Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 18:13   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard 1 potlood en 50 €

GRATIS LAGERE SCHOOL!!!! dixit Minister Vandenbroecke; vlaams minister van onderwijs.
Ik heb een tweeling in het 5e leerjaar en wat stond er in de etalage begin dit schooljaar, wat kregen we aangeboden van "Frankie boy" :
1 potlood, de boeken en 50 €.
De drankjes zijn wél omhoog gegaan met 10 cent per dag en alle andere kosten blijven eveneens behouden. Waaronder kosten voor opvang tussen de schooluren (s'middag) en na de schooluren als de kinderen niet direct naar huis gaan.
Of geld dit zogenaamde "gratis" weer enkel voor rijksscholen en niet voor het vrije onderwijs. Eens te meer: ofwel mooie beloftes (maar dikke zever) van een minister ofwel voor de verandering nog maar eens gewogen met twee maten en gewichten zoals gewoonlijk in ons politiek apenland.
Niet meer van wakker liggen zeker...
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 18:15   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Werk ervoor.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 18:15   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Wees blij dat niet alles voor u door anderen betaald wordt, zalig toch, die verantwoordelijkheid als ouder - niet?
Oud 12 september 2007, 18:16   #4
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Werk ervoor.
Ik zou me alleen bemoeien met zaken waar ik iets van afweet.
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 18:17   #5
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wil je nu dat ik op die persoonlijke aanval inga?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 12 september 2007, 18:18   #6
Fab
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wil je nu dat ik op die persoonlijke aanval inga?

Dat maak je zelf uit maar ik vind het nogal arrogant dat iemand van 18 eens zal komen oordelen of onderwijs voor een ouder al dan niet duur is.
Oud 12 september 2007, 18:21   #7
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik maak het heden ten dage nog steeds mee. Uw punt?
Oud 12 september 2007, 18:22   #8
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Werk ervoor.
Ik werk er elke dag voor, maar ik draag ook meer dan genoeg belastingen af om er af en toe iets voor terug te krijgen (behalve de straatverlichting die brand wanneer ik slaap).
Aan uw reactie te zien kunt gij nog niet meespreken over werken en belastingen betalen.
Oud 12 september 2007, 18:22   #9
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Het wordt precies maar niet beter hé Adrian.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 18:29   #10
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze snappen het nog steeds niet, HAMC.

Citaat:
Aan uw reactie te zien kunt gij nog niet meespreken over werken en belastingen betalen.
Ik doe op dit moment werk, waarvan ik zelf slechts 40% zie van wat mijn werkgever betaalt. Voor de rest heb je gelijk, hoor.

Citaat:
Ik werk er elke dag voor, maar ik draag ook meer dan genoeg belastingen af om er af en toe iets voor terug te krijgen (behalve de straatverlichting die brand wanneer ik slaap).
Oh, maar als het aan mij ligt dan krijg jij je belastingen terug en werd gesubsidieerd onderwijs afgeschaft. Maar ik betwijfel dat jij dat leuk zou vinden. Ik denk namelijk niet dat jij behoort tot de rijkste 30% van deze samenleving.
Oud 12 september 2007, 18:29   #11
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Jodewa stelde :

Citaat:
Ik heb een tweeling in het 5e leerjaar en wat stond er in de etalage begin dit schooljaar, wat kregen we aangeboden van "Frankie boy" :
1 potlood, de boeken en 50 €.
Dat wordt de Raad van State ...

Ik voel me gediscrimineerd want dat is juist :

- één potlood, en
- €50 méér dan

mijn ouders ontvingen, toen ik naar het vijfde leerjaar ging.

Beste Groeten.
Oud 12 september 2007, 18:32   #12
Fab
Partijlid

Standaard

Citaat:

Ik doe op dit moment werk, waarvan ik zelf slechts 40% zie van wat mijn werkgever betaalt. Voor de rest heb je gelijk, hoor.

Oh, maar als het aan mij ligt dan krijg jij je belastingen terug en werd gesubsidieerd onderwijs afgeschaft. Maar ik betwijfel dat jij dat leuk zou vinden. Ik denk namelijk niet dat jij behoort tot de rijkste 30% van deze samenleving.

Ik vraag met toch af wie jou werkgever is als je ziet dat je godganse dagen op allerlei fora te vinden bent. Als je effectief werkt en ik zou je werkgever zijn, er zou meer dan 60 % in mijn zakken blijven. Als jij daadwerkelijk werkt dan ben je een luilak eerste klas
Oud 12 september 2007, 18:35   #13
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab Bekijk bericht
Ik vraag met toch af wie jou werkgever is als je ziet dat je godganse dagen op allerlei fora te vinden bent. Als je effectief werkt en ik zou je werkgever zijn, er zou meer dan 60 % in mijn zakken blijven. Als jij daadwerkelijk werkt dan ben je een luilak eerste klas
Ik werk dan ook maar 4 uur in de week.
(Op dit moment.)

