Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2007, 17:47   #1
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard Harvard studie over subjectiviteit in de media ten aanzien van Israel

Citaat:
Journalists did Hezbollah's work, offering little resistance to the Islamic militia's effort to portray itself as an idealistic and heroic army of the people, facing an aggressive and ruthless enemy. With Hezbollah's unchallenged control of journalists' access within its territory, it managed to almost completely eliminate from the narrative crucial facts, such as the fact that it deliberately fired its weapons from deep within civilian population centers, counting on Israeli forces to have no choice but defend themselves by targeting rocket launchers where they stood. Hezbollah's strong support from Syria and Iran -- including the provision of deadly weapons -- faded in the coverage, as the conflict increasingly became portrayed as pitting one powerful army against a band of heroic defenders of a civilian population.

Gradually lost in the coverage was the fact that the war began when Hezbollah infiltrated Israel, kidnapping two of its soldiers (still held to this day) and killing eight Israelis. Despite the undisputed fact that Hezbollah triggered the war, Israel was painted as the aggressor, as images of the war overtook the context.

Israelis by the hundreds of thousands became the target of rocket fire aimed at civilian centers. Women and children, Jews and Arabs, young and old, spent more than a month living in underground shelters while nearly 4000 Hezbollah rockets rained on Israel. The coverage from Israel, however, quickly moved away from the anxiety-filled civilian areas, which were not terribly telegenic, and onto the front lines where armed, uniformed soldiers could be seen by television cameramen and reporters.
http://worldpoliticswatch.com/article.aspx?id=717

Dit wist iedereen uiteraard al langer dan vandaag.
De National Union of Journalists (NUJ, Britse vereniging) heeft ondertussen opgeroepen tot een boycott van Israëlische goederen. En dat zijn dezelfde mensen van wie wij (in theorie) objectieve berichtgeving mogen verwachten !
Oud 27 april 2007, 18:01   #2
bosstraat5
Banneling

Standaard

bosstraat5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 18:18   #3
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bosstraat5 Bekijk bericht
Waarlijk een prachtige bijdrage van u. Ik kan nu al zien dat je een ware aanwinst en verrijking bent voor dit forum en kijk er dan ook naar uit om met u in discussie te treden en van ongetwijfeld interessante gedachten te wisselen.
Als u dit niet aankan, raad ik u aan u een plekje te zoeken op zattevrienden.be

Ik ben verder zo vriendelijk geweest de leesbaarheid van bijdrage te verhogen door die kleine herhaling wat in te korten.

Laatst gewijzigd door alharb : 27 april 2007 om 18:20. Reden: leesbaarheid
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 18:20   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
http://worldpoliticswatch.com/article.aspx?id=717

Dit wist iedereen uiteraard al langer dan vandaag.
De National Union of Journalists (NUJ, Britse vereniging) heeft ondertussen opgeroepen tot een boycott van Israëlische goederen. En dat zijn dezelfde mensen van wie wij (in theorie) objectieve berichtgeving mogen verwachten !

De media zijn inderdaad een groot probleem. Er bestaat nauwelijks objectiviteit, laat staan tegenover de V.S. of Israel.

De massamoorden door de Arabieren op de zwarte autochtone bevolking in Darfur wordt nagenoeg genegeerd.

En de terroristische bewegingen alla Hezbollah of Hamas worden vrij zacht aangepakt, soms met respect behandeld.

Laatst gewijzigd door Antoon : 27 april 2007 om 18:21.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 19:06   #5
bosstraat5
Banneling

Standaard

http://www.nkusa.org/

De media en Israel? Bekijk dit interview met George Galloway eens.
http://video.google.com/videoplay?do...790&q=galloway
Oud 27 april 2007, 19:59   #6
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Laat me niet lachen, zonder het bestaan van één pro-arabische medialobby zouden de arabieren erin slagen om de westerse media te manipuleren, terwijl de talloze pro-Israel medialobbyorganisaties met lede ogen moeten toekijken hoe de vaak door joden bezitte westerse media hun anti-Israelische propaganda de wereld blijven insturen. Lijkt me toch wel de omgekeerde wereld. Sta me trouwens toe om de objectiviteit van de onderzoeker enigszins in twijfel te trekken: Marvin Kalb, of Harvard's Shorenstein Center on the Press.

