![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Mag een mens al niet meer kiezen in welke taal?
Hoe zielig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Openbare besturen zijn niet "een mens".
Ge moet trouwens niet onnozel doen: als de wet u niet aanstaat, moet ge hem veranderen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 6 september 2007 om 06:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het gehoord, hé Bairhav?
Als de wet jou niet aanstaat moet je ze veranderen. Jammer voor jou hebben de rooien niks meer te zeggen.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal goed en wel.
Maar jullie vinden dit nog een goede wet ook, zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Zolang er Anschluss-nazis' in de buurt zitten, helaas wel ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Onlangs was ik in ons gemeentehuis getuige van een identificerende situatie. 2 mensen (een koppel) uit Charleroi stond aan de balie op zoek naar informatie want ze hadden net een huis gekocht. De beambte sprak hen eerst aan in het Nederlands maar vervolgde snel vriendelijk in het Frans dat ze niet konden bediend worden in het Frans, dat er geen faciliteiten gelden in gans Vlaanderen en dat alle documenten in het Nederlands waren opgesteld en moesten ingevuld worden. Wanneer de 2 Charleroi-ezen dit te horen kregen was het gemeentehuis te klein, ten gevolge van hun aggressieve en arrogante reactie begon de beambte gewoon vriendelijk Nederlands te spreken waardoor de stoppen helemaal sprongen. "Nous sommes quand même de Charleroi, vous ne pouvez jamais exiger que nous devons parler le néerlandais"
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moeten openbare besturen dan niet menselijk zijn ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo zijn ze, onze medelanders. Enfin, velen toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() in welke gemeente was dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() zowat in het centrum van de BH van V
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sint-Genesius-Rode..... de gemeente waar Vlamingen verdraagzaam zijn en werken alleen in het Nederlands kan en mag.
SINT-GENESIUS-RODE - OCMW-voorzitter Xavier Deleenheer en burgemeester Myriam Rolin metselden elk een steen van de nieuwe serviceflats. Het OCMW hoopt met deze twintig nieuwe flats de wachtlijst van kandidaat-bewoners in de loop van 2006 tot het minimum te herleiden. Het gebied tussen Zoniënwoudlaan, Lindestraat, Kerkstraat en Boomgaardweg wordt steeds meer bezet door OCMW-gebouwen. Naast het rustoord De Groene Linde en Dienstencentrum De Boomgaard bouwde het OCMW er de voorbije jaren al tien sociale woningen, en twee keer 24 serviceflats. Onlangs werden vier van de zes twintig jaar oude bungalows voor senioren afgebroken om plaats te maken voor een nieuwbouw met twintig serviceflats. Nu werd de symbolische eerste steen gelegd van de nieuwbouw die de naam Mimosa meekreeg. Momenteel verhuurt het OCMW 48 serviceflats. De grote meerderheid ervan wordt bewoond door senioren; de overige door ietwat jongere mensen met een handicap. De wachtlijst blijft echter groeien. In tegenstelling tot de kamers van het rustoord blijven de serviceflats ook langer bewoond door dezelfde mensen. Dertien van de nieuwe flats hebben één slaapkamer in de andere zeven zijn twee slaapkamers voorzien. Dat maakt het mogelijk dat ook een inwonend kind of ander gezelschaphoudende partner mee kan verhuizen. Bedoeling is dat de twintig flats in de loop van 2006 gebruiksklaar zijn.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 september 2007 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Zie jij in Wallonie soms Nederlandstalige borden staan ?
rap splitsen want met zulke Franstalige onmensen wil ik niet in 1 land leven....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
en firma's moeten ook de wet eerbiedigen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |