![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Toen Spirit aankondigde om in kartel met SP.a te gaan leidde dit tot een stortvloed van beledigingen aan het adres van Spirit van vooral NV-A en Vlaams Blok zijde.
Dat duurde enkele maanden en toen het succes ecclatant bleek na de verkiezingen van 18 mei namen de negatieve reacties almaar toe. Op de verschillede politieke sites is Spirit echt uitgekotst, in die mate zelfs dat men uiteindelijki verschillende politieke fora heeft moeten sluiten. Nu gaat NV-A (als het water hen aan de lippen staat) plots toch in kartel met CD&V, een partij die nu niet echt om haar Vlaamse standpunten bekend staat. Dat was toch ook de kritiek die men had op de SP.a? Nu kan het ineens allemaal wel, en plotseling vindt iedereen het OK! Ik wens het nieuwe kartel natuurlijk ook het allerbeste maar kan er niet bij waarom de andere zijde steeds aan afbraakpolitiek moet doen. Nooit of nooit is er vanuit de rechtse zijde opbouwende kritiek geweest jegens Spirit. Wel ik wens het nieuwe rechtse kartel gemeend alle succes toe! Da's toch niet zo moeilijk... Ik vind dat er duidelijk met twee maten en twee gewichten wordt gemeten! |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kritiek die SPIRIT heeft gekregen heeft niks te maken met hun kartel met SPA, maar met het programma en de achtergrond van veel spirit topmensen. Dat een (ex) nationalistische partij die plots schaamteloos de belangen van België gaat verdedigen is normaal dat er zoveel kritiek komt! De kritiek is op het verraden van Vlaanderen door spirit en niet over het kartel met SPA. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De voornaamste reden is wellicht dat iedereen al te druk bezig was de VLD de grond in te boren.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat N-VA betreft: CD&V is een partij die toch moet veranderen (of ze zullen definitief tenonder gaan), terwijl de SPA helemaal niks verandert is, behalve nog meer een establishmentpartij. Ik vind het aan de andere kant wel spijtig dat de enige niet ultrarechtse vlaamsgezinde partij nu definitief ook naar rechts verschoven is.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik dacht dat ik het met jou nooit eens kon zijn. Maar bij deze.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1. De N-VA is de eerste keer zelfstandig naar de verkiezingen gegaan en kon daar (relatief) veel aanhang verwerven (200 000 kiezers). De laatste peiling echter - ondanks het feit dat die ongeloofwaardig was - zorgde ervoor dat de N-VA - die door de media al niet te redelijk werd behandelt - in de media de teneur van "verloren stem" kreeg opgeplakt (herinner u de schaamteloze verklaring van Kris Deschouwer "klinisch dood"). Een kartel was hier een oplossing. PS: voor de eeuwige N-VA-tegenstanders (veelal Blokkers & belgicisten) maakte het niet uit wat de N-VA deed, wat ze doet is sowieso slecht. (Dit is geen verwijt naar spiritist, ik moest het gewoon even vermelden) 2. De N-VA heeft garanties gekregen op Vlaams vlak. De vijf resoluties en de splitsing van B-H-V. (Hoewel sommigen nu reeds al verklaren dat de CD&V - niet meer CVP hoor! - haar beloftes niet zal houden...) 3. De N-VA heeft de kartelgesprekken democratischer aangepakt. De partijraad bevat mandatarissen vanuit alle hoeken van het Vlaanderenland. (80 in totaal heeft men mij gezegd) De beslissing van Spirit (Anciaux) om samen te gaan moest de Spiritmilitant vernemen in de "kwaliteits"krant Het Laatste Nieuws. Verder vind ik de terminologie 'rechts' niet gepast. Het Vlaams Kartel is een positief alternatief! |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat de N-VA de vlaamse zaak (nog?) niet verraden heeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed dat daar nog eens aan herinnerd wordt want een kiesdrempel was er toen idd niet. Bertje speelde gewoon op 'safe' en liet zich door 'vriend' Stevaert gewoon opvangen. Wie de reportage in P-Magazine gezien heeft met hem en Stevaert ten tijde dat hij nog minister van 'Vlaamse' cultuur was, kon toen eigenlijk al zien waar op aan werd gestuurd. Bert had intussen immers heel goed in het snuitje gekregen dat hij het paard van Troye had binnengehaald met ID21 en dat zijn rol voor de VLD, samen met het binnenhalen van het Lambermontakkoord, was uitgespeeld. Je kan dit populistje eerste klas onmogelijk vergelijken met Geert Bourgeois. Die heeft het tenminste op eigen kracht geprobeerd. De kiesdrempel is zijn partij echter fataal geworden. Wat ook de bedoeling was. Mocht dat niet het geval zijn geweest, de N-VA zou nooit in een kartel zijn gestapt. Met niemand. Wie toch iemand iets verwijten wil doet dat maar aan het adres van de paarse regering.
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Och, de N-va zal toch niets te vertellen hebben. Ik herinner mij nog de verkiezingsspot van Geert Bourgeois, dd 18 mei. Hij vertelde ons dat ze niet ingaan op het aanbod van grotere partijen voor kartelvorming, omdat er dan geen rechtlijnige Vlaamse partij meer zou zijn. Heeft hij dan gelogen? Of had het niets met ideologie te maken, maar meer met kiezersbedrog en Spirit-haat?
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, wees daar maar zeker van. En wees er ook maar zeker van dat we de strijd tegen het Vlaams VolksBlok en CD&[size=7]V-N-V[/size]A zullen winnen ![]() |
||
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blijkbaar doet u graag aan veralgemening: wat een paar mensen op politicsinfo schrijven, wordt door u vrijwel onmiddellijk als "voornamelijk" komende van de "Blokkers" bestempeld. Maar zoals u weet, ben ik al vele jaren lid van het Vlaams Blok. Uit mijn mond zult u evenwel nooit horen wat u meent mijn partij en haar leden toe te schrijven. |
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat wil dat zeggen: de meesten die negatief doen over het kartel, zijn Vlaams Blokkers en belgicisten. Wat dat niet wil zeggen: alle Vlaams blokkers zijn negatief over het kartel. |
||
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tuttuttut, dat past allemaal mooi in de strategie van de NVA. De CD&V is nu gewoon een deel van de Alliantie.
#19 |
Gouverneur
|
![]() De reden van kartelvorming is in de twee gevallen het zelfde:
De grote partijen hopen er groter van te worden, en de kleinen partijen om zekerheid. Is het nog niet opgevallen sinds BB zijn ministerpost verzekerd heeft bij spa dat hij niet meer geweend heeft? Dat was de echte reden van de kartelvorming. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |