![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() do 30/08/07 - Meer dan één miljoen ouders krijgen binnenkort van de school enkele vragen over de taal die hun kinderen spreken en de opleiding die ze zelf hebben gehad.
De enquête dient om het budget te berekenen voor het schooljaar 2008-2009, dus niet het huidige. Scholen met veel kansarme kinderen zullen meer geld krijgen. Dat moet scholen ook stimuleren om sociaal zwakkere leerlingen aan te trekken en zo de sociale mix te bevorderen. "Eigenlijk is het een manier om te weten in welke mate de ouders de wereld van de school kennen en in welke mate ze zelf in staat zijn om het kind te helpen als het het wat moeilijker heeft", zegt Vlaams minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke (SP.A, foto). Naast de gegevens uit de enquête zal het ministerie van Onderwijs ook rekening houden met de financiële situatie van de ouders en met de buurt waarin de leerlingen wonen. Die gegevens worden niet opgevraagd, omdat ze elders al beschikbaar zijn. Het nieuwe financieringssysteem voor scholen zou moeten uitgewerkt zijn voor het schooljaar 2008-2009. Vanaf dan zullen de middelen van de scholen niet meer afhangen van het net waartoe ze behoren. ---------------- Bron: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...0830_Onderwijs ---------------- Ik stel me hier serieus vragen bij, ten eerste is het net de SPA die pleitte voor taallessen voor migranten, dus na een aantal jaar zou je wel mogen verwachten dat er kan besloten worden dat de meeste migranten nu ook daadwerkelijk nederlands/frans spreken en lezen. Waarom moeten "kansarmen" op deze manier geholpen worden, begrijp me niet verkeerd wie kansarm is moet geholpen worden anders is dat een verliespost, maar dat mag niet ten koste gaan van de niet kansarme jongeren, integendeel door dit systeem gaat net het "hogere niveau" naar beneden getrokken worden door "kansarmen". Foute sutuatie lijkt het me. Daarnaast pusht hij indirect meer mensen in kansarmoede omdat deze daardoor makkelijk steun krijgen (want wie wil er nu werken als je geen taal hoeft te leren en dan nog meer geld krijgt) Stillaan vraag ik me af of het Vandenbroucke zichzelf niet verrijkt door de begoede klasse naar privéscholen te jagen.
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De overheid grijpt hoe langer hoe meer in in ons prive-leven en steeds minder mensen stellen zich hier nog vragen bij. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() zeker iets te verbergen MENEER DE BELGICIST
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Niet meer of niet minder dan elke ander Belg/Vlaming/Waal ....
Maar ik ben de betutteling en de Big Brother allures van de overheid wel meer dan kotsbeu. Het is trouwens niet geheel toevallig dat het bijna altijd de Vlaamse overheid is die over je schouder staat mee te loeren als je aan het pissen bent ![]() Nog een reden te meer om die Vlaamse navelstaarderij te wantrouwen... |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() hoe denkde gij de mense te con troleren zonder social controle die gans is weggevallen door die mei68mentaliteit?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Global Moderator
|