Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2007, 16:18   #1
pca
Vreemdeling

pca's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar pca
Standaard De politici moet eens werk maken van een duidelijk signaal ...

naar de weggebruikers op de openbare weg die de verkeersregels niet willen/kunnen volgen.

Allereerst vind ik het zeer teleurstellend dat slechts het gemiddelde percentage onder de vlamingen rond de 61/100 halen in een verkeerskwis.
Voor een theoretich examen is dat 82/100. Dat wil zeggen dat bijna alle vlamingen gebuisd zijn.

Hoe los je het te snel rijden op een autosnelweg op ?
Simpelweg, laat toe dat je links rijdt aan een constante snelheid van 120Km/u.
Niemand mag je voorbij steken zonder een overtreding te begaan.

In de plaats van verkeersdrempels, waarom geen goedkope verkeersputten in de weg ? Een waterslang tussen 2 houten planken heeft een zeer vreemd effect op chauffeurs. Ze remmen als zot.

En dan nog het commercieel gedoe rond het innen van slechts bepaalde verkeersovertredingen. Men viseert de rood licht rijders, verkeerdparkeerders en tesnelrijders. Die zijn eenvoudig te pakken met flitspalen en parkingwachters. Maar wat men alle andere verkeersregels ? Er zijn meer dan 10 zware overtredingen. Wanneer zal de politie eens de "voorrang van rechts"-punten en voorrang bij wegversmalling eens controleren ?

Dagelijks word ik geconfronteerd met mensen die enkel hun voorrangregels kennen als er politie in de buurt is, om dan niet te spreken over het verkeers-wangedrag van fietsers. Sommige fietsers denken dat ze overal voorrang hebben.

Ik pleit voor de invoer van politie in ongemarkeerde wagens. De pakkans is zo veel groter.
pca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 17:05   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pca Bekijk bericht

Ik pleit voor de invoer van politie in ongemarkeerde wagens. De pakkans is zo veel groter.
U wilt er nog meer dan er nu al zijn?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 17:14   #3
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
naar de weggebruikers op de openbare weg die de verkeersregels niet willen/kunnen volgen.

Allereerst vind ik het zeer teleurstellend dat slechts het gemiddelde percentage onder de vlamingen rond de 61/100 halen in een verkeerskwis.
Voor een theoretich examen is dat 82/100. Dat wil zeggen dat bijna alle vlamingen gebuisd zijn.

In de plaats van verkeersdrempels, waarom geen goedkope verkeersputten in de weg ? Een waterslang tussen 2 houten planken heeft een zeer vreemd effect op chauffeurs. Ze remmen als zot.

En dan nog het commercieel gedoe rond het innen van slechts bepaalde verkeersovertredingen. Men viseert de rood licht rijders, verkeerdparkeerders en tesnelrijders. Die zijn eenvoudig te pakken met flitspalen en parkingwachters. Maar wat men alle andere verkeersregels ? Er zijn meer dan 10 zware overtredingen. Wanneer zal de politie eens de "voorrang van rechts"-punten en voorrang bij wegversmalling eens controleren ?

Dagelijks word ik geconfronteerd met mensen die enkel hun voorrangregels kennen als er politie in de buurt is, om dan niet te spreken over het verkeers-wangedrag van fietsers. Sommige fietsers denken dat ze overal voorrang hebben.