Laatst gewijzigd door Public energy : 27 april 2007 om 20:04.
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 20:25   #7
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.nkusa.org/

De media en Israel? Bekijk dit interview met George Galloway eens.
http://video.google.com/videoplay?do...790&q=galloway
Het is hilarisch om te zien hoe antisemieten telkens een mini-sekte van het orthodoxe jodendom gebruiken voor hun jodenhaat
Oud 27 april 2007, 21:56   #8
bosstraat5
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Het is hilarisch om te zien hoe antisemieten telkens een mini-sekte van het orthodoxe jodendom gebruiken voor hun jodenhaat
ik haat niemand
ben niet tegen "de joden"
en ben niet tegen Judaisme

maar ik ben in 2002 samen met zo'n 4 a 5 miljard mensen op de wereld, plots, zonder het zelf te beseffen, antisemiet geworden.

2002: Webster's Third New International Dictionary (Unabridged), re-printed in 2002, provides a new definition of Anti Semitism which has not been updated since 1956. It reads,
"Anti-Semitism: (1) hostility toward Jews as a religious or racial minority group, often accompanied by social, political or economic discrimination (2) opposition to Zionism (3) sympathy for the opponents of Israel."
It was definition (2) and (3) that were added in the 2002 edition, just before the USA decided to invade Iraq under orders from the State of Rothschild, I mean Israel. Also this year, the Prime Minister of Israel, war criminal, Ariel Sharon, orders the massacre in the Jenin refugee camp in the West Bank. Best get that definition updated to protect these criminals.

Anti-Semitism is a term which is bandied about too loosely. If it continues to be used indiscriminately and vituperatively about all who attempt to discuss Jewish characteristics and Jewish world-power, it will, in time, arrive at the estate of respectability and honor.

(Henry Ford 'The International Jew' 1920)

Laatst gewijzigd door bosstraat5 : 27 april 2007 om 22:07.
Oud 28 april 2007, 07:18   #9
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Dat is een fundament van de propaganda. Neem één of twee gevallen, en projecteer het op de hele bevolking.

Racistische bewegingen in Vlaanderen doen niets liever met allochtonen. Net zoals omgekeerd-racistische bewegingen dat doen met extreem-rechts aanhangers.
Oud 28 april 2007, 07:50   #10
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dat is een fundament van de propaganda. Neem één of twee gevallen, en projecteer het op de hele bevolking.

Racistische bewegingen in Vlaanderen doen niets liever met allochtonen. Net zoals omgekeerd-racistische bewegingen dat doen met extreem-rechts aanhangers.
Men wordt niet geboren als VB'er. Vooralsnog is het VB nog niet tot een religie uitgegroeid. Dat komt nog misschien als Karel Dillen heilig wordt verklaard. Voorlopig is dat echter nog niet het geval. Ik ben benieuwd naar het programma van de volgende Ijzerwake. Een VB'er kiest dus voor het racisme in het VB. De luidste leuze van het VB was hun vreemdelingenstandpunt, hetgeen neerkomt op pure racisme dat nadien onder druk is afgezwakt naar discriminatie. Dat zogezegde miljoen VB-kiezers heeft dus doelbewust voor racisme gekozen.
Hier kan geen enkele VB-stemmer zich uitpraten.
"Ja maar Ke Nan, ik heb op het VB gestemd als proteststem, niet uit racisme. Ik heb helemaal niks tegen den Ali die bij ons neffe woont. Da's ne wijze gast. En lekkere koekskes dat die kunnen maken. Neen Ke Nan, ik ben echt gene racist."
Stierenkloten zeg ik u. Door op het VB te stemmen geef je de VB-mandaten een vrijbrief om het belangrijkste uit hun programma te verwezenlijken. Een stem voor het VB is een stem voor racisme.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 28 april 2007 om 07:51.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 17:06   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.... maar ik ben in 2002 ..., antisemiet geworden.
Zo, dat weten we dan ook weer.
Oud 28 april 2007, 17:18   #12
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Zo, dat weten we dan ook weer.
Dit moet toch wel één van de felste uit de context gerukte quotes zijn op p.be die ik tot nu toe heb gezien.

