Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2007, 18:59   #1
Abba Kovner
Banneling

Standaard Organisator anti-islambetoging trekt zich terug

Udo Ulfkotte, de organisator van de anti-islambetoging van 11 september 2007, trekt zich terug uit de aanstaande betoging en wenst er niets meer mee te maken hebben. Hij voelt zich misbruikt door het Vlaams Belang en haar vele neonazistische satelietorganisaties. Deze mededeling kwam er nog voor de uitspraak van het kort geding dat de organisator had aangespannen tegen de stad Brussel die de betoging had verboden uit vrees voor geweld.

Dus, wie er op 11 september bij is, weet waar hij voor staat. Voor de deelnemers: vergeet niet uw swastika vlaggetje mee te nemen. Gratis verkrijgbaar op het secretariaat van het VB op het Madouplein te Brussel en bij uw locale VB-afdelingen.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:08   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Onozelheid met onozelheid bestrijden lost meestal niets op mijn beste. Het Vlaams Belang is niet zo groot geworden omdat ze vlaggetjes uitdeelden op betogingen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 september 2007 om 19:09.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:39   #3
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Onozelheid met onozelheid bestrijden lost meestal niets op mijn beste. Het Vlaams Belang is niet zo groot geworden omdat ze vlaggetjes uitdeelden op betogingen.
Sorry maar 'onozel' wordt met twee 'nn' geschreven: onnozel dus. Normaal zeg ik daar niks over maar je doet het 2 keer na elkaar. Straks gaan ze hier nog denken dat je een 'onozelaar' bent.
Oud 6 september 2007, 19:40   #4
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Dus, wie er op 11 september bij is, weet waar hij voor staat. Voor de deelnemers: vergeet niet uw swastika vlaggetje mee te nemen. Gratis verkrijgbaar op het secretariaat van het VB op het Madouplein te Brussel en bij uw locale VB-afdelingen.

Man, man, man... wat ben jij een oetl*l.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:50   #5
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Dat gaat als volgt :

" fuck , ik organiseerde die betoging. Als dan die burgemeester al de betoging niet laat doorgaan omdat die schrik heeft voor geweld zal er wel een grote kans op moslimrellen zijn. Als organisator van die betoging kan ik slachtoffer van schadeclaims worden ... "

" Damn, ik wil zoveel mogelijk mensen voor de islam verwittigen en dat wordt moeilijker als ik achteraf aan zgn. extremisten gelinkt kan worden. Ik kan meer mensen blijven bereiken door zelf NIET mee te doen. "

" Mijn aanwezigheid is niet meer ZO nodig, ik heb de betoging al volledig georganiseerd. Ik kan beter misschien persoonlijk buiten schot blijven. "

Tenminste, dat is wat ik dan denk. Ik heb net een intervieuw met die gast gezien op terzake, die man deed gewoon NET afwijzend genoeg om achteraf te kunnen zeggen "ik ben onschuldig".

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:50   #6
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Udo Ulfkotte, de organisator van de anti-islambetoging van 11 september 2007, trekt zich terug uit de aanstaande betoging en wenst er niets meer mee te maken hebben. Hij voelt zich misbruikt door het Vlaams Belang en haar vele neonazistische satelietorganisaties. Deze mededeling kwam er nog voor de uitspraak van het kort geding dat de organisator had aangespannen tegen de stad Brussel die de betoging had verboden uit vrees voor geweld.

De man begrijpt eindelijk dat nazisme even erg, zoniet erger is dan het islamofascisme dat ge ermee probeert te bestrijden.

Het enige rationele discours tegen beide vormen van rechts-extremisme is een links discours: verdediging van de Europese waarden zoals tolerantie en verdraagzaamheid, rationaliteit en vrijheid, broederlijkheid en solidariteit, geweldloosheid en dialoog. En bovenal, een kritische houding tegenover alle vormen van irrationaliteit, weze het islamietische, rechts-reactionaire, liberalistische of kapitalistische irrationaliteit.