Als je rijstijl zo warrig is als je schrijfsels, dan hoop ik ten stelligste dat je plichtsbewust van de baan blijft.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 06:32   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Maak gewoon sterkere auto's die gerust wat mogen botsen. Moet toch kunnen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 07:26   #5
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar neen ... Dat zorgt voor nog meer miserie ... Laat AL het verkeer aan dezelfde snelheid rijden ...
Vrachtwagens rijden 90 , dus , pas de gemiddelde snelheid van ALLE weggebruikers aan op de traagsten ...
Invoering van een max.90 per uur regel zal meer helpen , of ... Laat ALLE verkeer ineens 120...
Zo vermijdt je de hinderlijke inhaalbewegingen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 08:40   #6
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar neen ... Dat zorgt voor nog meer miserie ... Laat AL het verkeer aan dezelfde snelheid rijden ...
Vrachtwagens rijden 90 , dus , pas de gemiddelde snelheid van ALLE weggebruikers aan op de traagsten ...
Invoering van een max.90 per uur regel zal meer helpen , of ... Laat ALLE verkeer ineens 120...
Zo vermijdt je de hinderlijke inhaalbewegingen ...
Juist ja, 40 Ton aan 120 km/uur! Ge ga wa zien!!! Laat die maar gerust aan 90 bollen! Dat is al gek genoeg.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 08:55   #7
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Maak gewoon sterkere auto's die gerust wat mogen botsen. Moet toch kunnen?
Die grotere sterke autos kosten meer, en zuipen veeeeeeeeeel meer
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 09:24   #8
pca
Vreemdeling

pca's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar pca
Standaard

antwoord is heel simpel, De maximum snelheid op "O" Km/h zetten.
Met een overtreding kom je dan overal op tijd.
pca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 09:51   #9
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Men krijgt nu het geld van het verkeersboetefonds (grootste reden voor de verstrende controles) nog niet op en jij vraagt om nog meer?

In Oekraine geeft de politie grif toe dat ze corrupt is, hier noemt men dit verkeersbeleid
Oud 24 september 2007, 19:50   #10
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
en zuipen veeeeeeeeeel meer
Denk je?
Een goeie 5l/100km aan 140-150kmph. Een 4-tal liter aan 120-130. Over 10000km een gemiddelde van 5.8 (inclusief file-verkeer en stadsverkeer dus) Doe je beter dan dat?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 20:22   #11
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pca2951564
Nog beter, schaf die snelheidsbeperking af, dan kun je ook niet te snel rijden

Citaat:
Omdat die dingen voor serieus wat schade kunnen bezorgen als ge er niet voor remt (en dit tegen maar 40-50 km/h)

Citaat:
Verkeerdparkeerders reken ik nu niet bij "zware overtredingen" maar kom... dat kan soms best irritant zijn. Dat spookrijders en rodelichtrijders geviseerd worden vind ik niet meer dan normaal, ze zouden dit beter ook eens doen aan oversteekplaatsen voor voetgangers, daar zie je soms ook een ongehoorde brutaliteit. Langs de andere kant kun je niet om de 10 meter een camera plaatsen eh.

Citaat:
Mjah, de regering heeft zo een mentaliteit gecreëerd door de chauffeur te beschuldigen van alles en nog wat eh, fietsers zijn nu eenmaal sneller in hun recht. Zelfs bromfietsers waarvan je zeker bent dat die veel te rap rijden, kunnen nog gelijk krijgen, omdat hun "brommer" "zo erg in elkaar zit dat hij niet meer gestart geraakt"

Citaat:
Nee, laat dat maar uit, dan hebben ze een reden om cowboy te spelen. Want wees nu eerlijk, zij kicken er evenhard op als de overtreder zelf eh. Geloof me, ik heb dat al meerdere keren gezien/meegemaakt.

Gewoon versoepeling van de anti-autowetten
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 23:01   #12
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Juist ja, 40 Ton aan 120 km/uur! Ge ga wa zien!!! Laat die maar gerust aan 90 bollen! Dat is al gek genoeg.
Vroeger reden ze ook vlotjes die snelheid ... Tegenwoordig gebeuren er ondertussen meer en meer ongevallen met vrachtwagens ...
I.m.o. komt dat doordat er maneuvres gebeuren ... Niet alleen van vrachtwagens , maar ook die van auto's , bussen en motoren ...
Iedereen dezelfde snelheid , of het 90 of 120 is , zo voorkom je maneuvres en ook veel ongevallen ...

