![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() "Entourage van de koning maakte Filip en Laurent kapot"
![]() "De entourage van de koning wil dat alles altijd loopt zoals zij het wil en niet zoals de prinsen het zelf willen", vertelt Rudy Bogaerts, de voormalige privéleraar van prins Laurent. In zijn boek over de monarchie dat in september in het Nederlands en het Frans verschijnt, klaagt Bogaerts het gedrag van de adviseurs van de koning aan dat volgens hem bijgedragen heeft tot het slechte imago van de prinsen en de monarchie. "Ik onthul niets pervers. Ik wil alleen uitleggen hoe Filip en Laurent afgemaakt zijn en ik wil niet dat ze ook de volgende afmaken", aldus Bogaerts. "Ik wil ook uitleggen hoe Boudewijn het slachtoffer geweest is van die onbekwame entourage. Letterlijk het slachtoffer: hoe kun je anders verklaren dat Boudewijn, na enkele waarschuwingen, in Spanje niet vergezeld was van een bekwaam persoon die hartmassage kon toepassen en dat hij zo lang heeft moeten wachten op de dokter van het dorp", voegt hij eraan toe. In zijn boek viseert Rudy Bogaerts rechtstreeks de kabinetschef van de koning, Jacques van Ypersele de Strihou. "Ik heb nooit problemen gehad met koning Boudewijn, koning Albert of koningin Paola, integendeel", verduidelijkt Bogaerts. "Toen Boudewijn de rampzalige opleiding van zijn neven vaststelde, was zijn wanhoop immens groot. Ik kan u verzekeren dat hij een diepe voorliefde had voor Filip en Laurent. Hij was overtuigd van wat hij moest doen maar de entourage wou het monopolie over de prinsen behouden", aldus Bogaerts. (belga) Laatst gewijzigd door DenKempenzoon : 20 augustus 2007 om 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Hmmm. Boudewijn die een diepe voorliefde had voor Laurent?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Had het "anders" kunnen lopen met jullie zelf ? We zijn wie we zijn : het product van onze genen, onze omgeving en onze opvoeding. Misschien hadden we de prinsen beter laten opgroeien temidden van de ranchero's op de argentijnse pampa's.. Misschien hadden we spaanstalig opgevoede would-be monarchen eerder aanvaardt dan franstalige producten van een koninklijke hofhouding. Ik wens die mensen al het goede dat mogelijk is een lang en gelukkig leven en dat hun kinderen niet voor hen sterven.
Anderzijds vind ik dat deze staat zo vlug mogelijk omgevormd moet worden in een meer democratische republiek.
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Ik betwijfel de stelling van Rudy Bogaerts. Van een ezel zal je nooit geen koerspaard maken.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien niet maar dat is nog geen reden om die ezel te castreren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een gecastreerde ezel gedraagt zich wel een stuk rustiger en minder opgefokt ! ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Spreek je over eigen ervaring?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Gehoord van een vlaamse boer die ezels fokt in de Ardennen !
![]()
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() met gecastreerde ezels ? Dat is een wereldprimeur !
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: