Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2007, 16:03   #1
Gargamel
Banneling

Standaard Verhofstadt

05/09 Ook premier Verhofstadt drukt medeleven uit

Uittredend premier Guy Verhofstadt drukt zijn medeleven uit met het slachtoffer van de steekpartij in Gent, zijn ouders, zijn medeleerlingen en de directie van de school.

Hij noemt het terugdringen van geweld in onze samenleving een collectieve verantwoordelijkheid. Wapendracht, pestgedrag, afpersing, fysiek en verbaal geweld horen niet thuis op school en verdienen een scherpe reactie, uiteraard ook van politie en justitie, luidt het.

Het gewelddadig incident maakt volgens de premier duidelijk dat de massale reactie op de moord op Joe Van Holsbeeck een permanent karakter moet krijgen. "Dat het incident plaatsgreep in Gent, een stad die over een uitstekende jeugdpolitie beschikt en enkele maanden terug ook het politionele meldpunt voor geweld op school opstartte, toont aan dat de overheid het terugdringen van het geweld in onze samenleving niet alleen aan kan", aldus Verhofstadt.

Het gaat volgens hem om een collectieve verantwoordelijkheid en een opdracht voor elk van ons, zeker als het gaat over geweld ten aanzien van en tussen jongeren. "We moeten allen samen - studenten en leerlingen, directies, ouders en beleidsverantwoordelijken - hard ijveren om van de school en de schoolomgeving een veilige haven te maken waar jonge mensen zich geborgen en beschermd weten", besluit de eerste minister.
.................................................. ........................

Maar die vent weet niet dat ja dan een racist bent

Er zijn geen wapens meer onder de Belgen ventje.
Kwestie verantwoordelijkheden zou men beter eens je eigen verrijking en die van je trawanten napluizen

Laatst gewijzigd door Gargamel : 5 september 2007 om 16:05.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 16:36   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
.................................................. ........................

Maar die vent weet niet dat ja dan een racist bent

Er zijn geen wapens meer onder de Belgen ventje.
Kwestie verantwoordelijkheden zou men beter eens je eigen verrijking en die van je trawanten napluizen
Wat een gelul naast de kwestie. Er legt iemand een verklaring af en jij begint over racisme, verrijking, trawanten, ...
Oud 6 september 2007, 07:04   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Allez en zeggen dat de Guy nu net 8 jaar de tijd heeft gehad om de "modelstaat" te maken.....
Dik mislukt zullen we maar zeggen.....

Naar analogie met een andere berucht incident zou ik zeggen: Guy Verhofstadt is moreel medeverantwoordelijk voor deze daad.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 07:35   #4
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Allez en zeggen dat de Guy nu net 8 jaar de tijd heeft gehad om de "modelstaat" te maken.....
Dik mislukt zullen we maar zeggen.....

Naar analogie met een andere berucht incident zou ik zeggen: Guy Verhofstadt is moreel medeverantwoordelijk voor deze daad.

Ben jij nu echt zo dom of doe je maar alsof?

Guy en de modelstaat... Ik hoor nogtans veel positieve commentaar over de op zijn einde lopende regering... Zowel buitenland (beleid tegenover amerika) als binnenland (welvaartsstijgingen, belgen hebben meer vertrouwen in de staat en sparen meer, ...). Dit na alle verkiezingscampagnes en haatcampagnes uiteraard...Dus ik mislukt? Vanwaar haal je het?

Bedoel je zaken zoals deze gebeurtenis? Daar is de (ex-)premier nogtans zeer duidelijk over in dit artikel:
Citaat:
Dat het incident plaatsgreep in Gent, een stad die over een uitstekende jeugdpolitie beschikt en enkele maanden terug ook het politionele meldpunt voor geweld op school opstartte, toont aan dat de overheid het terugdringen van het geweld in onze samenleving niet alleen aan kan
Of heb jij een leesprobleem? Of gewoon een logica probleem? Het probleem zit hem dus NIET in de staat...

Kritiek is leuk en makkelijk natuur he...

Manmanman waar gaan we naartoe!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 08:32   #5
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Guy en de modelstaat... Ik hoor nogtans veel positieve commentaar over de op zijn einde lopende regering... Zowel buitenland (beleid tegenover amerika) als binnenland (welvaartsstijgingen, belgen hebben meer vertrouwen in de staat en sparen meer, ...). Dit na alle verkiezingscampagnes en haatcampagnes uiteraard...Dus ik mislukt? Vanwaar haal je het?

