![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Open VLD: Eén miljoen 50-plussers aan het werk
(22/08/2007) Bijna één miljoen 50-plussers in België heeft een baan. Dat blijkt uit een enquête naar de arbeidskrachten van de federale overheidsdienst Economie. Sinds eind jaren’90 is het aantal ouderen in het arbeidsproces bijna verdubbeld. Naast het demografische effect van de vergrijzing zorgde vooral het generatiepact voor de nodige mentaliteitswijzing waarbij vroeger stoppen met werken steeds minder aan de orde is. In totaal steeg de werkgelegenheid met 3,3% waardoor bijna 4,5 miljoen Belgen een baan hebben. De 'senioren' nemen dus +22% van de beroepsbevolking voor hun rekening. Nog 77% te gaan en men zal tevreden zijn zekers...
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
trouwens, op je 45-ste kan je beter binnen zijn, want daarna vlieg je zo buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kijk ik ben nog maar 47 jaar, bij sollicitaties beschouwen ze mij als een product dat over zijn vervaldatum heen is...
Als een 50 plusser werk heeft dan kan die nog lang blijven werken maar als die zijn job verliest kan die doorgaans geen eerbaar werk meer vinden.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Welk diploma heb je?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tja, das zo'n uitzonderlijk geval... er zijn er tekort en die vinden dus altijd werk hé? Ze halen ze zelfs uit India omdat er hier te weinig van zijn.
Kwestie van vraag en aanbod. Je kunt van mij vandaag echter geen informaticus meer maken... geen bedrijf zou mij nog willen opleiden... nog liever Indiërs en Pakistani's invoeren. Ik zou nochthans graag als webdesigner of webeditor werken maar tegenwoordig moet je hier ook al voor kunnen programmeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Moet ik dat zo verstaan? of begrijp ik iets niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Komaan,
volg een cursus en ga dan terug solliciteren. Er is werk te veel momenteel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb meer dan voldoende gestudeerd in mijn leven en heb alles altijd zelf bekostigd. Eerbaar werk is werk in functie van de behaalde diploma's en het studieniveau. Vier jaar geleden pas behaalde ik een diploma pedagogische bekwaamheid. (ik geef dus regelmatig les ad interim)
Het is niet zo dat mijn diploma's onvoldoende zouden zijn om normaal gezien aan de juiste jobs te geraken. Het probleem zit hem bij de leeftijd...(alvast bij de privébedrijven), hoe ouder je bent hoe meer dat ze je moeten betalen in België en bovendien investeert men liever in jonge mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom mijn vraag : wat is eerbaar, of wat juist niet Een diploma geeft je NIET het RECHT op een werk dat ermee in verhouding is. Het biedt je meer KANSEN. Géén RECHTEN. Ik ben, ingevolge de gevolgen (baisse in de IT) van 11/9 onyslagen als Dispatch en IT manager. Ik rijd nu rond met een truck met gevaarlijke stoffen. Niet eerbaar genoeg zeker... Maar het brengt wél brood op de plank. .. waar ik niemand voor moet belasten... ik verdien het namelijk zelf. Ik had ook kunnen gaan stempelen natuurlijk... Als alle "gediplomeerden" eens leerden dat ze ne veel te dikke nek hebben, en gewoon het werk moeten doen dat voorhanden is, dan zouden we al veel verder staan, implaats van zoveel import arbeiders te hebben...
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dus... ze lusten je niet meer in de IT wereld en je hebt opgegeven om er nog werk in te zoeken. Men vindt je met andere woorden 'vervallen'.
Dat je tevreden bent met je huidige job is goed voor jou... maar dat belet andere mensen niet om hogere ambities te hebben niet? In mijn geval is dat voorlopig dus lesgeven tot ik mijn ambities kan verwezenlijken. En als ik ze niet kan verwezenlijken wegens te oud... dan blijf ik gewoon lesgeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar misschien valt er toch wel iets uit de boot... you never know.. ![]() Intussen : keep on trucking! ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben van opleiding bedrijfspsycholoog.
Vond niet direct het werk wat ik zocht, ondertussen wel. Heb dan gewoon een half jaar in den bouw gewerkt. Geen enkel werk is minderwaardig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En wat bedoel je met minderwaardig werk? Of bedoel je dat lesgeven een minderwaardig werk is misschien?
Laatst gewijzigd door Webcrusader : 24 augustus 2007 om 00:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in juli een tijdje als jobstudent gewerkt in een fabriek aan de band, daar stonden mensen (vast) te werken die een diploma Chemie hebben omdat ze niet onmiddellijk werk vinden ... Die werkten daar ondertussen ook al bijna een half jaar, nog altijd aan het afwachten tot er iets vrij komt wat wel op maat is van hun diploma. |
|
![]() |
![]() |