![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik ben er net achtergekomen dat ik voor elk van mijn kinderen het bedrag van 5000 euro waard ben , zoveel hebben ze net gekregen voor het feit dat ze me samen met de moeder van hun halfbroer hebben verraden mijn huis verkocht en mij naar een ander land verbannen op een moment dat ze me bijna in een financiele afgrond hadden geholpen , , 5000 euro het geld van de erfenis van hun overleden vader , 2000 euro daarvan was zelfs geld dat ik in de eerste acht maanden na zijn dood had weten te verdienen door dubbele shiften te draaien voor interimsburoos in de hoop ze daarmee geheel vrijwillig de erfenis te kunnen uit betalen .....
en ik vraag me af hoe laag je kunt vallen als kind door je moeder op die manier te behandelen .... de rechtbank had de zaak verwezen naar de raadkamer maar de rechter besliste geen vervolging in te stellen ...en dat ondanks het feit dat ik gedurende de vijf jaar die volgden op mijn man s dood in elkaar geslagen werd voor iedere frank die ik kon verdienen ...en ondanks alle bewijzen die ik nog had weten te verzamelen in de kapotgeslagen inboedel van mijn indertijd overhaast verlaten woning ..... de notaris heeft in de laatste vier jaar nooit kontakt met me opgenomen en tekende nu zelf vcor akkoord van de verdeling ...ik vraag me al lang niet meer af wat er nog wettig is en wat niet .... de belastingen eisen geld dat van mijn deel van de nalatenschap zal moeten worden betaald over geld dat ik nooit heb verdiend ...een schatting over inkomsten van 2003 en dat terwijl ik in april van dat jaar al het land had verlaten en dus nooit geld heb verdiend over die periode .2002 gelden die zelfs niet eens op mijn rekening terecht kwamen ..... leningen hypotheken met vervalste gegevens betalingen en schulden van hen dienen uit mijn deel van de verkoop van het huis sommigen dragen heel duidelijk een vals handtekening van mij --- bezwaarschriften ingediend maar haalde blijkbaar niks uit .... ik was ooit een van de 500.000 verdwenen belgen in belgie ..... gelukkig heb ik hier een nieuw leven kunnen opbouwen , maar als ik slechts 5000 euro waard ben voor mijn kinderen , hoeveel denken jullie dan dat mijn kinderen mij nog waard zijn ???? en dan denk ik terug aan de slapeloze nachten dat ze ziek waren , de problemen die ik voor ze op school heb moeten oplossen , de centjes die ik soms uit eigen mond diende te sparen omdat ik ze alles wou geven , de jeugd die ze nu vergeten , zijn met zwembad in de tuin waar de kinderen in de buurt maar al te graag mee gebruik kwamen van nemen , de brommers in de tuin waar mijn man soms uren zat aan te sleutelen zodat ze toch maar konden blijven rijden , de bromfietsen die hij ze als zestienjarige gaf , weliswaar niet nieuw maar rijdend maar nooit goed genoeg in hun ogen .... en de verhalen die ze nu rondstrooien over een jeugd waar hen alles ontbrak ook materieel , ja de fotoos zijn inderdaad ook verdwenen om het tegendeel te bewijzen .... ik kan gelukkig eindelijk een punt zetten achter dat deel van mijn leven ... kinderen nee die heb ik niet meer ....of moet een moeder alles kunnen vergeven ....ook dat ze 5000 euro belangrijker achtten dan al de liefde die een moeder heeft voor haar kinderen ..... gelukkig heeft mijn vrijheid geen prijskaartje en ben ik blij dat ik eindelijk alles achter me kan laten , weliswaar zonder kinderen of kleinkinderen , maar zal ik ze ooit missen???? er zijn zoveel andere dingen in het leven die ik belangrijker acht dan geld .... maar dat zullen zij waarschijnlijk toch nooit beseffen .... Laatst gewijzigd door marijke taffein : 7 juli 2007 om 05:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou boeiend zijn om hier ook eens de kant van de kinderen te horen te krijgen... Ik meen mij te herinneren dat er in het verhaal van mevrouw Taffeyn één en ander niet klopte...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar sluit ik mij bij aan.
duveltje382
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Ik zou u aanraden naar de pers te stappen indien u zich onterecht behandeld voelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() doe een search op naam van deze mevrouw, u zult genoeg websites vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() ik ben lui vandaag, wat zeggen ze?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik zal het cryptisch uitleggen: als ouders klagen over hun kinderen, dan vraag ik me altijd af "Wie was er eerder, de kip of het ei?".
Dat helpt misschien om de dingen in perspectief te zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() wij zouden inderdaad ook de versie van de kinderen moeten horen.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo kan je alles in twijfel trekken,de kinderen zijn oud genoeg om zich zelve te verdedigen,en zoals hier al staat vermeld,zijn er genoeg plaatsen om dit te doen Ik aanschouw die kinderen(jonge volwassenen) niet als dom....
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() 1 ding weet ik we leven in een egoistische wereld,een harde wereld waar geen plaats meer is voor naastenliefde,waar stelen en misdaad floreren als nooit tevoren,waar mensen gepluimd worden en aangevallen worden door het systeem,waar gezagsvoerders meer begaan zijn met zichzelve en met hun partycratie dan met de moeilijkheden die gewone mensen ondervinden om te overleven,we leven in een wereld waar we eerst moeten betalen tot september voor de staat om dan mss iets over te houden voor onszelf.