Bedoel je zaken zoals deze gebeurtenis? Daar is de (ex-)premier nogtans zeer duidelijk over in dit artikel:

Of heb jij een leesprobleem? Of gewoon een logica probleem? Het probleem zit hem dus NIET in de staat...

Belgen sparen meer? Als 't zo voortgaat zal 't rap gedaan zijn...
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 08:35   #6
born2bewild
Banneling

Standaard

moge verbanning zijn deel blijven.

ave.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 09:03   #7
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

IK MOET KOTSEN VAN DE SCHIJNHEILIGHEID VAN VRHFSTDT

Een paar dagen geleden vermoordde een Afghaan willekeurig een bejaarde man in Brussel. Geen publiciteit, en dus ook geen medeleven van die schijnheiligaard van een Verhofstadt. En o ja: deze moord had voorkomen kunnen worden als er tenminste deftige procedures waren voor asielzoekers!

Citaat:
Moord op bejaarde door regelneverij

BRUSSEL - De asielzoeker die in Brussel een bejaarde neerstak, had psychologische problemen. Maar in de opvang was geen aangepaste plaats voor hem.

Zaterdagochtend heeft de Afghaanse asielzoeker Enat M. een bejaarde man in de Dansaertstraat neergestoken. Het slachtoffer is overleden.

Hulpverleners en kennissen van de asielzoeker zijn verrast door de moord, maar ze zeggen dat Enat al lange tijd met problemen kampte. 'Hij zat altijd in zichzelf te praten of marcheerde uren rond als een vis in een bokaal', zegt Edith Mercier, die als vrijwilliger in de Afghaanse gemeenschap in Brussel werkt. Hij had aangegeven dat hij met de fiets naar Afghanistan wilde rijden.

De 28-jarige Afghaan had in België asiel aangevraagd en zijn dossier was ontvankelijk verklaard. Hij had het opvangcentrum voor asielzoekers Klein Kasteeltje moeten verlaten omdat hij aan het OCMW van Wellen was toegewezen. Dat zou hem een woning en financiële steun geven. Enat M. wilde niet in de woning trekken die hij daar met een Afrikaanse asielzoekster moest delen. 'Ze had te grote ogen en daar was hij bang voor', zegt iemand uit zijn omgeving. Enat wilde terug naar het Klein Kasteeltje, omdat hij zich daar geborgen voelde. Maar de poort van het asielcentrum bleef dicht.

De directrice van het Klein Kasteeltje, gesteund door Fedasil, het agentschap voor de opvang van de asielzoekers, zei dat er voor hem geen plaats was. De laatste twee maanden heeft Enat de nachten op straat doorgebracht of in de Afghaanse moskee in Brussel.

Dat hij nu is doorgeslagen, verbaast zijn kennissen niet. 'Iedereen zag dat die man hulp nodig had. Maar iedereen verschuilde zich achter de regels, waardoor die man aan zijn lot is overgelaten.'

Enat M. werd zaterdag voorgeleid bij de Brusselse onderzoeksrechter. Hij werd aangehouden op verdenking van moord.
het volk
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 6 september 2007 om 09:03.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 09:11   #8
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

NoCHtans, Vhs heeft de kans gehad en ons op droog zaad gezet. Belgi¨is Failliet en er zullen nog veel lijken uit de kast vallen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 10:49   #9
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Belgen sparen meer? Als 't zo voortgaat zal 't rap gedaan zijn...
Je hebt gelijk moest minder zijn...

Sorry!
Oud 6 september 2007, 11:54   #10
doremi
Gouverneur

Standaard

Dat Verhofstadt reactie geeft vind ik niet meer dan logisch, iedereen vindt dit wel een schandalige daad vermoed ik.

Daartegenover begrijp ik ook de kritiek van sommigen hier. Op de kramikkelige wapenwet na waren de regeringen verhofstadt (en zeker II) een farce op het gebied van justitie en imigratie. In dit geval een spijtige samenloop van beide.
Oud 6 september 2007, 12:27   #11
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Dat Verhofstadt reactie geeft vind ik niet meer dan logisch, iedereen vindt dit wel een schandalige daad vermoed ik.

