![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik blijf sceptisch, maar hoe langer het duurt, hoe meer ik ervan overtuigd geraak dat er een Belgisch compromis in de maak is. |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, Filip Deman, de meest objectieve bron die je kon vinden, natuurlijk. Het artikel getuigt daar ook van.
Enfin, alweer een weekje wachten. Grappig.
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het manneke Filip (filip de man, dus voor alle duidelijkheid) heeft zeeer eigenaardige opvattingen over demokratie.
Het voorzichtige en trage parlementaire werk, grondige besprekingen in de kommissies enz. dat bestaat al jaren (en werd soms een beetje aangewend door de blokkertjes om te filibusteren) ... maar nu komt hij ineens op de proppen met "uitstel". In die kommissie zitten mensen die vorige legislatuur niet in die kommissie zaten ... waarom zouden zij de dokumenten niet een week lang kunnen inkijken? Ach, het manneke probeert wat reklame te maken op zijn websiteke, en een handlangertje van het manneke opent er hier een draadje over om de reklame te steunen. Dat is de taak van de oppositie. We aksepteren dat. Zelfs al weten we dat de oppositie nooit veel kan realiseren. We gaan dus geen omhaling organiseren om het bleitend Manneke een kadooke te gaan kopen om hem te troosten. Laat hem maar bleiren, dat gaat wel over.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BHV moet gesplitst worden tegen de volgende verkiezingen...
Meer relevantie heeft het niet. Tijd genoeg dus.
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zo kortzichtig had ik ze van jou, denk ik nog niet gehoord ... |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ja, ben je wel zo democratisch ingesteld ? |
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Gesplist voor de volgende verkiezing' = 'gesplitst tegen de volgende verkiezing'? Van mij moet BHV niet gesplits worden voor de regeringsonderhandeling. Puur technisch gezien is dat niet nodig. BHV is een parlements-zaak, geen regerings-zaak. In theorie dan toch. Maar mensen hebben een hekel aan theorie, ze maken dat allemaal nodeloos ingewikkeld.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Vlaanderen uiteindelijk onafhankelijk zal worden, is absoluut te danken aan de zweeppartijen, zijnde het Blok (de grootste kwa stemmen), de NVA, de oude volksunie (en de sputtertjes - spiritisten, allez, ze mogen mee de Vlaamse leeuw zingen, maar zeker geen bier drinken, die klein mannen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Nog grappiger. Citaat:
Maar een andere oplossing dan splitsen, zorgt er waarschijnlijk voor dat het probleem dan helemaal niet meer bestaat.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 18 september 2007 om 15:18. |
||
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom doet de CD&V identiek hetzelfde als wat ze verhofstadt verweet? Citaat:
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jij zegt, m.i., voor de volgende federale verkiezingen (2011) ik vind dat je nu geen regering kan vormen zonder dat BHV achter de rug is, want dan bestaat de theoretische mogelijkheid dat de regering valt voor dat verkiezingen legaal terug georganiseerd kunnen worden (de federale regering is geen legislatuurregering) maar idd als, zoals alle Vlaamse partijen (op Groen! na, ik benadruk het graag) steeds volhielden, BHV een hoogdringende zaak is voor het parlement WAAROM dan nu deze week uitstel ?! (nee het argument van nieuwe commissieleden gaat niet op ... wie daar nu zit en het dossier niet kent, is geen politieker) Laatst gewijzigd door Anna List : 18 september 2007 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de regering zou vallen vooraleer het spellement gesplitst zou zijn, is van geen tel. Het is niet de uitvoerende macht die de splitsing moet verwezenlijken, het is de wetgevende. Maar dit is een valse diskussie, wat mij betreft. BHV moet vlugger gesplitst worden. Zodra het niet meer dienstig is als dreigement, als zwaard van Damokles, boven de hoofden van de onderhandelaars, moet het zo vlug als mogelijk gesplitst worden. En het gerechtelijk arrondissement ook nondedju. We zijn niet overhaast. Zolang het vuur blijft branden, worden de groentes van de Walen alsmaar meer gaar. De Walen mogen kiezen dat ze zeer gaar zijn, want zij zullen ze moeten opeten. (de Vlamingen hebben ze liever al dente). Als de groentes toch zo lang op het vuur moeten blijven, dat ze aanbranden, dan .... is Vlaanderen onafhankelijk.
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is dus waarom er tijd moet gewonnen worden!
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat nu voor zever. Ik pleit ervoor dat de meerderheid een volle kans krijgt zich voor te bereiden door alle papieren van de vorige kommissie te kunnen zien; het Manneke pleit dat zij dat zelfs niet zouden mogen, dus dat zou nog straffer zijn dan alleen maar de oppositie de mond snoeren .... Ik versta de ballen van jouw opmerking.
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat dit zo is. Had hen dat dan niet duidelijk kunnen gemaakt worden in de BESPREKINGEN?