En 90 is te traag , zeker voor vrachtwagens die meestal 's nachts rijden , daarom zou een wisselende maximumsnelheid (ook voor vrachtwagens) op de autostrade niet eens zo'n slecht idee zijn ...Rijdt maar eens met een frigo op't zuiden ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 24 september 2007 om 23:06.
Oud 25 september 2007, 04:19   #13
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Als men inhaalt via gans linkse rijvak, akkoord maar rij dan niet zo traag want dan creëer je een staart waardoor die achter u met zijn lichten gaat doen om verder te kunnen. 120 zie ik daar zelden, je zit makkelijk aan 140 tot 160 als je zeker niet lastig gevallen wilt worden langs achterin
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 08:44   #14
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vroeger reden ze ook vlotjes die snelheid ... Tegenwoordig gebeuren er ondertussen meer en meer ongevallen met vrachtwagens ...
I.m.o. komt dat doordat er maneuvres gebeuren ... Niet alleen van vrachtwagens , maar ook die van auto's , bussen en motoren ...
Iedereen dezelfde snelheid , of het 90 of 120 is , zo voorkom je maneuvres en ook veel ongevallen ...

En 90 is te traag , zeker voor vrachtwagens die meestal 's nachts rijden , daarom zou een wisselende maximumsnelheid (ook voor vrachtwagens) op de autostrade niet eens zo'n slecht idee zijn ...Rijdt maar eens met een frigo op't zuiden ...
Definieer "vroeger"
Al 30 jaar is de snelheid beperkt tot 90km/uur voor vrachtwagens
30 jaar geleden was er 1/10 van het verkeer van NU!
Rijdt maar eens met ADR naar't zuiden : 80km/uur!
Nee, je bent duidelijk een snelheidsmaniak. Al goed dat die begrenzing bestaat!

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 25 september 2007 om 08:45.
Oud 25 september 2007, 16:22   #15
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Er zijn dan ook tegenwoordig veel vrachtwagens op de weg eh.
Als je 's middags ofzo de autosnelweg opgaat ziet ge tegenwoordig meer vrachtwagens dan iets anders.
En dan nog niet te spreken hoe sommige auto's zich gedragen t.o.v. de vrachtwagenchauffeurs...
Zijn er trouwens al meer ongevallen met vrachtwagens dan met personenwagens? Ongevallen met vrachtwagens worden lekker uitgesmeerd in kranten en het nieuws... akkoord omdat de ravage groter is, maar of ze procentueel gezien meer ongevallen veroorzaken weet ik zo nog niet.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 18:28   #16
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Definieer "vroeger"
Al 30 jaar is de snelheid beperkt tot 90km/uur voor vrachtwagens
30 jaar geleden was er 1/10 van het verkeer van NU!
Rijdt maar eens met ADR naar't zuiden : 80km/uur!
Nee, je bent duidelijk een snelheidsmaniak. Al goed dat die begrenzing bestaat!
Vroeger is nog niet al te lang geleden ...
't Heeft niets met snelheidsmaniak te maken ...
Ik zei duidelijk , 'snachts ...
voor mij mag het zelfs overdag op sommige plaatsen ...
't Spaart tijd uit , en dat is nu eenmaal essentieel in transport ...

En met adr ben ik genoeg naar't zuiden gereden om te weten dat die 80km/u absurd is... Je rijdt dan meer in de weg dan wat anders ... Zeker met tanks is het een grap , die zijn beter (vol genoeg) geladen dan niet-adr tanks , maar mogen wel trager rijden ...Je moet de stukken zien waar men niet mag inhalen ... Heelder rijen achter ene die wat diesel bijheeft ...
Adr-transport hoef je dus te behandelen als een andere vrachtwagen , zelfs de absurde toestanden als je met explosieven in konvooi onder begeleiding tegen 70 mag pruttelen en proberen afstand te bewaren ...
Oud 25 september 2007, 19:05   #17
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vroeger is nog niet al te lang geleden ...
't Heeft niets met snelheidsmaniak te maken ...
Ik zei duidelijk , 'snachts ...
voor mij mag het zelfs overdag op sommige plaatsen ...
't Spaart tijd uit , en dat is nu eenmaal essentieel in transport ...