Proficiat antoon, een nieuw dieptepunt.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 17:20   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

...

Laatst gewijzigd door Antoon : 28 april 2007 om 17:20.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 17:20   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Dit moet toch wel één van de felste uit de context gerukte quotes zijn op p.be die ik tot nu toe heb gezien.
Dan heb je maar weinig berichten gelezen.
Oud 28 april 2007, 17:57   #15
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

5 jaar na Jenin wordt nog steeds gesproken van 'the Jenin massacre', terwijl het aantal doden door zowel het IDF en Human Rights Watch op 52 wordt gelegd. Nog volgens HRW werd door Israël niet al het nodige gedaan om het lijden van onschuldige burgers te vermijden, daar waar de Palestijnen volgens de VN en HRW zelf schuldig zijn aan deze doden door zich tussen burgers te verschuilen. Het kamp in Jenin stond onder beheer van de VN via de UNRWA, het is op zich dus al een schande dat vanuit dat kamp terroristen operaties uitvoerden.

Deze case illustreert perfect mijn punt uit de openingspost: er werd heel luid door de Palestijnen geroepen dat hier een genocide plaatsvond, terwijl dit achteraf (wanneer de media-aandacht weer verslapt is) een flagrante leugen bleek te zijn. De Palestijnse terroristen vermengen zich met de bevolking en zijn niet geuniformeerd, wat overeenkomt met het gebruiken van de bevolking als levend schild.
En waar blijft het protest tegen deze praktijken ? Waarom laat de pers zich zo gewillig inpakken met Palestijnse leugens ?
Oud 28 april 2007, 18:47   #16
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht

Proficiat antoon, een nieuw dieptepunt.
zionisten he
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 18:58   #17
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik haat niemand
ben niet tegen "de joden"
en ben niet tegen Judaisme

maar ik ben in 2002 samen met zo'n 4 a 5 miljard mensen op de wereld, plots, zonder het zelf te beseffen, antisemiet geworden.

2002: Webster's Third New International Dictionary (Unabridged), re-printed in 2002, provides a new definition of Anti Semitism which has not been updated since 1956. It reads,
"Anti-Semitism: (1) hostility toward Jews as a religious or racial minority group, often accompanied by social, political or economic discrimination (2) opposition to Zionism (3) sympathy for the opponents of Israel."
It was definition (2) and (3) that were added in the 2002 edition
volledig in overeenstemming met de geflipte en onmenselijke zionistische doctrine.
doet me denken aan een zionist die ik een paar jaar geleden nog hoorde zeggen : iedere niet-jood is een anti-semiet, wist u het nog niet ?

geruststellend dat het zionisme in de ganse wereld steeds meer en meer ontmaskerd wordt als oorzaak van de problemen en als koloniserende agressor
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 11:40   #18
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Jaja, wat blijft het hier stil...
Oud 29 april 2007, 13:27   #19
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
De Palestijnse terroristen vermengen zich met de bevolking en zijn niet geuniformeerd, wat overeenkomt met het gebruiken van de bevolking als levend schild.
Zonder de steun van de bevolking, kan een verzetsbeweging nooit overleven. Die 'terroristen' (een terechte term als ze operaties tegen Israëlische burgers uitvoeren) waar u over spreekt, maken deel uit v/h Palestijnse volk. Guerilla kan je gewoon niet overwinnen, enkel als je zoals bijv. in Fallujah (Irak) zuivert zonder onderscheid, en zelfs dan, je zal nooit iedereen doden, en zij die overleven zullen enkel sterker van hun verzetsidee overtuigd geraken.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 14:39   #20
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Sta me trouwens toe om de objectiviteit van de onderzoeker enigszins in twijfel te trekken: Marvin Kalb, of Harvard's Shorenstein Center on the Press.
Tiens! Toch toevallig dat het niet meer objectief is wanneer men Joods klinkende namen tegenkomt en expliciet gaat vet maken. Laat me dan ook toe te twijfelen dat je geen antisemiet bent.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be