Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 19:30   #1
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard Oproep

Ik zou graag een oproep willen doen aan allen met gezond verstand. Ik hoop dat ze niet tevergeefs is.

Laat ons discussiëren met argumenten, met cijfers bij de hand, dat mag. Met metafysische percepties, dat mag. Met religieuze bezwaren, kan ook nog.

Maar laat ons voor eens en vooral ophouden met opiniepeilingen als argumenten te beschouwen, want dat zijn ze niet: er is niets zo volatiel als de publieke opinie en zelfs al zou een peiling er in slagen die correct weer te geven, volgende week is dat weer anders.

Op dag 1 haalt de ene optie 80% van de stemmen en haalt partij 1 dat als argument boven terwijl partij 2 het principe peilingen betwist.
Op dag 2 haalt de andere optie 80% van de stemmen en haalt partij 2 dat als argument boven, waar partij 1 nu peilingen betwist en partij 2 confronteerd wordt met haar betwistingen van het verleden.

Ik heb gezegd.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 19:52   #2
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

jaja, akkoord, maar :
je kan niet ontkennen dat poll's en peilingen wel degelijk een trend laten zien. En dat die in het voordeel loopt voor een onafhankelijk Vlaanderen.

De absoluutheid van de cijfers kan je zeker betwisten. Die lopen sterk mis, en méér dan 5%...

Zo zou de peiling van de vrt koppen, er wel een helemaal anders kunnen uitzien als ze NOG eens 1000 mensen opbellen... en misschien de vraagstelling veranderen?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:35   #3
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
jaja, akkoord, maar :
je kan niet ontkennen dat poll's en peilingen wel degelijk een trend laten zien. En dat die in het voordeel loopt voor een onafhankelijk Vlaanderen.
En morgen? Als er een nieuwe regering is en alles weer zijn beloop kent? Misschien zal de publieke opinie niet terugvallen op de 13% van Albert, maar er zal zeker achteruitgang zijn voor het separatisme.

Omgekeerd, voor uw tegenstanders geldt: elke peiling nu afdoen als onzin en u maakt uzelf belachelijk als u de peilingen weer ophemelt als het goed gaat.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 09:51   #4
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ik zou graag een oproep willen doen aan allen met gezond verstand. Ik hoop dat ze niet tevergeefs is.

Laat ons discussiëren met argumenten, met cijfers bij de hand, dat mag. Met metafysische percepties, dat mag. Met religieuze bezwaren, kan ook nog.

Maar laat ons voor eens en vooral ophouden met opiniepeilingen als argumenten te beschouwen, want dat zijn ze niet: er is niets zo volatiel als de publieke opinie en zelfs al zou een peiling er in slagen die correct weer te geven, volgende week is dat weer anders.

Op dag 1 haalt de ene optie 80% van de stemmen en haalt partij 1 dat als argument boven terwijl partij 2 het principe peilingen betwist.
Op dag 2 haalt de andere optie 80% van de stemmen en haalt partij 2 dat als argument boven, waar partij 1 nu peilingen betwist en partij 2 confronteerd wordt met haar betwistingen van het verleden.

Ik heb gezegd.
vanaf t moment dat het verbod op het houden van referenda uit de Belgische grondwet gehaald wordt, volg ik u in uw redenering, tot dan zijn peilingen 'het beste wat we hebben'.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be