Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2007, 11:40   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard TAK en VVB vragen de Vlaamse politici het been stijf te houden

Het Taal Aktie Komitee en de Vlaamse Volksbeweging zakten vanmorgen (zondag 2 september) af naar naar het BLOSO-ontbijt ter gelegenheid van de Gordel. Met onze aanwezigheid wensten we de burgemeesters uit Halle-Vilvoorde die ijveren voor de splitsing van het kies- en gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde een hart onder de riem te steken en herhaalden we de boodschap die we nu al bijna vier jaar samen met de burgemeesters brengen: splits BHV ? zonder toegevingen. We vroegen de aanwezige politieke kopstukken om niet te zwichten voor de Franstalige dreigementen inzake BHV (maar ook inzake de noodzakelijke staatshervorming) en het been stijf te houden! Opdat zij de boodschap niet zouden vergeten, kregen enkele van hen (Kris Peeters, Eric Van Rompuy, Herman De Croo, Patrick Dewael en Bart De Wever) een houten been overhandigd met daarop ?Hou het been stijf ? splits BHV zonder toegevingen? (dezelfde boodschap wordt ook uitgedragen via een spandoek). Enkele politici werden vijf minuten opgehouden, want het vergt inderdaad maar vijf minuten politieke moed om BHV te splitsen. Na het vertrek van de burgemeesters (die van Zaventem naar Overijse fietsen om de splitsingeis te onderstrepen), zwermden de TAK?kers en VVB?ers uit over de Rand om van deze 27ste Gordel opnieuw een Vlaams en dus zwart-geel feest te maken.

Lees verder...
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 12:15   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jammer dat ik wegens een huis-, tuin- en keukenongelukje momenteel slecht te been ben, anders was ik er vandaag ook bij geweest.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:31   #3
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Taal Aktie Komitee
Dit blijft briljant.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:55   #4
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gehoord dat er al 's morgens vroeg rommel op de weg lag zoals spijkers, en dat richtingsaanwijzers verplaatst zijn.
De Franstalige burgemeester van Sint-Genesius-Rode zou geweigerd hebben de middelen ter beschikking te stellen om het op te ruimen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dit blijft briljant.
Oneliners geven je niet onmiddellijk gelijk.
Oud 2 september 2007, 14:08   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een beetje meer sabotage dan anders

Er waren dit jaar iets meer kleine sabotageacties, vooral vanmorgen vroeg, gericht tegen het Vlaamse karakter van de Gordel.

(Belga)

"Het is een bijzondere politieke situatie, dus we hebben er extra rekening mee gehouden", zegt Carla Galle van Bloso.

"Het is natuurlijk wel zo dat elke Gordel traditioneel - politieke crisis of niet - geconfronteerd wordt met spijkers, nagels, verkeerde wegwijzers... We waren erop voorbereid."

In Drogenbos, Meise, Overijse en Sint-Genesius-Rode waren voor 8 uur spijkers op de weg gestrooid. In Tervuren waren enkele wegwijzers omgedraaid.

Sinds 10 uur zijn er geen problemen meer gemeld.
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...70902_Gordelen

Meise is nu niet bepaald de Rand meer. Als de Franstalige pesterijen tot daar al reiken...
Oud 2 september 2007, 14:14   #6
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit blijft briljant.
Heb je ook nog commentaar op de pesterijen van de Franstaligen tegenover de deelnemers? Of blijf je daar liever selectief blind voor?
Oud 2 september 2007, 15:42   #7
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heb je ook nog commentaar op de pesterijen van de Franstaligen tegenover de deelnemer? Of blijf je daar liever selectief blind voor?
Nu kun je mij selectief blind noemen, maar ik zie nergens in de beginpost, noch in alle posts vóór de post die jij citeert iets staan over de pesterijen van de Franstaligen.

@Evilbu;

Wie probeert er nu in Hemelsnaam zijn gelijk te halen? Ik zeg dat ik het briljant blijf vinden. Voor de duidelijkheid; dat was een persoonlijke smaak-oordeel.

@Zwartengeel;

Waar is je bewijs dat het om Franstaligen ging? Of gaan we maar voor 'het is wrslk dat het Franstaligen zijn, dus zullen het Franstaligen zijn'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 2 september 2007, 15:42   #8
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om maar te zwijgen over je insinuatie dat het zo'n grote massa Franstaligen zou zijn.
Oud 2 september 2007, 15:58   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu kun je mij selectief blind noemen, maar ik zie nergens in de beginpost, noch in alle posts vóór de post die jij citeert iets staan over de pesterijen van de Franstaligen.
Volg jij de actualiteit zo'n beetje of weet je dan niet dat het gebruikelijk is dat er op de Gordel steevast sabotage-acties van Franstaligen plaatsvinden?

Citaat:
Waar is je bewijs dat het om Franstaligen ging? Of gaan we maar voor 'het is wrslk dat het Franstaligen zijn, dus zullen het Franstaligen zijn'?
Nee. Je hebt gelijk. Het zullen wellicht Vlamingen geweest zijn die overal de sabotage-acties uitgevoerd hebben om al die duizenden deelnemers die hen een steuntje in de rug komen geven een mes in de rug te duwen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 2 september 2007 om 15:58.
Oud 2 september 2007, 16:01   #10
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik heb gehoord dat er al 's morgens vroeg rommel op de weg lag zoals spijkers, en dat richtingsaanwijzers verplaatst zijn.
De Franstalige burgemeester van Sint-Genesius-Rode zou geweigerd hebben de middelen ter beschikking te stellen om het op te ruimen.

Oneliners geven je niet onmiddellijk gelijk.
Tja... die Franstalige Burgemeester zal stiekem hopen dat er een vlaams kindje van 9 met z'n gezicht in de spijkers valt.
Oud 2 september 2007, 16:10   #11
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Volg jij de actualiteit zo'n beetje of weet je dan niet dat het gebruikelijk is dat er op de Gordel steevast sabotage-acties van Franstaligen plaatsvinden?
Zover ik weet is er idd elk jaar een of andere sabotage-actie. Ik heb wel nog niet geweten dat er effectief mensen voor zijn opgepakt. (Wat het zeker niet uitsluit.)

Maar ga je dat als bewijs gebruiken dat elke sabotage-actie door Franstaligen gebeurt?

(Ik denk dat je btw 'Walen' bedoelt.)

Citaat:
Nee. Je hebt gelijk. Het zullen wellicht Vlamingen geweest zijn die overal de sabotage-acties uitgevoerd hebben om al die duizenden deelnemers die hen een steuntje in de rug komen geven een mes in de rug te duwen.
Heb jij maar zo'n kleine visie dat dat de enige alternatieve mogelijkheid is,
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be