Maak u geen illusies, ik heb een vrij hoge arbeidsethos. Enfin, dat was de reden waarom ze me op mijn vorig werk niet graag hadden. :')
Op mijn werksnelheid hadden ze geen commentaar. Ik was gewoon te bemoeizuchtig.

Anciens krijgen niet graag kritiek.
Oud 12 september 2007, 18:41   #14
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ik behoor inderdaad zeker niet tot de 30% rijkste , maar ik vind dat als men in de media met veel poeha belofte's maken dat ze ze tenminste moeten nakomen. Ik heb ook niets "gekregen" als ik in het 5de zat, maar die idioten van de regering hebben er ook geen spel van gemaakt toen.
De issue van het verhaal is niet "krijgen" ,maar "nakomen", Adrian.
Maar ja, ik hoop dat als je later schoolgaande jeugd hebt eens weerdenkt aan je antwoord.
Oud 12 september 2007, 18:49   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Ik behoor inderdaad zeker niet tot de 30% rijkste , maar ik vind dat als men in de media met veel poeha belofte's maken dat ze ze tenminste moeten nakomen. Ik heb ook niets "gekregen" als ik in het 5de zat, maar die idioten van de regering hebben er ook geen spel van gemaakt toen.
Ah, ik zie het probleem al.
Wees al blij dat je die 50 euro krijgt, zou ik zeggen.

Citaat:
De issue van het verhaal is niet "krijgen" ,maar "nakomen", Adrian.
Ah, ik hoop dat u een goede les hebt geleerd.
Geloof politiekers niet. Maar echt niet of te nooit. Alles wat ze zeggen moet je met een zuiver korreltje zout nemen. Alles. Dat is een goede raad die ik u geef.

Citaat:
Maar ja, ik hoop dat als je later schoolgaande jeugd hebt eens weerdenkt aan je antwoord.
Ik ga nooit verwachten dat het gratis is. Gratis zou enkel maar betekenen dat ofwel iemand anders betaalt ofwel dat mijn belastingen stijgen. Beide vind ik niet bepaald positief.
Oud 12 september 2007, 22:51   #16
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab Bekijk bericht
mischien werkt hij voor de Staatsveiligheid, en zit ganse dagen op fora om te spioneren.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 22:53   #17
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
mischien werkt hij voor de Staatsveiligheid, en zit ganse dagen op fora om te spioneren.
Die ga ik onthouden.
Oud 12 september 2007, 23:05   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Aandachtshoer lijkt me geen goede eigenschap als spion.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 02:46   #19
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Oplossing: geen belastingen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 07:00   #20
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Jodewa stelde :

Dat wordt de Raad van State ...

Ik voel me gediscrimineerd want dat is juist :

- één potlood, en
- €50 méér dan

mijn ouders ontvingen, toen ik naar het vijfde leerjaar ging.

Beste Groeten.
Ik heb geen idee hoe oud/jong u bent maar toen ik in het lager zat, 20/25jaar geleden, was alles gratis. Wij kregen schriften, boeken, 'schrijfgerief', houten lat... uitgedeeld in de klas. Er was nog geen sprake van kosten voor opvang tijdens de middag, nu wel, soms bleef ik in naschoolse opvang en dan kregen we boterhammen met confituur of choco uitgedeeld samen met gekleurd water dat voor koffie moest doorgaan, gratis. Bij de warme maaltijd in het eerste en tweede 'middelbaar' stonden flessen water en heerlijk lekker bruin tafelbier om zo maar zonder bijbetalen in te schenken.
Werkboeken bestonden nog niet, we moesten onze oefeningen zelf van het bord of uit een boek op papier overschrijven voor we ze konden maken. Nu moeten daar elk jaar 'werkboeken' voor gekocht worden met als resultaat dat mijn zoon zijn boeken voor 'het 2de jaar van de 1ste graad' vroeger nog simpelweg het '2de middelbaar', bijna 300eur kosten ook al zijn daar 8 (!) 2de handsexemplaren bij aan 1/2 prijs en zijn boekentas propvol zit want voor élk vak is er minstens een leerboek én een werkboek nodig.
Reken daarbij een rekenmachine van méér dan 110eur, turnspullen, 'schrijfgerief', kaften, busabonnement, uitstappen,... en op die momenten ben ik blij dat ik er maar één heb.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be