![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 05/09 Ook premier Verhofstadt drukt medeleven uit
Uittredend premier Guy Verhofstadt drukt zijn medeleven uit met het slachtoffer van de steekpartij in Gent, zijn ouders, zijn medeleerlingen en de directie van de school. Hij noemt het terugdringen van geweld in onze samenleving een collectieve verantwoordelijkheid. Wapendracht, pestgedrag, afpersing, fysiek en verbaal geweld horen niet thuis op school en verdienen een scherpe reactie, uiteraard ook van politie en justitie, luidt het. Het gewelddadig incident maakt volgens de premier duidelijk dat de massale reactie op de moord op Joe Van Holsbeeck een permanent karakter moet krijgen. "Dat het incident plaatsgreep in Gent, een stad die over een uitstekende jeugdpolitie beschikt en enkele maanden terug ook het politionele meldpunt voor geweld op school opstartte, toont aan dat de overheid het terugdringen van het geweld in onze samenleving niet alleen aan kan", aldus Verhofstadt. Het gaat volgens hem om een collectieve verantwoordelijkheid en een opdracht voor elk van ons, zeker als het gaat over geweld ten aanzien van en tussen jongeren. "We moeten allen samen - studenten en leerlingen, directies, ouders en beleidsverantwoordelijken - hard ijveren om van de school en de schoolomgeving een veilige haven te maken waar jonge mensen zich geborgen en beschermd weten", besluit de eerste minister. .................................................. ........................ Maar die vent weet niet dat ja dan een racist bent ![]() Er zijn geen wapens meer onder de Belgen ventje. Kwestie verantwoordelijkheden zou men beter eens je eigen verrijking en die van je trawanten napluizen Laatst gewijzigd door Gargamel : 5 september 2007 om 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allez en zeggen dat de Guy nu net 8 jaar de tijd heeft gehad om de "modelstaat" te maken.....
Dik mislukt zullen we maar zeggen..... Naar analogie met een andere berucht incident zou ik zeggen: Guy Verhofstadt is moreel medeverantwoordelijk voor deze daad.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ben jij nu echt zo dom of doe je maar alsof? Guy en de modelstaat... Ik hoor nogtans veel positieve commentaar over de op zijn einde lopende regering... Zowel buitenland (beleid tegenover amerika) als binnenland (welvaartsstijgingen, belgen hebben meer vertrouwen in de staat en sparen meer, ...). Dit na alle verkiezingscampagnes en haatcampagnes uiteraard...Dus ik mislukt? Vanwaar haal je het? Bedoel je zaken zoals deze gebeurtenis? Daar is de (ex-)premier nogtans zeer duidelijk over in dit artikel: Citaat:
![]() ![]() Manmanman waar gaan we naartoe! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() moge verbanning zijn deel blijven.
ave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() IK MOET KOTSEN VAN DE SCHIJNHEILIGHEID VAN VRHFSTDT
Een paar dagen geleden vermoordde een Afghaan willekeurig een bejaarde man in Brussel. Geen publiciteit, en dus ook geen medeleven van die schijnheiligaard van een Verhofstadt. En o ja: deze moord had voorkomen kunnen worden als er tenminste deftige procedures waren voor asielzoekers! Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 6 september 2007 om 09:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() NoCHtans, Vhs heeft de kans gehad en ons op droog zaad gezet. Belgi¨is Failliet en er zullen nog veel lijken uit de kast vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Dat Verhofstadt reactie geeft vind ik niet meer dan logisch, iedereen vindt dit wel een schandalige daad vermoed ik.
Daartegenover begrijp ik ook de kritiek van sommigen hier. Op de kramikkelige wapenwet na waren de regeringen verhofstadt (en zeker II) een farce op het gebied van justitie en imigratie. In dit geval een spijtige samenloop van beide.
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() commentaar op verhofstadt geven is idd gemakkelijk..
![]() |
#13 | |
|
![]() Niet alleen Verhofstadt, ook Vande Lanotte, Vandenbroucke en andere politieke lijkenpikkers waren aanwezig op de begrafenissen van "slachtoffers van zinloos geweld"
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Welvaartstijgingen ? Waardatte ? Toch niet bij mij. Meer sparen ? sorry hoor maar deze week is op de VRt gezegd dat de Belgen nog maar 14 % sparen in plaats van 20 % enkele jaren geleden. Ik haal het dus van de VRT. Oke. Mijn eigen spaar aandeel is trouwens gezakt van in 1999 een +/- 500.000 fr per jaar naar nu .... bijna niets meer. Voor de rest ben ik echt dom.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Dat moest inderdaad minder zijn dat zei ik al hierboven... Minder omdat ze meer vertrouwen hebben in de staat die z'n eigen schuld aan het aflossen is...klopt ![]() Ga je ook ontkennen dat er een welvaartsstijging is geweest in 8 jaar paars? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ja. Ik ontken dat.
Welvaart zou willen zeggen dat ik meer geld zou moeten overhouden dan vroeger. Ik zal het nog eens zeggen in mijn situatie. In 1999 werkte ik voltijds en mijn vrouw 4/5. we gingen regelmatig op reis (in 1999 naar de usa 14 dagen met kinderen naar Florida bvb.) en daarnaast nog ne city trip naar London of Parijs met de kinderen erbij. En buiten dat spaarden we nog eens veel geld. In 2007 werk ik nog altijd voltijds en mijn vrouw nog altijd 4/5. Nu spaar ik bijna niets meer op jaarbasis. We gaan maximaal 1 keer op vakantie per jaar (1 week en zo goedkoop mogelijk) en op het einde van het jaar ben ik blij dat ik nog evenveel spaargeld het op het einde van het jaar had als ik in het begin had. In 1999 reden wij met onze twee auto's naar het werk en nu gaan zowel ik als mijn vrouw met het openbaar vervoer naar het werk om geld en milieu te besparen en toch houden we niets over op het einde van het jaar. In 1999 gingen we met het hele gezin 1 x per week uit eten... nu nog 1 x per jaar.... Sorry maar ik zie geen welvaartstijging bij mij thuis hoor.... Vroeger gingen we met 2 werken om luxues en royaal te leven. Nu moeten we met 2 gaan werken om rond te komen.... Welvaartstijging mijn gat ja...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 6 september 2007 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Niet dat het iets goedmaakt, integendeel. Maar het was niet zomaar een willekeurige moord. Liep ik daar op die plek rond en sprak ik gewoon Nederlands met mijn vrouw die me vergezelde was er waarschijnlijk niks gebeurd (buiten het feit dat het misschien uitstel van executie zou geweest zijn).
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() De grootste leugenaar en zeveraar gaat het weer eens zeggen(2 tand).
Manman. Die reactie is in zijn geval niet logisch want mee z'n grote bek altijd van dit en dat komt er uiteindelijk geen fluit van in huis.Er word helemaal geen fluit dankzij hem gedaan aan de criminaliteit en dergelijke meer. Zo'n zaken kunnen uiteraard altijd voorvallen,helaas,kan niemand wat aan doen maar het gewoon zo laten is nog veel erger. Was het ook niet 2 tand die het eens ging oplossen mee abou dada?Met veel machtsvertoon hem oppakken en uiteindelijk hebben ze hem zomaar laten gaan? En nog maar te zwijgen van de manier waarop die hier is beland? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Maar als je wilt spreken over welvaart van een land ga je als individu bitter weinig uitmaken hoor... Economische groei gaat zowieso gepaard met welvaartsstijging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
![]() dus het slachtoffer had maar geen Russisch moeten spreken? ![]()
![]() |
![]() |