Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2003, 19:39   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

QUICKSCAN HOLEBI-VRIENDELIJKHEID

SoCiuS ontwikkelde in samenwerking met de Holebifederatie (Gert Backx) en het Centrum voor Sociale Pedagogiek van de KULeuven (CSP - Frank Cockx) een quickscan holebivriendelijkheid. Aan de hand van het beantwoorden van acht vragen krijgt u twee kengetallen. Het tweede getal vertelt u iets over uw persoonlijke opstelling ten aanzien van holebi's, het eerste getal geeft weer in welke mate uw organisatie open staat voor holebi’s of niet. De quickscan heeft geen wetenschappelijke pretenties maar moet confronterend werken naar sociaal-culturele organisaties toe. Het is de bedoeling dat sociaal-culturele organisaties naar aanleiding van het invullen van deze quickscan zichzelf de vraag stellen of hun werking open staat ten aanzien van holebi’s en of er op dit terrein bijkomende initiatieven nodig zijn.

De vragenlijst bestaat uit 8 vragen. Elk van de vragen dient beantwoord te worden aan de hand van voorgestelde antwoordmogelijkheden. Stip telkens het antwoord aan dat het meest aanleunt met het antwoord van uw organisatie.

Nadat u de vragen hebt beantwoord en de gegevens hebt verzonden, krijgt u per email uw scores toegezonden. Uw scores geven enkel zinnige informatie indien u de vragen naar eer en geweten beantwoordt. We verbinden er ons toe om noch de ingevoerde gegevens noch de resultaten bekend te maken.

Klikken op: Doe de 'Quickscan Holebivriendelijkheid'

Oud 29 januari 2003, 22:03   #2
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Ik heb eens meegedaan voor de lol ,ben eens benieuwd.
Ik laat het iedereen weten.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2003, 22:07   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Welk bedrijf leid jij?
Oud 29 januari 2003, 22:14   #4
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Je moest eens weten.
Oud 30 januari 2003, 13:17   #5
thePiano

Standaard

Citaat:
Qua 'vriendelijkheidstest' vrees ik er een beetje voor dat je niet hoog zal scoren, dat doe je nu ook al niet
Oud 30 januari 2003, 14:10   #6
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Niet meegedaan, ze vragen daar ook om je email zodat ze ineens een lijst van bevriende en onbecriende adressen kunnen opstellen.
Oud 30 januari 2003, 14:14   #7
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Niet meegedaan, ze vragen daar ook om je email zodat ze ineens een lijst van bevriende en onbecriende adressen kunnen opstellen.
Jeps, stel je voor dat je je anonimiteit zou moeten opgeven en je je opeens aan de wet zou moeten houden, het zou hier nogal een leegloop teweeg brengen
Oud 30 januari 2003, 14:48   #8
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Wel piano ik ben vriendelijk genoeg tegen mensen waar ik mee om kan en die het verdienen en jij bent daar o zo verwonderlijk niet bij.
En betreffende de leegloop die het teweeg zou brengen ,wanneer vertrek je.
En beloofd is beloofd hier mijn uitslagen ik ben er zeker van het zal niemand verbazen het was zoals ik verwacht had.
Er hadden al 43 personen aan meegedaan,ik had 5op18,mijn persoonlijke tolerantie was:3,4,Als organisatie zou ik 4,4 hebben.
Helemaal van boven stond:gemiddelde van personen die meegedaan hadden:7,8 en ik 4,3.
Zo beschuldig me van wat dan ook ik ben wel eerlijk geweest.
Oud 30 januari 2003, 14:51   #9
thePiano

Standaard

Citaat:
Zo beschuldig me van wat dan ook ik ben wel eerlijk geweest.
Ik heb NOOIT je eerlijkheid in twijfel getrokken. Integendeel, ik vind dat je perfect weergeeft wat 'leeft' bij de gemiddelde Vlaams Blokkiezer.
Oud 30 januari 2003, 18:04   #10
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Das pas pure onzin dat je via mij nu zou weten wat de gemiddelde blokkiezer denkt ,nah niet waar .
Ik ben een persoon met een gedacht hoe ik het zou willen daarom denkt elke blokkiezer er zo niet over.
Ieder heeft zijn gedacht hoe en voor wie hij kiest.
Dat wij allemaal hetzelfde denken is zeer zeker niet waar.
Daar zou jij ook eens eerlijk over moeten zijn.
Oud 30 januari 2003, 19:09   #11
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Jeps, stel je voor dat je je anonimiteit zou moeten opgeven en je je opeens aan de wet zou moeten houden, het zou hier nogal een leegloop teweeg brengen
Ik stel me eerder voor dat ik plots 35 emails per dag van homoactivisten binnenkrijg.

