![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vader doolt al weken rond met dochtertje (11)
![]() De politie en het parket van Brussel zijn op zoek naar Roger Joossens en zijn 11-jarige dochter Shana die al weken met de auto op de dool zijn. De moeder en zusje Lynn willen Shana terug thuis. De 41-jarige vader haalde zijn dochtertje Shana op vrijdag 29 juni op bij haar moeder in Hofstade. Joossens had het hoederecht tot dinsdag 31 juli, maar bracht het kind niet terug. Hij stuurde eind juli nog een sms naar zijn ex met de melding dat hij moest overwerken maar liet sindsdien niets meer van zich horen. Christel Van Win en Roger Joossens zijn vijf jaar gescheiden. De man woonde in Tienen maar daar betaalde al vijf maanden de huishuur niet. Roger Joossens en Shana zijn volgens de politie nog gezien in Frankrijk en in Andorra en zouden nu in Spanje rondtrekken waar ze leven in hun wagen en overnachten op openbare parkings. Moeder Christel Van Win: 'Die onzekerheid wordt me te veel. Ik begrijp niet dat ze hem niet vinden. Ze kennen toch zijn wagen. Shana is wat goedgelovig maar over haar gezondheid maak ik me geen zorgen.' Ook haar zusje Lynn wil haar speelvriendinnetje terug zien. 'We hadden het zo fijn onder elkaar', zegt het zusje. Witte Citroën 'Hij ging in juni nog een kinderidentiteitskaart halen op het gemeentehuis van Zemst en vroeg me een schriftelijke toelating om met Shana naar het buitenland te mogen reizen maar dat weigerde ik', vertelt moeder Christel Van Win. Sindsdien werden vader en dochter nog gezien in Oostende en in Goetsenhoven waar de man tankte zonder te betalen. Het meisje lag in de auto te slapen. ------------------------------------------- weer een 'brave hardwerkende vlaming' waarbij de stoppen doorslaan? arm kindje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vind het in ieder geval wel goed dat die moeder geen sensatieverhalen gaat verzinnen.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() U hebt blijkbaar last van een serieus onveiligheidsgevoel nu u vaststelt omringd te zijn door een horde boosaardige Vlamingen wiens natuurlijke psychopathische neigingen op elk ogenblik kunnen losbarsten met een totale pandemonie tot gevolg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goei kans op dat het kind beter af is zo.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ja, geen school, geen vriendinnen, het is er vast geweldig...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 28 augustus 2007 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, veel school zou het kind niet gezien hebben de afgelopen twee maanden.
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ik vind het plaatje bij het bericht trouwens mistekenend, je krijgt het idee dat het om een klein meisje gaat, maar het kind is toch al 11...
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hihi
![]()
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik begin echt in de sfeer en logica van het originele bericht te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoe komt de politie tot besluit dat ze rondtrekken en in de wagen leven? Ofwel hebben ze ze meerdere keren gezien ofwel hebben ze Madame Blanche bezocht. Of misschien getuigen? Ik heb in ieder geval medelijden met dat kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() En wat is de mening van het kind ? Heeft dat kind uberhäupt iets te zeggen ?
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ze zijn nog naar haar op zoek...
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Jaja, maar ik bedoel maar mag een kind ook beslissen bij wie het liever is, papa of mama ? Of mogen enkel de ouders dit uitvechten ?
Laatst gewijzigd door Andro : 28 augustus 2007 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Als het voor de rechter komt wordt ze waarschijnlijk wel gehoord, maar daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb me altijd afgevraagd hoe een vader zijn eigen kind kan "ontvoeren", dat lijkt me manipulerende newspeak. Maar dat ter zijde. Voogdijtoewijzingen zijn vanouds zo eenzijdig dat ze op zich vaak al wettelijk opgelegde ontvoeringen zijn. Niet te verwonderen dat er af en toe eens iemand is die de onrechtvaardigheid niet meer pikt. Als er iemand verantwoordelijk is voor het zwerfleven van dat 11-jarig meisje, dan wellicht het Belgisch gerecht en zijn welzijnsindustrie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of is dat kind minder belangrijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() straks durft 'm zich hier weer niet vertonen, de sloeber.
|
![]() |
![]() |