Da's wellicht de uitweg. En gelukkig volgt het overgrote merendeel der Europeanen ook die weg.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:50   #7
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht

Man, man, man... wat ben jij een oetl*l.
Wou je nog wat zeggen ook? Of ben jij zo 'n hedendaagse aanhanger die schelden tot de nieuwe cultuur van tegenwoordige Vlaamse ethische normen en waarden wil verheffen? Indien dit het geval is, kan ik dat alleszins een stuk beter dan jij. Daag me daarom zeker niet uit, want ik laat geen spaander heel van je.
Oud 6 september 2007, 19:51   #8
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

De organisator van de betoging aanstaande dinsdag 11/9 is SIOE (STOP THE ISLAMISATION OF EUROPE) en de Duitse Udo Uflfkotte is er pas later bijgekomen. Deze trekt zich terug, maar de SIOE gaat gewoon door met de geplande betoging.
Op hun site is te lezen dat de betogers tegen 12 uur van het Luxemburgplein vertrekken naar Schumann... De betogers komen onafhankelijk van elkaar en op eigen houtje naar het Luxemburgplein.

NIET ALLE BETOGERS ZIJN VAN EXTREEM RECHTS, HET GAAT EERDER OM MENSEN MET GEZOND VERSTAND DIE ZICH VERZETTEN TEGEN HET OPRUKKENDE ISLAMISME - WE WILL NOT SUBMIT !!!

l
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:52   #9
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Ulfkotte is niet de organizator van de demo. Hij is er pas later bijgekomen. Hij heeft ook het recht niet om te zeggen of die demo nu wel of niet doorgaat. En nogmaals die demo heeft niks met extreem rechts te maken. Enkel pocos doen verwoede pogingen om die demo toch maar in extreem rechtse hoek te duwen omdat die demo niet in hun poco kraam past.
Refreshed leadership and provisional plan

Posted by Sitemaster on September 5th, 2007
Anders Gravers and Stephen Gash, founders of SIOE, have assumed control of events on 11th September in Brussels.

Initiative for the the 11th September demo was Anders Gravers’s and Stephen Gash’s, not Udo Ulfkotte’s, who was invited to join later.

Udo Ulfkotte and Pax Europa no longer have any part in the organisation of the Brussels demo.

This is because of Udo Ulfkotte’s unilateral declaration that “he” was cancelling the Brussels demo, which he had no right to do.

Bron: http://sioe.wordpress.com/

Laatst gewijzigd door smiley : 6 september 2007 om 19:53.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:52   #10
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

O-Nozelaal !
Oud 6 september 2007, 19:54   #11
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De man begrijpt eindelijk dat nazisme even erg, zoniet erger is dan het islamofascisme dat ge ermee probeert te bestrijden.

Het enige rationele discours tegen beide vormen van rechts-extremisme is een links discours: verdediging van de Europese waarden zoals tolerantie en verdraagzaamheid, rationaliteit en vrijheid, broederlijkheid en solidariteit, geweldloosheid en dialoog. En bovenal, een kritische houding tegenover alle vormen van irrationaliteit, weze het islamietische, rechts-reactionaire, liberalistische of kapitalistische irrationaliteit.

Da's wellicht de uitweg. En gelukkig volgt het overgrote merendeel der Europeanen ook die weg.
Ik ben geen aanhanger van die geweldloze cultuur. Geweld is soms noodzakelijk. Waarom stoppen we anders zoveel centen in bewapening, defensie, politie en bewakingsdiensten?
Oud 6 september 2007, 19:57   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Ergens vind ik het heel jammer dat jij alle clichés die geflipte antisemieten aandragen zo graag bevestigt. Erg jammer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 19:58   #13
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen aanhanger van die geweldloze cultuur. Waarom stoppen we anders zoveel centen in bewapening, defensie, politie en bewakingsdiensten?
Omdat daar zeer veel winst wordt uitgeklopt. Da's toch een makkie.

Gandhi heeft bewezen dat ge gewoon door op uw gat te zitten het grootste imperium uit de geschiedenis ten val kunt brengen. Lach maar. Hij heeft het wel gedaan.