Daartegenover begrijp ik ook de kritiek van sommigen hier. Op de kramikkelige wapenwet na waren de regeringen verhofstadt (en zeker II) een farce op het gebied van justitie en imigratie. In dit geval een spijtige samenloop van beide.
ik stel dat ze alleen reactie geven wanneer een zaak goed in de belangstelling staat. Op de begrafenis van Annick Van Uytsel, Bart Bonroy en andere bekende gevallen waren er bekende politici aanwezig. Zullen er ook politici aanwezig zijn op de begrafenis van de bejaarde man die werd vermoord door die Afghaanse asielzoeker?
Oud 6 september 2007, 12:38   #12
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

commentaar op verhofstadt geven is idd gemakkelijk..
Oud 6 september 2007, 12:53   #13
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
commentaar op verhofstadt geven is idd gemakkelijk..
Niet alleen Verhofstadt, ook Vande Lanotte, Vandenbroucke en andere politieke lijkenpikkers waren aanwezig op de begrafenissen van "slachtoffers van zinloos geweld"
Oud 6 september 2007, 13:12   #14
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Neen ik ben echt zo dom hoor. echt waar. En nu zal ik even antwoorden op het vet onderlijnde.
Welvaartstijgingen ? Waardatte ? Toch niet bij mij.

Meer sparen ? sorry hoor maar deze week is op de VRt gezegd dat de Belgen nog maar 14 % sparen in plaats van 20 % enkele jaren geleden.

Ik haal het dus van de VRT. Oke.

Mijn eigen spaar aandeel is trouwens gezakt van in 1999 een +/- 500.000 fr per jaar naar nu .... bijna niets meer.

Voor de rest ben ik echt dom.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 6 september 2007, 14:45   #15
largo_w

Standaard

Citaat:
Neen ik ben echt zo dom hoor. echt waar. En nu zal ik even antwoorden op het vet onderlijnde.
Welvaartstijgingen ? Waardatte ? Toch niet bij mij.

Meer sparen ? sorry hoor maar deze week is op de VRt gezegd dat de Belgen nog maar 14 % sparen in plaats van 20 % enkele jaren geleden.

Ik haal het dus van de VRT. Oke.

Mijn eigen spaar aandeel is trouwens gezakt van in 1999 een +/- 500.000 fr per jaar naar nu .... bijna niets meer.

Voor de rest ben ik echt dom.
Je antwoord maar zeer selectief zie ik... Nuja...

Dat moest inderdaad minder zijn dat zei ik al hierboven... Minder omdat ze meer vertrouwen hebben in de staat die z'n eigen schuld aan het aflossen is...klopt

Ga je ook ontkennen dat er een welvaartsstijging is geweest in 8 jaar paars?
Oud 6 september 2007, 14:57   #16
Tegendradigaard

Standaard

Ja. Ik ontken dat.
Welvaart zou willen zeggen dat ik meer geld zou moeten overhouden dan vroeger.

Ik zal het nog eens zeggen in mijn situatie.
In 1999 werkte ik voltijds en mijn vrouw 4/5.
we gingen regelmatig op reis (in 1999 naar de usa 14 dagen met kinderen naar Florida bvb.) en daarnaast nog ne city trip naar London of Parijs met de kinderen erbij. En buiten dat spaarden we nog eens veel geld.

In 2007 werk ik nog altijd voltijds en mijn vrouw nog altijd 4/5.
Nu spaar ik bijna niets meer op jaarbasis. We gaan maximaal 1 keer op vakantie per jaar (1 week en zo goedkoop mogelijk) en op het einde van het jaar ben ik blij dat ik nog evenveel spaargeld het op het einde van het jaar had als ik in het begin had.
In 1999 reden wij met onze twee auto's naar het werk en nu gaan zowel ik als mijn vrouw met het openbaar vervoer naar het werk om geld en milieu te besparen en toch houden we niets over op het einde van het jaar.
In 1999 gingen we met het hele gezin 1 x per week uit eten... nu nog 1 x per jaar....

Sorry maar ik zie geen welvaartstijging bij mij thuis hoor....

Vroeger gingen we met 2 werken om luxues en royaal te leven.
Nu moeten we met 2 gaan werken om rond te komen....

