![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van de zo-egalitair-als-mogelijke samenleving? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,50% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 50,00% |
hangt van de definitie af |
![]() ![]() ![]() |
9 | 37,50% |
daar wil ik eerst eens grondig over discussiëren |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() En wat verstaat u daaronder?
Het egalitarisme is de normatieve politieke theorie van de verdelende rechtvaardigheid. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 oktober 2010 om 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lol
eens naar "komen eten" kijken op VT4 ![]() Is om 20.00uur deze avond Daar zit ook zo een woordverkrachter in dat programma
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je eens goed wil lachen is dat Uw kans,o ja het topic nu,samenleving moet er voor iedereen zijn
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 oktober 2010 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Het egalitarisme is de normatieve politieke theorie van de verdelende rechtvaardigheid.Het primaire doel is, dat alle burgers met gelijke zorg en gelijk respect worden behandeld.
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 oktober 2010 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man, hoe kan je nu verwachten dat alles hetzelfde is voor iedereen, terwijl het toch duidelijk is dat moeder natuur al enorme verschillen inbouwd in elke mens afzonderlijk.
't is te gek voor woorden eigenlijk, hoe dit ultieme mierennest idee nog steeds boven water komt.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De een is voorbestemd om dit of dat te doen, en het ene wordt nu eenmaal beter betaald dan het andere. Niemand houd u tegen van wat dan ook, waar dan ook te gaan doen, er zijn enorm veel mogelijkheden je moet ze alleen zien en de kansen grijpen als die zich voordoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Weinig voorstanders van de egalitaire samenleving. En zeggen dat elke democratie in wezen en in aanleg een sterke egalitaire impuls heeft.
Ik geloof dat onze democratieën zwaar aan het degenereren zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze gruwelen aangrijpen om te beweren dat een stelselmatige verhoging van de egalitaire inrichting van de maatschappij op zulke gruwelen zal en moet eindigen, bezit geen enkele basis. Het egalitaire ideaal laat geen dictatoren toe, om te beginnen, laat staan een dictatoriaal apparaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het over zo-egalitair-als-mogelijk. Zie titel. Waarbij alle ruimte gelaten wordt voor (gereduceerde) ongelijkheden. Ik noem één iets/ de inkomens. Die zouden kunnen teruggebracht worden tot een verschilfactor van één op tien ipv één op duizend of tienduizend. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 oktober 2010 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Na verloop van tijd zullen die rijken bij de hele rijken behoren en er nieuwe rijken ontstaan. Zoiets kan je niet verhelpen. De maatschappij verrechtst omdat de hoge koppen te halsstarrig hebben blijven proberen de mensen multicul en andere cul aan te smeren. Die mensen zijn veelal ook de mensen die het breed hebben, want die zitten in een mooie wijk, met een mooi huis (villa) en staan boven de werkvloer. De sociale stelsels zijn zodanig misbruikt en uitgezogen door degene die het willen misbruiken en niet gebruiken. Daardoor worden deze aangevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zit erin gebakken om beter te doen als de rest, een schoner lief te hebben, meer geld te hebben. ne schonen auto, ne snellere moto , beter eten , lekkerder drinken... En sommige gaan daar dan harder voor werken, maar anderen zijn bereid daar nog wel wat verder in te gaan. |
|
![]() |
![]() |