![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vraag me soms af wat de VB-top drijft. Ie ik denk niet dat er 'in de moderne (west)europese politieke geschiedenis' veel mensen zijn die het leven zo zuur gemaakt worden als het VB en u dan nog meer uitgesproken dan het VB zelf.
Vandaar dus de vraag, wat drijft u en uw partij? Zijn de electorale successen alleen voldoende om voort te blijven gaan tegen alle kritiek in of wordt u er soms toch moedeloos van? Dat proces bvb, ik denk dat uw bloed dan toch moet gaan koken als u daaraan denkt? Ik vind het alleszins wel opmerkelijk dat u daar in mijn ogen zo kalm onder blijft. Ik zou zelf al lang ontploft zijn vrees ik :/ Tweede vraag is of u denkt dat er een kans is dat er echt iets aan het bewegen is bij deze verkiezingen. De 'vlaamsere houding van CD&V' en het kartel met N-VA. bvb. Hoewel ik er een houding tegenover heb, van eerst zien en dan geloven zou dit misschien wel eens dé bondgenoot kunnen wijn waar u veel meer bij wint dan u zou hebben gewonnen bij een kartel VB/N-VA; Het CS dat de laatste maanden het toch overduidelijk moeilijker begint te krijgen.... Naar mijn aanvoelen zouden dit wel eens de verkiezingen kunnen zijn die een definitieve trendbreuk inleiden in de belgische politiek, ie het einde van het CS én een meerderheid die in de eerste plaats naar de vlaamse belangen kijkt. Het blijven vooralsnog dromen, maar durft u deze maal (vooralsnog zachtjes) te dromen? |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse houding zal vlug bekoeld zijn als ze de hielen van Di Ruppo zullen moeten likken om eventueel mee te regeren als deputy van de sociaal-democraten. Op een moment dat 4 Vlaamse partijen rond de 20% schommelen (met een foutenmarge van 2%) is het logisch dat sommigen de vreemdste bokkensprongen maken om toch maar de grootste te worden en/of blijven. Sommigen schieten ook eerder een bok maar dat is een ander verhaal.
PS. Heb je als eens gekeken naar de positie van ACW'ers op de lijsten van de CD&V? De voorzitter is een ACW'er en de populairste politicus van dit land is ook een ACW'er. Nu als er poen valt te rapen in allerlei raden van beheer dan is ie evenvlug ACW'er af maar kom. ![]() PS2. Het leven zuur gemaakt? 8) Als er één partij het leven zuur maakt dan is het wel het Blok. Ik stel vast dat -de VLD een geladen pistool heeft gegeven aan het Blok en nu als een stom rund wacht om afgeknald te worden de volgende verkiezingen. -de SP-a doet alsof het Vlaams Blok niet bestaat en ze geen enkele maar dan ook geen enkele moeite doen om hun oud kiezers die vroeger voor hen stemden terug te winnen. Het is nochtans mogelijk, dat merk ik iedere keer als ik met Blok-kiezers spreek. Enfin bij sommigen is dat al iets moeilijker dan bij anderen. ![]() -de CD&V even goed oppositie voert als de VLD regeert..... -de NVa een onderaanneming van de CD&V is geworden. Nu, op eens stand meer op minder zal het niet aankomen. Na het ACW, Unizo en de Boerenbond heb je nu de NVA. Join the club zou ik zo zeggen. Kunnen misschien samen met die van Spirit manillen als de belangrijke zaken besproken worden. En Groen. Nu veel last zal het Blok wel niet van die gasten hebben zeker? Enfin toch niet meer dan een ander. ![]() Blijft over.... 8) ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook al vindt u dat misschien terecht, het is absurd te stellen dat het niet zo is ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nope, die vraag laten ze liever rusten om hun liberale vriendjes van de VLD en SP-a niet kwaad te maken en hun eigen middenklasse leventje niet in vraag te hoeven stellen. |
||
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Als je de weddes bekijkt, en daarbij de sponsoring en hand- en spandiensten van enkele industriëlen, dan is het niet moeilijk om te begrijpen wat de VB politici drijft: macht en geld. |
|
![]() |
![]() |
#6 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een kamerlid verdient 95.927 € per jaar of 7.994€ per maand. Interessant toch? En ze vragen niet eens of je bekwaam bent om die job uit te oefenen, laat staan dat je een of ander diploma op zak hebt. Alles hangt er vanaf wie je kent in de partij, en of ze even een goede campagne voor je willen uitdokteren en je een verkiesbare plaats geven op de lijst, want je moet natuurlijk ook nog verkozen worden. Politiek dienstbetoon Eerst aan het Eigen Volk heet zoiets, en ook het Vlaams Blok doet daar gretig aan mee.
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De verdiensten zijn allemaal mooi en wel, maar 1. toen mensen als Dewinter, Annemans e.a. met het Vb begonnen betwijfel ik dat dat financieel een goede investering kan hebben geleken.
2. Van Annemans is het daarnaast geweten dat de VLD hem benadert heeft in het verleden, ik denk dat de klassieke politieke partijen voor carrièristen toch nog net iets meer perspectieven bieden dan het VB. Ik denk dan in de eerste plaats aan de (vetbetaalde) 'nevenfuncties' die daar makkelijk kunnen worden verkregen. En daarnaast heb je dan nog het voordeel dat je niet 'collectief uitgespuwd' wordt door een bepaald gedeelte van de bevolking... |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wanneer dergelijke individuen dan later samen een partij oprichten, raak je niet op een paar tellen van dat imago weer verlost. Dat blijven de mensen zich lang herinneren, vooral zij die die periode nog hebben meegemaakt want het Vlaams Blok bestaat toch al 25 jaar.
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() 'k zijn het eens met Piano. Ne mens die +/- 8.000 euro verdient per maand als parlementslid moet geen nevenfuncties en inkomens meer hebben.
Nu dat ook nog eens zeggen aan uw eigen partijgenoten he Piano.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |