![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe is het heelal ontstaan? | |||
Zoals in genesis beschreven (in 7 dagen door god) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,88% |
Door god maar niet zoals genesis beschrijft |
![]() ![]() ![]() |
9 | 13,24% |
De Big Bang is het begin van alles |
![]() ![]() ![]() |
25 | 36,76% |
De big bang maar dan als energie van een botsing tussen andere dimensies |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,88% |
Ik zou het echt niet weten |
![]() ![]() ![]() |
22 | 32,35% |
Anders, namelijk : |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,88% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Hoe is alles ontstaan? In de VS gelooft een grote meerderheid dat dat duidelijk in genesis beschreven staat. Hoe zit het op dit forum?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof in theïstische evolutie. Daarom stem ik voor een mengeling tussen "God maar niet zoals in Genesis" (tenzij symbolisch) en "Big Bang". Ik zal echter niet zeggen dat de BB alles heeft doen ontstaan, daarom heb ik maar voor "God maar niet zoals in Genesis" gekozen.
Laatst gewijzigd door lombas : 15 augustus 2007 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Big Bang (begin van tijd en ruimte) , aangezien daar tastbaar bewijs voor is.
Er is geen enkel bewijs voor God, Genesis of whatever.....dewelke tot het domein van menselijke fantasie horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Big Bang is het begin van alles in dit universum, het begin van onze dimensies van tijd en ruimte. Dat wil niet zeggen dat er daarbuiten/daarvoor, je kan het niet goed beschrijven omdat het zich niet in onze dimensies bevind, niks anders is/was.
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zolang er geen plausibeler theorie is kan je aan mij enkel de Big Bang kwijt. Een god als dusdanig lijkt me enkel handig om zaken die je wetenschappelijk (nog) niet kan bewijzen, te verklaren. Heb je geen verklaring dan is het het werk van god, tja...dat is al te gemakkelijk.
ALs er trouwens al een god zou zijn, is het ferm crapuul dat hij zijn creatie op dergelijke wijze behandeld. Hoeveel onschuldigen sterven er van honger? Hoeveel sterven er door oorlogen die er om godsdienstige reden worden gevoerd? Uw god zou een psychopatisch trekje moeten hebben om dergelijke zaken te laten gebeuren. Het miller experiment toont pefect aan dat je geen goddelijke interventienodig hebt om "leven" te creëren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Big Bang theorie ontstond wel en werd in het begin aangegrepen als bewijs voor het bestaan van 'een' God.
Lemaitre en zo, je weet wel. Daarom werd het ook eerst verworpen door de aanhangers van het Newtoniaanse "statische" universumbeeld, zoals Einstein. ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik moet hier wel aan toevoegen dat het nog geen sluitend bewijs is maar het klinkt wel veel aannemelijker dat 2 dimensies tegen elkaar aan botsen en daar zoveel energie uit vrijkomt voor een big bang dan het grote niets waar plots iets opduikt.
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Het enige juiste antwoord is natuurlijk: "ik zou het echt niet weten." Alhoewel er sterke aanwijzigingen zijn dat we zijn begonnen met een "Grote Knal" is dit op het moment nog steeds onbewezen. Daarnaast kan men zichzelf natuurlijk afvragen wat de oorzaak van de Big Bang was, het zou bijvoorbeeld mogelijk kunnen zijn dat een of ander transdimensionaal wezen (die wij nu als god zouden beschouwen) een klein foutje maakte bij zijn scheikundeles en zo voor ons het begin inluidde.
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet het niet en aanvaard dat.
Dat de mens als denkend individu een antwoord zoekt op uiteenlopende materies is logisch. Mede daardoor bestaat de mens vandaag nog. Maar simpelweg "geloven" dat een God de wereld heeft geschapen getuigt in mijn ogen van "lichtgelovigheid". God is een verzinsel van de mens. Laatst gewijzigd door Havana : 15 augustus 2007 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Niet kunnen lezen maar wel willen discussieren over het ontstaan van het heelal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 augustus 2007 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik zie weinig tegenstrijdigheid tussen de Big Bang-theorie en het boek Genesis eerlijk gezegd. Dat hemel en aarde door God geschapen zijn behoeft geen betoog want ge voelt dat toch. Zonder de aanwezigheid van energie was er geen Big Bang geweest. En energie kan vooralsnog niet opgewekt worden (enkel omgezet). Energie is sinds de Big Bang overal in het universum aanwezig. Zoals God. Zonder energie was er van leven noch evolutie sprake geweest. Zonder God evenmin. Maar net zoals sommigen volhouden dat de aarde een platte schijf is, zijn er anderen die het bestaan van God maar niet willen erkennen ... Ondanks het feit dat alles wat ons omringt door Zijn hand is geschapen. Hoe meer bewijs kan men nog vragen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En die energie dat ge voelt is leven, geniet er van!
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 15 augustus 2007 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 15 augustus 2007 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Wat is nu eigenlijk de vraag?
'Hoe is alles ontstaan?' of 'Hoe is het heelal ontstaan?'
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Slimmerik! leg uit!
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voil�*, dit vind ik de beste uitleg.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |