Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2002, 15:06   #1
Barki
Burger

Standaard

idd een nieuwe engel is ons landje binnengevlogen, maar niet alleen een engel ook een held en "bijna" een martelaar.

De nieuwe held heeft het hele moslimgedoe helemaal losgeweekt.

De meeste migranten moslims aanzien hem als een verlosser die hen mogelijkerwijze naar de hoogste plaatsjes kan catapulteren.

Zelfs de "Jaja's kinderen" in de scholen proberen met de anderen niet moslim leerlingen te praten maar vooral te overtuigen en er grotendeels misschien nog in te lukken.

De "Jaja's volwassenen" worden nu plotsling (?) ontvangen door de hoge instanties in Brussel om hun vorderingen op tafel te leggen.
En of ze die krijgen, wie twijfelt daaraan ?

Multicultureel en verdraagzaam zijn is eveneens, zo schijnt het, hun slogan maar proberen hun fundamentalistische cultuur te behouden dat zijn hun voorstellen, dat is wat ze onze regering proberen voor te houden.

Zonder Jahjah zouden ze daar niet geraakt zijn en we zijn nog niet ten einde wanneer ze hun nieuwe partij AEL zullen opstarten met de hulp van een paar andere partijen om aan de verkiezingen deel te nemen.

Zij wensen eveneens hun zetels in het parlement, senaat maar vooral de gemeenten te kunnen bezetten om hun uiteindelijk doel te bereiken.

Gaan onze politici zich weer eens de strop rond de hals laten leggen ?
Wat denk je ?

Is Belgie nog Belgie, hoef je daar nog aan te twijfelen ik denk dat we een andere naam gaan moeten kiezen zoiets als "Leefgeldland".

Ik ben geen racist al zou dat in deze context kunnen gedacht worden, maar ik geef gewoon mijn mening te kennen dat ik persoonlijk tegen deze mensen niets heb, maar wel dat ze ons mettertijd eveneens, al zij het dan gedeeltelijk, zullen regeren en ons mogelijkerwijze meesleuren in een tijdperk waar we in de verste verte niet aan gedacht hebben.

Voor mij is dat geen discriminatie maar wanneer zij bekwaam zijn beleidsfuncties uit te oefenen ben ik voorstander dat ze dat gaan doen waar het werkelijk nodig is nl in hun eigen land!

Ik vind Belgie heeft zijn eigen partijen en hoeft geen partijen van vreemde origine, ook dat is voor de migranten integratie zich in de Belgische partijen in te leven.

Ik stel mij even voor dat ik in één van de moslimlanden zou gaan moeien met hun politiek, je moet nog opletten wanneer je een foto neemt of je wordt al vastgehouden (meegemaakt).
Oud 10 december 2002, 15:09   #2
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Barki,

Citaat:
Ik ben geen racist al zou dat in deze context kunnen gedacht worden, maar ik geef gewoon mijn mening te kennen dat ik persoonlijk tegen deze mensen niets heb, maar wel dat ze ons mettertijd eveneens, al zij het dan gedeeltelijk, zullen regeren en ons mogelijkerwijze meesleuren in een tijdperk waar we in de verste verte niet aan gedacht hebben.
Inderdaad, zoiets vaststellen en "durven" luidop zeggen is geen racisme maar realisme! Je bent dan ook geen racist, maar een realist! Welkom bij de realisten!

Jörgen Noens
Oud 10 december 2002, 15:29   #3
Barki
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Barki,

Citaat:
Inderdaad, zoiets vaststellen en "durven" luidop zeggen is geen racisme maar realisme! Je bent dan ook geen racist, maar een realist! Welkom bij de realisten!

Jörgen Noens
Idd Jörgen, ik ben steeds realistisch ingesteld maar wanneer je zo'n nota's durft schrijven wordt je vlug als een racist aangevoeld en dat is helemaal niet waar.
Maar je moet even de toekomst ook onder ogen durven zien.

1991 We kregen een rijkdom van culturen in Belgie. Wij moesten ons ineens verdraagzaam en multicultereel zijn.
Tien jaar later zien de politici dat er toch ergens iets is mislopen daartegenover wat geld heeft het al gekost ? Maak maar een paar rekensommetjes.
Oud 10 december 2002, 16:42   #4
rector
Vreemdeling

Standaard

Beste

Je stelling heeft veel goede punten, maar is niet helemaal juist, er zijn veel migranten gekeerd tegen Jahjah en zijn denkwijze. Het gaat hier om bepaalde groepen, niet om een volledige gemeenschap.

Jahjah maakt lafhartig misbruik van situaties voor eigenbelang en populariteit, naïeve jonge mensen steunen hem daar in. Doch zijn er vele allochtonen onder de Belgen met een nuchtere kijk op zaken gekant tegen Jahjah en zijn uitspraken.

