niet uit dat de meetapparatuur van de politie (die niet verder gaat dan 9,9) binnenkort moet worden aangepast.

Bron

Oud 12 augustus 2007, 16:52   #15
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Gelukkig dat de onderstaande chauffeur zich niet in Frankrijk bevond oop hetogenblik van zijn 'betrapping':

Litouwer opgepakt met 8,4 promille in zijn bloed

Een bestuurder uit Litouwen is tijdens een alcoholcontrole betrapt met 8,4 promille alcohol in zijn bloed. Dat is zeventien keer het gemiddelde dat in meeste Europese landen is toegestaan.

De 50-jarige automobilist zei dat hij al anderhalve week lang zijn verjaardag vierde. In mei had de verkeerspolitie bij een automobilist in de Baltische staat een promillage van 7,3 vastgesteld.

De Litouwse krant Lietuvos Rytas sluit niet uit dat de meetapparatuur van de politie (die niet verder gaat dan 9,9) binnenkort moet worden aangepast.

Bron

En was die zat?
Oud 12 augustus 2007, 20:03   #16
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donrad Bekijk bericht
Zo werd mijn langverwachte vakantie in de provence een echte hel , voor mezelf en mijn gezin.

Na een restaurantbezoek in Beaucaire werd ik gestopt door de plaatselijke politie voor een alcoholcontrole. Niks ergs , had slechts een paar glazen wijn , en aperitief en veel water gedronken gedurende de hele avond. Toch blaasde ik positief ( 0,3 promille ) , en moest mijn wagen aan de kant laten staan.

Tot zover geen probleem ! Toen een plaatselijke politieman er niet in slaagde mijn wagen te parkeren , stelde ik hem voor dit voor hem te doen. Toen brak de hel los : ik werd in een politiewagen geduwd , en naakt in en smerige politie-cel gegooid. Toen mijn vrouw de politiemannen attent maakte op een medische aandoening waar ik last van heb , werd een ambulance gebeld , om me naar het ziekenhuis te brengen. Eens deze aangekomen , maakte ik de opmerking dat ik slechts wilde meegaan , vergezeld door mijn gezin. Dit was niet toegelaten . Ik stelde voor om dan maar in de cel te blijven : was niet toegelaten .

Na heel wat discussie , en heel wat bedreigingen van de politie naar mijn gezin toe , vertrok de ambulance zonder mij. Mijn zoon werd opgesloten in onze wagen , mijn vrouw en ikzelf stonden uren buiten op straat , de autosleutels had de politie meegenomen.

Om 6 hr ’s morgens arriveert de brandweer-ambulance. Mijn zoontje , dat ondertussen in slaap was gevallen , werd manu militari door 6 politiemannen uit de wagen gesleurd , en meegenomen naar het politiebureel.
Ik werd in de ambulance geforceerd.

Aangekomen op de spoed-afdeling in het ziekenhuis van nîmes , werd mij na enkele uren verteld dat ik zou opgesloten worden , gedurende het hele WE in de gesloten psychiatrische instelling.

Zo geschiedde : ik werd daar onder een zeer streng regime opgesloten , bij de allerzwaarste gevallen. De medische staf vond het een schande , maar was verplicht mij deze maatregel op te leggen. De artsen vonden het niet menselijk , dat ik daar als gezond mens diende te verblijven.

Ik kreeg geen hulp van de reisverzekering , noch van de Belgische ambassade in parijs , noch van mijn persoonlijke hospitalisatie-verzekering.

Iemand van de medische staf , stopte mij op maandag een telefoonnummer toe van een gerenomeerd advocaat in Nîmes : hij heeft mij samen met de artsen op maandagnamiddag vrij gekregen.

Ondertussen stelden we vast dat ik niet meer in het bezit was van mijn rijbewijs. Mijn raadsman in Nimes was in de mogelijkheid om de procureur rechtstreeks te contacteren : hij had geen weet over de intrekking van mijn rijbewijs : de alcoholintoxicatie was zeer miniem. Woensdag werd het plots terug gevonden door de politie , en werd ik uitgenodigd om dit te gaan halen. Mijn raadsman raadde me dit af , daar de politie dit moment zou aangrijpen , om toch een dossier tegen me te kunnen opstellen. Hij raadde me aan naar België terug te keren , hij stuurt me het rijbewijs na wanneer hij het in handen krijgt.

Case closed ?

Mijn gezin is emotioneel gekraakt . Geen enkele hulp van de Belgische instanties !
Ter attentie van de onverdraagzame Blokkers: Het is hier in Belgenland dan toch nog zo slecht niet hé...
En maar klagen, zeuren en verzuren...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 20:44   #17
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn zoontje , dat ondertussen in slaap was gevallen , werd manu militari door 6 politiemannen uit de wagen gesleurd , en meegenomen naar het politiebureel.
Nogal extreem. Misschien had je dat lijk niet in de koffer mogen verstoppen?

Ik kan niet wachten op de film "De Hel van Beaucaire"

Laatst gewijzigd door Goldband : 12 augustus 2007 om 20:45.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 02:06   #18
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Sorry maar hier kreeg die oude moef terecht een lichte tik hoor.
Ze probeerde het pistool van de agent te grijpen of zat aan zijn broek te futselen, in dat geval weet je als agent nooit en reageer je snel.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 05:51   #19
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ter attentie van de onverdraagzame Blokkers: Het is hier in Belgenland dan toch nog zo slecht niet hé...
En maar klagen, zeuren en verzuren...
Sinds wanneer willen die dan bij Frankrijk horen?
Oud 13 augustus 2007, 09:24   #20
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Sorry maar hier kreeg die oude moef terecht een lichte tik hoor.
Ze probeerde het pistool van de agent te grijpen of zat aan zijn broek te futselen, in dat geval weet je als agent nooit en reageer je snel.
Of het terecht was weet ik niet, daarvoor is het filmpje te onduidelijk. Maar het was in elk geval geen "lichte tik"! Een knietje in je ribbenkast is als bejaarde heus niet 'licht'.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be