En met adr ben ik genoeg naar't zuiden gereden om te weten dat die 80km/u absurd is... Je rijdt dan meer in de weg dan wat anders ... Zeker met tanks is het een grap , die zijn beter (vol genoeg) geladen dan niet-adr tanks , maar mogen wel trager rijden ...Je moet de stukken zien waar men niet mag inhalen ... Heelder rijen achter ene die wat diesel bijheeft ...
Adr-transport hoef je dus te behandelen als een andere vrachtwagen , zelfs de absurde toestanden als je met explosieven in konvooi onder begeleiding tegen 70 mag pruttelen en proberen afstand te bewaren ...
Rijd jij per vracht, of rijd jij per uur, zoals de meeste chauffeurs?
En je rijd niet alleen snachts he. Dat is utopie, als je je aan je schema houd, nietwaar?

.
Oud 25 september 2007, 22:29   #18
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rijd jij per vracht, of rijd jij per uur, zoals de meeste chauffeurs?
En je rijd niet alleen snachts he. Dat is utopie, als je je aan je schema houd, nietwaar?
Gewoon per uur , zoals de meesten ... Maar nu doe ik de baan niet meer
's Nachts rijden gaat perfect voor internationaal vervoer ...
Waneer vertrek je voor een ritje naar Portugal ??? Ik 's zondagsavonds hoor ... Je weet ook goed dat het anders een knoeiboel wordt ...

En nog eentje , waarom mogen bussen sneller rijden dan vrachtwagens ??? Hinderen die nu de auto's niet ? Hebben die nu geen last van die trage vrachtwagens die ze telkens moeten voorbijsteken ?
Net zoals auto's die invoegen om op't laatste nippertje een afrit te nemen een gevaar zijn voor andere(vrachtwagens in't bijzonder) weggebruikers vanwege het maneuvre dat ze maken ...

Maximumsnelheid op de autosnelweg voor iedere weggebruiker hetzelfde maken ... Minder maneuvres = minder ongevallen ...
Oud 25 september 2007, 23:38   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

Simpelweg, laat toe dat je links rijdt aan een constante snelheid van 120Km/u. Niemand mag je voorbij steken zonder een overtreding te begaan.

Sommige fietsers denken dat ze overal voorrang hebben.

ga eens rechts rijden tegen 90 �* 100 km/u midenrijvak 120 km/u en laat derde rijvak maar over aan echte chauffeurs.

de verkersboetes ? zijn poenscheppers voor de arme walen die geen camera's kunnen kopen, ze zijn er voor aan het sparen ! Intussen betalen veel Vlamingen zich blauw !

De boetes voor oranje of rood rijden is puur machtsmisbruik ! Voor je het weet sta je er zelf op zonder enig verhaal of bewijs ! Zijn woord heeft meer waarde dan het uwe ! Zo zie ik er regelmatig opgescheven worden in de omgeving van Rogier en de Antwerpsesteenweg (kleine ring)

Fietsers en voetgangers zijn dikwijls een gevaar wegens gevoel van ik heb altijd voorrang ! rijden zonder licht, ook in éénrichtingsstraten is levensgevaarlijk ! oversteken terwijl het rood is voor voetgangers... met tientallen kan ik er per dag opschrijven... wel in steno hé !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 00:29   #20
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gewoon per uur , zoals de meesten ... Maar nu doe ik de baan niet meer
's Nachts rijden gaat perfect voor internationaal vervoer ...
Waneer vertrek je voor een ritje naar Portugal ??? Ik 's zondagsavonds hoor ... Je weet ook goed dat het anders een knoeiboel wordt ...

En nog eentje , waarom mogen bussen sneller rijden dan vrachtwagens ??? Hinderen die nu de auto's niet ? Hebben die nu geen last van die trage vrachtwagens die ze telkens moeten voorbijsteken ?
Net zoals auto's die invoegen om op't laatste nippertje een afrit te nemen een gevaar zijn voor andere(vrachtwagens in't bijzonder) weggebruikers vanwege het maneuvre dat ze maken ...

Maximumsnelheid op de autosnelweg voor iedere weggebruiker hetzelfde maken ... Minder maneuvres = minder ongevallen ...
Ik heb nog geen bus tegengekomen van 40 ton

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be