Welvaartstijging mijn gat ja...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 6 september 2007 om 14:58.
Oud 6 september 2007, 15:13   #17
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
IK MOET KOTSEN VAN DE SCHIJNHEILIGHEID VAN VRHFSTDT

Een paar dagen geleden vermoordde een Afghaan willekeurig een bejaarde man in Brussel. Geen publiciteit, en dus ook geen medeleven van die schijnheiligaard van een Verhofstadt. En o ja: deze moord had voorkomen kunnen worden als er tenminste deftige procedures waren voor asielzoekers!
Niet dat ik het wil goedpraten, verre van zelfs. De stoppen bij de afghaan sloegen door omdat hij de bejaarde man russisch hoorde spreken. Hierdoor kwamen herinneren terug aan het gegeven dat andere russen hem uit afghanistan verjaagden.

Niet dat het iets goedmaakt, integendeel. Maar het was niet zomaar een willekeurige moord. Liep ik daar op die plek rond en sprak ik gewoon Nederlands met mijn vrouw die me vergezelde was er waarschijnlijk niks gebeurd (buiten het feit dat het misschien uitstel van executie zou geweest zijn).
Oud 6 september 2007, 15:20   #18
Marlboro
Banneling

Standaard

De grootste leugenaar en zeveraar gaat het weer eens zeggen(2 tand).
Manman.

Die reactie is in zijn geval niet logisch want mee z'n grote bek altijd van dit en dat komt er uiteindelijk geen fluit van in huis.Er word helemaal geen fluit dankzij hem gedaan aan de criminaliteit en dergelijke meer.
Zo'n zaken kunnen uiteraard altijd voorvallen,helaas,kan niemand wat aan doen maar het gewoon zo laten is nog veel erger.

Was het ook niet 2 tand die het eens ging oplossen mee abou dada?Met veel machtsvertoon hem oppakken en uiteindelijk hebben ze hem zomaar laten gaan?
En nog maar te zwijgen van de manier waarop die hier is beland?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 15:29   #19
largo_w

Standaard

Citaat:
Ja. Ik ontken dat.
Welvaart zou willen zeggen dat ik meer geld zou moeten overhouden dan vroeger.

Ik zal het nog eens zeggen in mijn situatie.
In 1999 werkte ik voltijds en mijn vrouw 4/5.
we gingen regelmatig op reis (in 1999 naar de usa 14 dagen met kinderen naar Florida bvb.) en daarnaast nog ne city trip naar London of Parijs met de kinderen erbij. En buiten dat spaarden we nog eens veel geld.

In 2007 werk ik nog altijd voltijds en mijn vrouw nog altijd 4/5.
Nu spaar ik bijna niets meer op jaarbasis. We gaan maximaal 1 keer op vakantie per jaar (1 week en zo goedkoop mogelijk) en op het einde van het jaar ben ik blij dat ik nog evenveel spaargeld het op het einde van het jaar had als ik in het begin had.
In 1999 reden wij met onze twee auto's naar het werk en nu gaan zowel ik als mijn vrouw met het openbaar vervoer naar het werk om geld en milieu te besparen en toch houden we niets over op het einde van het jaar.
In 1999 gingen we met het hele gezin 1 x per week uit eten... nu nog 1 x per jaar....

Sorry maar ik zie geen welvaartstijging bij mij thuis hoor....

Vroeger gingen we met 2 werken om luxues en royaal te leven.
Nu moeten we met 2 gaan werken om rond te komen....

Welvaartstijging mijn gat ja...
Ik weet niet wat er bij jou fout is gelopen en dat is zeer spijtig...
Maar als je wilt spreken over welvaart van een land ga je als individu bitter weinig uitmaken hoor... Economische groei gaat zowieso gepaard met welvaartsstijging.
Oud 6 september 2007, 16:12   #20
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Niet dat ik het wil goedpraten, verre van zelfs. De stoppen bij de afghaan sloegen door omdat hij de bejaarde man russisch hoorde spreken. Hierdoor kwamen herinneren terug aan het gegeven dat andere russen hem uit afghanistan verjaagden.

Niet dat het iets goedmaakt, integendeel. Maar het was niet zomaar een willekeurige moord. Liep ik daar op die plek rond en sprak ik gewoon Nederlands met mijn vrouw die me vergezelde was er waarschijnlijk niks gebeurd (buiten het feit dat het misschien uitstel van executie zou geweest zijn).
niet zomaar een willekeurige moord

dus het slachtoffer had maar geen Russisch moeten spreken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be