Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2007, 15:21   #1
duncan
Banneling

Standaard Protest tegen huizensloop Doel

kobaf
administrator
leefloner

Protest tegen huizensloop Doel
« Gepost op: Vandaag om 10:09:29 » Citaat

--------------------------------------------------------------------------------
Protest tegen huizensloop Doel

De Vlaamse regering wil in Doel nog voor het einde van het jaar 126 huizen afbreken, dat is zo'n 2/3de van het dorp. Doel moet verdwijnen voor de uitbreiding van de Antwerpse haven. Maar volgens Vlaams Belang bestaat de kans dat er in Doel geen uitbreiding van de haven komt. De inwoners mogen nog tot augustus 2009 in hun huizen blijven. Daarna moeten ze onherroepelijk vertrekken

Duncan :

duncan
syndicalist

Re: Protest tegen huizensloop Doel
« Antwoord #1 Gepost op: Vandaag om 16:13:45 » Citaat

--------------------------------------------------------------------------------

BIJ hoge & BIJ lage machte mag ik schrijven en spreken om te zeggen dat ze het geweten zullen hebben DEZE keer !

BIJ ELK pand waor die VOZE politiekers hun VOZE vingers aan zetten brand ik een kaarsje om beetje energie om te zetten naar PURE WRAAK .

Des te meer panden ZE zullen afbreken des te meer tegenwind van ALLE partijen zij zullen kennen .
PER pand = 1 % minder stemmen op hun partij en geloof me als ik mij ermee bemoei ROLLEN er hoofden

Gedaan met meneer den brave verzorger die werkt bij mensen thuis NU is het gemeend want ARMOEDE zit nu overal in België en in alle lagen en dit al jaar en dag da moet is stoppen .

Wat ZEKERS ook is mag stoppen zijn die ROT feesjes die de burgemeesters van Bergen op zoom / Kapellen en Doel steeds doen ....ipv DUIZENDEN euro's weg te gooien zouden is wa meer rond zich mogen leren kijken .

Ze zullen mijnen naam ni snel vergeten wacht maar .....BIJ deze roep ik ALLE doelenaars op tot crimineel gedrag zoals hun oversten en agenten en andere die op't & rond het gemeente huis werken .

Bij deze is zelfs werken geen haalbare kaart dus slaagt ZOVEEL mogenlijk mensen want dan krijgt ge een brood en een huis anders niet !

* 50% MEER ambtenaren en politiekers die men BEST traag afslacht zodoende krijgtge eten, rechten en een cel kamer mé alles erop en er aan .

Begint aub met onze nieuwe formateur die mag voor mij levenloos in de goot geklopt worden ....dat doet men met het eigen volk ook so NO PROBS .

NU reeds stijgt de agressie bij anarchisten en andre groepen gelijk hebben ze ....iets verliezen ze toch niet dermee .
* Raakt Doel aan en ik vervloek u MET krachte van het slechte EN het goede .....zekers proberen .

België = apenland waar de apen noten ingevoerd of gestolen goud is ...internationaal gezien hé
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 15:30   #2
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Ik ben een enorme voorstander voor het behoud van Doel. Maar als ik dingen lees die zo slecht geschreven zijn, om over de spelling nog maar te zwijgen, dan krult mijn maag in duizend tangen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 15:34   #3
Ambiorix

Standaard

ik zal het wsl met duncan eens zijn, maar doe de moeite niet om zulk een gezever te ontcijferen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 16:04   #4
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ben een enorme voorstander voor het behoud van Doel. Maar als ik dingen lees die zo slecht geschreven zijn, om over de spelling nog maar te zwijgen, dan krult mijn maag in duizend tangen.

Ge moest is weten HOEVEEL mensen krullende magen hebben van den honger EN dan heb ik het hier over BELGEN hé ni iet anders

Nederlands kent men toch niet ....vooral in hogere regionen ...merken mensen zoals mij ....ge zoudt veur minder .
Oud 16 augustus 2007, 16:09   #5
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik zal het wsl met duncan eens zijn, maar doe de moeite niet om zulk een gezever te ontcijferen.

Wist u dat iemand die moeite doet & tijd vrij maakt ( al is het 3 seconden meer gewoon om te begrijpen ) meer sociaal bewust is en intelligenter dan de rest .

Iets wat ik graag waardeer en koester mochten der meer mensen zijn zoals u in de politiek dan schreef ik anders + had ik een andere reflectieve en produktievere houding aangenomen; tjah mensen worden gemaakt & gevormd vandaag de dag .

* doordenkertje voor de slimme mensen :

Als morgen Doel ontploft en der valt GEEN dode dan staat er overmorgen nog zo'n centrale ....vallen er doden als Doel ontploft DAN PAS reageren we als mens DAN PAS worden er acties ondernomen in deze comforte welvarende staat .