Mijn vader is 80,en moeder is bijna 4 jaar geleden overleden,alle dagen ga ik bij hem langs,ik help waar ik kan(gazon afrijden,de tuin onderhouden,de hagen onderhouden,zijn gordijnen wassen, zijne kuis mee gaan doen,mijn vrouw maakte zijn eten alle dagen,zijn betalingen gaan doen,zijn bloeddruk en zijn medicatie opvolgen enz...enz... Soms vraag ik me af hoe ik mij zou voelen als ik dat niet zou doen,mijn ouders hebben mij met de beste zorgen grootgebracht en nu vind ik dat het mijn taak is om hem te helpen,zodat hij in zijn eigen huis kan blijven wonen zolang het mogelijk is. Maar blijkbaar denken velen daar anders over,geld is dikwijls de oorzaak en de drijfveer om mensen af te stoten en in de miserie te helpen,het materialisme en de noodzaak om met 2 gaan te werken binnen een gezin heeft er mee aan bijgedragen dat opvoeding en waarden naar de achtergrond zijn verdwenen en dat wordt als volkomen normaal ervaren in een maatschappij die opgedrongen is door de economie en het globalisme en gesteund door de politici. Mensen die niet mee kunnen in dit systeem worden ervaren als lastig en lui terwijl het juist het juist het systeem is dat er voor zorgt dat we afglijden naar armoede en de daaraan verbonden waardendaling.
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() bitter sweet , net je reactie gelezen , soms zou ik willen dat mijn kinderen net zo bezorgd om mij zouden zijn , maar ik denk niet dat ik ze met 1 rekening nog zou vertrouwen , ik hou nu al mijn hart vast voor het moment dat die 5000 euro zal opgesoupeerd zijn ..... gelukkig zit ik ver en denk ik niet dat links rijden over 600 km een optie is voor hen , hun rijkunsten zijn niet al te best , gelukkig maar ...
jong volwassenen ??? niet zo erg zeker dat ze daar nog onder kunnen gerangschikt worden ze zijn dertigers er schiet nog een beetje geld over , geen idee hoeveel aangezien de schulden die er door hen zijn gemaakt nog af moeten.... gelukkig zit ik niet op die centen te wachten , ik kom toe met wat ik heb en kan zelfs een beetje sparen nu .... en aangezien ik nu onder een andere wetgeving val kan ik gelukkig nu zelf bepalen waar dat naartoe gaat bij mijn overlijden .... hier kunnen kinderen volledig naast een erfenis grijpen , zonder dat ze daar iets kunnen aan doen .... het ergste is dat ze nog steeds niet beseffen dat ze door hun drang naar dit kleine beetje geld ieder een derde van de waarde van een huis zijn kwijtgespeeld ....het huis werd verkocht voor 100.000 euro , ikzelf ben nu 56 , dus wat zou de waarde zijn geweest in laat ons zeggen dertig jaar ???? ik werkte in belgie , en verdiende niet slecht , ze speelden veel meer kwijt dan wat ze nu denken te hebben gewonnen .... mijn leven werd kompleet op zijn kop gedraaid , ik trek mijn plan , maar ik geniet van wat ik heb , sparen voor later nog gaan werken , voor de kinderen , nee daar denk ik niet meer aan ....wat ik spaar dat is voor een reisje af en toe ...en of ze geld nodig hebben of niet , bij mij zullen ze het niet meer moeten komen zoeken ..... Laatst gewijzigd door marijke taffein : 7 juli 2007 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe ze je naar een ander land hebben kunnen verbannen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() verbannen , bij wijze van spreken dan , je maakt eerst zoveel schulden dat het haar onmogelijk is nog het hoofd te bieden aan de betalingen , zelfs niet meer met dubbele shiften te kloppen ...dan laat je haar van ambtswege uitschrijven uit haar woning als ze na het zoveelste pak rammel is ondergedoken in een vluchthuis, je vernietigt de inboedel en stuurt haar dan nog een paar berichten dat ze eraan gaat als ze ergens in de buurt van je wagen te zien is ,zodat ze uiteindelijk naar het buitenland trekt ...omdat de politie tot dan toe en in de vijf jaar daarvoor weinig of niets heeft gedaan .....
niks om naar terug te keren is ook een vorm van verbanning vind je niet, en dan weigert het gemeentebestuur nog de nodige formulieren af te leveren zodat je je toestand kunt regulariseren en kom je daar te zitten met een ongeldige identiteitskaart ... en geen paspoort totdat na twee jaar uiteindelijk de consul je om humanitaire redenen uiteindelijk toch de nodige papieren verstrekt Laatst gewijzigd door marijke taffein : 7 juli 2007 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb na de dood van mijn vader de erfenis geweigerd en zal hetzelfde doen na de dood van mijn moeder (die hopelijk nog lang mag leven).
Hoe Uw kinderen U naar een ander land kunnen verbannen is mij een raadsel, ten zij een van hen een rechter zou zijn & zelfs dan : een belg verbannen lijkt me niet mogelijk. Waarschijnlijk is U een van die mensen die zich niet inschrijven in het bevolkingsregister : maar dat is een euvel dat altijd hersteld kan worden.. U verhouding met Uw kinderen kan duidelijk omschreven worden als "niet goed" maar dat is een zaak tussen U en hen & daar gaat waarschijnlijk een lange geschiedenis aan vooraf... U zou via een vrederechter of zo hen op hun "onderhoudsplicht" kunnen wijzen, daar kunnen zij zich erchter ook vanaf maken door op de blijkvaar bestaande familievete te wijzen... Familiezaken zijn helaas niet altijd een zaak van manaschijn en rozen.. maar doorgaans zal een discussie op een forum hier niet veel aan verhelpen..