Partijen zoals "AEL" bestaan alleen maar als er een charismatische leider is, eens deze wegvalt dan valt de partij uiteen. Dat is (bijna) altijd zo, er zijn in het verleden genoeg voorbeelden van te geven.

“Zij wensen eveneens hun zetels in het parlement, senaat maar vooral de gemeenten te kunnen bezetten om hun uiteindelijk doel te bereiken.”

Van mij mogen ze zetelen en een partij oprichten, zolang ze democratisch gekozen en bekwaam zijn. Maar daar moeten ze wel genoeg stemmen voor vinden, denk je dat ze die zullen halen? Misschien met véél geluk op gemeentelijk vlak 1 of 2 zitjes. Ik betwijfel echt of ze ooit in het parlement of senaat (bezinningskamer) zullen geraken. En is dat wel zo, dan ben ik zeker dat zijn denkwijze genegeerd zal worden.

Abou Jahjah is een lijkenpikker.

Weet je wat het rare is, niet mijn uitspraak maar van een oudere Marokkaanse vriend A.M van me die in Antwerpen woont.

Groeten

Rector
rector is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 16:50   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rector
Je stelling heeft veel goede punten, maar is niet helemaal juist, er zijn veel migranten gekeerd tegen Jahjah en zijn denkwijze. Het gaat hier om bepaalde groepen, niet om een volledige gemeenschap.
"Veel migranten." Wie zegt er dat? Waar zijn de cijfers van een grote enquête onder de moslimgemeenschap van België over dit onderwerp???

De politiek correcte VRT haastte zich om enkele moslims ten tonele te voeren die het niet met Jahjah eens waren. Nochtans uitten de meesten slechts in bijzonder voorzichtige bewoordingen kritiek, terwijl er eentje zelfs stelde dat de voorstellen van Jahjah nu niet aan de orde waren, maar later misschien wel. En over een of andere excuustruus hoeven we het niet te hebben: die vertegenwoordigen slechts zichzelf en de partij die ze vertegenwoordigen.

Hoe men het ook keert of draait Jahjahs denkbeelden vinden een vruchtbare grond waar ze blijkbaar wel gedijen, wat dan ook betekent dat er al een bepaalde houding tegenover het Westen en tegenover onze maatschappij latent of uitgesproken in de moslimgemeenschap leefde. Jahjah komt immers niet uit de lucht gevallen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 16:54   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jahjah maakt lafhartig misbruik van situaties voor eigenbelang en populariteit, naïeve jonge mensen steunen hem daar in. Doch zijn er vele allochtonen onder de Belgen met een nuchtere kijk op zaken gekant tegen Jahjah en zijn uitspraken.
Daar gaan we weer met dat "veel". En dat "onder de Belgen" doet me trouwens ook de wenkbrauwen fronsen: heel veel moslims zijn helemaal geen Belgen maar hebben nog steeds de nationaliteit van hun ouders, en diegenen die het kregen toegeworpen bezitten in veel gevallen nog steeds de andere (dubbele nationaliteit, wat veel voorkomt onder Marokkanen).

De toetssteen van de populariteit van Jahjah en zijn invloed op de Arabische moslimgemeenschap zullen de verkiezingen. Eens kijken of de politiek correcten dan nog zullen beweren dat hij maar een kleine aanhang heeft. Er bestaat zoiets als de "téléphone arabe" zoals ze in Brussel zeggen, en ik kan u nu al verzekeren dat het aantal stemmen voor Jahjah de stoutste verwachtingen zullen overtreffen (indien hij tenminste zich kandidaat stelt).
Oud 10 december 2002, 17:07   #7
namrof
Vreemdeling

Standaard

ge gelooft toch zelf niet wat ge zegt.
bent u gebrainwasht en door wie?
namrof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 17:08   #8
rector
Vreemdeling

Standaard

Maak eens 1 reactie waar je op alles reageert en neem rustig de tijd,
Als ik vanavond terug ben zal ik reageren

groeten

Rector
rector is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 17:12   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak eens 1 reactie waar je op alles reageert
Dat hoeft niet. Er zijn sommige punten die ik in een discussie altijd uitsplits omdat dit me nodig of wenselijk lijkt.
Oud 10 december 2002, 17:13   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namrof
ge gelooft toch zelf niet wat ge zegt.
bent u gebrainwasht en door wie?
Wat is er dan zo ongeloofwaardig als ik u vragen mag?
Oud 10 december 2002, 17:40   #11
namrof
Vreemdeling

Standaard

te veel emotie en te weinig feiten
Oud 10 december 2002, 17:44   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
te veel emotie en te weinig feiten
Wees een beetje duidelijker, daar u zich tot nu toe beperkt tot nietszeggende algemeenheden: waar zit het gemis aan feiten, waar zit de emotie in datgene wat ik geschreven heb?
Oud 10 december 2002, 18:14   #13
namrof
Vreemdeling