* Democratie heeft nooit bestaat
Oud 16 augustus 2007, 16:36   #6
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
* Democratie heeft nooit bestaat
komaan man, doe gij dan tenminste moeite om geloofwaardig over te komen
Oud 16 augustus 2007, 16:45   #7
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

Enig idee waarom ik Duncan héét : ( betekent bruine soldaat )

denktge dat ik den enigen blanken belg zen die op dees forum & andere van men gat geef voor de show te stelen & aandacht ?!

Hahahaha nee nee ni echt ; ik spreek inderdaad voor vele en in de naam van vele naast mij niet achter mij of voor mij nee nee NAAST mij .

En of ik moeite doe om serieus over te komen op een democratische sociaal open manier dat merk ik nu al en voorhéén .

Als ik VEEL in dialekt schrijf dan is dat NIET om jullie te pesten ....heeft eerder te maken met een doordachte manier van praktische psychologie waar ik op een natuurlijke wijze sellectieve dialoog voering kan vormen .

Dat laatste kan mischien chinees klinken moh om de aardigheid zal ik ze her-formuleren :

Men RARE houding is BEWUST ter bescherming & bewust ter bevordering van dialoogvoering ....diegeenen die daar ni mee omkunnen mogen alvast GRAAG oprotten want die waren en zijn hier niet op dit forum om blogs of posts te volgen die hebben vermoedenlijk andere motieven
Oud 16 augustus 2007, 16:46   #8
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

Ikke geloof waardig lol amusant
Oud 16 augustus 2007, 16:49   #9
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Als ik VEEL in dialekt schrijf dan is dat NIET om jullie te pesten ....heeft eerder te maken met een doordachte manier van praktische psychologie waar ik op een natuurlijke wijze sellectieve dialoog voering kan vormen .
het is gewoon geen dialect.. het is onsamenhangend en moeilijk begrijpbaar geschreven
Oud 16 augustus 2007, 20:47   #10
Metternich

Standaard

Citaat:
Ikke geloof waardig lol amusant
Uw manier van schrijven is het geraaskal van een persoon die, in willekeurige volgorde, een bak Duvel en twee flessen jenever soldaat heeft gemaakt. Een hoop onsamenhanged geraaskal waarin de beschonken persoon in kwestie denkt dat hij de hele wereld geanalyseerd heeft en ineens de oplossingen ervoor gegeven heeft.

Ik zal niet ontkennen dat ik ook spelfouten en fouten in zinsbouw maak, maar het komt toch ook nooit in de buurt van dit...gebrabbel.

Oud 16 augustus 2007, 21:55   #11
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Breek die rommel eens snel af (Doel).
Oud 16 augustus 2007, 21:56   #12
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Breek die rommel eens snel af (Doel).
Waarom?

Oud 16 augustus 2007, 21:57   #13
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?
om de haven van Antwerpen te kunnen uitbreiden? indien we dit niet doen staat de toekomst op het spel?
Oud 16 augustus 2007, 22:01   #14
Metternich

Standaard

Citaat:
om de haven van Antwerpen te kunnen uitbreiden? indien we dit niet doen staat de toekomst op het spel?
Om even uw eigen partij te citeren:

Citaat:
Persnota
Maatschappij LSO en Vlaamse Gewest bereiden massale sloopactie voor van woningen in Doel

Gemeente geeft bijna uitsluitend positief advies voor de eerste golf van sloopaanvragen

Vlaams Belang protesteert tegen de onnodige afbraak van 2/3 van het dorpscentrum

Op basis van de regeringsbeslissing van 23 maart dit jaar bereidt de Maatschappij voor Grond en Industrialisatiebeleid Linkerscheldeoever een regelrechte kaalslag voor in het centrum van Doel. Vorig jaar werden er 42 woningen in het dorp afgebroken, de Vlaamse regering heeft vooropgesteld dat voor eind dit jaar 126 woningen worden afgebroken. In feite komt het erop neer dat men elke (niet beschermde) woning die leegstaat of vrij komt wil afbreken. Bij een bouwval met instortingsgevaar dient men op te treden. Maar hetgeen zich momenteel in Doel afspeelt is van een andere orde en geheel onaanvaardbaar. Intercommunale en Maatschappij hebben door hun obstructiepolitiek moedwillig woningen laten verkrotten. Leegstaande woningen die momenteel nog in goede staat verkeren worden door deze instanties moedwillig beschadigd.

De Maatschappij heeft momenteel voor 40 woningen in de Camermanstraat (15), Havenweg (16) en Engelsesteenweg (9) een sloopaanvraag ingediend. De gemeente Beveren dient hierbij advies te geven. Voor 28 woningen werd reeds een gunstig advies verleend. Voor de andere woningen ontbreekt het technisch verslag of een bijkomend advies. Na deze eerste golf van sloopaanvragen zijn de andere straten aan de beurt. In de praktijk wil men elk gebouw dat eigendom is van de Maatschappij en niet meer bewoond is afbreken. Enkel de woningen die palen aan woningen die nog in eigendom zijn van eigenaars of andere instanties worden niet bedreigd.

