![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Leterme die zijn taak terug indient bij de koning. De kloof tussen VL en WAL is zo groot geworden dat verzoening niet meer mogelijk geacht werd door Leterme.
Hoe belangrijk was vandaag volgens u? Zal dit een voetnoot worden in de geschiedenis? Of de dag waarop Vlaanderen wakker werd en zich realiseerde dat België niet meer werkt. Uw gedachten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Valt af te wachten, maar ik denk wel dat dit het begin van een keerpunt is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is een mentaal keerpunt voor de Vlaamse kiezers en politici omdat we nu eens weten dat we het been kunnen stijf houden, voor langer dan een week.
Hoe het verder gaat en hoe het eventueel afloopt is nog even koffiedik kijken. Watch and see... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, dit zal gewoon één van die vele moeilijke periodes voor België zijn.
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste.
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() is niet te voorspellen, we hebben geen glazen bol ( ik in elk geval toch niet )
hopelijk word de modale vlaming wakker, de vlaming die niet in politiek geinteresseerd is dus. al denk ik eerder dat het gewoon een héél moeilijke en vooral lange periode zal zijn voor belgie. ik hoop dat de boel barst, mr .......
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() - Geven de Vlamingen nu toe, dan spelen ze rechtstreeks in de kaart van LDD en VB, dan belooft 2009 een heel interessant jaar te worden.
- Geven de franstaligen toe dan worden ze afgemaakt in Wallonië. Vlaanderen behaalt zijn staatshervorming. PS wordt terug de grootste partij en dit wekt wrevel in Vlaanderen. - Geeft geen van beide toe dan is dat per definitie het einde van het land omdat een regering vormen dan niet meer mogelijk is. Dan hou ik nog geen rekening met het federale parlement waar men voor BHV kan stemmen. Of met het Vlaamse parlement waar men zich (laten we wat dromen) kan uitroepen tot échte deelstaat van België, of tot onafhankelijke staat (als het écht vastzit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toegeven helpt niet lang als 'partners' die elkaars bloed kunnen drinken zich tot elkaar blijven te veroordelen.
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() In elk geval, het is een klucht.
![]() |
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Welcome to (fiscal) paradise, paars forever Paars wordt verankerd in de grondwet. Freya en Guy op de bank en ze doen het weer, Als neveneffect stijgt de Bel20 tot 10000 voor nieuwjaar En in 2020 wordt er een standbeeld opgericht voor de laatste belgische dopper die uiteindelijk ook een jobke krijgt, in het museum voor stempelkaarten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() (uit een ander topic) :
Wat ik tot voor een jaar echt NOOIT had durven dromen is het feit dat er dezer dagen bijna overal gepraat wordt over een mogelijk onafhankelijk Vlaanderen. Hoe zeer de media dit thema altijd heeft genegeerd, des te meer lijkt er nu over gesproken te worden. Heb het zelfs van mensen gehoord die in de verste verte niet geïnteresseerd zijn in "de politiek". We beleven historische tijden. Dit is een keerpunt. Laat de geesten nog wat rijpen en het onafhankelijke Vlaanderen is een feit. De mensen zien nu eindelijk in dat de Belgische constructie niet meer werkt. Misschien kraai ik te vroeg victorie, maar het is een feit: we hebben nog nooit zo dicht bij een splitsing van Belgie gestaan als vandaag. Laten we daarop drinken. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 23 augustus 2007 om 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik hoop het, maar ik betwijfel het ten zeerste.
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Heel belangrijk, het toont maar weer eens hoe onbekwaam de tsjeven.
En dan maar de schuld om CDH steken, al te gemakkelijk. Die waren anders wel duidelijk dat ze niet wilden mee doen aan een staatshervorming. Nog maar eens een hopeloze vlaming die zijn tanden stuk bijt op zijn republikeinse ideen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Omdat CDH niet wou onderhandelen over bepaalde punten is het de schuld van hen?
ALs je als formateur een regering wil vormen gaat het niet op van eventjes met je zaak te komen en dan maar er vanuit gaan dat iedereen dat gaat slikken. Wel ik vind nog steeds dat de CD&V er zelf moet voor zorgen, maar ja veel blaten en weinig wol ![]() |
![]() |
![]() |