Standaard

lees uw eigen teksten - en stipt aan in een kleur wat feiten zijn en in een ander kleur wat veronderstellingen zijn en u zult merken dat u ferm in de wolken zit
vriendelijk groeten
Oud 10 december 2002, 18:16   #14
Txarli
Vreemdeling

Txarli's schermafbeelding

Standaard

Zeg, hou nu toch eens op met aan die man zoveel aandacht te schenken. Geef hem geen forum en daarmee uit.
Txarli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 18:41   #15
namrof
Vreemdeling

Standaard

dank vioor het democratisch gehalte van uw stelling
Oud 10 december 2002, 18:50   #16
Sven_DP
Partijlid

Sven_DP's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik dat JahJah zich kandidaat mag stellen voor de verkiezingen voor zover hij geen strafbare feiten gepleegd heeft, in binnen- en buitenland, in een recent en iets minder recent verleden.

Hij heeft naar mijn mening ook het recht om te vragen en te eisen wat hij wil, zoals iedereen in een democratie.

Uiteraard heeft een land eveneens het recht al dan niet rekening te houden met deze eisen, net zoals een land vrij is om nationaliteiten toe te kennen en nadien weer af te nemen, als blijkt dat er een loopje met de werkelijkheid zou genomen zijn.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2002, 18:52   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lees uw eigen teksten - en stipt aan in een kleur wat feiten zijn en in een ander kleur wat veronderstellingen zijn en u zult merken dat u ferm in de wolken zit
vriendelijk groeten
Kortom, u beschuldigt me wel van allerlei dingen, maar u bent niet in staat (of daartoe ontbreekt u de moed) hierop in te gaan en concreet te zeggen wat er schort.

Dan is er ook geen discussie mogelijk en lijkt het me niet wenselijk een discussie te starten. Onthoud u dan liever van commentaar.
Oud 10 december 2002, 19:29   #18
Barki
Burger

Standaard

Citaat:
Beste

Partijen zoals "AEL" bestaan alleen maar als er een charismatische leider is, eens deze wegvalt dan valt de partij uiteen. Dat is (bijna) altijd zo, er zijn in het verleden genoeg voorbeelden van te geven.

“Zij wensen eveneens hun zetels in het parlement, senaat maar vooral de gemeenten te kunnen bezetten om hun uiteindelijk doel te bereiken.”

Van mij mogen ze zetelen en een partij oprichten, zolang ze democratisch gekozen en bekwaam zijn. Maar daar moeten ze wel genoeg stemmen voor vinden, denk je dat ze die zullen halen? Misschien met véél geluk op gemeentelijk vlak 1 of 2 zitjes. Ik betwijfel echt of ze ooit in het parlement of senaat (bezinningskamer) zullen geraken. En is dat wel zo, dan ben ik zeker dat zijn denkwijze genegeerd zal worden.

Abou Jahjah is een lijkenpikker.

Weet je wat het rare is, niet mijn uitspraak maar van een oudere Marokkaanse vriend A.M van me die in Antwerpen woont.

Groeten

Rector
Rector

Nee ik heb niet gezegd dat het de hele gemeenschap is maar weL een groot gedeelte aan groepen moslims maar ook Belgen die hij mee heeft.

Een charismatisch leider moet er inderdaad zijn of de boel valt uiteen. Denk je dat ?
Dat Jahjah hier alleen gedropt is ? Daar geloof ik niet in, er zijn reeds veel "gekloonde" Jahjah's die opgeleid zijn om verder zijn eventuele zijn taak over te nemen doch men moet met iets en iemand beginnen niet?

Ik vind dat de AEL moet verboden worden.

Als men Belg of Vlaming wil zijn heeft men zich aan onze democratie te houden en er geen Arabische partijen gaan bij te sleuren.

AEL = Arabische Europese Liga. Arabië ligt grotendeels in Afrika wel daar horen die mensen thuis om hun politiek systeem dan te verbeteren maar niet hier !
Oud 10 december 2002, 19:35   #19
namrof
Vreemdeling

Standaard

ik beschuldig u helemaal niet - lees mijn teksten met aandacht.
ik zeg alleen dat wat u schrijjft - op niets is gesteund. en dus niet relevant.
Oud 10 december 2002, 20:01   #20
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Barki, als je de AEL verbiedt, verplaats je volgens mij het probleem. Je slaagt daarmee nieuwe wonden, want je neemt de enige stem weg van de de voordien stemlozen. Je bestrijdt dan enkel de symptomen van een onderhuids levende frustratie. Je verdooft de schreeuwende pijn, maar heelt niet de wonden. Ik geloof oprecht dat allereerst geluisterd moet worden naar wat achter het 'radicale geroep' steekt. (Ook bij het Vlaams Blok). Volgens mij is elk radicalisme een 'schreeuwen om aandacht voor iets dat fundamenteler is dan waar men het eigenlijk over heeft'. De oplossing hoeft niet radicaal te zijn: luisteren. Naar welk een verbittering eruit schreeuwt.
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be