Geweldloos verzet is de oorlogsstrategie van de 21ste eeuw. Ge moet daar alleen moed voor hebben. En dat is een zeer schaars goed.

We zien in Irak dat oorlog niet werkt. Oorlog is passé.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:03   #14
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat we met z'n allen op ons gat gaan zitten dinsdag 11/9, eerst op het Luxemburgplein en later op het Schumannplein, geweldloos verzet plegend tegen de oprukkende islamisering van Europa.

Waar zitten de mensen met moed ??????

Door met lede ogen toe te kijken en niks te ondernemen zal er nooit iets veranderen, of toch, veranderen in de verkeerde richting.
Op onze politiekers moeten we alvast niet rekenen.
Daarom is deze betoging van het allergrootste belang, tonen dat wij Europeanen er nu genoeg van hebben. WIJ STAAN OP ONZE VRIJHEDEN EN WILLEN DIE NIET KWIJT OMWILLE VAN EEN FASCISTISCHE IDEOLOGIE !!!!
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:03   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als meneer de wetenschapper het beginbericht even had nagetrokken, dan wist meneer de wetenschapper dat het onzin is.

http://www.rferl.org/featuresarticle...706d93fca.html
http://www.brusselsjournal.com/node/2416
http://www.akte-islam.de/21.html

Udo trekt zich terug, maar uit angst voor de veiligheid die hij niet kan garanderen, meneer de geweldloze wetenschapper. Udo is 'een' organisator, maar niet de enige. De Deense en Britse initiatiefnemers gaan door.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 september 2007, 20:06   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat daar zeer veel winst wordt uitgeklopt. Da's toch een makkie.

Gandhi heeft bewezen dat ge gewoon door op uw gat te zitten het grootste imperium uit de geschiedenis ten val kunt brengen. Lach maar. Hij heeft het wel gedaan.

Geweldloos verzet is de oorlogsstrategie van de 21ste eeuw. Ge moet daar alleen moed voor hebben. En dat is een zeer schaars goed.

We zien in Irak dat oorlog niet werkt. Oorlog is passé.
Je weet toch dat je spreekt tegen een zionist in je post, he? Iemand die letterlijk zegt dat hij nationalisme een gezwel vindt, maar graag een uitzondering maakt voor Israël. Voeg daar zijn avatar en nick nog eens bij en bingo... je zou moeten weten dat je aan het keuvelen bent met een van je aartsvijanden, mijnheer de wetenschappelijke.

't zal niet in de Knack hebben gestaan, denk ik.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 6 september 2007 om 20:07.
Oud 6 september 2007, 20:13   #17
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

11 september gaat mijn tv aanstaan.

Of ik ga zelf naar Brussel. Dat kan ik ook doen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:14   #18
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wou je nog wat zeggen ook? Of ben jij zo 'n hedendaagse aanhanger die schelden tot de nieuwe cultuur van tegenwoordige Vlaamse ethische normen en waarden wil verheffen? Indien dit het geval is, kan ik dat alleszins een stuk beter dan jij. Daag me daarom zeker niet uit, want ik laat geen spaander heel van je.
Dat je flauwekul neertikt. Ik ken het Vlaams Belang goed genoeg om te weten wat er daar leeft en wat niet.

En voor de rest schud ik nu van angst.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 20:16   #19
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
11 september gaat mijn tv aanstaan.

Of ik ga zelf naar Brussel. Dat kan ik ook doen.
11 september is koningin Paola jarig, zo heeft iedereen wat te vieren.
Oud 6 september 2007, 20:18   #20
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Dat je flauwekul neertikt. Ik ken het Vlaams Belang goed genoeg om te weten wat er daar leeft en wat niet.

En voor de rest schud ik nu van angst.
Laat maar zitten, ik ben hier op parool, 1 misstap en ik kan het wel schudden.

Back to topic: het wordt stilaan een neonazistisch VB-onderonsje die betoging op 11 september. Na IJzerwake, de laatste B&H meeting, nu dit weer. Toeval?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be