Ik ben helemaal voor dezelfde rechten, homo-huwelijk etc, maar ik wil me er niet voor inzetten, noch wil ik me er alle dagen mee bezighouden.
Oud 30 januari 2003, 19:16   #12
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik stel me eerder voor dat ik plots 35 emails per dag van homoactivisten binnenkrijg.
Boh, zo geraak je misschien nog aan een goe lief? 8)
Oud 30 januari 2003, 19:36   #13
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Mijn resultaat:
U ziet, het is nog zo slecht niet, ik gun die flikkerbeweging toch nog een half puntje. Kwestie van hen niet te willen ontmoedigen in hun missioneringswerk...

1. WAT BETREFT DE TOEGANKELIJKHEID VAN UW ORGANISATIE VOOR HOLEBI 'S LEVEREN
JOUW ANTWOORDEN HET VOLGENDE RESULTAAT OP: 0 op 12 (gemiddelde op basis van 43 metingen: 4,4)

Deze deelscore die uw organisatie behaalde kan op twee manieren geïnterpreteerd worden:

Ten eerste kan uw deelscore vergeleken worden met de antwoorden van andere organisaties in uw sector. Indien uw score hoger is dan het gemiddelde betekent dit dat uw organisatie in vergelijking met andere organisaties in het sociaal-cultureel werk opener staat voor holebi’s en de holebithematiek. Indien uw score lager is dan het gemiddelde, dan betekent dit dat uw organisatie minder toegankelijk is voor holebi's dan gemiddeld in de sector van het sociaal-cultureel
werk. In dat laatste geval is er werk aan de winkel.

Ten tweede kan u de score van uw organisatie ook toetsen aan geobjectiveerde
waarden.
- 4: Uw organisatie staat helemaal niet open voor holebi’s. In uw organisatie werd er nog niet van gedachten
gewisseld over de plaats van holebi’s. Het is best mogelijk dat holebi’s niet welkom zijn in uw organisatie.

4-8: Er werd reeds heel wat werk verricht. Het onderwerp werd bespreekbaar gemaakt maar de problematiek is nog
niet ten volle uitgeklaard. Intern heeft uw organisatie een aantal stappen gezet, maar naar buiten toe wordt ze nog
niet als zodanig herkent. Het is de hoogste tijd voor uw organisatie om aan de omgeving haar standpunt met
betrekking tot holebi’s duidelijk kenbaar te maken.

+ 8: Uw organisatie heeft op het vlak van de holebi-problematiek al een hele weg afgelegd. Uw organisatie kan zich
gerust als holebi-vriendelijk profileren naar de buitenwereld en mogelijke nieuwe leden toe. Uw organisatie zal
niet lang twijfelen om een activiteit op te nemen in de Week van de Diversiteit (10-14 februari 2003).

--------------------------------------------------------------------------------

2. WAT BETREFT UW EIGEN TOLERANTIE BINNEN UW ORGANISATIE MET BETREKKING TOT HET HOLEBITHEMA IS UW SCORE: 0,5 op 6 (gemiddelde op basis van 43 metingen: 3,4)

Ook deze deelscore die u persoonlijk behaalde kan op twee manieren geïnterpreteerd worden:

Ten eerste kan uw persoonlijke score vergeleken worden met de antwoorden van andere personen in de sector. Indien uw score hoger is dan het gemiddelde betekent dit dat u in vergelijking met anderen in het sociaal-cultureel werk opener staat voor holebi’s en de holebithematiek. Indien uw score lager is dan het gemiddelde, dan betekent dit dat u minder dan gemiddeld open staat voor holebi’s en de holebithematiek.

Ten tweede kan u uw persoonlijke score ook toetsen aan geobjectiveerde waarden.

-2: Eigenlijk kan u de homoseksuele seksualiteitsbeleving moeilijk aanvaarden als evenwaardig
aan de heteroseksualiteitsbeleving. Het kan ook zijn dat u de homoseksuele zijnsconditie als een "te" evident iets
beschouwt zonder daarbij rekening te houden met nog steeds gangbare maatschappelijke belemmeringen en
heersende opvattingen. Dit kan zowel het resultaat zijn van de in uw organisatie gangbare organisatiecultuur, als van
u hoogst persoonlijke eigen overtuiging. Stel u de vraag wat u kan betekenen aan gelijke kansen voor holebi's en wat
daaromtrent verholpen kan worden in uw eigen organisatie. Wat kan u daartoe bijdragen? Bekijk dit in relatie tot uw
organisatiescore en wat u denkt dat u daartoe kan bijdragen/verhelpen op de werkplek? Is het verschil groot, dan is
er nog werk aan de winkel.