Onder de bedreigde woningen bevinden zich heel wat waardevolle gebouwen, een aantal werden ook opgenomen in een erfgoedgids met vermelding van hun karakteristieke eigenschappen. Voor deze woningen werd een bijkomend advies aan Monumenten en Landschappen gevraagd. Vermoedelijk zal dit hoogstens een uitstel van enkele weken met zich meebrengen. Eveneens bereidt de Maatschappij de aanbesteding van de te slopen gebouwen voor, vermoedelijk wil men in september nog starten met het slopen.

De gemeente Beveren heeft vorig jaar in haar actieplan een paragraaf over renovatie, toezicht en opbouwwerk opgenomen. Blijkbaar was dat een doekje voor het bloeden. De gemeente stemt in met het zogenaamde besliste beleid van de Vlaamse regering. Voor geen enkele bedreigde woning worden er door de gemeente inspanningen geleverd om de sloop te vermijden. Dankzij de medewerking van de gemeente dreigt het patrimonium van Doel en het unieke dambordpatroon onherroepelijk beschadigd te worden. Nochtans zou de gemeente heel wat kritische vragen kunnen stellen en weerwerk kunnen bieden tegen deze onnodige en onaanvaardbare afbraak.

De verminking van een dorp (waarvoor de overheid ongeveer 40 miljoen euro in de minne heeft betaald) is onnodig. Zowel de Vlaamse regering als de gemeente Beveren houden er rekening mee dat er geen verdere havenuitbreiding (zogenaamde nuloptie) komt. In de zogenaamde relictenvisie van de gemeente wil men de kerk, kerkhof, molen en enkele andere gebouwen bewaren in een niemandsland. Zowel voor de huidige bewoners als de vele bezoekers is het onbegrijpelijk dat men momenteel 2/3 van het dorp wil slopen.

Namens het Vlaams Belang zal ik bij elke sloopaanvraag de nodige vragen stellen. De ganse nota kan u nalezen via:
http://www.vlaamsbelangbeveren.be/ar...?id=499&cat=17

Op het einde van de nota vindt u het overzicht van de sloopaanvragen per straat.

Beveren, 15 augustus 2007
Bruno Stevenheydens
Fractievoorzitter Vlaams Belang
De link komt van http://www.vlaamsbelangbeveren.be/ar...?id=498&cat=10

Oud 16 augustus 2007, 22:03   #15
Ambiorix

Standaard

Citaat:
"de toekomst"?
leg uit.

Ik vind dat de economie begrensd moet worden door leefbaarheid en ecologie.
Oud 16 augustus 2007, 22:33   #16
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om even uw eigen partij te citeren:

De link komt van http://www.vlaamsbelangbeveren.be/ar...?id=498&cat=10
06/07/2005 Vlaams Belang blijft verdeeld over het Deurganckdok dat vandaag wordt geopend. De Wase afdeling blijft thuis, de Antwerpse afdeling komt. De Wase mandatarissen, aangevoerd door Frans Wymeersch, vinden het ,,niet opportuun'' om naar de openingsplechtigheid af te zakken. Volgens Wymeersch heeft de Vlaamse overheid te weinig aandacht besteed aan enkele ,,nevenaspecten''. Zo zal het nieuwe getijdendok volgens de partij leiden tot ,,grote mobiliteitsproblemen en zijn er problemen met de uitvoering van het woonrecht in het polderdorp Doel en als gevolg van de natuurcompensaties, waardoor de landbouwers grond verliezen voor de havenuitbreiding". De Wase partij-afdeling zet zich bovendien af tegen de bouw van het Saeftinghedok, een nog groter containerdok in de haven (op de plaats waar nu nog Doel ligt, red.) dat er eventueel komt als de noodzaak ervan kan worden aangetoond. De Antwerpse afdeling van Vlaams Belang is steeds een fervent voorstander van dat dok. Filip Dewinter zetelt zelfs in de raad van bestuur van de Antwerpse haven, de bouwheer van het dok. Dewinter is een voorstander van het Saeftinghedok. ,,Maar dan moet het wel om een goed voorbereid dossier gaan. We willen geen herhaling van wat er bij het Deurganckdok is gebeurd.'' (DS)
Oud 16 augustus 2007, 22:33   #17
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"de toekomst"?
leg uit.

Ik vind dat de economie begrensd moet worden door leefbaarheid en ecologie.
om de groei van de haven te garanderen alsook het jobbehoud is het nodig dat de haven uitbreidt op linkeroever
Oud 16 augustus 2007, 22:35   #18
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
het is gewoon geen dialect.. het is onsamenhangend en moeilijk begrijpbaar geschreven
Ja voor mensen zoals u wel ja
Oud 16 augustus 2007, 22:40   #19
Ambiorix

Standaard

Citaat:
om de groei van de haven te garanderen alsook het jobbehoud is het nodig dat de haven uitbreidt op linkeroever
correctie: om de stijging van de verhouding winst/jobs te garanderen. Snapt ge het verschil?

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 16 augustus 2007 om 22:40.
Oud 16 augustus 2007, 22:41   #20
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ja voor mensen zoals u wel ja
ja idd ik ben dom en ik snap slimme mensen zoals u niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be