![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() GRATIS LAGERE SCHOOL!!!! dixit Minister Vandenbroecke; vlaams minister van onderwijs.
![]() Ik heb een tweeling in het 5e leerjaar en wat stond er in de etalage begin dit schooljaar, wat kregen we aangeboden van "Frankie boy" ![]() 1 potlood, de boeken en 50 €. ![]() De drankjes zijn wél omhoog gegaan met 10 cent per dag en alle andere kosten blijven eveneens behouden. Waaronder kosten voor opvang tussen de schooluren (s'middag) en na de schooluren als de kinderen niet direct naar huis gaan. Of geld dit zogenaamde "gratis" weer enkel voor rijksscholen en niet voor het vrije onderwijs. Eens te meer: ofwel mooie beloftes (maar dikke zever) van een minister ofwel voor de verandering nog maar eens gewogen met twee maten en gewichten zoals gewoonlijk in ons politiek apenland. ![]() Niet meer van wakker liggen zeker... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werk ervoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees blij dat niet alles voor u door anderen betaald wordt, zalig toch, die verantwoordelijkheid als ouder - niet?
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil je nu dat ik op die persoonlijke aanval inga?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak het heden ten dage nog steeds mee. Uw punt?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik werk er elke dag voor, maar ik draag ook meer dan genoeg belastingen af om er af en toe iets voor terug te krijgen (behalve de straatverlichting die brand wanneer ik slaap).
Aan uw reactie te zien kunt gij nog niet meespreken over werken en belastingen betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het wordt precies maar niet beter hé Adrian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze snappen het nog steeds niet, HAMC.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Jodewa stelde :
Citaat:
Ik voel me gediscrimineerd want dat is juist : - één potlood, en - €50 méér dan mijn ouders ontvingen, toen ik naar het vijfde leerjaar ging. Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik vraag met toch af wie jou werkgever is als je ziet dat je godganse dagen op allerlei fora te vinden bent. Als je effectief werkt en ik zou je werkgever zijn, er zou meer dan 60 % in mijn zakken blijven. Als jij daadwerkelijk werkt dan ben je een luilak eerste klas ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Op dit moment.) Maak u geen illusies, ik heb een vrij hoge arbeidsethos. ![]() Op mijn werksnelheid hadden ze geen commentaar. Ik was gewoon te bemoeizuchtig. Anciens krijgen niet graag kritiek.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De issue van het verhaal is niet "krijgen" ,maar "nakomen", Adrian. Maar ja, ik hoop dat als je later schoolgaande jeugd hebt eens weerdenkt aan je antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees al blij dat je die 50 euro krijgt, zou ik zeggen. Citaat:
![]() Geloof politiekers niet. Maar echt niet of te nooit. Alles wat ze zeggen moet je met een zuiver korreltje zout nemen. Alles. Dat is een goede raad die ik u geef. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ga ik onthouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aandachtshoer lijkt me geen goede eigenschap als spion.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Werkboeken bestonden nog niet, we moesten onze oefeningen zelf van het bord of uit een boek op papier overschrijven voor we ze konden maken. Nu moeten daar elk jaar 'werkboeken' voor gekocht worden met als resultaat dat mijn zoon zijn boeken voor 'het 2de jaar van de 1ste graad' vroeger nog simpelweg het '2de middelbaar', bijna 300eur kosten ook al zijn daar 8 (!) 2de handsexemplaren bij aan 1/2 prijs en zijn boekentas propvol zit want voor élk vak is er minstens een leerboek én een werkboek nodig. Reken daarbij een rekenmachine van méér dan 110eur, turnspullen, 'schrijfgerief', kaften, busabonnement, uitstappen,... en op die momenten ben ik blij dat ik er maar één heb. |
|
![]() |
![]() |