2-4: U staat enigszins open voor de holebithematiek, maar soms houdt iets u tegen om er in de organisatie ook
daadwerkelijk actie rond te ondernemen. Wat kan daaraan verholpen worden in uw organisatie en wat kan u daartoe
bijdragen? Bekijk dit in relatie tot de organisatiescore en wat u denkt dat u daartoe kan bijdragen op de werkplek.
Met betrekking tot uw eigen zienswijze kan u zich afvragen waar de moeilijkheden zich situeren en wat u er zelf aan
kan/wil doen.

+4: U persoonlijk staat open voor deelnemers en/of collega's met een homoseksuele voorkeur en de moeilijkheden die
zij als individu ondervinden. Bekijk uw persoonlijke score ook eens in relatie tot je organisatiescore. Indien uw
persoonlijke score en uw organisatiescore zeer sterk afwijken van elkaar: wat draag u dan werkelijk bij tot gelijke
kansen van holebi's op de werkplek? Hoe realiseert u dat binnen de eigen organisatie? Wat kan daar aan verbeterd
worden? Gegeven uw organisatiescorie en het feit dat u daar ook zelf werk van maakt, wat zijn de realisaties tot nog
toe? Onderzoek wat nog meer en nog beter kan.

--------------------------------------------------------------------------------

Het is zeer wel mogelijk dat het invullen van deze vragenlijst uw organisatie aan het denken heeft gezet. Misschien wil u binnen uw organisatie wel iets doen in verband met de holebi-problematiek. Misschien wenst uw organisatie wel gebruik te maken van de Week van de Diversiteit om het onderwerp intern bespreekbaar te maken. Alleen, u weet niet goed waar
beginnen. In dat geval kunnen we u aanraden om in ons aanbod naar aanleiding van de week van de diversiteit te gaan grasduinen (www.socius.be/diversiteit klikken op 'bibliotheek' of 'methoden en technieken' in het menu bovenaan de
pagina). Daar vindt u wellicht ook wel spek voor de bek van uw organisatie.

Nogmaals bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groeten,

SoCiuS, Steunpunt voor Sociaal-Cultureel Werk.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 19:58   #14
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Boh, zo geraak je misschien nog aan een goe lief? 8)
Ik begin uw motivatie te begrijpen piano.
Oud 30 januari 2003, 21:41   #15
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Piano is nog steeds aan het worstelen met zijn outing. Zijn Georgische vriendin heeft nog geen klaar en duidelijk antwoord gekregen.
Kom zeg, heel die vraagstelling is toch compleet absurd! Wat mensen allemaal sexueel met zichzelf en elkaar uitsteken is toch compleet irrelevant! Zolang ze er deugd aan beleven is het ok. Wat niet wegneemt dat ik het idee van anale homoseks degoutant vind. Lesbiese acties moeten dan wel weer kunnen...
Aanrader:www.insex.com over discipline!!!!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 21:45   #16
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:

Piano is nog steeds aan het worstelen met zijn outing. Zijn Georgische vriendin heeft nog geen klaar en duidelijk antwoord gekregen.
Mijn Georgische vriendin is al bijna vier jaar m'n wettige echtgenote 8)

Citaat:
Kom zeg, heel die vraagstelling is toch compleet absurd! Wat mensen allemaal sexueel met zichzelf en elkaar uitsteken is toch compleet irrelevant! Zolang ze er deugd aan beleven is het ok. Wat niet wegneemt dat ik het idee van anale homoseks degoutant vind. Lesbiese acties moeten dan wel weer kunnen...
Aanrader:www.insex.com over discipline!!!!
Je snapt het nog niet goed Chris. Wij proberen er achter te komen waar ons Gaby hare kick haalt
Oud 30 januari 2003, 21:49   #17
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet.
En dat zal zo blijven.
Oud 30 januari 2003, 22:10   #18
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Mijn Georgische vriendin is al bijna vier jaar m'n wettige echtgenote 8)

Je snapt het nog niet goed Chris. Wij proberen er achter te komen waar ons Gaby hare kick haalt
Ja maar dan kun je nog jeannet zijn! In dat geval spreken we van een schijnhuwelijk piano!

Nee ik snap het niet. Wie is Gaby?
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 22:19   #19
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Nee ik snap het niet. Wie is Gaby?
Advokaat Zagemeel72
Oud 30 januari 2003, 22:42   #20
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Neen gewoon gaby en ook niet meer ons zeggen hoor ik gruwel ervan als jij dat zegt,brrrrrrrrrrr.
En je geeft jouw naam wederom weg keizer zageman.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be