![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Beste meneer Dewinter,
Wat zijn uw plannen mbt het Liberaal Appel voor 2004? Ik stel deze vraag omdat de meeste mensen eindelijk wel eens duidelijkheid willen. Laat me U er even bij zeggen dat de meeste mensen waarmee ik praatte binnen onze partij, het Liberaal Appel, enkel geinteresseerd zijn in een zeer losse samenwerking voor de verkiezingen van 2006 en zeker niets voor 2004. Mijn persoonlijke mening is dat het Vlaams Blok en het Liberaal Appel wel kunnen samenwerken over concrete projecten, zoals het migrantenstemrecht, maar dat er voor de rest geen echte ideologische overeenkomsten zijn. Uw idee graag? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mij lijkt het logisch dat partijen, wanneer ze eenzelfde standpunt delen, zouden samenwerken.
De partijen die het CS onderschreven sluiten dat uit. Begrijpe wie begrijpe kan.... |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is voor vele partijen op basis van programma onmogelijk samen te werken met bv. het Vlaams Blok, omdat er fundamentele verschillen zitten (stel u maar eens een samenwerking tussen de SPa en VB voor), maar over bepaalde punten is iedereen het eens (werk bv). In plaats van elkaar te bekampen dient men samen te werken om hiervoor oplossingen uit te werken. Maar ik doel zeker niet op een integrale samenwerking, met eender welke partij, aangezien de onafhankelijkheid van iedere partij, hoe klein ook, primair is.
![]() |
#5 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Alleen in de Belgische politiek is dit blijkbaar niet vanzelfsprekend. Dat is nu net het krankzinnige aan dat cordon sanitair gedoe. Dat andere partijen verplicht worden tegen hun eigen standpunt in te stemmen, omdat het Vlaams Blok nu net toevallig datzelfde standpunt deelt.... Daarméé houden onze oh zo politiek correcte partijen zich bezig, terwijl intussen duizenden mensen hun job verliezen.... |
||
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() ter aanvulling hiervan ook mijn tekst 'prioriteiten stellen', terug te vinden op de website van BUB-Antwerpen www.bu-a.be.
Echter, dit is niet enkel zo in België natuurlijk. Kijken we maar naar Frankrijk, waar ongeveer de halve Languedoc-Roussillonstreek werkloos is, maar in Parijs dient men enkel verbod op hoofddoeken in, in plaats van werk te maken van werk.
#7 |
Minister-President
|
![]() Ondertussen is mijn vraag nog steeds niet beantwoord.
Meneer Dewinter, uw mening? |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Meneer Dewinter, Leeft U nog?
Ik zie namelijk geen antwoord op mijn vraag verschijnen. Is de vraag te moeilijk of te onduidelijk? Ik stel ze nog eens, ditmaal kort en bondig: Wat zijn de plannen van het Vlaams Blok met het Liberaal Appel? |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Geachte Heer Van Nespen, u zal als lid van het Liberaal Appel ook wel beseffen dat het communautair programma van deze partij niet zo duidelijk is. Aangezien het Vlaams Blok van de Vlaamse onafhankelijkheid een prioritair strijdpunt maakt, is een gemeenschappelijke nationale lijst uiteraard geen evidentie. Op lokaal vlak is samenwerking in 2006 uiteraard wel mogelijk. Omtrent veiligheid, drugs, burgerzin, enz. lopen onze programma's voor een groot deel gelijk.
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Op lokaal vlak is samenwerking in 2006 uiteraard wel mogelijk. Omtrent veiligheid, drugs, burgerzin, enz. lopen onze programma's voor een groot deel gelijk. Dit is toch duidelijk, niet? Ward Beysen heeft anders al duidelijk Vlaamse reflexen getoond op diverse debatten. Hij zei zelfs, dat hij zich niet zou kanten tegen de eis voor een onafhankelijk Vlaanderen, op een debat in Edegem. Ik denk dat het eerder een deel van de achterban is die tegenwerkt.
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben binnen het Liberaal Appel één van de meest Belgicistische leden en ik sta zeker niet alleen! Voor de achterban hoeft de Vlaamse onafhankelijkheid niet zo nodig! Beste Filip, Ik dank U voor uw antwoord: Laat ons hopen dat U en Ward dan ook hun woord gestand houden! |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|